meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Παρασκευή, 18 Ιουλίου 2014

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΕΠΙΤΗΔΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΣΠΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΛΙΟΥ




Παραπλανητική δράση επιτήδειων που αποσπούν χρήματα για τις Κοινωνικές Δομές του Δήμου Ιλίου

Μετά από αναφορά κρουσμάτων παραπλανητικής και παράνομης δράσης επιτήδειων, οι οποίοι αποσπάσουν παρανόμως χρηματικά ποσά για τα «συσσίτια του Δήμου Ιλίου», όπως οι ίδιοι επικαλούνται, ο Δήμος Ιλίου διαβεβαιώνει ότι ουδεμία σχέση έχει με τέτοιου είδους ενέργειες και καταδικάζει απερίφραστα αυτές τις δραστηριότητες.


Ο Δήμος Ιλίου απευθύνει έκκληση προς όλους τους πολίτες που τυχόν δεχτούν ανάλογες κρούσεις να μην ανταποκριθούν και όποιος επιθυμεί να στηρίξει το Κοινωνικό Παντοπωλείο ή να ενημερωθεί για τα προγράμματα της Κοινωνικής Υπηρεσίας μπορεί να επικοινωνήσει με τα τηλέφωνα 213 2030 016 - 017- 018.


Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ!



Η δύναμη της μουσικοθεραπείας για τα παιδιά με αναπηρία!

Μιλάμε καθημερινά για διαφορετικές θεραπείες που αφορούν τα άτομα με αναπηρία, κάθε ηλικίας. Γνωρίζουμε επίσης τα οφέλη της μουσικής, ότι είναι πολλά και ποικίλα, σε πολλές ασθένειες(καρκίνος, κατάθλιψη) αλλά και στις βασικές λειτουργικές καταστάσεις ενός ανθρώπου(ύπνο, εγκυμοσύνη).

Τι είναι όμως η μουσικοθεραπεία; Πως λειτούργει, έχει αποτελέσματα και πως μπορεί να φανεί χρήσιμη έως και απαραίτητη; Για να λύσουμε όλες μας τις απορίες, επισκεφτήκαμε την ΕΛΕΠΑΠ και το τμήμα μουσικοθεραπείας, που λειτούργει από το Νοέμβριο του 2007. Μιλήσαμε με τη κα.Πόλα Νομικού, Μουσικολόγος-μουσικοθεραπεύτρια ΜΑ(masterorArts), υπεύθυνη του τμήματος Μουσικοθεραπείας της ΕΛΕΠΑΠ Αθηνών και συναντήσαμε το μικρό Μιχάλη ο οποίος πάσχει από αριστερή διπληγία και ψυχοκινητική καθυστέρηση λόγω προωρότητας στη γέννηση του.

Κα Νομικού, τι είναι η μουσικοθεραπεία;
Λέξη σύνθετη από τις λέξεις μουσική και θεραπεία που και οι δύο είναι έννοιες πολύ πλατιές, δύσκολες και αρκετά διφορούμενες. Σαν γενικό ορισμό μπορούμε να πούμε ότι μουσικοθεραπεία είναι: η χρήση της μουσικής και των μουσικών οργάνων με στόχο την επαναφορά, διατήρηση η/και βελτίωση τη ς ψυχικής η/και φυσικής κατάστασης του ανθρώπου. Θα ήθελα να διευκρινίσω τη διαφορά μεταξύ μουσικοθεραπείας και musicmedicine. Η πρώτη στηρίζεται στη διαπροσωπική σχέση και στη θεραπευτική πορεία του ασθενή, ενώ η δεύτερη αντιμετωπίζει τη μουσική σαν φάρμακο: ασχολείται με τις εργαστηριακά αναγνωρίσιμες επιδράσεις της μουσικής στον ανθρώπινο οργανισμό και αφορά στη παθητική ακρόαση μουσικής προεπιλεγμένης χωρίς παρουσία εξειδικευμένου θεραπευτή.



Το θεραπευτικό κομμάτι, πως ακριβώς λειτούργει;
Ας δούμε πρώτα τι εννοούμε όταν μιλάμε για θεραπεία. Η λέξη θεραπεία προϋποθέτει αρρώστια ψυχική η σωματική. Στη μουσικοθεραπεία, παίρνουμε τη λέξη αυτή στη πολύ πλατιά της έννοια, και εννοούμε κάθε προσπάθεια που θα μπορούσε ν’ απαλύνει τον ανθρώπινο πόνο ( κάθε είδους πόνο). Έχει σαν στόχο ν΄αποκαταστήσει την επαφή και την επικοινωνία, είναι μια απόπειρα για μια εκπαίδευση που πάει βαθύτερα από την απόκτηση κάποιων συγκεκριμένων γνώσεων. Έχουμε δύο είδη:
Α) την ενεργητική που στηρίζεται στο μουσικό αυτοσχεδιασμό, και
Β)τη δεκτική που στηρίζεται στο ενεργητικό άκουσμα ηχογραφημένης η ζωντανής μουσικής που παίζει ο θεραπευτής.
Η θεραπεία εστιάζει στο υγιές άρα και δημιουργικό κομμάτι του ασθενή και όχι στη παθολογία του.

Άρα να υποθέσω ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία, που ακολουθείτε, ώστε να έχετε το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα;
Βεβαίως και χωρίζεται σε 2 βασικά μέρη: τη διάγνωση και τη θεραπεία:
Στη διαγνωστική εργασία αποκαλύπτουμε την ηχητική ταυτότητα του ατόμου (σύνολο ήχων στους οποίους είναι ευαίσθητο). Στόχος της είναι ακόμη να καθορίσουμε το μεσάζον αντικείμενο ( σύνθεση ή συγκεκριμένο μουσικό όργανο ) που θα γεφυρώσουν την απόσταση ανάμεσα στο θεραπευτή και τον ασθενή.
Το δεύτερο μέρος αποτελείται από τις συναντήσεις μουσικοθεραπείας στις οποίες ο θεραπευτής προσπαθεί ν ανοίξει κανάλια επικοινωνίας, αρχικά με στόχο την οποιαδήποτε εκτόνωση (σωματική ή και ψυχική) και στη επόμενη φάση νέο άνοιγμα ανάλογα με το πρόβλημα του κάθε παιδιού- επικοινωνία, χαλάρωση, δημιουργικότητα, συγκίνηση ή και απλή ευχαρίστηση.

