meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016

"Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΠΕΙΣ ΣΟΥ ΛΕΩ ΝΑΙ"-ΓΕΓΟΝΟΣ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗ ΤΕΡΖΗ ΣΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ!

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς με τον Πασχάλη ΤερζήΟ Πασχάλης Τερζής με την κόρη του Γιάννα και τον Βαγγέλη Αυγουλά

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς μαζί με τον φίλο του Πασχάλη ΝίκοΟ Βαγγέλης Αυγουλάς και η Γιάννα Τερζή


Μετά από 5 χρόνια απουσίας, ο Πασχάλης Τερζής επέστρεψε στη δισκογραφία με 13 ολοκαίνουρια τραγούδια που φέρουν στιχουργικά την υπογραφή του καταξιωμένου κ. Λευτέρη Παπαδόπουλου!

Συγκίνηση και ενθουσιασμός στη σχετική εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου CD του Πασχάλη Τερζή το βράδυ της περασμένης Τετάρτης σε γνωστό μαγαζί στο Κολωνάκι, όπου πολλοί φίλοι και συνεργάτες του γνωστού τραγουδιστή τον καταχειροκρότησαν, τον αγκάλιασαν και του ζήτησαν να μην ξαναφύγει ποτέ από κοντά τους!

Παρόντες και οι δημιουργοί συντελεστές του νέου δίσκου, όπως οι κ. κ. Βασίλης Δήμας, Βασίλης και Κυριάκος Παπαδόπουλος και Ηλίας Φιλίππου, καθώς και εκπρόσωποι της δισκογραφικής εταιρείας του κ. Τερζή και πολλοί δημοσιογράφοι.

Στο πλευρό του Πασχάλη φυσικά τα παιδιά και τα εγγόνια του, με τη γυναίκα του Μαίρη να χορεύει το ομότιτλο με το Άλμπουμ τραγούδι «Ό,τι κι Αν Πεις Σου Λέω Ναι» και την κόρη του Γιάννα να έχει κάνει αμέτρητα χιλιόμετρα για να βρεθεί κοντά στον πατέρα της γι’αυτή την πολύ σημαντική στιγμή!

Παρόντες επίσης μεταξύ άλλων ήταν ο κουμπάρος του Μάκης Τριανταφυλλόπουλος με την σύζυγο του Κιμ Κίλιαν, η τραγουδίστριες Μελίνα Ασλανίδου και Αποστολία Ζώη, ο συνθέτης Λάκης Παπαδόπουλος, καθώς και ο νεαρός φίλος του κ. Τερζή, δικηγόρος και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, κ. Βαγγέλης Αυγουλάς.

Από την εκδήλωση δεν έλειψαν τα πειράγματα, ενώ κατά την προβολή σχετικού αφιερώματος στον κ. Τερζή, όλοι γίνονταν μια φωνή τραγουδώντας τις γνωστές επιτυχίες του παρελθόντος.

Ο κ. Τερζής σημείωσε μεταξύ άλλων: «Πρέπει να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εσάς και πιο πολύ στους δημιουργούς του δίσκου που κατάθεσαν την ψυχή τους σε αυτά τα τραγούδια και θα ευχηθώ τα νέα μου τραγούδια, να βρουν λιμάνι στις ψυχές σας».

Ο νέος δίσκος του Πασχάλη Τερζή με τίτλο «Ό,τι κι αν πεις σου λέω ναι» κυκλοφορεί από την Minos Emi.

Ο Πασχάλης Τερζής με την κόρη του και την Αποστολία Ζώη και τη Μελίνα ΑσλανίδουΟ Πασχάλης Τερζής με το Μάκη Τριανταφυλλόπουλο και την Κιμ Κίλιαν

Ο Πασχάλης Τερζής με το Λευτέρη Παπαδόπουλο στην παρουσίαση





ΟΙ ΤΡΙΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Η Ομοσπονδία Τριτέκνων με το Βαγγέλη Αυγουλά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κύριο Προκόπη Παυλόπουλο

Την Τρίτη 19 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μελών του Δ.Σ της Ομοσπονδίας Τριτέκνων Ελλάδας (ΟΠΟΤΤΕ) με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο, προκειμένου να ενημερωθεί ο Πρόεδρος για τις πρωτοβουλίες, τις προσπάθειες και τα αιτήματα της ΟΠΟΤΤΕ για τη στήριξη των τρίτεκνων οικογενειών της χώρας.

Καταρχήν έγινε μια τοποθέτηση εκ μέρους του Προέδρου όσον αφορά στα ζητήματα της οικογένειας και ειδικότερα των τρίτεκνων, ενημερώνοντας τα μέλη πως παρακολουθεί πολλά χρόνια την προσπάθεια των τρίτεκνων, μέσω της κοινοβουλευτικής του θητείας. 

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Πρόεδρος της ΟΠΟΤΤΕ κ. Μανώλης Αχλαδιανάκης, ο οποίος έκανε μια ιστορική αναδρομή για την προσπάθεια στήριξης των τρίτεκνων και τεκμηρίωσε τους λόγους που αυτό κρίνεται αναγκαίο. Επίσης, παρουσίασε τις προσπάθειες της Ομοσπονδίας για την ανάδειξη του Δημογραφικού προβλήματος της χώρας και ζήτησε η Προεδρία να δώσει την προσοχή της στο κρίσιμο αυτό θέμα για τη χώρα. Ακολούθησαν τοποθετήσεις από τους παρευρισκόμενους οι οποίοι μεταξύ άλλων ευχαρίστησαν τον Πρόεδρο για την τιμή που τους έκανε να τους δεχτεί στο Προεδρικό Μέγαρο, τον ενημέρωσαν για το ταξίδι στις Βρυξέλλες για να ενημερωθούν οι ευρωβουλευτές, ενημέρωσαν για το νέο νόμο περί προσλήψεων, εξέφρασαν τις απόψεις τους για το δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και πρότειναν τρόπους λύσης, μεταξύ των οποίων η εξομοίωση των τρίτεκνων.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας άκουσε με πολύ ενδιαφέρον όλους τους παρευρισκόμενους και δήλωσε στα μέλη τη στήριξή του στις τρίτεκνες οικογένειες και όσον αφορά στο δημογραφικό θα υπάρξουν τέτοιες ενέργειες που θα βοηθήσουν την Ομοσπονδία στις προσπάθειές της. 

