meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ 23ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΛΙΟΥ



Το 23ο Νηπιαγωγείο Ιλίου επισκέφθηκε ο Δημοτικός Σύμβουλος της πόλης και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου τυφλών Βαγγέλης Αυγουλάς, σήμερα Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού για τους τυφλούς.

«Ο Θεός, όταν ξεκίνησε να φτιάχνει τον κόσμο, έκανε όλους τους ανθρώπους τον έναν διαφορετικό από τον άλλο, για να τους ξεχωρίζει. Έτσι κάποιοι άνθρωποι δε μπορούν να δουν, άλλοι δε μπορούν να περπατήσουν και άλλοι δεν μπορούν να ακούσουν. Όλοι όμως έχουν ξεχωριστά όμορφα στοιχεία και χαρίσματα που δε μπορεί να τους τα αντιγράψει άλλος»! 


Κάπως έτσι ξεκίνησε να μιλά για τους ΑμεΑ ο νεαρός δικηγόρος στους 24 μικρούς του φίλους, εξηγώντας τους με απλά λόγια και μέσα από παιχνίδια π.χ. τυφλόμυγα, ότι όταν σου λείπει μια αίσθηση, πρέπει να βρίσκεις εναλλακτικούς τρόπους να καλύψεις το κενό της και η ζωή συνεχίζεται!

Τα παιδιά συζήτησαν για τα κινούμενα σχέδια που αρέσουν στον κ. Αυγουλά, άγγιξαν τη γραφή Braille των τυφλών, τον ρώτησαν με μεγάλο ενδιαφέρον για τους σκύλους που οδηγούν τυφλούς και του περιέγραψαν διάφορες ζωγραφιές τους, για να βλέπουν όλοι το ίδιο μέσα στην τάξη τους!

Φεύγοντας οι δασκάλες και τα παιδιά του 23ου Νηπιαγωγείου Ιλίου χάρισαν στο Βαγγέλη Αυγουλά 1 γλαστράκι με βασιλικό, για να μυρίζει η ζωή του όπως του είπαν πάντα όμορφα! 



 

Η "ΝΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΚΕΝΝΕΝΤΙ", ΣΤΗ...ΦΟΡΑ, 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΛΟΒΟΤΟΜΗΜΕΝΗΣ ΡΟΖΙ



Συγκλονιστική ανάλυση στο διαδικτυακό περιοδικό Dossier.gr

Όσοι επιχείρησαν να «αποκαλύψουν» αυτή την οικογενειακή «ντροπή» της Αγίας Οικογένειας , το πλήρωσαν ακριβά και το μετάνιωσαν.Οι Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και ολόκληρος ο «πολιτισμένος» κόσμος βρίσκεται σε πλήρες σοκ μετά τη δημοσίευση ολόκληρης της ιστορίας της τραγικής Ροζμαρι Κένεντι και των κυριολεκτικά απόρρητων φωτογραφιών και λεπτομερειών από τη βρετανική εφημερίδα Daily Mail προ ημερών. Ήταν ένα ρεπορτάζ της Καρολάιν Χάου η οποία ύστερα από εκπληκτική δημοσιογραφική επιμονή και πολυετή αναζήτηση, έδωσε στη δημοσιότητα.

Η ιστορία της «ανάπηρης Κέννεντι» και της τραγικής της ζωής ως «ντροπής» της οικογένειας των Κέννεντι, είναι – σε κάποια έκταση- γνωστή. Παρά το αυστηρό «απόρρητο» που επί κοντά 60 χρόνια κρύφτηκε στα δημοσιογραφικά «υπόγεια», ως κρατικό μυστικό λόγω της ισχύος και τις επιρροής των Κένννεντι ,για να μη …βλάψει την Αγία Οικογένεια, αρκετές πληροφορίες είχαν δει το φώς της δημοσιότητας.

Όσοι επιχείρησαν να «αποκαλύψουν» αυτή την οικογενειακή «ντροπή» της Αγίας Οικογένειας , το πλήρωσαν ακριβά και το μετάνιωσαν. Ωστόσο, παρά τους διωγμούς, τις τιμωρίες, τις απολύσεις, τους εξοβελισμούς όσων τόλμησαν να γράψουν έστω και 100 λέξεις για την ανάπηρη Ρόζμαρι και την …εξέλιξη της ασθένειάς της , η «οικογενειακή ντροπή» , είδε , με σύντομες αναφορές, το φως της δημοσιότητας αρκετές φορές.

Οι εκδότες που δημοσίευσαν την τραγωδία, καταδιώχτηκαν. Οι ρεπόρτερς που έψαξαν το θέμα, αναγκάστηκαν να γίνουν …πωλητές χάμπουργκερς. Και οι ραδιοτηλεοπτικοί παραγωγοί που τόλμησαν ακόμη και να σκεφτούν να ασχοληθούν με το θέμα, είχαν την τύχη εθνικών προδοτών.

Ποιος ξέρει τι ακριβώς συνέβη τώρα και η καλά κρυμμένη ιστορία και οι φωτογραφίες που βρίσκονταν σε ειδικό φάκελο σε κάποια Αμερικανική Κρατική Υπηρεσία ( CIA, FBI,ποιος ξέρει;) «βγήκαν» στο φως.

