meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2012

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΜΕΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΧΡΟΝΙΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ

Προστασία της ζωής χιλιάδων ατόμων με αναπηρία & χρόνιες παθήσεις
Με ανοιχτή επιστολή της στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση της χώρας η
ΕΣΑμεΑ κρούει για ακόμη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου, σε μια από τις
δυσκολότερες περιόδους που περνάει η χώρα στη νεότερη ιστορία της. Δύο
είναι τα άκρως επείγοντα θέματα: Η έγκαιρη χορήγηση προνοιακών επιδομάτων
στα άτομα με αναπηρία και η απρόσκοπτη χορήγηση φαρμακευτικής και
θεραπευτικής αγωγής σε άτομα με αναπηρία και χρόνια πάσχοντες.
Η Συνομοσπονδία είχε επισημάνει και πάλι στις 23 Μαΐου τα προβλήματα που
έχουν δημιουργηθεί, ο χρόνος όμως περνάει ο χρόνος, δεν ανευρίσκεται λύση
και η κατάσταση γίνεται απειλητική.
Συμπολίτες μας χρόνια πάσχοντες αναζητούν ανεπιτυχώς ακριβά σκευάσματα
φαρμάκων από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, αφού εκτός από τη διακοπή πίστωσης
από τους φαρμακοποιούς αντιμετωπίζουν ευρέως και το φαινόμενο της έλλειψης
ακριβών σκευασμάτων από την αγορά φαρμάκου. Πρόκειται για χρόνια πάσχοντες
όπως μεταμοσχευμένοι συμπαγών οργάνων, καρκινοπαθείς των οποίων η εξέλιξη
της πάθησής τους εξαρτάται από τη σωστή λήψη των φαρμάκων τους,
νεφροπαθείς, θαλασσαιμικούς, αιμορροφιλικούς και όλα τα άτομα που ανήκουν
σε δεκάδες άλλες κατηγορίες αναπηρίας και χρόνια πάθησης.
Στην ίδια τραγική κατάσταση και οι εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχοι
προνοιακών επιδομάτων οι οποίοι είναι αβέβαιο σε ποιο ακριβώς χρόνο θα
λάβουν τα προνοιακά επιδόματα από τους Δήμους της χώρας για να μπορέσουν
να καλύψουν ακόμα και στοιχειώδεις βιοτικές τους ανάγκες. Αυτοί όμως οι
συμπολίτες μας και οι οικογένειές τους καλούνται να είναι συνεπείς στις
πληρωμές των λογαριασμών απέναντι σε δημόσιες υπηρεσίες, ΔΕΚΟ κ.λπ.
Η κρισιμότητα των θεμάτων είναι τεράστια αφού από την εξεύρεση κάθε
δυνατής λύσης εξαρτώνται ακόμα και ανθρώπινες ζωές.
Το ανθρώπινο δίκαιο επιβάλλει την ανάληψη δράσεων και συγκεκριμένων μέτρων
από την Κυβέρνηση για να μπορέσει να επιβιώσει μία από τις πιο ευπαθείς
κοινωνικά ομάδες της χώρας.
Την επιστολή μπορείτε να δείτε στη σελίδα της ΕΣΑμεΑ

ΕΝΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ

Η ιστορία ενός αγοριού μας δίνει κουράγιο και μας χαρίζει ένα μήνυμα
αισιοδοξίας
Καθώς οι φετινές πανελλήνιες είναι σε εξέλιξη και οι περισσότεροι νέοι της
Ελλάδας ζουν την αγωνία των θεμάτων και των αποτελεσμάτων, ας τους
τονώσουμε το ηθικό με δυο νότες αισιοδοξίας... από έναν νέο που δεν ξέρει
πώς είναι να τρέχεις, γιατί δεν έχει τρέξει ποτέ.
Ομως αγαπάει τη ζωή και της είναι ευγνώμων. Πέρασε με άριστα στο
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης παρά τα κινητικά προβλήματά του
και είναι ένας νέος άνθρωπος που απαιτεί τα δικαιώματά του.
Πρόκειται για τον 20χρονο Ραφαήλ Παπαδόπουλο, ο οποίος δίνει με τις
πρωτιές του το δικό του μήνυμα σε όσους φοβούνται τη ζωή και τα δύσκολα.
Οταν τον ακούς να παίζει τζουρά, ξέρεις ότι η ζωή χορεύει μαζί του ένα
ζεϊμπέκικο. Ο Ραφαήλ Παπαδόπουλος γεννήθηκε με σπαστική τετραπληγία. Η
μητέρα του τον νανούριζε κρατώντας στο άλλο χέρι της βιβλία με τη θεωρία
του Σπινόζα. Στα δώδεκα χρόνια του αναγκάστηκε να περιμένει έξι μήνες για
να κατασκευαστεί μια μπάρα αναπήρων στο σχολείο του για να μπορεί να
ανεβαίνει χωρίς πρόβλημα στις αίθουσες.
Και στα δεκαοκτώ του έσπασε τα κοντέρ στις πανελλαδικές εξετάσεις,
γράφοντας άριστα και συγκεντρώνοντας 19.952 μόρια. Σήμερα είναι
δευτεροετής φοιτητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ.
Ο Ραφαήλ διαβάζει λογοτεχνία, αγαπάει την ιστορία και το θέατρο, λατρεύει
το ρεμπέτικο και ιδιαίτερα τα τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη που τα παίζει
στον τζουρά και θέλει να κάνει καριέρα στην πολιτική για να φτιάξει έναν
καλύτερο κόσμο, όπως λέει.
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ
«Με ενδιαφέρει η πολιτική και θέλω να ασχοληθώ με τα κοινά. Ενημερώνομαι
για ό,τι συμβαίνει στην ελληνική πολιτική σκηνή, διαβάζω πολλές
εφημερίδες, βλέπω τηλεόραση και πιστεύω ότι το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών
θα μου δώσει τα βασικά εφόδια για να στα αδιοδρομήσω ως πολιτικός»
δηλώνει.
Τα λόγια του έχουν σταθερότητα αλλά και σπιρτάδα, είναι ξεκάθαρα: «Ξέρω
καλά ότι οι πολιτικοί έχουν απαξιωθεί. Εύκολα σήμερα κάποιος με όχι
καθαρές προθέσεις μπορεί να εμφανιστεί ως εθνοσωτήρας. Και εγώ είμαι
απογοητευμένος από τους πολιτικούς. Αν με ρωτήσετε, ανήκω σε αυτό που λέμε
αδιευκρίνιστη ψήφος. Ετσι όπως είναι σήμερα η πολιτική, δεν με εκφράζει.
Ούτε και για τα υπάρχοντα κόμματα έχω την καλύτερη ιδέα. Είναι πολύ λίγοι
οι πολιτικοί που εκτιμώ» λέει.
ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ
Στην πρώτη επίσκεψή του στο ΑΠΘ διαπίστωσε πως παρ’ ότι οι αίθουσες στο
