meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2012

30 ΟΚΤΩΒΡΗ-ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΤΥΦΛΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ


ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ.ΑΡΙΘΜ. 1890/2005 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 31 – 104 32 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210-5229968  FAX: 210-5229541
e-mail: eoty@otenet.gr
www.eoty.gr

Αθήνα, 19/10/2012
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.: 855

ΤΟΜΕΑΣ: Γραμματείας
ΠΛΗΡ.: Βιβή Τσαβαλιά

Προς:
Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κο Ιωάννη Βρούτση

Κοιν.:
1) Διευθυντή γραφείου Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κο Παναγιώτη Δουφεξή
2) Ε.Σ.Α.μεΑ.
3) Σωματεία - μέλη Ε.Ο.Τ.


Θέμα: Αγωνιστική κινητοποίηση της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας την Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 12 το μεσημέρι, εξαιτίας της πεισματικής άρνησης του Υπουργού για ορισμό συνάντησης πριν την ψήφιση των μέτρων, με σκοπό την επίτευξή της.




--------------------------------------------------------------------------------

Κύριε Υπουργέ,

Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), μετά την άρνησή σας και δια στόματος του Διευθυντή του γραφείου σας κυρίου Δουφεξή να δεχτείτε αντιπροσωπεία των Διοικητικών Συμβουλίων της Ομοσπονδίας μας και του σωματείου μέλους της Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, τα οποία προσήλθαν προς τούτο στο Υπουργείο Εργασίας την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012, προκηρύσσει πανελλαδική αγωνιστική κινητοποίηση στο Υπουργείο Εργασίας -Σταδίου 29- την Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 12 το μεσημέρι και διαβεβαιώνει ότι δε θα αποχωρήσουμε από το σημείο εάν δεν συναντηθούμε μαζί σας πριν από την κατάθεση των προς ψήφιση μέτρων, τα οποία και μας αφορούν άμεσα.

Τα αιτήματα που διεκδικούμε και επιθυμούμε να συζητήσουμε μαζί σας είναι τα εξής:

1) Δεν έχει ληφθεί, παρά τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις μας σε όλες τις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Εργασίας, κανένα μέτρο προστασίας για τους ελάχιστους εργαζόμενους τυφλούς, γεγονός που μας προκαλεί αγανάκτηση αλλά και έκπληξη, δεδομένου ότι η κατηγορία αυτή των τυφλών δεν υπερβαίνει δυστυχώς τα 130 άτομα στο δημόσιο και τις ΔΕΚΟ και τα 20 άτομα στον ιδιωτικό τομέα, και παρ’ όλα αυτά για εντελώς αδιανόητους λόγους, παρότι η οικονομική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό ή στις επιχειρήσεις είναι παντελώς αμελητέα, για τους τελευταίους δεν έχει ληφθεί μέχρι σήμερα κανένα απολύτως προστατευτικό μέτρο. Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η τυφλότητα είναι μία και ενιαία, επιφέρει τα ίδια αποτελέσματα σε εργαζόμενους, συνταξιούχους και ανέργους, και ως εκ τούτου απαιτεί ενιαία αντιμετώπιση. Κατόπιν των ανωτέρω, ζητάμε την επαναφορά των μισθών όλων των τυφλών εργαζομένων στα επίπεδα της 31ης Δεκεμβρίου 2009, συμπεριλαμβανομένων των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας, καθώς και την εξαίρεσή τους από την ισχύ των επιχειρησιακών συμβάσεων.

2) Άμεση δημοσίευση για το έτος 2012 της Ειδικής Προκήρυξης για τυφλούς τηλεφωνητές, όπως προβλέπει ο Ν.2643/98, χωρίς την ισχύ της ποσόστωσης 1/5 ή 1/10 κατά περίπτωση για τις συγκεκριμένες τοποθετήσεις, καθώς και άμεση τοποθέτηση σε θέσεις εργασίας όλων των επιτυχόντων, αλλά μη εισέτι τοποθετηθέντων, κατά τη Γενική Προκήρυξη έτους 2008 και την Ειδική Προκήρυξη έτους 2010.