Διαβάστε το ρεπορτάζ της Κάρολαιν Χάου που κυκλοφόρησε ευρύτατα τις τελευταίες ημέρες, καθώς στις Ηνωμένες Πολιτείες διογκώνονται οι αντιδράσεις, απειλούνται πολιτικές αναταράξεις και αναμένονται μηνύσεις και αγωγές από ακτιβιστές, πολιτικούς, φίλους και γνωστούς της Οικογένειας Κένεντι .

« Ο φόβος και η άγνοια των δικών της ανθρώπων κατέστρεψαν τη ζωή της Ροζμαρι Κένεντι » γράφει η Χάου στην DAILYMAIL.COM της 24ηςΣεπτεμβρίου.

«Έζησε μια ζωή στο περιθώριο για να εξασφαλίσει ο αδερφός της Τζων την προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Γεννήθηκε στα μέσα της παθογόνου ισπανικής γρίπης που είχε σαρώσει τη χώρα τον Σεπτέμβριο του 1918. Και η συγγραφέας Elizabeth Koehler-Pentacoff στο βιβλίο «The Missing Kennedy, Rosemary Kennedy and the Secret Bonds of Four Kennedys» που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες και η οποία έχει ξαναγράψει για την Οικογένεια Κένεντι. Η άποψη του εκδότη της που επεξεργάστηκε το κείμενο, είναι ότι «όταν η Ρόζμαρι γεννήθηκε, η νοσοκόμα καθυστέρησε τον τοκετό , περιμένοντας το γιατρό Γκούντ να φτάσει , κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να μην πάρει εγκαίρως οξυγόνο το μωρό».

Όσο περνούσαν τα χρόνια γίνονταν πιο εμφανείς οι μαθησιακές δυσκολίες της. Μετά από μια σειρά εξετάσεων, διαγνώστηκε ως «διανοητικά καθυστερημένη» . Όταν επέστρεψε σπίτι από ένα μοναστήρι όπου εκπαιδεύτηκε σε ξεχωριστή τάξη, είχε μεγαλώσει και ήθελε να βγαίνει έξω μόνη όπως τα όλα τα αδέρφια της. Άρχισε να βγαίνει κρυφά. Όταν την έπιαναν, είχε βίαια ξεσπάσματα.

Με τους γονείς της να ανησυχούν για την ανάπτυξη του σώματός της και τη σεξουαλικότητά της, αποφάσισαν να τη στείλουν σε ένα μοναστήρι στην Ουάσιγκτον. Οι καλόγριες γρήγορα ανακάλυψαν πως το έσκαγε τις νύχτες και γνώριζε άντρες σε ταβέρνες. Ο Τζο την έφερε πίσω σπίτι και ανέθεσε στην γκουβερνάντα της να την παρακολουθεί κάθε στιγμή. H Ρόζι ήταν θυμωμένη. Ήθελε την ελευθερία που είχαν όλα τα αδέρφια της. Τα συναισθηματικά της ξεσπάσματα γίνονταν όλο και πιο βίαια και άρχισε να έχει σπασμούς που διαγνώστηκαν ως επιληψία.

Ο πατέρας της ήταν μπερδεμένος. Δεν ήξερε πως να τη θεραπεύσει και ένιωθε ντροπή. Φοβόταν πως η κατάστασή της θα μπορούσε να επηρεάσει τις πολιτικές φιλοδοξίες του ίδιου και των γιων του. Διάβασε για την προμετωπιαία λοβοτομή που υπόσχονταν οριστική θεραπεία. Τον Νοέμβριο του 1941 και εν αγνοία της οικογένειάς του, την πήγε να την εξετάσει ένας νευρολόγος και ψυχίατρος, ο Φρήμαν που διέγνωσε τη Ρόζι με αγχώδη κατάθλιψη και πρότεινε μια νέα νευροχειρουργική επέμβαση, την προμετωπιαία λοβοτομή. Αυτό έγινε.

Αμέσως μετά, μεταφέρθηκε πάλι σε ίδρυμα στη Νέα Υόρκη. Ο Τζο δεν είχε πει τίποτα σε κανέναν για την επέμβαση. Είπε ψέματα στη γυναίκα του πως η κατάσταση της κόρης τους επιδεινώθηκε και οι γιατροί πρότειναν τον εγκλεισμό της χωρίς να δέχεται επισκέψεις. Δεν αποκάλυψε που την είχε. Η αριστερά πλευρά του σώματός της είχε μερικώς παραλύσει. Δεν μπορούσε να μιλήσει. Σαν να είχε πέσει σε λήθαργο.

Το 1949 κακοποιήθηκε σεξουαλικά στο ίδρυμα και ο Τζο τη μετέφερε σε άλλο, όπου η κατάστασή της άρχισε να βελτιώνεται. Η μια μοναχή αισθάνθηκε βαθιά σύνδεση με τη Ρόζι και κατάλαβε για πρώτη φορά πως της μιλούσε με τα μάτια. Την αντιμετώπιζε σαν ίση και έφερε χαρά στη ζωή της για πρώτη φορά μετά τη χειρουργική επέμβαση.