Η  ατομική θεραπευτική προσπάθεια εξελίσσεται συνήθως σε 3 φάσεις : στη πρώτη που συνήθως ονομάζουμε : προετοιμασία ή κάθαρση, όπου με τη βοήθεια ενός οργάνου, συγκεκριμένων ήχων η και λεκτικών παροτρύνσεων, διευκολύνουμε την διοχέτευση φορτισμένης σωματικής η ψυχικής ενέργειας. Στη δεύτερη όπου ολοκληρώνεται η παρατήρηση του παιδιού και συλλαμβάνεται με περισσότερη σαφήνεια η στρατηγική μέσα από την οποία θα μπορέσει ν ανοιχτεί το κανάλι επικοινωνίας.

Τέλος η τρίτη φάση είναι ο ηχητικός διάλογος αυτό το ίδιο το μη λεκτικό κανάλι επικοινωνίας μέσα απ το οποίο ξαναζωντανεύουν με αποκαλυπτικό και θεραπευτικό τρόπο όλα τα υποσυνείδητα βιώματα: άγχη, φοβίες, επιθυμίες, όνειρα κλπ. Μέσα απ αυτό ο θεραπευτής καλείται να μεταδώσει μια αισιοδοξία για τη ζωή, να ξυπνήσει νέα ενδιαφέροντα, να κεντρίσει τη ευαισθησία και τη δημιουργικότητα, να βοηθήσει στην επανένταξη



Στην ομαδική προσέγγιση, το υλικό που χρησιμοποιείται περιλαμβάνει παιδικά τραγούδια ή οργανικά κομμάτια επιλεγμένα σύμφωνα με τους στόχους, τις ανάγκες και την ηλικία των παιδιών. Ανάλογα με τη λειτουργία που επιτελούν, έχουμε έτσι τραγούδια ή κομμάτια χαιρετισμού (καλωσόρισμα ή αποχαιρετισμό), αφηγηματικά, εκδραμάτισης, κίνησης, τραγούδια που περιέχουν γλωσσικές ή αριθμητικές έννοιες, αλλά και τραγούδια ή κομμάτια χαλάρωσης και ηρεμίας.

Χρησιμοποιούνται μουσικά όργανα του μουσικοπαιδαγωγικού συστήματος Ορφ, όπως μαράκες, ντέφια, ταμπουρίνα, ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα, σείστρα κα με τα οποία τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν, συνδυάζουν το ρυθμό με την κίνηση, εκτονώνουν ενέργεια και στρες δημιουργικά, ή απλά διασκεδάζουν χωρίς ματαίωση ή άγχος.

Στην ΕΛΕΠΑΠ χρησιμοποιούμε τη μουσική επίσης σε συνεδρίες όπου ο ήχος συνδυάζεται με το χρώμα (μαρκαδόροι, δαχτυλομπογιές κ.α.) και τα παιδιά είναι ελεύθερα να αποτυπώσουν στο χαρτί συναισθήματα, σκέψεις ή εικόνες που προκαλούνται από το εκάστοτε προτεινόμενο κομμάτι.



Επιγραμματικά, τι είδους βελτιώσεις έχουμε στα παιδιά με αναπηρία, σε βάθος χρόνου;
Βελτίωση των αδρών και λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, βελτίωση του οπτικοκινητικού συντονισμού αλλά και της ποιότητας και της διάρκειας της προσοχής. Επίσης ενδυνάμωση της ικανότητας της ακουστικής διάκρισης και βελτίωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων!
Στο σύνολό τους οι δραστηριότητες των συνεδριών μουσικοθεραπείας, στόχο έχουν την αρτιότερη προετοιμασία της ψυχής ενός παιδιού, μέσα από την ευεργετική επίδραση της τέχνης. Την ενδυνάμωση των ικανοτήτων του για καλύτερη αναγνώριση τόσο του εαυτού του, όσο και των άλλων. Τη καλλιέργεια της επικοινωνιακής διεργασίας και της ικανότητας αναγνώρισης συναισθημάτων και προθέσεων των άλλων. Την βεβαιότητα ότι όσο κι αν τα πράγματα φαντάζουν δύσκολα, πάντα υπάρχει μια εναλλακτική πρόταση.

Συνέντευξη στον Ηλία Βογιατζή, για το Newsitamea.gr
Ευχαριστούμε τους γονείς του μικρού Μιχάλη που μας επέτρεψαν να έχουμε φωτογραφικό υλικό κατά τη διάρκεια της θεραπείας του.


Πηγή: http://www.newsitamea.gr


Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2014

ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

Ένας στους τρεις Έλληνες δεν έχει χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικό υπολογιστή


Η έρευνα επίσης εστιάζει σε επιμέρους πληθυσμιακές ομάδες, ηλικιωμένους, Άτομα με Αναπηρία, μετανάστες, άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και ανέργους, με σκοπό να αναδείξει τον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τις ιδιαίτερες ψηφιακές ανάγκες τους.

Περίπου ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει, ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή του ηλεκτρονικό υπολογιστή (ποσοστό 34,4%), ούτε το Διαδίκτυο (ποσοστό 36,3%).

Περισσότερες γυναίκες (40,8%) από ό,τι άνδρες (35,9%) δεν έχουν ποτέ χρησιμοποιήσει το Ίντερνετ. Από την άλλη, το ποσοστό των πολιτών της χώρας που χρησιμοποιούν τακτικά το Ίντερνετ, αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με επιταχυνόμενο ρυθμό, με αποτέλεσμα το 81% των χρηστών να το χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά. Ο προσωπικός υπολογιστής παραμένει η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης στο διαδίκτυο (ποσοστό 91,5% των χρηστών), ενώ χάρη στην τεχνολογία 3G και στα «έξυπνα κινητά» αυξάνεται σημαντικά πλέον και η πρόσβαση μέσω κινητών συσκευών (18,7%).

Αυτό, μεταξύ άλλων, αποκαλύπτει έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. που διεξήχθη το 2013, σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους πολίτες.