πανεπιστήμιο ήταν προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρίες, τα αμφιθέατρα δεν
είχαν ράμπες. Εδώ αρχίζει και ο αγώνας του. «Τρία χρόνια παλεύαμε στο
σχολείο να τοποθετηθεί ειδικός ανελκυστήρας. Τελικά, τον έβαλαν έξι μήνες
πριν αποφοιτήσει ο Ραφαήλ. Τουλάχιστον θα μείνει για κάποιο άλλο παιδί»
αναφέρει η μητέρα του Ελισσάβετ Δήμου. Πάντως, ο Ραφαήλ δεν χάνει μάθημα
στο πανεπιστήμιο.
Από τα σχολικά του χρόνια ο 20χρονος θέλει να θυμάται μόνο τα καλά. Το
νηπιαγωγείο του Αγίου Στυλιανού, όπου φοίτησε, την αγαπημένη του δασκάλα
στις τρεις πρώτες τάξεις του 83ου Δημοτικού Αθανασία Αποστόλου, την αγάπη
και υποστήριξη που είχε από τους συμμαθητές και καθηγητές του στο γυμνάσιο
της γειτονιάς του και ιδιαίτερα από τον διευθυντή του σχολείου Δημήτριο
Γεωργάκη. «Χρωστάω πάρα πολλά στον τότε διευθυντή και στο σχολείο μου»
τονίζει ο Ραφαήλ.
Χαρακτηρίζει τα κινητικά προβλήματα που αντιμετωπίζει «μερική έλλειψη
απολύτου κινητικής ελευθερίας». Στον ελεύθερο χρόνο του σερφάρει στο
Internet και παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια στον υπολογιστή.
Οι φίλοι του από το 20ό Λύκειο Θεσσαλονίκης τον φωνάζουν ακόμη και σήμερα
Ραφαήλο. Στο λύκειο, όπως πάντα, ήταν δημοφιλής, αγαπητός και εκτός από
τις άριστες επιδόσεις του στα μαθήματα, ξεχώριζε για τον χαρακτήρα του.
Εκανε πολλές πλάκες, βοηθούσε τους συμμαθητές του όταν τον χρειάζονταν στα
μαθήματα, σχεδόν πάντα ήταν η ψυχή της παρέας. Μπορεί να περπατά με
δυσκολία και πάντα με ένα «πι», όμως το μυαλό του δεν το σταματά τίποτε
και η καρδιά του είναι πάντα ανοιχτή για όλους.
Ψηφίστηκε «Πρόσωπο της χρονιάς» το 2011 στην ιστοσελίδα της εφημερίδας «ΤΑ
ΝΕΑ» συγκεντρώνοντας 6.438 ψήφους. «Πληροφορήθηκα τυχαία ότι
συμπεριλήφθηκα στη λίστα με τους υποψήφιους για το «Πρόσωπο της χρονιάς»,
ωστόσο δεν περίμενα να ψηφιστώ, καθώς υπήρχαν πολύ ξεχωριστές
προσωπικότητες. Είμαι περήφανος και έκπληκτος από το αποτέλεσμα, είναι
πολύ συγκινητικό» λέει ο Ραφαήλ. Εχει την εξήγηση για όλα στη ζωή του, που
σε καθηλώνει: «Η μητέρα μου μου έλεγε όταν ήμουν μικρός μια φράση του
Αριστοτέλη. “Το πρώτο κινούν ακίνητο”, δηλαδή αυτό που κινεί τα πάντα, το
μυαλό μας, δεν χρειάζεται να κινείται».
«Η ζωή του Βαμβακάρη είναι σαν μυθιστόρημα»
Οσον αφορά το ρεμπέτικο και τον Βαμβακάρη ο Ραφαήλ δηλώνει: «Γνώρισα τα
τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη από έναν οικογενειακό φίλο και αργότερα
έμαθα μόνος μου να τα παίζω στον τζουρά. Οταν επισκέφτηκα το μουσείο-σπίτι
του στη Σύρο, δεν μπορούσα να σταματήσω να γράφω στο βιβλίο επισκεπτών.
Δεν είναι μόνον η μουσική του. Η ζωή τού Μάρκου είναι σαν ένα
μυθιστόρημα».
Πηγή Πληροφοριών: www.newsnow.gr
[αναδημοσίευση από το www.blind.gr]

Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

ΕΝΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα μουσείο!
Τα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του Μουσείου Τυπογραφίας της εφημερίδας
“Χανιώτικα νέα”, την Κυριακή 22 Απριλίου στα Χανιά, έφεραν για μία ακόμα
φορά στην επικαιρότητα το μοναδικό, για τα ελληνικά δεδομένα, αυτό
μουσείο.
Το Μουσείο Τυπογραφίας λειτουργεί στα Χανιά από το 2005. Πρόκειται για μια
πρωτοβουλία του ιδρυτή της εφημερίδας “Χανιώτικα νέα” Γιάννη Γαρεδάκη, ο
οποίος υλοποίησε ένα όνειρο ζωής συγκεντρώνοντας σπάνια μηχανήματα,
εκδόσεις και εργαλεία τυπογραφίας σε ένα καλαίσθητο και λειτουργικό χώρο
που βρίσκεται στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, στην περιοχή της Σούδας.
Το Μουσείο εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2005 και από τότε μέχρι σήμερα η
συλλογή του εμπλουτίζεται συνεχώς με εκθέματα που προσφέρουν στον
επισκέπτη μία κατά το δυνατό πληρέστερη εικόνα της τυπογραφίας και της
εξέλιξής της μέσα στο χρόνο, από τη γέννησή της το 1450 στο εργαστήριο του
Γουτεμβέργιου μέχρι τις σύγχρονες γραφικές τέχνες. Αξιόλογες είναι και οι
δωρεές εκθεμάτων από ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα.
Όλα τα εκθέματα του μουσείου συνοδεύονται από επεξηγηματικά κείμενα – σε
ελληνικά και αγγλικά – που αφορούν τη χρήση τους, την προέλευση τους και
την χρονολογία κατασκευής τους ή την περίοδο λειτουργίας τους.
Μάλιστα, για την ουσιαστικότερη κατανόηση από τους επισκέπτες των αρχών
της τυπογραφίας αλλά και της διαδικασίας που απαιτείται για τη δημιουργία
ενός εντύπου, κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων προβάλλονται επεξηγηματικά
video και γίνονται πρακτικές εφαρμογές και επιδείξεις σε μηχανήματα που
σηματοδοτούν την εξέλιξη της τυπογραφίας, που χρονολογούνται από το 1835
και μετά.
Το 2012, το Μουσείο Τυπογραφίας επεκτάθηκε σε νέα πτέρυγα, η οποία
φιλοξενεί δύο πολύ αξιόλογες εκθέσεις που αφορούν την εξέλιξη της
τυπογραφίας και την ιστορία της γραφής, τις οποίες δημιούργησε ο
καλλιτέχνης γραφίστας – τυπογράφος Αντώνης Παπαντωνόπουλος, αλλά επίσης
πιο σύγχρονα μηχανήματα και εκθέματα που αναλύουν την εξέλιξη των γραφικών
τεχνών και τέλος εργαστήρια παραδοσιακής βιβλιοδεσίας, μεταξοτυπίας,
σφραγιδοποιίας κ.α.
Η περιήγηση στην ιστορία της τυπογραφίας αρχίζει στην κυρίως αίθουσα του
μουσείου, με τα δύο περίτεχνα, μαντεμένια πιεστήρια των αρχών του 19ου
αιώνα, ενώ ένα πιστό αντίγραφο του πιεστηρίου του Γουτεμβέργιου δίνει το
στίγμα εκείνης της εποχής. Ποδοκίνητα πιεστήρια, τύπου Victoria,
αγορασμένα από τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ελβετία, καθώς και ένα
δωρισμένο από Έλληνα τυπογράφο, σηματοδοτούν την πορεία της τυπογραφίας
στο χρόνο, ενώ πολυάριθμα μικρότερου μεγέθους χειροκίνητα πιεστήρια, τύπου
Boston, κοσμούν το χώρο.
Πάγκοι στοιχειοθεσίας όπου ο στοιχειοθέτης γράμμα – γράμμα ετοίμαζε το
κείμενο με τη χρήση ανάγλυφων τυπογραφικών στοιχείων από την εποχή του
Γουτεμβέργιου τον 15ο αιώνα, μέχρι και ένα μεγάλο μέρος του 20ου,
συνυπάρχουν με τα δύο μηχανήματα μηχανικής στοιχειοθεσίας που κυριάρχησαν
στο μεγαλύτερο μέρος του 20ου αιώνα, τη λινοτυπία και τη μονοτυπία.
Τεχνικές όπως η λιθογραφία, η offset λιθογραφία, η ξυλογραφία, η
χαλκογραφία, η τσιγκογραφία και η μεταξοτυπία παρουσιάζονται αναλυτικά σε
ειδικά διαμορφωμένες προθήκες, ενώ ξεχωρίζει και η παρουσίαση της μεθόδου
γραφής Μπράιγ, μια δωρεά του Φάρου Τυφλών Ελλάδας.
Δύο μεγάλα επίπεδα τυπογραφικά πιεστήρια του 19ου αιώνα δεσπόζουν στο χώρο
της νέας πτέρυγας και του αμφιθεάτρου. Το ένα αγοράστηκε πρόσφατα από το
μουσείο, ενώ το άλλο δωρήθηκε από τυπογραφείο της Τρίπολης. Ενα ακόμη, από
τα μέσα του 20ου αιώνα, βρίσκεται στην κυρίως αίθουσα.
Η έκθεση που απεικονίζει την ιστορία της γραφής, με την εικαστική ματιά
του γραφίστα – τυπογράφου Αντώνη Παπαντωνόπουλου, στεγάζεται στον ημιόροφο
της νέας πτέρυγας, ενώ εκείνη που παρουσιάζει την εξέλιξη της τυπογραφίας
παρουσιάζεται στο ισόγειο της νέας πτέρυγας.
Σπάνιες ελληνικές και ξένες εκδόσεις (από το 1570), αρχεία εφημερίδων (από
το 1860) καθώς και βιβλία που αφορούν την τυπογραφία και την ιστορία της,
φυλάσσονται στην πολύτιμη βιβλιοθήκη που βρίσκεται στον ημιόροφο της
κυρίως αίθουσας του μουσείου.
Το Μουσείο Τυπογραφίας είναι ένα μουσείο μοναδικό στο είδος του σε όλη την
Ελλάδα και ένας από τους κύριους στόχους του είναι να το επισκέπτονται
μαθητές, μελετητές, άνθρωποι κάθε ηλικίας, οι οποίοι, μέσα από επιδείξεις,
εφαρμογές και ξεναγήσεις έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ενδιαφέρον,
γνώσεις και άποψη για την Τυπογραφία.
Για κάθε περίπτωση, εφαρμόζονται εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα τα
οποία υλοποιούνται στις αίθουσες του μουσείου αλλά και στο ειδικά
διαμορφωμένο αμφιθέατρο χωρητικότητας 80 ατόμων, στο οποίο υπάρχει
δυνατότητα για προβολές, παρουσιάσεις, ομιλίες κ.α.
Από το 2005 μέχρι σήμερα, το Μουσείο Τυπογραφίας έχουν επισκεφθεί τα
περισσότερα από τα σχολεία του Νομού Χανίων, σχολεία από το Ρέθυμνο και το
Ηράκλειο, τμήματα του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Κρήτης, ενώ σχολεία από
όλη την Ελλάδα εντάσσουν την επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας στο πλαίσιο
των πενταήμερων εκδρομών τους.
Κάθε χρόνο, το Μουσείο Τυπογραφίας επισκέπτονται περισσότεροι από 2.000
μαθητές.
Στις μέρες μας, που η ψηφιακή εποχή έχει ήδη αρχίσει να αντικαθιστά το
χαρτί και το μελάνι, η Τυπογραφία βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις,
γεγονός που επιβάλλει την ενεργή παρουσία του Μουσείου Τυπογραφίας των
“Χανιώτικων νέων” και την καθιστά πιο επίκαιρη από ποτέ.
Πηγή: www.goodnet.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΙΛΙΟΥ 2012