Στη συνάντηση παρευρέθηκε ως μέλος τρίτεκνης οικογένειας ο νομικός σύμβουλος του υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών κ. Ευάγγελος Αυγουλάς.  

Τα μέλη του Δ.Σ της ΟΠΟΤΤΕ αισθάνονται ιδιαίτερη ικανοποίηση αφού τα τελευταία πέντε χρόνια δεν είχε πραγματοποιηθεί μια τέτοια συνάντηση στο Προεδρικό Μέγαρο, ώστε τα προβλήματα των τρίτεκνων να τεθούν άμεσα στον πρώτο πολίτη της χώρας.


Τετάρτη, 20 Απριλίου 2016

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ

Ο Αντώνης Βούλγαρης

Ήταν το 2008 όταν υπό αδιευκρίνιστες αιτίες ο 31χρονος, πλέον, αθλητής ξιφασκίας, Αντώνης Βούλγαρης, έπεσε από τη μηχανή του. Έτσι απέκτησε  κινητικό πρόβλημα και ξεκίνησαν τα δύσκολα. Σήμερα είναι χορευτής ευρωπαϊκών και λάτιν χορών, φοιτητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, πρώην αθλητής ράγκμπι και νυν αθλητής ξιφασκίας.

Ρεπορτάζ: Μίλτος Σακελλάρης.

Η δύναμη της ψυχής καμία φορά μιλάει πιο δυνατά από οποιαδήποτε άλλη  δύναμη. Τέτοια δύναμη έχει δείξει τα τελευταία χρόνια ο αθλητής ξιφασκίας,  Αντώνης Βούλγαρης. Ήταν το 2008 όταν υπό αδιευκρίνιστες αιτίες ο 31χρονος,  πλέον, αθλητής έπεσε από τη μηχανή του. Έτσι απέκτησε κινητικό πρόβλημα  και ξεκίνησαν τα δύσκολα. Μία συγκλονιστική συνέντευξη στο newsit.gr

"Ήμουν και πολύ αρνητικός όσον αφορά στις φυσικοθεραπείες και δεν ήθελα να  με αγγίζουν. Μετά σιγά σιγά άρχισα να κάνω και κατάφερα να βγω από το  νοσοκομείο στους 7,5 μήνες. Γύρισα σπίτι και ξεκίνησα τις φυσικοθεραπείες  πάλι. Σιγά σιγά άρχισα να ανεβαίνω", εξομολογείται ο Αντώνης Βούλγαρης,  περνώντας το δικό του μήνυμα. Ένα μήνυμα ζωής, δύναμης και αισιοδοξίας: "Η  ζωή συνεχίζεται".

Σήμερα είναι χορευτής ευρωπαϊκών και λάτιν χορών, φοιτητής στο τμήμα  Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, πρώην  αθλητής ράγκμπι και νυν αθλητής ξιφασκίας. "Στόχος μου είναι το  πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ξιφασκίας που είναι τον Μάιο. Θέλω να εκπροσωπήσω  την Ελλάδα", μας λέει χαρακτηριστικά, ο αθλητής ξιφασκίας που μελλοντικά  θα ήθελε να συμμετάσχει στους Παραολυμπιακούς Αγώνες με τα γαλανόλευκα.

- Πότε απέκτησες κινητικό πρόβλημα;

"Είχα ένα ατύχημα το καλοκαίρι του 2008. Είχα ένα ατύχημα με τη μηχανή.  Γυρνούσα σπίτι. Είχα βγει. Έπεσα μόνος μου. Δεν θυμάμαι πως. Το αποτέλεσμα  ήταν ότι έπεσα".

- Από τότε;

"Από τότε ζορίστηκα αρκετά στην αρχή αλλά σιγά σιγά τα καταφέρνω.  Ασχολήθηκα με τον αθλητισμό και αυτό με βοήθησε πολύ".

- Πως ήταν τα πρώτα χρόνια της προσαρμογής σου;

"Τα πρώτα χρόνια ήταν δύσκολα και για μένα και για την οικογένειά μου.  Άργησα να καταλάβω τι έχει γίνει. Ήμουν ένα τετράμηνο μέσα στο νοσοκομείο  και δεν ήξερα γιατί. Ήμουν και πολύ αρνητικός όσον αφορά τις  φυσικοθεραπείες και δεν ήθελα να με αγγίζουν. Μετά σιγά σιγά άρχισα να  κάνω και κατάφερα να βγω από το νοσοκομείο στους 7,5 μήνες. Γύρισα σπίτι  και ξεκίνησα τις φυσικοθεραπείες πάλι. Σιγά σιγά άρχισα να ανεβαίνω".

- Υπήρχε ένα διάστημα που ήσουν στο κρεβάτι;

"Τον Δεκέμβρη του 2009 μετά από λανθασμένη φυσικοθεραπεία έμεινα δυόμιση  χρόνια στο κρεβάτι από πόνους στη μέση. Δημιουργήθηκε οστεοαρθρίτιδα και  κοίλη. Είχα πολλούς πόνους με αποτέλεσμα να μην μπορώ να κάτσω καθόλου στο  καρότσι".

- Εκείνα τα χρόνια πως ανταπεξήλθες;

"Με βοήθησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είχα και έχω φίλους αλλά δεν  γινόταν να είναι κάθε μέρα δίπλα μου. Όσο έβγαινα τους έβλεπα αλλά δεν γινόταν κάθε μέρα".

- Μετά τι άλλαξε;

"Μετά από διάφορες θεραπείες ξεκίνησε να ηρεμεί η μέση και αποφάσισα να  ξεκινήσω το ράγκμπι. Πήγα στο γήπεδο όπου έκαναν προπονήσεις και είδα πως  ήταν. Δοκίμασα και ξεκίνησα εκεί. Άρχισα να δυναμώνω και με βοήθησε στη  μέση μου. Με το ράγκμπι δυνάμωσα και ήρθα σε επαφή εκεί με άλλα άτομα με  αναπηρία. Είδα πράγματα. Ακόμη τότε δεν μπορούσα να μπω στο αυτοκίνητο. Με  έβαζε ο αδερφός μου και δεν ήταν σωστό γι΄ αυτόν. Τότε τα παιδιά εκεί μου  είπαν πως να κάνω τις μεταφορές μου με μια σανίδα βοηθητική. Σιγά σιγά τα κατάφερα και μεταφέρομαι μόνος μου".