Από την έρευνα διαπιστώνεται, ότι διαρκώς αυξάνεται στην Ελλάδα, το ποσοστό των ατόμων που αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσω του διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές. Οι Έλληνες, ακολουθώντας την τάση και των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών, προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριους πωλητές και παρακινούνται κυρίως από τις δυνητικά χαμηλότερες τιμές. Πραγματοποιούν μία έως πέντε ηλεκτρονικές αγορές ανά τρίμηνο και δαπανούν έως και 500 ευρώ συνολικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το 61,5% δηλώνουν, ότι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους και το 37,5% όχι. Από άποψη ηλικιακών ομάδων, περίπου τρία στα τέσσερα άτομα ηλικίας 66 έως 74 ετών (ποσοστό 73,4%) λένε ότι δεν έχουν οικιακή πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς επίσης το 57,3% των ατόμων 55-65 ετών, ενώ το μικρότερο ποσοστό μη πρόσβασης αφορά στους νέους 16-25 ετών (18,4%). Μεταξύ των χρηστών του Ίντερνετ, το 81%, το χρησιμοποιούν κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα και το 14% μερικές φορές την εβδομάδα.

Η απόκτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (76,7%), το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (74,6%), η ανάγνωση ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων (70.5%), η ψυχαγωγία (παιγνίδια-φωτογραφίες-μουσική-ταινίες - 63,9%) και η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook (51,4%) είναι οι πέντε κυριότερες ηλεκτρονικές δραστηριότητες των χρηστών.

Όσον αφορά στις online αγορές, ως βασικότερο κίνητρο (76%) δηλώνεται η εύρεση χαμηλότερων τιμών από ό,τι στα φυσικά καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί  καταναλωτές (45%) πληρώνουν τις παραγγελίες του μέσω αντικαταβολής, το 29%  μέσω πιστωτικής κάρτας και το 25% μέσω προπληρωμένης κάρτας. Το 27,5% των ηλεκτρονικών αγορών γίνεται από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών πιστεύουν, ότι χάρη στην διαδικτυακή πρόσβαση βελτιώνονται οι συναλλαγές τους με το Δημόσιο (90%) και αποκτούν μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (88%). Αναφορικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, το 60% δηλώνουν ότι έχουν αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα, ενώ το 40% όχι.

Στον τομέα της εκπαίδευσης, περισσότερα από τα μισά ελληνικά σχολεία (το 54%) έχουν πλέον δική τους ιστοσελίδα, ενώ το 30% των μαθητών χρησιμοποιούν πια ‘έξυπνο΄ κινητό τηλέφωνο στο σχολείο τους.

Η έρευνα επίσης εστιάζει σε επιμέρους πληθυσμιακές ομάδες, ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, μετανάστες, άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και ανέργους, με σκοπό να αναδείξει τον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τις ιδιαίτερες ψηφιακές ανάγκες τους.

Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/

 

ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ



Νέα ιστοσελίδα για καλλιτέχνες με αναπηρία, στο πλαίσιο του Unlimited Access

Στο πλαίσιο του προγράμματος Unlimited Access, όπου συμμετέχει και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, το Βρετανικό Συμβούλιο εγκαινιάζει μια νέα ιστοσελίδα με στόχο να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες σε κωφούς και καλλιτέχνες με αναπηρία σε όλο τον κόσμο. Η ιστοσελίδα www.disabilityartsinternational.org παρουσιάστηκε επίσημα στο διαδίκτυο στις 9 Ιουλίου 2014.

Σε σημερινή της ανακοίνωση, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών διευκρινίζει ότι «η ιστοσελίδα πρωτίστως απευθύνεται σε ένα διεθνές κοινό επαγγελματιών καλλιτεχνών, υπευθύνων εκθεσιακών χώρων και επιμελητών τέχνης, θα προσφέρει τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες με αναπηρία και επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο, που έχουν συσταθεί, απασχολούν και συνεργάζονται με καλλιτέχνες με αναπηρία, να δείξουν τη δουλειά τους αλλά και να κλείσουν νέες διεθνείς συνεργασίες. Επιπλέον, η ιστοσελίδα θα προσφέρει στους διοργανωτές πόρους, περιπτωσιολογικές μελέτες και προσωπικές μαρτυρίες, παρέχοντάς τους πολύτιμη γνώση σχετικά με το πώς το Ηνωμένο Βασίλειο έγινε πρωτοπόρο παγκοσμίως στο χώρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας ατόμων με αναπηρία, αλλά και θα ενισχύσει το διεθνές δίκτυο καλλιτεχνών με αναπηρία από την Ελλάδα».

Το τοπίο για τους κωφούς και τους καλλιτέχνες με αναπηρία στον κόσμο της τέχνης μεταβάλλεται με αξιοσημείωτη ορμή και δυναμισμό, δήλωσε ο Γκράχαμ Σέφιλντ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Βρετανικού Συμβουλίου:«καλλιτέχνες με μια μοναδική εμπειρία του κόσμου δημιουργούν μοναδική τέχνη.

Διοργανωτές και παραγωγοί αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο ότι αυτοί οι καλλιτέχνες με την ξεχωριστή προοπτική τους προκαλούν όχι μόνο τις παραδοσιακές αφηγήσεις, αλλά και την ίδια την αισθητική των παραδεδεγμένων μορφών της τέχνης. Η Disability Arts International παρέχει στους επαγγελματίες του χώρου της τέχνης τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τόσο τους Κωφούς και τους καλλιτέχνες με αναπηρία που δραστηριοποιούνται σε όλο τον κόσμο όσο και το πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργούν».

Η ιστοσελίδα www.disabilityartsinternational.org δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Unlimited Access - ενός προγράμματος που συντονίζει το Βρετανικό Συμβούλιο και συγχρηματοδοτείται από το Πολιτιστικό Πρόγραμμα της ΕΕ. Το πρόγραμμα Unlimited Access, δημιουργήθηκε το 2012 στο πλαίσιο της πολιτιστικής Ολυμπιάδας του Λονδίνου και είναι το αποτέλεσμα της σύμπραξης του Βρετανικού Συμβουλίου, της Vo΄Arte (Πορτογαλία), της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση και του Κροατικού Ινστιτούτου Κίνησης και Χορού.