Η υπόλοιπη οικογένεια δεν γνώριζε και δεν έψαξε ποτέ τι είχε συμβεί. Όταν ο Τζο έπαθε εγκεφαλικό τον Δεκέμβριο του 1961, η γυναίκα του έμαθε την αλήθεια, καθώς ο άντρας της δεν μπορούσε πλέον να πληρώνει τους λογαριασμούς. Αποφάσισε να επισκεφθεί την κόρη της. Η Ρόζι την περίμενε με τις δύο μοναχές στο αεροδρόμιο και όταν την είδε έτρεξε κοντά της. H μητέρα της άνοιξε τα χέρια να την αγκαλιάσει αλλά η Ρόζι άρχισε να τη χτυπά στο στήθος. Ήταν πολύ θυμωμένη. Δεν ήταν κοντά της όταν τη χρειαζόταν περισσότερο στη ζωή της. Πέθανε στις 7 Ιανουαρίου 2005, σε ηλικία 86 ετών.



Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015

15 ΟΚΤΩΒΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΥΦΛΟΥΣ: "ΔΕ ΒΛΕΠΩ, ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΜΩΣ ΕΣΥ..."


Στις 15 Οκτωβρίου, κάθε χρόνο, είναι η παγκόσμια ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού:

Το λευκό μπαστούνι, είναι το τεχνικό βοήθημα που χρησιμοποιούν τα άτομα με πρόβλημα όρασης για να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τα εμπόδια στην πορεία τους, στην προσπάθεια τους να κινούνται μόνοι, ανεξάρτητοι και με ασφάλεια.

Δεν βλέπω, βλέπεις όμως εσύ: Θέλεις να με βοηθήσεις;;; Τότε, διάβασε τα παρακάτω και να ξέρεις πως αν κάτι θυμάσαι απ’ αυτά όταν κάπου, κάποτε, τυχαία ή για κάποιο λόγο με συναντήσεις, θα με κάνεις να νιώσω άνετα, δίνοντας μου αυτό ακριβώς που χρειάζομαι…

-----------------------

Όταν με συναντήσεις μπορείς να με βοηθήσεις αν θυμηθείς τα παρακάτω:

1. Μόνο εμείς οι τυφλοί κρατάμε λευκό μπαστούνι και αυτό για να περπατάμε με ασφάλεια, όχι για να ξεχωρίζουμε, να παίζουμε, να μας δείχνουν ή να ζητιανεύουμε.

2. Είμαι ένας συνηθισμένος άνθρωπος αλλά τυφλός.  Μη με μεταχειρίζεσαι σαν παιδάκι. Μεγαλώνω, παίζω, τρέχω, διαβάζω, γράφω, σπουδάζω, δουλεύω, παθιάζομαι, κλαίω, γελάω, ερωτεύομαι, θυμώνω, «σερφάρω», κάνω chat,…,όπως ΕΣΥ!

3. Πιο εύκολα θα περπατήσω μαζί σου, παρά με το μπαστούνι ή με το σκύλο μου. Όμως, μη με πιάνεις από τον ώμο ή απ’ το  μπράτσο. Άσε με να πιάσω εγώ το δικό σου μπράτσο: Έτσι θα νιώθω (=θα ξέρω) πότε σταματάς, πότε στρίβεις, πότε ανεβαίνεις ή κατεβαίνεις.

4. Μη ρωτάς τον συνοδό μου: «Πώς τον λένε;», «Τι θέλει να ψωνίσει;», «Ποιο φαγητό του αρέσει;», «Που θέλει να πάει;», «Πώς γράφει και διαβάζει;», «Πώς μπορεί;»,… Ρώτησε εμένα, ξέρω και εγώ να σου απαντήσω! Χρησιμοποίησε τον κανονικό τόνο της φωνής σου, όπως μιλάς στους άλλους μίλα και σε εμένα.

5. Μην αποφεύγεις τις λέξεις «βλέπω», «κοιτάζω», «τυφλός» κλπ., τις μεταχειρίζομαι και εγώ. Βλέπω με τα χέρια μου: βλέπω για μένα= αγγίζω, ακούω, μυρίζω, καταλαβαίνω, αισθάνομαι…

6. Σύστησε με στους άλλους, ακόμη και στα παιδιά. Θέλω να γνωρίσω ποιος είναι στην τάξη  ή στο δωμάτιο μαζί μου. Μίλησε μου όταν μπαίνεις. Πες μου πως φεύγεις: με φέρνεις σε μεγάλη αμηχανία αν μ’ αφήνεις να μιλάω με κάποιον που δεν είναι κοντά μου…

7. Οδήγησε το χέρι μου σε μια καρέκλα. Πες μου που είναι η πόρτα στο δωμάτιο, το αποχωρητήριο, το παράθυρο κλπ. Και αν υπάρχουν εμπόδια ή πράγματα στο πάτωμα. Δε θέλω να κάνω ζημιές, γιατί μπορώ να μην κάνω ζημιές.

8. Βοήθησε με διακριτικά στο τραπέζι και πες μου για το φαγητό στο πιάτο μου. Χρησιμοποίησε το πιάτο μου σαν «ρολόι» και πες μου σε ποια «ώρα» είναι το κάθε είδος του φαγητού μου, π.χ «Το κρέας σου είναι στο Έξι». Κοίτα το ποτήρι μου να είναι δίπλα στο πιάτο μου και πες μου αν είναι στο δεξί ή στο αριστερό μου χέρι, για να το… «δω» και εγώ όταν το χρειαστώ.

9. Μου αρέσουν οι αθλητικές εκδηλώσεις,  το θέατρο και ο κινηματογράφος, φτάνει να με βοηθάς να καταλαβαίνω τι γίνεται διαβάζοντας/περιγράφοντας μου όσα δεν μπορώ να δω.