3) Καμία απόλυση τυφλού εργαζομένου από τις υπό πώληση ΔΕΚΟ και διασφάλιση των θέσεων εργασίας των τελευταίων μετά τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις, καθώς και κατοχύρωση των παραπάνω απαραιτήτως με νομοθετική ρύθμιση.

4) Όπως πληροφορούμαστε από τον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, μεταξύ των άλλων μεταβολών ως προς τον τρόπο και χρόνο θεμελίωσης ασφαλιστικού δικαιώματος, υπάρχει πρόθεση κατάργησης της θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος μετά από 15 έτη εργασίας για τις κατηγορίες που ισχύει το ως άνω μέτρο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι ειδικές διατάξεις συνταξιοδοτικού χαρακτήρα του Ν. 612/77, που ορίζουν το συνταξιοδοτικό καθεστώς των τυφλών, δεν θα θιγούν, δεδομένου ότι οι λόγοι για τους οποίους θεσμοθετήθηκαν δεν έχουν μεταβληθεί ούτε κατ’ ελάχιστο.

5) Απαλλαγή των τυφλών εργαζομένων από την ειδική εισφορά υπέρ Ο.Α.Ε.Δ. 1%.

6) Άμεση σύσταση επιτροπής για τη ριζική τροποποίηση του Ν.2643/98, ο οποίος θα αφορά αποκλειστικά την επαγγελματική αποκατάσταση των Α.μεΑ., θα προβλέπει το άνοιγμα νέων επαγγελμάτων για τους τυφλούς και τη δημιουργία επαγγελματικών εργαστηρίων για όσους για οποιοδήποτε λόγο αδυνατούν να προχωρήσουν πέραν της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

7) Επαναφορά των επικουρικών συντάξεων των τυφλών συνταξιούχων στα επίπεδα της 31ης Δεκεμβρίου 2009, συμπεριλαμβανομένων των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος θερινών διακοπών. Επίσης, εξαίρεση των τυφλών από τις μελετώμενες περικοπές τυχόν δεύτερης σύνταξης πχ χηρείας, θυμάτων ειρηνικής περιόδου κ.λπ.

8) Ζητάμε από εσάς να δεσμευτείτε ότι δεν θα διακοπεί η χορήγηση των προνοιακών επιδομάτων σε κανέναν πραγματικό δικαιούχο, όπως προκύπτει μετά την πρόσφατη απογραφή, ότι δε θα υπάρξει καμία απολύτως μείωση στα ανωτέρω επιδόματα και ότι δεν θα τεθούν εισοδηματικά κριτήρια προς τούτο, καθώς το προνοιακό επίδομα χορηγείται για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών που δημιουργεί η αναπηρία – οι οποίες είναι και πολλές και σοβαρές- και όχι για την επιβίωση του τυφλού ατόμου. Επίσης, ζητάμε την αύξηση του προνοιακού επιδόματος των άνεργων, ανασφάλιστων και έμμεσα ασφαλισμένων τυφλών από 22 σε 25 ημερομίσθια ανειδίκευτου εργάτη, όπως αυτό ίσχυε κατά την 31η Δεκεμβρίου 2011, και την έναρξη διαπραγματεύσεων με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία για τετραετή αναπροσαρμογή των προνοιακών μας επιδομάτων, διαδικασία που έχει καταστεί απόλυτα επιτυχής με το θεσμικό σχεδιασμό που ακολουθήθηκε τις τετραετίες 2003-2007 και 2008-2011.

9) Κατάργηση της αδιανόητης επιχειρούμενης σύνδεσης απονομής του ποσοστού αναπηρίας στις γνωματεύσεις πιστοποίησης αναπηρίας που χορηγούν τα ΚΕ.Π.Α. με τη λεγόμενη λειτουργικότητα του ατόμου, ήτοι με το μορφωτικό του επίπεδο, την επαγγελματική του ιδιότητα κ.λπ., καθώς και απεγκλωβισμός όλων όσοι έχουν κάνει αίτηση στα ΚΕ.Π.Α. για επανεξέταση ή για καθορισμό ποσοστού αναπηρίας, και άμεση συνέχιση απονομής των διακοπεισών συντάξεων αναπηρίας και προνοιακών επιδομάτων μέχρις ότου εκδοθεί η νέα απόφαση.


Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της Ε.Ο.Τ.

Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Γιαλλούρης

Η Γενική Γραμματέας
Παρασκευή Τσαβαλιά

ΜΕΓΑΛΗ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΙΛΙΟΥ


Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πολύ ενδιαφέρουσα Ημερίδα με θέμα «Ρευματικές Παθήσεις: Ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα», την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012, στο Δημαρχείο Ιλίου, στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα υγείας, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ελληνικό Ίδρυμα Ρευματολογίας, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υγείας & της Ιεράς Μητρόπολης Ιλίου Αχαρνών και Πετρουπόλεως.
Στην κατάμεστη αίθουσα του Δημαρχείου, το κοινό ενημερώθηκε για το πρόβλημα των ρευματοπαθειών και τις  δυνατότητες αποτελεσματικής θεραπείας, καταρρίπτοντας τους μύθους γύρω από τις ρευματικές παθήσεις, καθώς και γύρω από την ποιότητα ζωής που μπορεί να εξασφαλισθεί με την έγκαιρη διάγνωση, την πρώιμη και ορθή θεραπευτική παρέμβαση.
Το θέμα της Ημερίδας κάλυψαν με τις εισηγήσεις τους ο πρόεδρος του Ε.Ι.ΡΕ., Ρευματολόγος και Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αλέξανδρος Ανδριανάκος και η Ρευματολόγος κ. Διαμιανή Παπαζήση, ενώ στην Ημερίδα προήδρευσε από κοινού με τον κ.Ανδριανάκο ο Ρευματολόγος κ. Γεώργιος Κοκουβιτάκης.
Στην ημερίδα παρευρέθησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών & Πετρουπόλεως κ.Αθηναγόρας, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Παπαντωνίου, ο Δήμαρχος Ιλίου κ. Νίκος Ζενέτος, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Ιλίου, καθώς και εκπρόσωποι φορέων της πόλης.

            Στους δεκάδες παρευρισκόμενους, δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουν κάθε απορία τους με τους εξειδικευμένους επιστήμονες, ενώ καταρρίφθηκαν και μύθοι για τις ρευματικές παθήσεις μέσα από την εισήγηση μιας νέας ασθενούς 32 ετών που κατάφερε να θεραπευτεί από Αρθρίτιδα.
            Τη διοργάνωση από πλευράς Δήμου Ιλίου συντόνισε ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κ. Βαγγέλης Αυγουλάς με συνεργάτες του από το Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ιλίου.

Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου 2012

ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΟΙΚΟΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ


Ο ΣΚΛΕ καταγγέλλει την μη συγκρότηση και σύγκλιση της Εθνικής Επιτροπής Κατ ΄οίκον Βοήθειας και τον αιφνιδιαστικό τρόπο  με τον οποίο η Κυβέρνηση προχωράει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του «Προγράμματος κατ’ οίκον φροντίδας Συνταξιούχων» χωρίς καμία μορφή διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους στην υλοποίηση του. Διαβάστε όλη την παρέμβαση του ΣΚΛΕ ακολούθως.

-------------------------------------------------------------------------------

ΕΠΕΙΓΟΝ

Προς: 1. Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κύριο Βρούτση
2. Υφυπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κύριο Παναγιωτόπουλο                                                                                                    


Θέμα :  «Πρόγραμμα κατ` οίκον φροντίδας Συνταξιούχων / Εθνική Επιτροπή κατ΄ οίκον φροντίδας».
Κύριε Υπουργέ,

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) εκπροσωπεί συνδικαλιστικά και επιστημονικά τους  5500 Κοινωνικούς Λειτουργούς της Χώρας. Ιδρύθηκε το 1955 και αριθμεί εκτός της Αττικής 28 Περιφερειακά και Τοπικά Τμήματα σε όλη την χώρα, από τον Έβρο μέχρι και την Κρήτη.