Πηγή: Εφημερίδα «Η Καθημερινή»


Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2014

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: "ΠΕΡΙΦΡΟΝΩ ΤΟΥΣ ΕΥΚΟΛΑ ΕΠΩΝΥΜΟΥΣ"



Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Ένα άγνωστο – μέχρι σήμερα- κείμενο που δημοσίευσε το 1980 στη Μελβούρνη, στην ομογενειακή εφημερίδα «Νέος Κόσμος» ο κορυφαίος Έλληνας συνθέτης και πνευματικός άνθρωπος Μάνος Χατζιδάκις και που βρήκα αναδημοσιευμένο στο fimotro.blogspot.gr ( και μπράβο τους για την αναδημοσίευση) , με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 20 χρόνων από το θάνατο του μεγάλου μουσικοσυνθέτη, διανοούμενου και ποιητή, μπορεί – ΑΝ διαβαστεί μαζικά από την πολιτική και πνευματική μας ηγεσία και τους Έλληνες πολίτες- «κάπου» να μας οδηγήσει.

Σ αυτή τη δύσμοιρη χώρα μας που πορεύεται σαν πλοίο σε καταιγίδα όχι χωρίς καπετάνιο αλλά με ΠΟΛΛΟΥΣ καπετάνιους, μέσα κι έξω από το καράβι, δεν υπάρχουν πολλοί τέτοιοι σπουδαίοι διανοητές. Κι αυτοί που υπάρχουν, απλώς… απέχουν. Γι αυτό και μας λείπει – τις περισσότερες στιγμές – η έμπνευση.

Είναι δυνατόν ΕΝΑ κείμενο να μας ξαναφέρει τη χαμένη μας έμπνευση, τη χαμένη μας πίστη στη φυλή μας, τη χαμένη μας εκτίμηση στην ιστορία μας; Ίσως όχι. Μπορεί ωστόσο να είναι μια καλή αρχή. Μια στροφή στις καλές και υγιείς δυνάμεις αυτού του τόπου που θαυματούργησαν δημιουργώντας παγκόσμια «ρεύματα», θα μας κρατήσει μακριά από τη σημερινή κατάσταση καθημερινής φτήνειας, καταστροφής των αξιών και ανάδειξης του εφήμερου «τίποτα» ως …σταθερής αξίας. Και θα μας επιτρέψει να θυμηθούμε , να μάθουμε, να καταλάβουμε ποιοι είμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε.

Γράφει –μεταξύ άλλων- ο Χατζιδάκις: « Α δ ι α φ ο ρ ώ για την δόξα. Με φυλακίζει στα όρια που εκείνη καθορίζει κι' όχι εγώ. Πιστεύω στο τραγούδι που μας αποκαλύπτει κι όχι σ' αυτό που μας διασκεδάζει και μας κολακεύει εις τας βιαίως αποκτηθείσας συνήθειές μας. Π ε ρ ι φ ρ ο ν ώ αυτούς που δεν στοχεύουν στην αναθεώρηση και στην πνευματική νεότητα, τους εύκολα «επώνυμους» πολιτικούς και καλλιτέχνες, τους εφησυχασμένους συνομήλικους, την σκοτεινή και ύποπτη δημοσιογραφία την πάσα λογής χυδαιότητα καθώς και κάθε ηλίθιο του καιρού μου.

Γεννήθηκα στις 23 Οκτώβρη του '25, στην Ξάνθη τη διατηρητέα κι όχι την άλλη τη φριχτή που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους μεταπολεμικούς της ενδοχώρας μετανάστες. Η μητέρα μου ήταν από την Αδριανούπολη και ο πατέρας μου απ' την Κρήτη. Με φέραν το '31 στην Αθήνα απ' όπου έλαβα την Αττική παιδεία - όταν ακόμη υπήρχε στον τόπο μας και Αττική και Παιδεία. Είμαι λοιπόν γέννημα δύο ανθρώπων που δεν συνεργάστηκαν ποτέ, εκτός απ' την στιγμή που αποφάσισαν την κατασκευή μου. Γι' αυτό και περιέχω μέσα μου όλες τις δυσκολίες του Θεού και όλες τις αντιθέσεις.

Η κατοχική περίοδος μου συνειδητοποίησε πως δεν χρειαζόμουν τα μαθήματα της Μουσικής, γιατί με καθιστούσαν αισθηματικά ανάπηρο και ύπουλα μ' απομάκρυναν απ' τους αρχικούς μου στόχους που ήταν: Να διοχετευθώ, να επικοινωνήσω και να εξαφανιστώ. Γι' αυτό και τα σταμάτησα ευθύς μετά την κατοχή - σαν ήρθε η απελευθέρωση. Δεν σπούδασα σε Ωδείο και συνεπώς δεν μοιάζω φυσιογνωμικά με μέλος του γνωστού Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου.

Ταξίδεψα πολύ. Κ' αυτό με βοήθησε ν' αντιληφθώ πώς η βλακεία δεν ήταν μόνο προϊόν του τόπου μας αποκλειστικό, όπως περήφανα αποδεικνύουν συνεχώς οι Έλληνες σωβινιστές και οι ντόπιοι εθνικιστές. Έτσι ενισχύθηκε η έμφυτη ελληνικότητά μου και μίκραινε κατά πολύ ο ενθουσιασμός μου για τους αλλοδαπούς.

To 1966 βρέθηκα στην Αμερική, και επειδή χρωστούσα στην ελληνική εφορία κάπου τριάμιση εκατομμύρια δραχμές, αναγκάστηκα να κατοικήσω εκεί ώσπου να τα εξοφλήσω. Εξόφλησα τα χρέη μου το '72 κι' επέστρεψα στην Αθήνα, για να κατασκευάσω το καφενείο με το όνομα «Πολύτροπο». Ήρθε όμως ο τυφώνας που ονομάστηκε «Μεταπολίτευση» με τις σειρήνες των γηπέδων και των σφαιριστηρίων και τους χιλιάδες εκ των υστέρων αντιστασιακούς, που αγανακτισμένοι τραγουδούσαν τραγούδια ενάντια στη Δικτατορία, και που με αναγκάσανε να κλείσω το «Πολύτροπο», μ' ένα παθητικό περίπου πάλι των τριάμιση εκατομμυρίων. Μοιραίος αριθμός.