10. Μου αρέσουν οι εκδρομές και τα πάρτι. Πάρε με στην παρέα σου και γνώρισε με στους καλεσμένους σου.

11. Ξέρω να συμπεριφέρομαι. Αν υστερώ σε κάτι βοήθησε με. Δε θέλω τον οίκτο σου αλλά τη φιλία σου! Μη μιλάς για τη «θαυματουργό αντίληψη» των τυφλών. Μην ξεχνάς ότι όσα έμαθα είναι αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας και εργασίας…

12. Αν είσαι περίεργος θα μιλήσω μαζί σου για το πρόβλημα μου αλλά όχι μόνο γι’ αυτό, γιατί για μένα είναι μια παλιά ιστορία! Έχω τόσα άλλα ενδιαφέροντα, χόμπι και απορίες όπως και εσύ!

Και αφού έφτασες εδώ, στο τέλος του μηνύματος, αν έχεις ακόμη δύο λεπτά καιρό, προώθησε το και σε άλλους. Η ενημέρωση μπορεί να είναι η αρχή της ευαισθητοποίησης και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός!!!





Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Η VW, "ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ" ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ"

Τα όσα έγιναν γνωστά τις τελευταίες εβδομάδες, δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου σε ένα θέμα που καλύπτεται εδώ και χρόνια.
                                                          
Του Γιώργου Τζαβάρα.

Η V.W κατηγορείται για απάτη!

Η είδηση έπεσε σαν βόμβα στο παγκόσμιο στερέωμα , θορύβησε κόσμο και έφερε στο χείλος της καταστροφής τη μεγαλύτερη (σε πωλήσεις) βιομηχανία  αυτοκινήτων του πλανήτη.

Είναι όμως μόνο θέμα μιας «κακής» εταιρίας που συνειδητά παρουσίασε ψεύτικες μετρήσεις ρύπων σε κινητήρες πετρελαίου, ή μήπως το πρόβλημα έχει πολύ βαθύτερες ρίζες και σχετίζεται με τον τρόπο ελέγχου της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην υποχρέωσή  της να προστατεύσει το περιβάλλον;

Ας δούμε τα γεγονότα με τη σειρά..

Πετρέλαιο εναντίον Βενζίνης

Με τη σχετική διαμάχη να κρατά χρόνια τώρα, το πετρέλαιο σαν καύσιμο, αποτελεί το αγαπημένο παιδί σε μεγάλη κατηγορία καταναλωτών και (κατά συνέπεια) εταιριών αυτοκινήτου, αφού φέρνει το 35% των Ευρωπαϊκών πωλήσεων κάθε χρόνο.

Για λόγους που ξεφεύγουν του παρόντος, το πετρέλαιο(Diesel) προσφέρει μεγαλύτερη ενέργεια ανά μονάδα καυσίμου, (λίτρο ή γαλόνι) σε σχέση με τη βενζίνη, αποδίδοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερο έργο κάτω από τις ίδιες συνθήκες λειτουργίας.

Με άλλα λόγια, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όμως προσοχή!

Ενώ οι κινητήρες diesel παράγουν λιγότερο Διοξείδιο του Άνθρακα (CO2) ελευθερώνουν περισσότερα Οξείδια του Αζώτου (ΝΟχ) στην ατμόσφαιρα, την κύρια αιτία δημιουργίας νέφους στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.

Στο όνομα της καλύτερης κατανάλωσης τώρα, οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θέσπισαν χαμηλότερα όρια ρύπων για τους κινητήρες πετρελαίου, αφήνοντας έτσι τη προστασία του περιβάλλοντος σε δεύτερη μοίρα.

Το αποτέλεσμα βέβαια ήταν να γεμίσουν από αιθάλη οι ουρανοί μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, έτσι ώστε σήμερα, οι Αρχές του Παρισιού να σκέπτονται ακόμα και να περιορίσουν τη κυκλοφορία των ντηζελοκίνητων αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης.

(Εδώ καλό είναι να θυμηθούμε την αντίστοιχη ιστορία της χώρας μας  και τη πίεση που εξασκήθηκε για την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας αυτοκινήτων diesel στους Νομούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η κυκλοφορία επετράπη,  οι εταιρίες πανηγύρισαν για την υποτιθέμενη αύξηση των πωλήσεων και ο κόσμος για το χαμηλότερο κόστος σε καύσιμα.

Δυστυχώς, τίποτα από αυτά δεν πραγματοποιήθηκε, αφού ο καταναλωτής απλά στράφηκε στο πετρέλαιο  -αλλά η αγορά δεν μεγάλωσε- και οι μετακινήσεις δεν έγιναν πιο φτηνές, διότι η διαφορά στο κόστος γίνεται αντιληπτή εφόσον το όχημα διανύει περισσότερα από 35 με 40 χιλιάδες χλμ. το χρόνο κατ΄ελάχιστο)

Οι μετρήσεις.

Να λοιπόν που τώρα φτάνουμε στην ουσία του όλου θέματος.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία Πανευρωπαϊκά, κάθε νέο μοντέλο πριν εγκριθεί η κυκλοφορία του, πρέπει να ικανοποιήσει τα όρια των εκπεμπόμενων ρύπων που ισχύουν κατά τη δεδομένη στιγμή.