- Μετά το ράγκμπι;

"Ασχολήθηκα με το χορό. Με τους ευρωπαικούς και λάτιν χορούς. Είμαι στο  σύλλογο ΤΥΡΤΑΙΟΣ και είμαι στο αγωνιστικό κομμάτι του συλλόγου με  προπονήτρια την Μαίρη Παπαδοπούλου. Το συνεχίζω ακόμη αλλά πιο χαλαρά.  Είμαι τρία χρόνια χορευτής. Φέτος έδωσα όλο μου το είναι στην ξιφασκία".

- Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με την ξιφασκία;

"Θα παρουσιαζόταν ένα συνέδριο και οταν μίλαγα με την ομάδα των παιδιών που ηταν εκει μου είπαν πως θα ειναι και η εθνικη ομάδα ξιφασκίας με  αμαξίδιο. Μου αρεσε η ιδέα απο την αρχή. Οταν ήρθε η ημέρα και ειδα τα  παιδια και τον προπονητή, μιλησα στον προπονητή,έναν εξαίρετο άνθρωπο τον Δημήτρη Κάζαγλη. Τον ρώτησα αν μπορώ να αθληθω. Μου ειπε οτι δεν είχε  άλλον αθλητή στην κατηγορία μου και οτι θα ήθελε να εχει. Ετσι ξεκίνησα.  Οι κατηγορίες ειναι τρεις. Η μια κατηγορία ειναι τα άτομα Που εχουν πλήρη κινητικότητα κορμού. Στην δεύτερη κατηγορία ειναι παραπληγιες που δεν  έχουν τόση καλη κινητικότητα στον κορμό. Ειναι και η τριτη κατηγορία  κύριες με τετραπληγιες. Δεν εχουν καθολου κινητικότητα στον κορμό και έχουμε και θέμα στα χέρια. Δεν μπορούμε να πιάσουμε καλα το σπαθί όποτε το  δένουμε πάνω μας. Εγω με τον προπονητή μου φτιάξαμε μια λαβή και δένεται πιο εύκολα".

- Ποια είναι η κατάσταση με την χρηματοδότηση στην ξιφασκία;

"Στα πανευρωπαϊκά τα έξοδα καλύπτονται από την ομοσπονδία. Δεν ξέρω αν θα πάω αλλά πιστεύω ότι θα πάω. Πρέπει να έχεις και χορηγό γιατί υπάρχουν κι άλλα ταξίδια. Αυτά δεν καλύπτονται από την ομοσπονδία οπότε πρέπει να έχεις χορηγό γιατί είναι πολλά τα τουρνουά. Θέλω να συμμετάσχω στους Παραολυμπιακούς Αγώνες αλλά δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω λόγω κατηγορίας".

- Το καλοκαίρι έχει αγώνες ξιφασκίας. Θα πας στο πανευρωπαϊκό;

"Ελπίζω τέλη Μαΐου να τα καταφέρω".

- Έχεις φορτωμένο πρόγραμμα;

"Κάνω τρεις με τέσσερις φορές τη βδομάδα προπονήσεις κυρίως απογεύματα. Το πρωί σπουδάζω και το περνάω στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Μπήκα το 2013. Είναι αρκετά καλά  εκεί και τα μαθήματα είναι ενδιαφέροντα. Δεν το περίμενα. Παρακολουθώ όσο μπορώ περισσότερο.

- Ποιο είναι το μήνυμά σου στα άτομα με κινητικά προβλήματα;

"Ο αθλητισμός βοηθάει πολύ. Όπως και η συναναστροφή με άλλους ανάπηρους. Σίγουρα βοηθάει η επαφή με άλλο κόσμο. Έτσι με βοήθησαν και εμένα. Η ζωή συνεχίζεται ό, τι δυσκολίες και να έχουμε. Έχω δεχθεί άσχημες συμπεριφορές αλλά τις αντιμετώπισα με πλάκα".

Πηγή: http://www.newsit.gr/ 


ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Αρκετοί μαθητές με προβλήματα όρασης, οργανωμένοι σε τμήματα ένταξης, υποδέχτηκαν το πρωί της Πέμπτης 14 Απριλίου 2016 το νεαρό δικηγόρο και επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών Βαγγέλη Αυγουλά, στο σχολείο τους, το 2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας.

Ο κ. Αυγουλάς, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης Παιδιών & Νέων (ΣΚΕΠ), είχε από καιρό προσκληθεί στο σχολείο για να συζητήσει με περίπου 90 μαθητές της Β’ Γυμνασίου, τις δυνατότητες, τους τρόπους και την ουσία της συνύπαρξης συνομηλίκων με και χωρίς αναπηρία στον ίδιο χώρο και σε κοινή καθημερινότητα!

Πρόκειται για σχολείο που παραδοσιακά δέχεται μαθητές με προβλήματα όρασης μετά τη φοίτηση τους στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, όπου εκεί σήμερα διδάσκει και ωρομίσθιος καθηγητής ο οποίος έχει υιοθετήσει ένα πανέξυπνο κουτάβι το οποίο προορίζεται να γίνει σκύλος οδηγός τυφλών, μέσω του Ελληνικού Κέντρου Σκύλων Οδηγών!

Όλοι οι μαθητές, υποδέχτηκαν κυριολεκτικά μετά μουσικής τον Βαγγέλη Αυγουλά και συζήτησαν μέσα από παραδείγματα και καθημερινές πρακτικές, πώς θα πρέπει να είναι δομημένο ένα σωστό εκπαιδευτικό πλαίσιο καθολικής ένταξης μαθητών με προβλήματα όρασης στα γενικά σχολεία.

Επίσης, αρκετοί βλέποντες μαθητές είχαν επισκεφθεί το ΚΕΑΤ και έτσι έδειξαν στους συμμαθητές τους, τους ενδεδειγμένους τρόπους συνοδείας τυφλών από βλέποντα οδηγό.