Παρ΄ όλα αυτά, μέσα σε τούτον τον καιρό, γεννήθηκε η φιλελεύθερη έννοια του ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ και επιβλήθηκε σε ολόκληρο τον τόπο.

Και καταστάλαγμα μέχρι στιγμής του βίου μου είναι:

Α δ ι α φ ο ρ ώ για την δόξα. Ε π ι θ υ μ ώ να έχω πολλά χρήματα για να μπορώ να στέλνω «εις τον διάβολον» - πού λένε - κάθε εργασία που δεν με σέβεται. Π ε ρ ι φ ρ ο ν ώ αυτούς που δεν στοχεύουν στην αναθεώρηση και στην πνευματική νεότητα, τους εύκολα «επώνυμους» πολιτικούς και καλλιτέχνες, τους εφησυχασμένους συνομήλικους, την σκοτεινή και ύποπτη δημοσιογραφία την πάσα λογής χυδαιότητα καθώς και κάθε ηλίθιο του καιρού μου.»

Μάνος Χατζιδάκις. Όσο τον ανακαλύπτουμε, τόσο περισσότερο μας λείπει




ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ IPHONE ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΟ ΔΙΑΒΗΤΗ!



Τροποποιημένο iPhone ρυθμίζει τον διαβήτη

Χθες, επιστημονική ομάδα από τις ΗΠΑ ανακοίνωσε πώς κατάφερε να μετατρέψει ένα iPhone σε… τεχνητό πάγκρεας. Μία εξωτερική συσκευή δηλαδή που όχι απλώς θα ελέγχει συνεχώς τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα αλλά και θα τα ρυθμίζει. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι στο μέλλον το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει ενέσεις και αντλίες ινσουλίνης, αλλά και τις συχνές μέσα στην ημέρα μετρήσεις σακχάρου.

Γιάννης Δεβετζόγλου

Σήμερα το έξυπνο τηλέφωνο διαδραματίζει πολλούς ρόλους: παίζει το ρόλο του προσωπικού υπολογιστή για απλή πρόσβαση στο Internet, μας επιτρέπει να δούμε τα email, να ακούσουμε μουσική, ακόμη και να βρούμε τον δρόμο μας όταν χαθούμε. Τώρα, έρχεται να παίξει και τον ρόλο του… παγκρέατος και να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων που πάσχουν από διαβήτη τύπου 1.

Χθες, επιστημονική ομάδα από τις ΗΠΑ ανακοίνωσε πώς κατάφερε να μετατρέψει ένα iPhone σε… τεχνητό πάγκρεας. Μία εξωτερική συσκευή δηλαδή που όχι απλώς θα ελέγχει συνεχώς τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα αλλά και θα τα ρυθμίζει. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι στο μέλλον το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει ενέσεις και αντλίες ινσουλίνης, αλλά και τις συχνές μέσα στην ημέρα μετρήσεις σακχάρου.

Αυτό που κατάφεραν οι ειδικοί από τη σχολή Βιοϊατρικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης, είναι να τροποποιήσουν κάποιες βασικές λειτουργίες του iPhone 4S, ώστε να φτιάξουν μία φορητή συσκευή η οποία λειτουργεί ακριβώς όπως και το υγιές πάγκρεας. Το όργανο δηλαδή που παράγει ινσουλίνη η οποία διασπά από το σώμα μας τα σάκχαρα και τα μετατρέπει σε ενέργεια.

Στις πρώτες δοκιμές που έγιναν με τη νέα συσκευή σε άτομα με διαβήτη τύπου 1, φάνηκε πώς το iPhone κατάφερε με επιτυχία να ρυθμίσει το ζάχαρο των ασθενών. Όταν κάποιος πάσχει από διαβήτη τύπου 1 ή νεανικό διαβήτη, το πάγκρεάς του παράγει είτε ελάχιστη είτε καθόλου ινσουλίνη. Η ινσουλίνη όμως δεν δρα μόνη της. «Συνεργάζεται» με τη γλυκαγόνη την ορμόνη που παράγεται επίσης από το πάγκρεας και δουλειά της είναι να αυξάνει το ζάχαρο στο αίμα. Η ισορροπία αυτών των δύο ορμονών, δηλαδή της μίας που μειώνει και της άλλης που αυξάνει το ζάχαρο στο αίμα είναι απαραίτητη για την υγεία.

Σήμερα, ένα στα τρία άτομα με διαβήτη τύπου 1 χρησιμοποιούν αντλίες ινσουλίνης ώστε να ελέγξουν το ζάχαρό τους, σύμφωνα με τους «New York Times». Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουν την κατάργηση της βελόνας και των συχνών ενέσεων μέσα στην ημέρα, καθώς η αντλία απελευθερώνει συγκεκριμένη μικρή ποσότητα ινσουλίνης κάθε λίγο. Εντούτοις, οι αντλίες δεν έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν την έκκριση ινσουλίνης σύμφωνα με τις ανάγκες του ασθενή και επίσης δεν χορηγούν γλυκαγόνη.

Το νέο τεχνητό πάγκρεας όμως είναι συνδεδεμένο με μία συσκευή μέτρησης γλυκόζης και δύο αντλίες, μία για την ινσουλίνη και μία για τη γλυκαγόνη, ώστε να προκαλεί την τέλεια ισορροπία! Για να λειτουργήσει το σύστημα ένας αισθητήρας εμφυτεύεται κάτω από το δέρμα στη μεριά της κοιλιάς και μετρά τη γλυκόζη. Ο αισθητήρας μεταδίδει τις πληροφορίες που έλαβε στο έξυπνο τηλέφωνο και το λογισμικό του τηλεφώνου υπολογίζει τη δόση που χρειάζεται ο ασθενής κάθε πέντε λεπτά. Με τη σειρά του το τηλέφωνο δίνει εντολή στις δύο αντλίες για το πόσο ακριβώς φάρμακο θα πρέπει να απελευθερώσουν και κάθε πότε.