Και εδώ αρχίζει το παιχνίδι, γιατί η νομοθεσία απαιτεί μετρήσεις που έχουν γίνει σε εύκολα ελεγχόμενο περιβάλλον, (όπως αυτό των εργαστηρίων), αλλά δεν απαιτεί μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, δηλ. στο δρόμο.

Το περιβάλλον όμως και εμάς, δεν μας ενδιαφέρουν το τι δηλώνει κάθε κατασκευαστής για τους εκπεμπόμενους ρύπους του στη θεωρία, αλλά για το τι φτάνει στ΄ αλήθεια στην ατμόσφαιρα και τη…μυτούλα μας κάθε στιγμή.

Πέρα από αυτά, τα τελευταία χρόνια οι εταιρίες έχουν αποδοθεί σε ένα πόλεμο εφαρμογής μικροσυστημάτων υψηλής τεχνολογίας, κάτι που η V.W.εκμεταλλεύτηκε δεόντως, όχι σήμερα, αλλά από το 2009 ,στα μοντέλα που προορίζονταν για την Αμερική.

Ένα κρυφό λογισμικό, καταλαβαίνει πότε γίνεται μέτρηση καυσαερίων, βελτιώνει τους δείκτες και βγαίνει αυτόματα εκτός λειτουργίας όταν το όχημα βρίσκεται σε κανονική χρήση δρόμου.
Μια του κλέφτη..

Ένας ανεξάρτητος (πραγματικά!) Οργανισμός της Αμερικής και το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια, προσπάθησαν να εξηγήσουν γιατί οι ρύποι που έδινε το εργοστάσιο ήταν κατά 15 έως 35(!!) φορές χαμηλότεροι από αυτούς που εκείνοι μέτρησαν στο δρόμο.

Την υπόθεση ανέλαβε το Αμερικανικό Κράτος, απαίτησε από την εταιρία να συμμορφωθεί, αλλά μια..ελαφρά  βαρυκοϊα (!) εμπόδισε το μήνυμα να φτάσει στη V.W.

Το κράτος επανήλθε το 2014 και απείλησε με απαγόρευση εισαγωγής των αυτοκινήτων diesel στην Αμερικάνικη αγορά.

Η συνέχεια γνωστή.. Ο γερμανικός κολοσσός ομολόγησε, αντιμετωπίζοντας τώρα το μεγαλύτερο οικονομικό πρόβλημα από την ίδρυσή του.

Και ο κόσμος μας  την ελπίδα για ένα καθαρότερο περιβάλλον και μια μεγαλύτερη ευαισθησία από τους ανθρώπους που η θέση τους είναι, να «προστατεύουν» το περιβάλλον.

Πηγή: «Η Εφημερίδα Των Συντακτών»


ΣΤΟ 2o ΑΓΩΝΑ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΟΥ "ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ" ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΥΓΟΥΛΑΣ


Στο 2ο Αγώνα Δρόμου της εκστρατείας του «Όλοι Μαζί Μπορούμε» συμμετείχε ο Βαγγέλης Αυγουλάς, τρέχοντας 4,8 χιλιόμετρα στο πανέμορφο δάσος του Υμηττού, έχοντας «δανειστεί» τα μάτια του κουμπάρου του Θανάση Πολονύφη!

Μοναδικό αντίτιμο για τη συμμετοχή των περίπου 1500 ατόμων την περασμένη Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2015, ήταν η προσφορά τους σε τρόφιμα υπέρ των οικονομικά αδύναμων συνανθρώπων τους και τον συσσιτίων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.



«Ζήτησα από τον κουμπάρο μου να βλέπει για δύο άτομα εκείνο το Κυριακάτικο πρωινό και αφού το δέχτηκε με χαρά, απολαύσαμε μια υπέροχη διαδρομή σε άσφαλτο και ανηφορικό δασικό δρόμο, με πρωτόγνωρα όμορφες μυρωδιές και ήχους για εμάς τους κατοίκους της πόλης, καταθέτοντας παράλληλα τη συμμετοχή μας σε τρόφιμα στην καθημερινή αυτή εκστρατεία αγάπης», δήλωσε ο Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών κ. Αυγουλάς, συμπληρώνοντας ότι τα ΑμεΑ δε ζητούν μόνο αλληλεγγύη στις διεκδικήσεις τους π.χ. για ελεύθερα πεζοδρόμια χωρίς εμπόδια, αλλά έχουν μάθει να την ανταποδίδουν κιόλας.


Οι δύο διαδρομές των 8,5 και 4,8 χιλιομέτρων, ο καιρός σύμμαχος και η μεγάλη προσέλευση του κόσμου, καθώς και η πολύτιμη συνεισφορά δεκάδων εθελοντών και τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας, βοήθησαν να εξελιχθεί ο αγώνας δρόμου σε μια γιορτή ενεργής θέλησης και αλληλεγγύης!

Η διοργάνωση διεξήχθη υπό το συντονισμό του τηλεοπτικού σταθμού Skai και με την υποστήριξη του ΣΠΑΥ (Σύνδεσμος για την Προστασία και Ανάπτυξη του Υμηττού.







Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 12 ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ 104.000 ΑΝΕΡΓΟΥΣ

Με στόχο την στήριξη την καταπολέμηση της ανεργίας το υπ. Εργασίας προχωρά  στο σχεδιασμό 12 νέα προγράμματα απασχόλησης που θα υλοποιηθούν εντός 6 μηνών και αφορούν 104.000 ανέργους.