Παράλληλα, ο κ. Αυγουλάς ζήτησε, θεσμικά, επικαιροποιημένη καταγραφή προβλημάτων και ελλείψεων από τους ίδιους τους μαθητές με προβλήματα όρασης αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες με στόχο μια ευκολότερη νέα σχολική χρονιά.

Κλείνοντας ο κ. Αυγουλάς κάλεσε τα παιδιά «να μην εγκλωβίζουν τα όνειρά τους στις παγίδες του Εφήμερου και στους πειρασμούς του Τώρα»!


Ο Βαγγέλης μιλάει στα παιδιάΤα παιδιά κάνουν βιωματικό με μάσκα

Ο Βαγγέλης μιλάει με τα παιδιάΟ Βαγγέλης μιλάει με τα παιδιά που έκαναν βιωματικό



Τρίτη, 19 Απριλίου 2016

Β.Α.:"ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΕΡΩΤΑ ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΠΕΛΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΒΛΕΠΕΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΠΡΑΞΗ ΣΤΑ ΒΡΑΔΙΑ ΤΗΣ"

Είμαστε εδώ με το Βαγγέλη Αυγουλά, δικηγόρο, ο οποίος στα 27 του έχει προλάβει να έχει το δικό του δικηγορικό γραφείο και είναι ήδη 5 χρόνια Δημοτικός Σύμβουλος στην πόλη του, στο Ίλιον. Μάλιστα, για 4 χρόνια διετέλεσε Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Διά Βίου Μάθησης, Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Ίλιον. Είναι blogger και πολύ ενεργός στα social media, ενώ έχει υπάρξει με επιτυχία και ραδιοφωνικός παραγωγός.

Μια λεπτομέρεια: Ο Βαγγέλης Αυγουλάς, έχει γεννηθεί τυφλός.

δ.δ.       Πείτε μας λίγα λόγια για σας (οτιδήποτε προσωπικό θα θέλατε)

Β. Α.   Κατάγομαι από τα Χανιά της Κρήτης και δεν χάνω ευκαιρία να επισκεφτώ  την ιδιαίτερη πατρίδα μου. Μου αρέσουν τα ταξίδια, μου αρέσει να διαβάζω βιβλία, στο Λύκειο είχα μάθει απ’ έξω την Απολογία του Σωκράτη ενώ στο 1ο έτος της Νομικής λάτρεψα τον Καζαντζάκη. Παθιάζομαι ακόμα με τον Ολυμπιακό, ενώ μου αρέσει να γράφω στίχους σε κάθε συναισθηματική περίοδο της ζωής μου.

δ.δ.       Τι σπουδές έχετε κάνει;

Β. Α.   Τελείωσα τη Νομική Σχολή της Αθήνας το 2010 και τώρα θέλω να τελειώσω και το Μεταπτυχιακό μου στο Αστικό Δίκαιο στην  ίδια σχολή.

8.10.2010-ορκωμοσία και  αποφοίτηση από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών

δ.δ.       Πόσο δύσκολο, είναι να σπουδάσει ένας τυφλός άνθρωπος; Ποιες πρακτικές δυσκολίες αντιμετωπίζει;

Β. Α.   Η Ελληνική νομοθεσία έχει θεσμοθετήσει κάποια πρόνοια αλλά δυστυχώς  μόνο μέχρι την εισαγωγή ενός τυφλού σε κάποια Ανώτατη/ Ανώτερη Σχολή. Συνεπώς, οι δυσκολίες είναι πολλές. Με την είσοδο ενός τυφλού σε κάποιο Ανώτατο Ίδρυμα, δεν υπάρχει καμία μέριμνα, καμία ρύθμιση. Όλα  επαφίενται στην καλή πρόθεση και στην τύχη. Έτσι όλα είναι πιθανά αλλά μόνο εφ όσον υπάρχει  τόλμη, θέληση έως και τσαμπουκάς από πλευράς του τυφλού σπουδαστή ή φοιτητή.
Ένα παράδειγμα: Για κάθε εξάμηνο έπαιρνα τα συγγράμματα σε «μορφή για βλέποντες» και μάλιστα τα έπαιρνα πολύ καθυστερημένα με  συνέπεια να χρειάζεται κάποιο θαύμα ….  κάποιο «μαγικό κόλπο » ώστε τα κείμενα της ύλης να μετατραπούν σε  προσβάσιμα για τον μη βλέποντα , είτε σε ηλεκτρονική μορφή είτε ηχογραφημένα. Έχασα εξεταστικές επειδή δεν είχα τα βιβλία μου στην ώρα τους και όχι επειδή ήμουν αμελής φοιτητής. Κι αυτό με στενοχωρούσε. Ακόμα και τώρα, μου προκαλεί γέλιο το ότι η σελίδα του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας στον οποίο είμαι γραμμένος δεν είναι προσβάσιμη στους τυφλούς χρήστες του διαδικτύου. Οι δυσκολίες λοιπόν δε σταματούν ποτέ. Αλλά δεν πρέπει να  σταματά και η ζωή.

δ.δ.       Πως αντιμετωπίζετε το θέμα της αναπηρίας;

Β. Α.   Λέω συχνά κάτι το οποίο το πίστευα και το πιστεύω: Ήμουν άτυχος γιατί μου «έλαχε»  μια  αναπηρία. Αλλά ήμουν και τυχερός γιατί βρέθηκαν οι κατάλληλοι άνθρωποι γύρω μου και με βοήθησαν. Και πάνω από όλα η οικογένειά μου. Νιώθω λοιπόν ότι έχω και εγώ χρέος να βοηθήσω όσους δεν ήταν εξίσου τυχεροί.


δ.δ.       Ποιο βαθμό αυτονομίας μπορεί να επιτύχει ένας τυφλός σήμερα;
Β. Α.   Βιωματικά θα σας πω πως ένας τυφλός μπορεί να ζήσει ανεξάρτητος σήμερα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Δεν ωραιοποιώ την κατάσταση, υπάρχουν καθημερινές δυσκολίες που σε ταλαιπωρούν αλλά παράλληλα σε σκληραγωγούν και σε αναγκάζουν να γίνεις καλύτερος. Βοηθά πολύ να λάβει ένας τυφλός την ειδική εκπαίδευση από εξειδικευμένους επιστήμονες, μέσω της Σχολής Τυφλών Αθήνας ή Θεσσαλονίκης ή μέσω του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης. Υπάρχει όμως σήμερα έλλειψη προσωπικού που φρενάρει πανελλαδικά την δυνατότητα αυτονόμησης του τυφλού. Και φυσικά, η ανασφάλεια, ο φόβος του οικογενειακού περιβάλλοντος και το «τι θα πει ο κόσμος» πρέπει να μην επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες , να μην κυριαρχήσουν στη ζωή ενός τυφλού που θέλει  και μπορεί να ζει αυτόνομος.