Επιπλέον, οι επιστήμονες δημιούργησαν μία εφαρμογή στην οποία ο ασθενής μπορεί να βάζει τις πληροφορίες για το γεύμα του, δηλαδή πρωινό, μεσημεριανό κ.λπ. και τί είδους τροφή πρόκειται να καταναλώσει, δηλαδή υδατάνθρακες κ.λπ. και η συσκευή υπολογίζει ακριβώς την ποσότητα των φαρμάκων που θα πρέπει να απελευθερώσει. Οι ειδικοί δοκίμασαν τη συσκευή σε 20 ενήλικες και 32 εφήβους και τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση The New England Journal of Medicine.

Νέες δοκιμές για τεχνητό πάγκρεας

Οι δοκιμές του τεχνητού παγκρέατος σε ασθενείς συνεχίζονται σε όλο τον κόσμο. Χθες, το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ στη Βρετανία ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 1 έχουν τόσα πολλά οφέλη από τη χρήση της αντλίας ινσουλίνης, που η συσκευή θα πρέπει να δοκιμαστεί και σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 (συνήθως έχουν πιο ήπια συμπτώματα και επιτυγχάνουν καλύτερη ρύθμιση). «Θα συνεχίζουμε τις μελέτες σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα με τη συμμετοχή όσων περισσότερων ασθενών γίνεται. Επίσης, θα πρέπει να το δοκιμάσουμε και σε άτομα με διαβήτη τύπου 2» αναφέρουν στην επιθεώρηση «Lancet Diabetes and Endocrinology Journal».

Πηγή: Εφημερίδα «Τα Νέα»


Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014

Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ASPERGER


 
Η διαφορετικότητα των ατόμων με Asperger

Αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού. Τα άτομα με Σύνδρομο Asperger αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε επίπεδο επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης, συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν αισθητηριακά ερεθίσματα (ήχους ή οσμές) και ορισμένοι εμφανίζουν διάσπαση προσοχής, δυσγραφία, κινητική αδεξιότητα, ακόμη και μαθησιακές δυσκολίες. Έχουν φυσιολογική, συχνά δε και υψηλή νοημοσύνη, η οποία συνδυάζεται με ιδιαίτερες ικανότητες σε συγκεκριμένους τομείς (όπως για παράδειγμα τα  μαθηματικά, η γεωγραφία, οι φυσικές επιστήμες κ.λπ.)

 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τη ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Από τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ

 g.kiousis@eleftherotypia.net

Αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού. Τα άτομα με Σύνδρομο Asperger αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε επίπεδο επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης, συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν αισθητηριακά ερεθίσματα (ήχους ή οσμές) και ορισμένοι εμφανίζουν διάσπαση προσοχής, δυσγραφία, κινητική αδεξιότητα, ακόμη και μαθησιακές δυσκολίες.

Έχουν φυσιολογική, συχνά δε και υψηλή νοημοσύνη, η οποία συνδυάζεται με ιδιαίτερες ικανότητες σε συγκεκριμένους τομείς (όπως για παράδειγμα τα μαθηματικά, η γεωγραφία, οι φυσικές επιστήμες κ.λπ.). Μιλάμε με τη Μαρία Ηλιοπούλου, ψυχολόγο - ψυχοπαιδαγωγό, ιδρυτικό μέλος του μη κερδοσκοπικού σωματείου «Ελληνικός Σύλλογος για το Σύνδρομο Asperger» (ΕΛΣΣΑ), τηλ. 210-6535666, www.asperger.gr και πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου.

- Τι είναι ο ΕΛΣΣΑ;

«Μη κερδοσκοπικό σωματείο που δημιουργήθηκε το 2007, από μία ομάδα γονέων και φίλων των ατόμων με Asperger, με σκοπό να συμβάλει στην πληροφόρηση και την ευαισθητοποίηση του κοινού, καθώς και τη στήριξη των οικογενειών και των ίδιων των ατόμων με Asperger. Απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικούς αλλά και στα ίδια τα άτομα που ζουν στην Ελλάδα και παρέχει στήριξη μέσω ομάδων γονέων αλλά και χώρο συνάντησης και κοινωνικοποίησης των νέων».

- Τα άτομα με Asperger;

 «Εχουν ασυνήθιστες γλωσσικές ικανότητες, δεν ακολουθούν τους τυπικούς κανόνες μιας συζήτησης, δυσκολεύονται να επικεντρώσουν στη φωνή του συνομιλητή τους όταν μιλάνε και άλλοι γύρω τους και συχνά δεν κοιτούν τον άλλον στα μάτια. Δεν αντιλαμβάνονται τις μεταφορικές εκφράσεις. Τότε γίνονται ανήσυχα, έχουν άγχος και υιοθετούν συμπεριφορές προσκόλλησης και εμμονής σε ρουτίνες προκειμένου να ελέγξουν το άγχος τους όταν οι καταστάσεις δεν είναι προβλέψιμες. Η ένταση, η κούραση και η συγκινησιακή τους ευαισθησία τα κάνει συχνά να χάνουν τον έλεγχο του εαυτού τους».

- Διαφέρει από τον αυτισμό;

«Βρίσκεται στο πιο εξελιγμένο άκρο του αυτιστικού φάσματος. Φυσικά τα άτομα που ανήκουν σ΄ αυτή την κατηγορία παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους ως προς τις ιδιαίτερες ικανότητες αλλά και τις ιδιαίτερες δυσκολίες. Τα χαρακτηριστικά που αποδίδονται στο Asperger εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άτομο και είναι πολύ σημαντικό, πέρα από τη διάγνωση, να εντοπιστούν οι ειδικές δυσκολίες -και ικανότητες- καθώς και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στο κάθε παιδί να χρησιμοποιήσει το δυναμικό του και να βρει το δικό του δρόμο».