Ο Δήμος Ιλίου και η Κοινωνική του Υπηρεσία διοργανώνουν απο 20 Ιουνίου έως και 17 Ιουλίου 2012 Πρόγραμμα Θερινής Δημιουργικής Απασχόλησης για 312 παιδιά ηλικίας 5-12 ετών .
Στόχος του προγράμματος της Καλοκαιρινής Δημιουργικής Απασχόλησης είναι να στηρίξει τους εργαζόμενους γονείς της πόλης μας , προσφέροντας ασφαλή φύλαξη των παιδιών κατά τη περίοδο των θερινών διακοπών των σχολείων και παράλληλα να προσφέρει ημερησίως στα παιδιά του Δήμου μας , ψυχαγωγία , δημιουργική απασχόληση και γνώσεις , μέσα απο διάφορες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα .

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως : επισκέψεις σε μουσεία , αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους , εκδρομές , αθλητικές δραστηριότητες , ψυχαγωγικές και επιμορφωτικές εκδηλώσεις , δημιουργία διάφορων κατασκευών , εκτέλεση δραστηριοτήτων λεπτής κινητικότητας και άλλες εικαστικές , μουσικές και καλλιτεχνικές δρστηριότητες  .


Το Πρόγραμμα θα διεξάγεται καθημερινά (εκτός Σαββάτου και Κυριακής ) , απο τις 7.30 έως τις 15.30 , απο τις 20 Ιουνίου έως και τις 17 Ιουλίου , στο 3ο , 6ο και 5ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου .

Οι αιτήσεις συμμετοχής θα υποβάλλονται απο τη Παρασκευή 1 Ιουνίου έως και 14 Ιουλίου 2012 στα γραφεία της Δ/νσης Κοινωνικών Υπηρεσιών και Υγείας (Νέστορος 101 , Β΄ όροφος ), Δευτέρα - Πέμπτη άπό τις 8.30 έως τις 14.30 και απο τις 18.30-19.30 .

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι τα εξής :

  1. Πιστοποιητικό Υγείας του Παιδιού (απο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα )
  2. Φωτοτυπία λογαρισμού ΔΕΚΟ ή μισθωτήριο κατοικίας για βεβαίωση διεύθυνσης μονίμου κατοικίας .
  3. Βεβαίωση Εργασίας γονέων .
  4. Οποιοδήποτε έγγραφο από Δ.Ο.Υ. που να αναγράφει το Α.Φ.Μ. του αιτούντος .
  5. Αίτηση Δήλωσης Συμμετοχής (τη συμπληρώνετε στα γραφεία της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου ) .

Ορίζεται οικονομική συμμετοχή συμβολικά για κάθε παιδί 20,00 ευρώ .

Απαλλάσσονται από την καταβολή οικονομικής συμμετοχής οι πολύτεκνες , οι τρίτεκνες και οι μονογονεικές οικογένειες των οποίων το εισόδημα είναι μικρότερο των 30,000,000 ευρώ .

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στα γραφεία της Κοινωνικής Υπηρεσίας στα τηλέφωνα : 213. 2030019 και 213. 2030042 .