Σύμφωνα με το υπουργείο τα προγράμματα απευθύνονται στους δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας προς ενίσχυση των επιχειρήσεων στην παροχή εγγυημένης απασχόλησης με την προϋπόθεση όμως,  ένα ποσοστό των ανέργων θα συνεχίσει να εργάζεται και μετά τη λήξη του προγράμματος.

Στα προγράμματα αυτά δίνεται έμφαση στους μακροχρόνια ανέργους, ανέργους
πάνω από 50 ετών και γυναίκες.

Αναλυτικά τα 12 προγράμματα που θα υλοποιηθούν στους επόμενους έξι μήνες είναι τα εξής:

1. Πρόγραμμα 10.000 θέσεων εργασίας 12μηνης διάρκειας με έμφαση στους μακροχρόνια και πολύ μακροχρόνια ανέργους, γυναίκες και ανέργους κυρίως άνω των 50 ετών το οποίο θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2015.

2. Πρόγραμμα προώθησης της αυτοαπασχόλησης 5.000 νέων ανέργων 18-24 ετών, με επιδότηση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης έως 12 μήνες από την έναρξη της δραστηριότητας τους, το οποίο θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2016.

3. Πρόγραμμα προώθησης της αυτοαπασχόλησης 5.000 νέων ανέργων 25-29 ετών, με επιδότηση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης έως 12 μήνες, από την έναρξη της δραστηριότητας τους, το οποίο θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2016.

4. Πρόγραμμα "Δράσεις Ολοκληρωμένης Παρέμβασης" για 8.000 νέους ανέργους έως 24 ετών, για την προώθησή τους, εναλλακτικά, σε προγράμματα κατάρτισης με εγγυημένη 12μηνη απασχόληση. Αυτό το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2016.

5. Πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και ένταξης σε θέσεις απασχόλησης για 10.000 νέους ανέργους ηλικίας 18-24 ετών σε επιχειρήσεις, με επίβλεψη στον χώρο εργασίας και στη συνέχεια ένταξη σε νέες θέσεις εργασίας στις ίδιες ή άλλες επιχειρήσεις για επιδοτούμενη απασχόληση διάρκειας 12 μηνών. Η έναρξη αυτού του προγράμματος θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2016.

6. Πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και ένταξης σε θέσεις απασχόλησης για 3.000 νέους ανέργους 25-29 ετών σε επιχειρήσεις, με  επίβλεψη στον χώρο εργασίας και στη συνέχεια ένταξη σε νέες θέσεις εργασίας στις ίδιες ή άλλες επιχειρήσεις για επιδοτούμενη απασχόληση διάρκειας 12 μηνών. Η έναρξη και αυτού του προγράμματος θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2016.

7. Πρόγραμμα συμβουλευτικής επαγγελματικής Κατάρτισης, πιστοποίησης προσόντων και πρακτικής άσκησης σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα σε συνεργασία με κλαδικούς φορείς για 15.000 ανέργους. Έναρξη προγράμματος τον Μάρτιο του 2016.

8. Πρόγραμμα προώθησης της νεανικής επιχειρηματικότητας για 1.000 ανέργους  για τη δημιουργία start-ups από νέους 18-29 ετών. Έναρξη προγράμματος τον Μάρτιο του 2016.

9. Πρόγραμμα προώθησης της επιχειρηματικότητας για 3.000 ανέργους άνω των 29 ετών για τη δημιουργία start-ups.Και αυτό το πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2016.

10. Πρόγραμμα απασχόλησης για ΑΜΕΑ σε κοινωνικές συνεταιριστικές  επιχειρήσεις. Έναρξη προγράμματος τον Μάρτιο του 2016.

11. Πρόγραμμα "Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης με εγγυημένη απασχόληση" για την ηλικία 29-64 ετών, πρόγραμμα που απευθύνεται σε 26.000 ανέργους.

12. Πρόγραμμα για την επιδότηση μισθολογικού κόστους για την ενίσχυση της πλήρως ασφαλισμένης εργασίας σε ΚΟΙΝΣΕΠ.

Εκτός από τα προγράμματα άμεσης υλοποίησης είναι προγραμματισμένη η δημιουργία 150.000 προσωρινών θέσεων εργασίας από τον Μάρτιο του 2016 έως το τέλος του χρόνου διάρκειας 8-12 μηνών.


Πηγή: Εφημερίδα «Η Αυγή»



ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΤΥΦΛΟΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ




Μεγάλη ήταν η συμμετοχή χθες Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στην Αγωνιστική κινητοποίηση της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Εργασίας με αίτημα την προστασία των ασφαλιστικών, προνοιακών και φορολογικών δικαιωμάτων των τυφλών ενόψει της ψήφισης του Πολυνομοσχεδίου με τα 48 προαπαιτούμενα νέα μέτρα.

Αντιπροσωπία της Εθνικής Συνομοσπονδίας ΑμεΑ υπό τον Πρόεδρό της κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη και αντιπροσωπίες σωματείων ατόμων με προβλήματα όρασης από όλη την Ελλάδα πλαισίωσαν τους τυφλούς της Αττικής και μέλη των οικογενειών τους και όλοι μαζί ξεκίνησαν από τα γραφεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών στην Ομόνοια για τα δύο Υπουργεία.