- Αντιλαμβάνονται τον κόσμο διαφορετικά;

«Θα μπορούσαμε να το πούμε αυτό. Ο Simon Baron - Cohen, διακεκριμένος ερευνητής του αυτισμού στο Cambridge, υποστηρίζει ότι "ο στενός συγγενής του αυτισμού, το σύνδρομο Asperger, μπορεί να θεωρηθεί απλά ως ένα διαφορετικό γνωστικό ύφος" και υποστηρίζει ότι η διαφορετικότητα παρά η αναπηρία χαρακτηρίζει τα άτομα με Asperger. Πιστεύουμε ότι ο όρος "διαφορετικότητα" είναι μια δικαιότερη και χωρίς προκαταλήψεις περιγραφή του προβλήματος και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ένα παιδί ή ένας ενήλικας με Asperger. Οπως έχει αποδειχθεί επιστημονικά τα άτομα αυτά μπορούν, με την κατάλληλη υποστήριξη, να ενταχθούν και να λειτουργήσουν μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Η θεσμική και ουσιαστική κατοχύρωση αυτής της υποστήριξης σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, στη ζωή και στην εργασία αποτελεί βασικό στόχο του ΕΛΣΣΑ, ο οποίος εργάστηκε ενεργά με αποτέλεσμα την αναφορά του Συνδρόμου Asperger για πρώτη φορά, στο νόμο για την Ειδική Αγωγή του 2008».

- Τι χρειάζεται;

«Σύμφωνα με τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα τα παιδιά με σύνδρομο Asperger χρειάζονται εξατομικευμένη προσέγγιση και υποστήριξη στο κανονικό σχολικό πλαίσιο (τα ειδικά σχολεία για παιδιά με αυτισμό δεν είναι κατάλληλα γι΄ αυτά) και ειδικό τρόπο εξέτασης, προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιδόσεις τους. Αυτό, δε, ισχύει ακόμη και για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην οποία συχνά φτάνουν λόγω της ιδιαίτερης νοημοσύνης τους».

 Πηγή: Εφημερίδα «Ελευθεροτυπία»

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ! ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ!

 
Ένα καινούργιο σχολικό σύστημα στη Σουηδία εξαφανίζει τη σχολική αίθουσα όπως τη γνωρίζαμε και την αντικαθιστά μ' ένα περιβάλλον που ενθαρρρύνει την "περιέργεια και τη δημιουργικότητα" των μαθητών.
 
Η εταιρεία Vittra, η οποία λειτουργεί 30 σχολεία στη Σουηδία, θ΄λεησε να γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία παντού μέσα στα σχολεία της- κι έτσι απέσυρε εντελώς την παλαιά λογική της σχολικής αίθουσας των τεσσάρων τοίχων με τα θρανία στη σειρά. Πριν από λίγο καιρό εγκαινίασε το σχολείο Telefonplan, στη Στοκχόλμη.
 

Η αρχιτέκτονας Rosan Bosch σχεδίασε έτσι το σχολείο ώστε τα παιδιά να μπορούν να εργάζονται ανεξάρτητα σε ανοιχτούς χώρους καθώς χαλαρώνουν, ή να πηγαίνουν στο "χωριό" για να δουλέψουν σε ομαδικά σχέδια.

Όλη η επίπλωση του σχολείου, που μοιάζει με τυχαίες γραμμές σε χαρτί, επιχειρεί να βοήθησει τους μαθητές να εμπλακούν σε συζητήσεις καθώς θα εργάζονται σε σχέδια. Το σχολείο είναι μη-παραδοσιακό με κάθε έννοια: δεν υπάρχουν βαθμολογίες και οι μαθητές μαθαίνουν μέσα σε ομάδες, που δεν σχηματίζονται απαραίτητα με βάση την ηλικία.
 

Η φοίτηση στο σχολείο είναι δωρεάν, εφόσον το παιδί έχει προσψπικό αριθμό (κάτι σαν ΑΜΚΑ) κι αν ένας απ' τους γονείς του εσίναι Σουηδός φορολογούμενος.


Πήγη: Bussines Insider
http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=21212%3Aena-sxoleio-sti-soyidia-apagoreyontai-oi-sygkriseis&catid=42%3Aenviroment&Itemid=115

Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2014

ΚΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΑ: ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ - ΔΙΑΝΟΙΕΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ


Κάτι συμβαίνει στο Κολλέγιο Ανατόλια: Ενενήντα Ελληνόπουλα-διάνοιες, σχεδιάζουν το μέλλον της χώρας

Αν η γενική εικόνα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι γκρίζα και προβληματική, η αθέατη (όταν έρχεται στο φως) αναδεικνύει τρανά παραδείγματα πρωτοπορίας και ελπίδας.

Το παράδειγμα των 90 παιδιών από όλη την Ελλάδα που έχουν μαζευτεί στο Κολλέγιο Ανατόλια, στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης, δείχνει πως υπάρχει ακόμα ελπίδα στην Ελλάδα της ύφεσης.

Πρόκειται για 90 «καθημερινά» παιδιά από τυπικές ελληνικές οικογένειες που όμως φέρουν τη λάμψη μιας εκκολαπτόμενης διάνοιας.

Όπως σημειώνει η Καθημερινή σε σχετικό ρεπορτάζ, ενενήντα παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας, από όλα τα κοινωνικά στρώματα, όπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος Οperations and Planning Γιάννης Τζορμπατζόγλου, μαθητές δημόσιων, κυρίως, γυμνασίων και λυκείων, συμμετέχουν στο θερινό σχολείο του «Κέντρου για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά» του Κολλεγίου Ανατόλια που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Johns Hopkins και την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».



Ο Αντώνης Αποστόλου, υπεύθυνος του προγράμματος, αναφέρει: «Είναι παιδιά με εξαιρετικές ακαδημαϊκές δεξιότητες και εμείς εδώ τους δίνουμε τη δυνατότητα να διευρύνουν του ορίζοντές τους παρακολουθώντας μαθήματα πέρα και πάνω από το τυπικό σχολικό πρόγραμμα».

Η επιλογή μαθητών δεν έγινε από κάποιους «κυνηγούς» χαρισματικών παιδιών ή από «πλάγιους δρόμους», αλλά με εξετάσεις στη βάση ειδικού test του Johns Hopkins, το οποίο έχει σχεδιαστεί για βαθμίδες ανώτερες της σχολικής τάξης. Φέτος πήραν μέρος στις εξετάσεις 1.500 μαθητές γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα και εξ αυτών επελέγησαν οι 90 για να παρακολουθήσουν μαθήματα Κρυπτολογίας, Βιοϊατρικών Επιστημών, Πιθανοτήτων και Θεωρίας Παιγνίων, Αρχών Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημείας στην Κοινωνία και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.