Επιβίωση σε μια καθημερινότητα με πολλά εμπόδια

δ.δ.       Τι γίνεται με τις κοινωνικές σχέσεις (παρέα, συντροφικότητα)

Β. Α.   Δεν κάνω φίλους επειδή με λυπούνται που δε βλέπω, ούτε θα κάνω έρωτα με μια κοπέλα που θα με δει ως μια καλή πράξη στα βράδια της. Απέναντι στους άλλους συστήνομαι όχι ως ανάπηρος, αλλά ως άνθρωπος με τα συν και τα πλην μου. Σε άλλους αρέσω σε άλλους δεν κάνω. Είναι θέμα χημείας. Έχω ισχυρές φιλίες στη ζωή μου, έχω ζήσει δυνατούς έρωτες και φυσικά έχω γευτεί και απογοητεύσεις.

δ.δ.       Θέλετε να μας περιγράψετε μία συνηθισμένη μέρα;

Β. Α.   Ασχολούμαι με πολλά πράγματα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε μέρα μου να διαφέρει από την προηγούμενη, δεν έχω standard πρόγραμμα. Κάθε μέρα μου ξεκινά νωρίς το πρωί και τελειώνει αργά το βράδυ. Μέσα εκεί χωρά και πολλή δουλειά και ένας καφές ή ποτό με φίλους για διάλειμμα και η προετοιμασία των επόμενων δημοσιεύσεων στο blog μου και το σερφάρισμα στο Internet για τα social media και την ανάγνωση των εφημερίδων. Και πολλά άλλα…

Μια βόλτα με οδηγό μου τον Angel! Σε συνεργασία με το Κέντρο Σκύλων Οδηγών Ελλάδος για άτομα με προβλήματα όρασης.

δ.δ.       Έχετε ασχοληθεί με τα κοινά; (συλλόγους, πολιτική)

Β. Α.   Από το 2010 εκλέγομαι δημοτικός σύμβουλος στην πόλη μου και μέχρι σήμερα παλεύω να υπηρετώ τους συνδημότες μου, τουλάχιστον από αυτή τη θέση, παρά τις αντενέργειες διαφόρων τοπικών μικροπολιτικών συμφερόντων. Επίσης, διατελώ Γραμματέας της Επιτροπής Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών εδώ και 4 χρόνια, είμαι Τακτικός Εκπρόσωπος στην Ελλάδα της Διεθνούς Οργάνωσης VIEWS για νέους με προβλήματα όρασης από το 2010, Πάρεδρο Μέλος της Επιτροπής Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία του Πανεπιστημίου Αθηνών εδώ και σχεδόν 10 έτη, Αντιπρόεδρος του Νομαρχιακού Σωματείου ΑμεΑ «Τυρταίος» και Αναπληρωτής Οργανωτικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών.

Αύγουστος 2014-Διανομή 10 τόνων ροδάκινα και νεκταρίνια σε εκατοντάδες δικαιούχους του Κοινωνικού Παντοπωλείου από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ιλίου με τη συμπαράσταση και εθελοντών.

δ.δ.       Έχετε ένα ενημερωτικό blog. Πως προέκυψε η ιδέα;

Β. Α.   Δημιούργησα ένα νέο blog και μέσα από κει σας ανοίγω την καρδιά και την ψυχή μου, καταθέτω αυθόρμητα και καθαρά τις πρώτες και δεύτερες σκέψεις που περνούν μέσα απ’το μυαλό μου… Μοιράζομαι μαζί σας κάθε τι που μου προξενεί εντύπωση, με την ελπίδα η εντύπωση να γίνει κριτική, δημιουργία, γόνιμος προβληματισμός, έναυσμα και έμπνευση…
Ένα βήμα για κάθε υγιώς  σκεπτόμενο, πνευματικά και κριτικά ανήσυχο πολίτη (μαθητή, φοιτητή, άνεργο, συνταξιούχο, εργαζόμενο, πολιτικοποιημένο, στοχοποιημένο, αδικημένο, με ιδιαιτερότητες)…

Αν το θέλετε, θα συναντιόμαστε στο
http://meallamatia.blogspot.com/ προσπαθώντας, όσο η ζωή συνεχίζεται, να δούμε τον κόσμο «ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΑΤΙΑ»!

Στο blog μου δεν αναπαράγουμε πρωτοσέλιδα και πολυπαιγμένα στα ΜΜΕ θέματα, αλλά ειδήσεις, άρθρα και συνεντεύξεις που αξίζουν διάδοσης και όμως τα υπόλοιπα ΜΜΕ δεν τα δημοσιεύουν ή τα περνάνε στα ψιλά γράμματα.

 07.11.2015- παρουσιάζοντας την όμορφη προσπάθεια του Γιάννη Ζουγανέλη να κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Λιβάνη τους Μύθους του Αισώπου σε ένα σύγχρονο παιδικό βιβλίο συνοδευόμενο από ένα μουσικό cd γεμάτο κέφι και ζωντάνια! Διαθέσιμο έτσι και σε παιδιά με προβλήματα όρασης!

δ.δ.       Τι θα λέγατε για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα;

Β. Α.   Στη σημερινή εποχή των νέων τεχνολογιών και των ραγδαίων εξελίξεων της επιστήμης, η ηλεκτρονική προσβασιμότητα για τους ανθρώπους με αναπηρία θα πρέπει να θεωρείται ως βασικό αγαθό καθημερινής επιβίωσης και όχι ως πολυτέλεια. Δικαίωμα διεθνώς κατοχυρωμένο και με τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα ΑμεΑ η οποία έχει κυρωθεί ως εθνικό δίκαιο στην Ελλάδα.