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΓΕΥΜΑ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα εστιατόριο έκλεισε τα φώτα, βαριές μαύρες κουρτίνες και ρολά σφράγισαν κάθε δίοδο φωτός, η χρήση αναπτήρων και κινητών τηλεφώνων απαγορεύτηκε και έλαβε χώρα ένα…Γεύμα Στο Σκοτάδι!
Έτσι έκλεισε στις 31 Μαρτίου στο Ρέθυμνο το διήμερο εκδηλώσεων ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας γύρω από την αναπηρία και τα άτομα με προβλήματα όρασης, που διοργάνωσε το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Ρεθύμνου με την υποστήριξη του Δήμου Ρεθύμνης και του Νομαρχιακού Σωματείου ΑμεΑ Ρεθύμνου.
Οι περίπου 50 συνδαιτυμόνες που συμμετείχαν στο πρωτότυπο αυτό γεύμα στο σκοτάδι, έπρεπε να περάσουν μια βραδιά με την παρέα τους στο γραφικό ταβερνάκι της Παλιάς Πόλης του Ρεθύμνου που είχε επιλεγεί, απλά χωρίς να βλέπουν.
Η εγρήγορση όλων των άλλων αισθήσεων πλην της όρασης, οι οδηγίες του Βαγγέλη Αυγουλά τυφλού Αντιδημάρχου Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Ιλίου και Τακτικού Εκπροσώπου στην Ελλάδα της Διεθνούς Οργάνωσης VIEWS για νέους με προβλήματα όρασης, αλλά και η εντατική βιωματική εκπαίδευση όλο το Σάββατο, χάρισαν μια μοναδική εμπειρία στους καλεσμένους, τους εθελοντές και τους διοργανωτές και όλοι μαζί έδωσαν την υπόσχεση να ξανασυναντηθούν στην Κρήτη και να επαναλάβουν σύντομα την πρωτοβουλία αυτή.
Ο Διευθυντής του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Ρεθύμνου κ. Αντώνης Λιοδάκης, ο Παιδοψυχίατρος κ. Γιάννης Κουτσανδρέας, ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού Σωματείου ΑμεΑ Ρεθύμνου κ. Δημήτρης Τσαχάκης και ο κ. Αυγουλάς που είναι εκ γενετής τυφλός με ομάδα συνεργατών του, συντόνισαν εξ αρχής τις εκδηλώσεις με αποκορύφωμα το γεύμα στα τυφλά, όπου κανείς από τους θαμώνες ή τους σερβιτόρους δε μπορούσαν να δουν, παρ’όλα αυτά όλα κύλησαν ομαλά και στο τέλος όλοι, μια παρέα, διασκέδασαν τραγουδώντας, χορεύοντας και πίνοντας ρακές ως το πρωί!
«Έχω παρευρεθεί στο εξωτερικό σε bar και εστιατόρια τα οποία ανήκουν σε τυφλούς και στα οποία εργάζονται τυφλοί ή μερικώς βλέποντες και λειτουργούν αποκλείοντας την όραση και προκαλώντας τις άλλες αισθήσεις να διεγερθούν και να οδηγήσουν σε συμπεράσματα που ίσως και να μην τα σκεφτόταν ποτέ κανείς. Γιατί όχι; Θα μπορούσε μια τέτοια κίνηση να λάβει χώρα σε πιο μόνιμη βάση μελλοντικά και στην Ελλάδα», δήλωσε ο Βαγγέλης Αυγουλάς εμφανώς συγκινημένος μετά την επιτυχία της βραδιάς.
«Χάνεις τον προσανατολισμό σου, φοβάσαι, ιδρώνεις, μαγκώνεσαι, αλλά όταν αυτό το χάος της πρώτης εντύπωσης φεύγει, τότε πραγματικά μπαίνεις στη διαδικασία να ανακαλύψεις έναν άλλο κόσμο, ή για την ακρίβεια να δεις τον κόσμο όπου ζεις με άλλα μάτια», δήλωσε ο Διευθυντής του Κε.Ψυ.Ρε. Αντώνης Λιοδάκης, ευχαριστώντας παράλληλα τους συνεργάτες του και τους φοιτητές που βοήθησαν εθελοντικά καθ’ όλο το διήμερο των εκδηλώσεων.
Το πρωί της ίδιας ημέρας είχε προηγηθεί μεγάλη βόλτα ευαισθητοποίησης στο κέντρο του Ρεθύμνου, όπου οι διοργανωτές καλούσαν τους διερχόμενους πολίτες να κάνουν φορώντας μάσκες ύπνου, συνοδευόμενοι λίγα βήματα και να εντοπίσουν τις διαφορές στα προσβάσιμα και στα αφιλόξενα πεζοδρόμια της πόλης.
Την έναρξη των εκδηλώσεων κήρυξε την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012 σε σχετική ημερίδα ο Δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργος Μαρινάκης. Ο κ. Μαρινάκης συναντήθηκε με τον νεότερο Αντιδήμαρχο στην ιστορία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από το Ίλιον και συζήτησαν μαζί για τη φιλοδοξία του Ρεθύμνου να αναδειχθεί σε πόλο έλξης πανευρωπαϊκά για τους τουρίστες με αναπηρία.
"Αναγνωρίζουμε πως υπάρχουν θέματα σε εκκρεμότητα και ανάγκες που πρέπει να ικανοποιηθούν. Ωστόσο, αντιλαμβανόμαστε, νομίζω, όλοι πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες την παρούσα χρονική περίοδο, σε βαθμό μάλιστα τέτοιο, που η ευόδωση των στόχων μας να προϋποθέτει πλήρη ωρίμανση μελετών, ακρίβεια, μεθοδικότητα, στοιχειοθετημένη επιβεβαίωση της αναγκαιότητας του κάθε έργου κι έντονη διεκδικητικότητα, η οποία, στην κυριολεξία, σηματοδοτεί κάθε φορά, έναν διαρκή αγώνα δρόμου. Οφείλω να επισημάνω ότι, πραγματικά μας έχει εντυπωσιάσει ο συγκροτημένος κι ορθός λόγος που χαρακτηρίζει συνολικά τα Μέλη του Κινήματος ΑμεΑ. Με μέτρο και γνώση, διεκδικούν το αυτονόητο, σεβόμενοι την ιδιαιτερότητα της εποχής αλλά και της κάθε περιοχής, χωρίς να αναλώνονται σε απεραντολογίες και γενικεύσεις, που δεν ωφέλησαν ποτέ κανένα Σύλλογο ή κοινωνικό Κίνημα.», δήλωσε ο Δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Μαρινάκης.