Η κυρία Μαρία Τσαουσίδη διδάσκει Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες επιπέδου πρωτοετών φοιτητών. Οι μαθητές της κάνουν αναλύσεις σε «δηλητηριασμένα τρόφιμα», που υποτίθεται έφαγε μια παρέα σε καφετέρια. Στόχος ήταν να ανιχνεύσουν, χωρίς προηγούμενη εμπειρία, τι προκάλεσε τη δηλητηρίαση. «Το αντικείμενο τους είναι άγνωστο, όμως αφομοιώνουν με εκπληκτική ευκολία όσα τους παραδίδω. Τους κεντρίζουμε με καινούργια πράγματα το ενδιαφέρον, έχουν όρεξη», λέει η κυρία Τσαουσίδη. «Πρόκειται για καταπληκτικά παιδιά, που ξεπερνούν τις προσδοκίες μας, ταλαντούχα και εργατικά. Δεν περίμενα να τα "πιάνουν" τόσο εύκολα, αν και δεν είχαν σχέση με τη Χημεία», τονίζει η καθηγήτρια της Χημείας Ελισάβετ Εξηνταβελόνη.

Τα ίδια τα παιδιά δεν θεωρούν τους εαυτούς τους κάτι ιδιαίτερο. Η Νεφέλη, ο Βαγγέλης και ο Ανδρόνικος από την Αθήνα και η Άρτεμις από την Αλεξανδρούπολη, μαθητές δημόσιων γυμνασίων και όλοι αριστούχοι, είναι κάποια από αυτά.



«Θεωρώ ότι είμαι ένα παιδί με δημιουργικό μυαλό που μπορεί πιο εύκολα από άλλους να λύνει κάποια προβλήματα», λέει η Νεφέλη, και η Αρτεμις εξηγεί ότι την ώθησε να δώσει το test η υποδιευθύντρια του σχολείου «γιατί ήμουν καλή στα Μαθηματικά». Για τον Ανδρόνικο το θερινό σχολείο είναι πιο ενδιαφέρον από τις καλοκαιρινές διακοπές. «Μαθαίνω καινούργια και εξαιρετικά πράγματα», λέει, ενώ ο Βαγγέλης που σκεπτόταν αρχικά να γίνει πιλότος βρίσκει συναρπαστική την Κρυπτολογία.

«Στόχος μας είναι να βρούμε και να αναδείξουμε τις ακαδημαϊκές δεξιότητες του κάθε μαθητή», τονίζει ο διευθυντής του προγράμματος του φημισμένου πανεπιστήμιου των ΗΠΑ Σιμόν Μπρότσκι.


Πηγή: http://www.iefimerida.gr


ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ



Από Δευτέρα οι αιτήσεις για κοινωνικό τουρισμό

Από το μεσημέρι της προσεχούς Δευτέρας μέχρι τις 11 Αυγούστου 2014 καλούνται δικαιούχοι και πάροχοι τουριστικών καταλυμάτων να υποβάλουν αιτήσεις στον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού. Δικαιούχοι του προγράμματος είναι εργαζόμενοι με 50 ημέρες εξαρτημένης εργασίας το έτος 2013, άνεργοι που το έτος 2013 έλαβαν 50 ημερήσια επιδόματα τακτικής επιδότησης ανεργίας, εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Ειδικά Μητρώα Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.

Από το μεσημέρι της προσεχούς Δευτέρας μέχρι τις 11 Αυγούστου καλούνται δικαιούχοι και πάροχοι τουριστικών καταλυμάτων να υποβάλουν αιτήσεις στον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού. Μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, οι δικαιούχοι και οι πάροχοι οφείλουν να προσέλθουν στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ της περιοχής τους, για την υποβολή των δικαιολογητικών.

Το Πρόγραμμα Επιδότησης Διακοπών Εργαζομένων, Ανέργων και των Οικογενειών τους, με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2014-2015, απευθύνεται σε 130.000 ωφελούμενους.

Η επιδότηση διακοπών, για μία έως πέντε διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα του Μητρώου Παρόχων του ΟΑΕΔ, αφορά στο διάστημα από τις 15 Σεπτεμβρίου του 2014 έως τις 31 Αυγούστου του 2015. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι:

- εργαζόμενοι με 50 ημέρες εξαρτημένης εργασίας το έτος 2013 - άνεργοι που το έτος 2013 έλαβαν 50 ημερήσια επιδόματα τακτικής επιδότησης ανεργίας
- εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Ειδικά Μητρώα Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.

Οι δικαιούχοι υποβάλλουν αποκλειστικά ηλεκτρονικές αιτήσεις μέσω του διαδικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ, γι΄ αυτούς και τα ωφελούμενα μέλη τους, όπως αυτά ορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση, χωρίς χρήση κωδικών πρόσβασης.

Για την επιλογή στο πρόγραμμα, εφαρμόζεται αυτοματοποιημένη διαδικασία μοριοδότησης από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του Οργανισμού μας. Η επιδότηση θα γίνει με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού.

Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα, όπως αυτά περιγράφονται στη Δημόσια Πρόσκληση, που διαθέτουν σε ισχύ κατά την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης και καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους καθώς και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοσή του.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται από τους παρόχους, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ και απαραιτήτως με χρήση κωδικών πρόσβασης.

Βασικά απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν οι δικαιούχοι, αφού υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση, είναι τα έγγραφα ταυτοπροσωπίας τους, το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και τα βιβλιάρια ασθενείας. Πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για ειδικές κατηγορίες δικαιούχων αναφέρονται λεπτομερώς στη Δημόσια Πρόσκληση.

Οι συμμετέχοντες στη Δημόσια Πρόσκληση δικαιούχοι και πάροχοι, παρακαλούνται για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους να προσέρχονται στις Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για την προσκόμιση των δικαιολογητικών τους άμεσα μετά την κατάθεση της ηλεκτρονικής τους αίτησης, χωρίς να περιμένουν την καταληκτική ημερομηνία και ώρα υποβολής δικαιολογητικών.

Πηγή: Εφημερίδα «Ελευθεροτυπία»