Στη χώρα μας απομένουν πολλά να γίνουν –τα οποία ήδη θα έπρεπε να έχουν γίνει- για την απόλαυση αυτού του αγαθού από τα ΑμεΑ, τους τεχνολογικά αναλφάβητους, όσους πρόσκαιρα έχουν χάσει ένα μέρος της λειτουργικότητάς τους π.χ. από κάποιο ατύχημα κλπ.

Για φανταστείτε για παράδειγμα ένα ηλεκτρονικό ΚΕΠ για την εξυπηρέτηση των πολιτών με αναπηρία και όχι μόνο; Έχω ασχοληθεί και έχω μελετήσει όλες τις πτυχές μιας τέτοιας υπηρεσίας και αν όλα πάνε καλά, σε λίγο καιρό θα μπορώ να πω δημόσια περισσότερα.

δ.δ.       Πόσο βοηθάνε τα social media;

Β. Α.   Πολύ! Για μένα το twitter, το Facebook και το Linked In, μαζί με το προσωπικό μου site και το blog μου, είναι καθημερινά εργαλεία αποστολής και λήψης κοινωνικών μηνυμάτων και ποιοτικών ερεθισμάτων για νέες δράσεις, πρωτοβουλίες και προβληματισμούς. Δε χρησιμοποιώ τα social media μόνο για διασκέδαση και ψυχαγωγία στον ελεύθερο χρόνο μου, αλλά έχω εγκαθιδρύσει εδώ και πολύ καιρό μια νέα, πολύ διαδραστική, καθημερινή μορφή διαλόγου με χιλιάδες διαδικτυακούς φίλους από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Επίσης, θεωρώ τη σωστή χρήση των social media ως τον πιο αποτελεσματικό δίαυλο επικοινωνίας, αμφίδρομα,  με τη νέα γενιά.

06.02.2016- Στο Θέατρο Παλλάς σε μια κατάθεση ψυχής του TEDx Athens συζητήσαμε για τον Έρωτα και για την Αγάπη με...κλειστά μάτια!

δ.δ.       Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε;

Β. Α.   Αν αναλύσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε άνθρωπος με αναπηρία σήμερα στην Ελλάδα, θα δημοσιεύσετε βιβλίο και όχι συνέντευξη. Ενδεικτικά θα απαριθμήσω, με βάση και τα προσωπικά μου βιώματα, τις μη προσβάσιμες ιστοσελίδες ακόμη και βασικών φορέων του δημοσίου, τα πολλά εμπόδια προσβασιμότητας στο δομημένο χώρο π.χ. πεζοδρόμια κλπ., την τεράστια έλλειψη ευκαιριών στην αγορά εργασίας για τα ΑμεΑ λόγω προκαταλήψεων και έλλειψης κρατικού σχεδιασμού, την ανύπαρκτη φωνητική αναγγελία των στάσεων στα λεωφορεία, το ότι όπου και να πάω για να αγοράσω οτιδήποτε οι τιμοκατάλογοι και οι οδηγίες χρήσης δεν είναι ηχογραφημένα ή ανάγλυφα στη γραφή Braille των τυφλών, τα εκπαιδευτικά συγγράμματα και ο ειδικός εξοπλισμός δε βρίσκονται κάθε χρόνο στην ώρα τους στα χέρια των παιδιών με αναπηρία της χώρας μας ως θα όφειλαν, ενώ δε μπορώ να χαρώ σχεδόν τίποτα από τα κομψοτεχνήματα του Ελληνικού μας πολιτισμού γιατί είναι όλα κλεισμένα σε προθήκες.

δ.δ.       Ποιά θεωρείτε τα μεγαλύτερα προβλήματα σήμερα;

Β. Α.   Την ανεργία, το ότι οι νέοι εγκαταλείπουν την Ελλάδα, τα ναρκωτικά, το ρατσισμό, το προσφυγικό, την πολυνομία, τον ωχαδερφισμό  και την κοντή μνήμη.

23.09.2015- Στην έναρξη του πανελλαδικού προγράμματος ιατρικής φροντίδας για τα παιδιά των προσφύγων από τον Σύλλογο "Ελπίδα"! Με την Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, τον πρεσβευτή της Ελπίδας κ. Σάκη Ρουβά και τον Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Γιώργο Πατούλη.

δ.δ.       Είστε σύμβουλος σε υπουργείο. Πόσο μπορείτε από αυτή τη θέση να επηρεάσετε θετικά, προς όφελος των ανθρώπων με αναπηρία;

Β. Α.   Ήμουν ειδικός σύμβουλος του κ. Κουρουμπλή στο Υπουργείο Υγείας και τώρα παραμένω δίπλα του στο Υπουργείο Εσωτερικών. Από τις θέσεις μου αυτές, θεωρώ ότι είτε μόνος μου είτε συλλογικά, έχω καταφέρει να «σώσω» πολλές καταστάσεις για το αναπηρικό κίνημα ή για ομάδες ΑμεΑ, στις οποίες δεν πρέπει να δοθεί δημοσιότητα. Επίσης, τόσο εγώ όσο και ο κ. Κουρουμπλής, αποτελούμε καθημερινούς διαύλους επικοινωνίας και παράλληλα παρεμβαίνουμε σε συνεννόηση με το αναπηρικό κίνημα, τους χρονίως πάσχοντες, πολλούς συλλόγους ασθενών και πολλά σωματεία εργαζομένων, σε όλα τα επίπεδα της Κυβέρνησης για καθημερινά πολύ σοβαρά τους ζητήματα.

Εξ ίσου σημαντικό θεωρώ ότι μέσω του γραφείου του κ. Κουρουμπλή οι πολίτες μπορούν να βρουν άμεση απάντηση, είτε θετική είτε αρνητική αλλά πάντα αιτιολογημένη, στα προβλήματα που μας θέτουν.

Η χάραξη της πολιτικής δεν είναι δική μου δουλειά. Η καθημερινότητα των πολιτών και των ευπαθών κοινωνικά ομάδων όμως είναι. Και τη δουλειά μου προσπαθώ κάθε μέρα κόντρα στις δυσκολίες και με τις μικρές μου δυνάμεις να την κάνω καλά.

Με τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή

δ.δ.       Ποια θεωρείτε τα πιο επείγοντα θέματα που πρέπει να αλλάξουν;

Β. Α.   Πρέπει άμεσα να απαλειφθεί επιτέλους η γραφειοκρατία και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημόσιους λειτουργούς. Με κάθε κόστος.