Τα αιτήματα των τυφλών της χώρας:

1) Την επαναφορά του τρόπου συνταξιοδότησης των τυφλών με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα σύμφωνα με το πνεύμα των Ν. 612/1977 και 2227/1994 οι οποίοι καταργήθηκαν με μια μονοκοντυλιά με το Γ’ Μνημόνιο, παρότι  έδωσαν τη δυνατότητα σε πάρα πολλούς τυφλούς να εργαστούν και να συνταξιοδοτηθούν με αξιοπρέπεια, χωρίς να αποτελούν βάρος για την οικογένειά τους και την κοινωνία.

2) Μη περαιτέρω περικοπές στις συντάξεις οποιουδήποτε ύψους, έστω και αν θεωρείτε ότι 1.500 ευρώ ορίζουν κάποιο ως υψηλοσυνταξιούχο, καθώς δεν υπάρχουν επίσημες μελέτες στη χώρα μας για το κόστος της αναπηρίας και είναι γενικά παραδεδεγμένο διεθνώς ότι ένα άτομο με αναπηρία, για να έχει περίπου το ίδιο επίπεδο ζωής με ένα μέλος του κοινού πληθυσμού, πρέπει να έχει περίπου 2,5 φορές μεγαλύτερο εισόδημα, κι αυτό εφόσον η Πολιτεία είναι σε θέση να καλύπτει τις βασικές ανάγκες για παιδεία, υγεία κλπ. και στον πολίτη με αναπηρία. Για το λόγο αυτό, στα προηγμένα κράτη λαμβάνονται εκτός των άλλων και μέτρα θετικής διάκρισης υπέρ ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Επιπλέον, την υλοποίηση κατά προτεραιότητα για τους τυφλούς και τους αναπήρους της απόφασης του ΣτΕ που έκρινε ως αντισυνταγματικές τις μειώσεις στις συντάξεις με τα δύο πρώτα Μνημόνια, δεδομένου ότι η αδικία αυτή αφορά μόνο τους τυφλούς του ιδιωτικού τομέα, μια που οι συνάδελφοι του δημοσίου και μόνο, κατά ανεξήγητο τρόπο αλλά ορθώς, εξαιρέθηκαν από τις περικοπές των συντάξεων του Ν. 4111/2013.

3) Μη περαιτέρω περικοπές στους μισθούς των 150 μόλις τυφλών εργαζομένων στο δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ενόψει της ψήφισης του νέου ενιαίου μισθολογίου και επαναφορά των μισθών της προαναφερθείσας κατηγορίας συναδέλφων στα επίπεδα του Δεκεμβρίου 2009.

4) Με δεδομένα τα προλεχθέντα και ενόψει της αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος, να μην καταργηθούν οι φοροαπαλλαγές στους μισθούς και τις συντάξεις των τυφλών με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω και να προβλεφθεί  αντίστοιχη φοροελάφρυνση για τους ελάχιστους τυφλούς ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι εργάζονται κάτω από αντίξοες και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές συνθήκες.  

5) Μη εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ ως προς τη θέσπιση περιουσιακών και οικονομικών κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος τυφλότητας που χορηγείται προκειμένου να καλύψει τις πρόσθετες ανάγκες που απορρέουν από την αναπηρία, μια που δεν μπορούν να ισχύσουν εργαλεία και κριτήρια που χρησιμοποιούνται σε κράτη τα οποία παρέχουν ίσα δικαιώματα στην πρόσβαση, στην παιδεία, στην υγεία, την πληροφορία και γενικά την ποιότητα ζωής σε όλους τους πολίτες, με ή χωρίς αναπηρία, σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που κατά γενική ομολογία διέρχεται ανθρωπιστική κρίση και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσει στους πολίτες της με αναπηρία όλα τα παραπάνω.

Οι εκπρόσωποι της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών εξασφάλισαν εντός της εβδομάδας ραντεβού από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, συναντήθηκαν με συνεργάτη του υπουργού Οικονομικών κ. Τσακαλώτο, αφού ο ίδιος βρίσκεται στο Περού, εξέθεσαν τα αιτήματά τους και έκλεισαν συνάντηση για την Τρίτη 13 Οκτωβρίου με τον Αντιπρόεδρο της Κβέρνησης κ. Δραγασάκη.

Η μεγάλη, παν - αναπηρική,  πανελλαδική κινητοποίηση της Ε.Σ.Α.μεΑ., μετά από απόφαση του Γενικού της Συμβουλίου, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου και θα ξεκινήσει στις 11 π.μ. από την Ομόνοια, με κατεύθυνση το Σύνταγμα και τη Βουλή των Ελλήνων.

Η Κυβέρνηση της Αριστεράς οφείλει να αποδείξει στην πράξη ότι είναι σε θέση να προστατεύσει από τις επιπτώσεις του Γ’ Μνημονίου την ευπαθή κοινωνική κατηγορία των τυφλών εφαρμόζοντας την πολιτική των Ισοδύναμων μέτρων.





Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ"


Ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής συγκάλεσε σήμερα ευρεία σύσκεψη, για το κρίσιμο ζήτημα της συνέχισης του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».

Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αρμόδια για θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Θεανώ Φωτίου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Γιάννης Μπαλάφας, ο Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών κ. Κώστας Πουλάκης, ο Γενικός Διευθυντής της ΚΕΔΕ κ. Βαγγέλης Πάνου και εκπρόσωποι εργαζομένων στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» από όλη την Ελλάδα.

Στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκε η ανάγκη συνέχισης του προγράμματος και η σχέση εργασίας των εργαζομένων. Κοινός τόπος όλων υπήρξε η αναγνώριση της χρησιμότητας του προγράμματος και η ανάγκη συνέχισης του, ενώ έγινε γνωστό πως έχει δημιουργηθεί Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΟΔΕ) με την συμμετοχή των συναρμόδιων φορέων και εργαζομένων. Η ΟΔΕ θα συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες, με στόχο τέλη Οκτωβρίου να έχει καταλήξει σε προτάσεις που θα συζητηθούν εκ νέου σε συνάντηση που θα οριστεί στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Η κ. Φωτίου διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η κυβέρνηση θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο προκειμένου αυτοί να διασφαλιστούν, υπογραμμίζοντας την τεράστια συμβολή του «Βοήθεια στο Σπίτι» στην ανακούφιση και την διευκόλυνση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Ο κ. Κουρουμπλής κατέστησε σαφές ότι αναγνωρίζει και την χρησιμότητα και την κρισιμότητα του προγράμματος για την κοινωνία. Ο Υπουργός ζήτησε να συνεχιστεί η συνεργασία σε καλό πνεύμα με στόχο την στήριξη κι αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του «Βοήθεια στο Σπίτι».





ΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟΥΣ ΘΑ "ΠΑΡΑΣΥΡΕΙ" ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΦΟΛΚΣΒΑΓΚΕΝ;

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο κόσμος ολόκληρος συγκλονίστηκε από την αποκάλυψη του «παράνομου λογισμικού» σε εκατομμύρια  αυτοκίνητα του Γερμανικού κολοσσού  της Φολκσβάγκεν  , ένα λογισμικό που παραποιούσε εν γνώσει των κατασκευαστών τα  επίσημα «Τεχνικά Στοιχεία», κυρίως όσον αφορά τους ρύπους.

Το θέμα είναι γιατί η  εταιρεία  παραβίασε τόσο «χοντρά» τους νόμους και στη συνέχεια, μέχρι που εκτείνεται το πρόβλημα πολιτικά, τεχνολογικά, οικονομικά και κοινωνικά . Μα για τι άλλο παρά για το κέρδος. Η Φολκσβάγκεν κατασκευάζει το ένα στα οχτώ αυτοκίνητα που πωλούνται παγκόσμια. Αλλά η  εταιρεία πρέπει να γίνει πιο μεγάλη, ισχυρή και κερδοφόρα.

Λοιπόν: Εντός της Εβδομάδος, θα ζητηθεί από τον Έλληνα εισαγωγέα, να προσδιορίσει τα "ελληνικά" αυτοκίνητα με το πρόβλημα. Και στην Ευρωπαική Ένωση επικρατεί αναβρασμός.  Τι θα πει ο εισαγωγέας των «Φολκσβάγκεν»;  Αλλά – το κυριότερο- πως ελέγχει η κυβέρνηση μια ιδιωτική εταιρία στο τόσο σοβαρό πρόβλημα των ρύπων από τους diesel κινητήρες ;

Εντάξει, η «Φολκσβάγκεν» καταστρέφεται αλλά τέτοιοι κολοσσοί δεν … «κολλώνουν» . Ωστόσο δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι θα μείνουν χωρίς δουλειά στη Γερμανία και σε 3-4 άλλες «συνεργαζόμενες»  χώρες και κυβερνήσεις θα ελεγχθούν σκληρά, θα κατηγορηθούν ίσως ότι δεν έκαναν ελέγχους  και πολύ σύντομα, η Ε.Ε θα αποφασίσει την ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου μέτρησης των καυσαερίων στα καινούργια αυτοκίνητα. Αυτό ενδεχομένως να έχει μέχρι και επιπτώσεις στη νομοθεσία, στη στατιστική, στα  όρια ρύπων και τις εμπορικές αξίες.

Αυτά που μάθαμε τις τελευταίες εβδομάδες, δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου σε ένα  ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα που καλύπτεται εδώ και χρόνια. Και όπως λέει και γράφει ο φίλος και συνάδελφος Γιώργος Τζαβάρας, άριστος γνώστης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, «Είναι όμως μόνο θέμα μιας «κακής» εταιρίας που συνειδητά παρουσίασε ψεύτικες μετρήσεις ρύπων σε κινητήρες πετρελαίου, ή μήπως το πρόβλημα έχει πολύ βαθύτερες ρίζες και σχετίζεται με τον τρόπο ελέγχου της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην υποχρέωσή  της να προστατεύσει το περιβάλλον;»

Εδώ είναι το …ζουμί.  Η  ισχύουσα  πανευρωπαϊκά νομοθεσία V.W  απαιτεί κάθε νέο μοντέλο πριν εγκριθεί η κυκλοφορία του,  να ικανοποιεί τα όρια των εκπεμπόμενων ρύπων που ισχύουν κατά τη δεδομένη στιγμή. Και εδώ αρχίζει το παιχνίδι.

Εμείς ΕΔΩ έχουμε ευθύνη; Και ποια;  Το βέβαιον είναι ότι πολλοί «τρέχουν»  σήμερα.


πηγή: "crash online"