δ.δ.       Τι θα θέλατε να στείλετε σαν μήνυμα στους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα;

Β. Α.   Οι δυσκολίες σε κάνουν δυνατότερο. Πρέπει να βλέπουμε πάντα το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο, γιατί γύρω μας σίγουρα υπάρχουν και χειρότερα. Η ζωή ότι και να γίνει, θα συνεχίζεται. Είναι δική μας επιλογή αν θα συνεχιστεί για εμάς ή χωρίς εμάς. Υπομονή και επιμονή. Και ενότητα για να έρθουν καλύτερες μέρες για όλους μας.


Βρείτε το Βαγγέλη Αυγουλά στο Facebook, το Linked In και το Twitter και δείτε περισσότερα για τις δράσεις του στο

17.02.2015- Η κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη απονέμει στο Βαγγέλη Αυγουλά τιμητική πλακέτα της "Ελπίδας" στην Ογκολογική Μονάδα Παίδων, αναγνωρίζοντας την κοινωνική του προσφορά.Mε τον Πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας ΑμεΑ και Πρόεδρο του Ευρωπαικού Φόρουμ ΑμεΑ (EDF) κ. Γιάννη Βαρδακαστάνη.


Δευτέρα, 18 Απριλίου 2016

ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΤΥΦΛΟΥ

Ο Βαγγέλης περιτριγυρισμένος από παιδάκια που τον έχουν αγκαλιάΟ Βαγγέλης ακούει τις ερωτήσεις των παιδιών

Πρόσφατη η δημοσίευσή μας για την «επίθεση» αγκαλιάς και αγάπης των μικρών μαθητών του 3ου Νηπιαγωγείου Βύρωνα στο νεαρό δικηγόρο και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών κ. Βαγγέλη Αυγουλά, ο οποίος τους συνάντησε να τους μιλήσει για την τυφλότητα. Θυμηθείτε:


Τα παιδιά όμως, συνεχίζοντας να εκπλήσσουν ευχάριστα, χάρη και στην πολύ καλή δουλειά των εκπαιδευτικών τους, δεν έμειναν μόνο σε εκείνη την ημέρα.

Έγιναν έπειτα για λίγο δημοσιογράφοι και κατέγραψαν σε μορφή συνέντευξης, ότι συζήτησαν με τον κ. Αυγουλά, έτσι για να δουν τι τους έμεινε από εκείνη τη συνάντηση!

Τα παιδιά χορεύουν και τραγουδάνε μαζί με το Βαγγέλη

Παραθέτουμε τη συνέντευξη χωρίς να έχουμε πειράξει λέξη, όπως μας την απέστειλε η υπεύθυνη νηπιαγωγός τους κα Σοφία Τοπαλίδου

«ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΑΠΟ ΤΟΝ Κ. ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΥΦΛΩΝ

-         Πως γίνατε τυφλός;
-         Γεννήθηκα τυφλός λόγω μίας σπάνιας αρρώστιας.

-         Βλέπετε τηλεόραση;
-         Δεν βλέπω αλλά ακούω και έτσι φτιάχνω εικόνες με άλλες αισθήσεις.  Για παράδειγμα δεν μπορώ να δω έναν ποδοσφαιρικό αγώνα αλλά να τον ακούσω και να καταλάβω πότε έχει μπει γκολ.
       
-         Πως μπορείτε να περπατάτε χωρίς να βλέπετε;
-         Με βοηθάει να περπατήσω το λευκό μπαστούνι. Κοιτάξτε πως το χρησιμοποιώ(σηκώνεται και μας δείχνει τη χρήση του). Με το μπαστούνι ελέγχω τον χώρο πριν να περπατήσω. Έχω εκπαιδευτεί να βρίσκω τα εμπόδια με αυτό και έτσι να ξέρω μέχρι που μπορώ να πάω ή τι πρέπει να αποφύγω. Στους δρόμους και στα πεζοδρόμια δυστυχώς υπάρχουν πολλά εμπόδια. Δέντρα, κολόνες, αυτοκίνητα, μηχανάκια...

-         Πως τρώτε;
-         Όταν κάθομαι στο τραπέζι κάποιος που βλέπει μου περιγράφει τι έχει το πιάτο. Δηλαδή ότι το κρέας είναι στο κάτω μέρος του πιάτου, το ρύζι στο πάνω μέρος και η σαλάτα είναι αριστερά. Με αυτόν τον τρόπο μπορώ να φάω μόνος μου.
      
-          Πως διαβάζετε;
-         Διαβάζω με διαφορετικό τρόπο. (μοιράζονται σελίδες γραμμένες στη γραφή Braille).Ο Μπράιγ ήτανε τυφλός και σκέφτηκε έναν τρόπο να γράφονται τα βιβλία για να μπορούν να τα διαβάζουν οι τυφλοί. … Ναι, μπράβο είναι όπως το καταλάβατε! Κάθε γράμμα είναι κάποιες τελίτσες που τις πιάνουμε και έτσι καταλαβαίνουμε τι γράφει.

Αυτό που πρέπει παιδιά να θυμάστε είναι ότι οι άνθρωποι ανάλογα με το τι τους συμβαίνει βρίσκουν τρόπους να επικοινωνήσουν. Οι δυσκολίες στη ζωή περνάνε αν παλεύουμε και δεν το βάζουμε κάτω.

Επίσης να σας πω ότι μου αρέσει πολύ και ο υπολογιστής. Έχω ένα ειδικό πρόγραμμα στον υπολογιστή μου και όταν κάποιος μου στέλνει ένα μήνυμα ή θέλω να διαβάσω κάτι αυτό γίνεται ήχος και το ακούω.
        
-         Πως βγαίνετε έξω από το σπίτι σας αν έχει σκάλες;
-         Σας έχω πει ότι για να περπατήσω χρησιμοποιώ το μπαστούνι. Αλλά υπάρχει επίσης ένας άλλος τρόπος για να περπατήσω. Κρατάω κάποιον άνθρωπο που βλέπει και αυτός με οδηγεί. Επίσης μην μπερδεύεστε, κάποιος που δε βλέπει, μπορεί να περπατήσει κανονικά και να ανεβοκατέβει μια σκάλα.

-         Κάνετε ποδήλατο;
-         Ναι κάνω με ένα ποδήλατο που είναι για τυφλούς. Αυτό το ποδήλατο έχει δύο θέσεις. Μπροστά κάθεται αυτός που βλέπει και πίσω ο τυφλός. Ο μπροστινός οδηγεί το ποδήλατο αλλά  πετάλι κάνουν και οι δύο.
       
-         Σκουντουφλάτε καμιά φορά;
-         Καμιά φορά σκουντουφλάω αλλά έχω εκπαιδευτεί να μην συμβαίνει αυτό συχνά.
       
-         Πως βλέπετε που είναι το κάθε πράγμα;
-         Καταλαβαίνω τα πράγματα με την αφή και για να τα βρίσκω πρέπει να είναι πάντα εκεί που τα αφήνω. Όταν έρχεται κάποιος στο σπίτι μου και παίρνει κάτι πρέπει πριν φύγει να το αφήσει στη θέση του για να μπορώ να το βρω. Αλλιώς θα πρέπει να μου πει που αλλού το άφησε.

Μετά την συνέντευξη τραγουδήσαμε «Το τραγούδι του χειμώνα» και παρέα με τον κ. Βαγγέλη το «Ήταν ένας γάιδαρος με μεγάλα αυτιά...». Στο τέλος βγήκαμε μία αναμνηστική φωτογραφία για να θυμόμαστε την επίσκεψη……

Ευχαριστούμε πολύ κ. Βαγγέλη για άλλη μια φορά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!»

Ο Βαγγέλης δείχνει στα παιδιά πως χρησιμοποιεί το Λευκό ΜπαστούνιΤα παιδιά γνωρίζουν τη γραφή Braille

Ομαδική φωτογραφία με παιδιά και νηπιαγωγόΟμαδική φωτογραφία με παιδιά και νηπιαγωγούς


"BLIND EXAMS": ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ένα καινοτόμο σύστημα το οποίο παρέχει στους φοιτητές με μειωμένη όραση ή τύφλωση τη δυνατότητα να δίνουν γραπτώς εξετάσεις -εφόσον το επιθυμούν- αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Πρόκειται για το Σύστημα Διενέργειας Γραπτών Εξετάσεων «BlindExams», που σχεδιάστηκε από τον αναπληρωτή πρύτανη, καθηγητή Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», από τον ίδιο και την ερευνητική του ομάδα. Το «BlindExams» δίνει στους φοιτητές με οπτική αναπηρία τη δυνατότητα να μετέχουν γραπτώς στις εξετάσεις χρησιμοποιώντας έναν φορητό υπολογιστή, ο οποίος διαθέτει το λογισμικό που αναπτύχθηκε γι αυτόν τον σκοπό. Φορώντας ακουστικά μπορούν να ακούν τα θέματα των εξετάσεων, μέσω συνθετικής ομιλίας, να γράφουν τις απαντήσεις, να τις ακούν -πάλι μέσω συνθετικής ομιλίας- και να κάνουν διορθώσεις, όταν χρειάζεται.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαδόπουλος, το σύστημα αυτό είναι  πρωτοπόρο και δεν υπάρχει όμοιό του στα ελληνικά πανεπιστήμια. Στη διάρκεια των εργασιών για την υλοποίησή του δοκιμάστηκε σε δέκα φοιτητές με οπτική αναπηρία. Η δημιουργία της φόρμας των εξετάσεων από τους καθηγητές είναι ιδιαίτερα απλή και αυτοματοποιημένη διαδικασία που δεν απαιτεί ειδικές γνώσεις. Τα θέματα των εξετάσεων μπορούν να αποτελούνται τόσο από ερωτήσεις ανάπτυξης όσο και από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

 «Οι μεν φοιτητές με τύφλωση διαβάζουν (για την ακρίβεια ακούν) τα θέματα των εξετάσεων και τις απαντήσεις που οι ίδιοι δίνουν, μέσω συνθετικής ομιλίας, καθώς το σύστημα συνεργάζεται με λογισμικά ανάγνωσης οθόνης και ελληνικούς συνθέτες φωνής. Οι δε φοιτητές με μειωμένη όραση, αποκτούν πρόσβαση τόσο μέσω της ακοής όσο και μέσω της εναπομείνασας όρασής τους. Συγκεκριμένα, τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν οι ίδιοι τις επιλογές που επιθυμούν και ταιριάζουν καλύτερα στην κατάσταση της όρασής τους. Έτσι, διάφορες παράμετροι που σχετίζονται άμεσα με την ικανότητα ανάγνωσης κειμένων, όπως το μέγεθος των γραμμάτων, η αντίθεση μεταξύ κειμένου και φόντου, η γραμματοσειρά και η απόσταση μεταξύ των γραμμών και των χαρακτήρων του κειμένου, επιλέγονται και μεταβάλλονται πολύ εύκολα από τους ίδιους τους χρήστες» εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος.

Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος, έως σήμερα, η μέθοδος που εχρησιμοποιείτο συστηματικά για την αξιολόγηση των φοιτητών με οπτική αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ήταν αυτή των προφορικών εξετάσεων και οι φοιτητές αυτοί ήταν αποκλεισμένοι από τις γραπτές εξετάσεις. Το Σύστημα Διενέργειας Γραπτών Εξετάσεων, που αναπτύχθηκε, αίρει αυτόν τον περιορισμό, παρέχοντας στους φοιτητές με πρόβλημα όρασης τη δυνατότητα, αν το επιθυμούν, να δίνουν γραπτές εξετάσεις μέσα στις αίθουσες και τα αμφιθέατρα του πανεπιστημίου, μαζί με τους υπόλοιπους συμφοιτητές τους. Έτσι επιτυγχάνεται σε σημαντικό βαθμό η ισότιμη και χωρίς διακρίσεις φοίτηση των φοιτητών με πρόβλημα όρασης.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει ακόμη ότι «το συγκεκριμένο έργο λειτουργεί συμπληρωματικά σε αλλά καινοτόμα έργα που ολοκληρώθηκαν το τελευταίο διάστημα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και αναδεικνύουν τη βασική προτεραιότητα του Ιδρύματος για συνεχή υποστήριξη των φοιτητών με αναπηρία».