Με τις διατάξεις του άρθρου 138 του 4052/01.03.2012 θεσμοθετήθηκε η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου Προγράμματος με τίτλο «Πρόγραμμα κατ` οίκον φροντίδας Συνταξιούχων» για την κάλυψη των αναγκών της κατ` οίκον φροντίδας συνταξιούχων και το ΙΚΑ- ΕΤΑΜ ορίστηκε φορέας υλοποίησης του Προγράμματος.


Με τις διατάξεις του ίδιου άρθρου συστήνεται Εθνική Επιτροπή κατ΄ οίκον φροντίδας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας συνιστάται Εθνική Επιτροπή κατ’ Οίκον Φροντίδας. Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποτελείται από α) τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων ως πρόεδρο, β) τον Γενικό Γραμματέα Αλληλεγγύης , γ) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, δ) έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας που υποδεικνύεται από το Διοικητικό της Συμβούλιο ε) έναν εκπρόσωπο του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας που υποδεικνύεται από το Διοικητικό του Συμβούλιο και στ) δύο μέλη ΔΕΠ ή ΕΠ ΑΕΙ με εξειδίκευση στους τομείς της κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας που ορίζονται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.


Η Εθνική Επιτροπή κατ’ Οίκον Φροντίδας αναλύει, παρακολουθεί και αξιολογεί τις δράσεις κατ’ οίκον φροντίδας, παρέχοντας συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση του «Προγράμματος κατ’ οίκον φροντίδας Συνταξιούχων» και σε άλλα Υπουργεία κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση συναφών παρεμβάσεων.


Χωρίς να έχει προηγηθεί καμία σύγκλιση της Επιτροπής και καμία διαδικασία διαβούλευσης η Κυβέρνηση  έχει  ήδη προβεί στην έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας με αριθμό Φ.80000/οικ.16011/1709/05.10.2012 (ΦΕΚ 2717/08.10.2012 τεύχος Β’): «Όροι, προϋποθέσεις συμμετοχής, ύψος της χρηματοδότησης ανά ωφελούμενο, σύναψη σύμβασης και διαδικασία παρακολούθησης και πληρωμής παρόχων, για τη λειτουργία του προγράμματος κατ' οίκον φροντίδας συνταξιούχων» και της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, με αριθμό Φ.80000/8786/1078/11-4-2012 ( ΦΕΚ 1240 τ. Β,) όπως διαμορφώθηκε μετά τη διόρθωσή της στο ΦΕΚ 1656/15-5-2012 τ. Β΄ «Κριτήρια και διαδικασία επιλογής ωφελούμενων για την υλοποίηση προγράμματος κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων». Μάλιστα, το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ προχώρησε στην έκδοση Ανακοίνωσης – Πρόσκλησης προς τους συνταξιούχους για ένταξη τους στο Πρόγραμμα.


Συνέπεια της έλλειψης διαβούλευσης είναι και η πρόβλεψη για παροχή υπηρεσιών Κοινωνικής Στήριξης, όπως αξιολόγηση και ιεράρχηση κοινωνικών αναγκών, ατομική κοινωνική στήριξη εναλλακτικά από Κοινωνικό/ή Λειτουργό (πτυχιούχο ΑΕΙ/ΤΕΙ, με άδεια άσκησης επαγγέλματος) ή Ψυχολόγο ΑΕΙ ή πτυχιούχο ΑΕΙ Κοινωνιολογίας ή Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Διοίκησης, όπως προκύπτει από τα άρθρα 1 και 3 της παραπάνω αναφερόμενης ΚΥΑ.  Όμως, μόνο οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, που καθορίζονται με το Π.Δ. 50/1989 και περιλαμβάνουν την κοινωνική – ψυχοκοινωνική μελέτη ατόμου, οικογένειας, ομάδας και κοινότητας, τη διαμόρφωση διάγνωσης, το σχεδιασμό και υλοποίηση σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση συγκεκριμένης κατάστασης. Ανάλογα με τον τομέα απασχόλησης τους οι Κοινωνικοί Λειτουργοί παρέχουν υπηρεσίες ενημερωτικού, συμβουλευτικού, διαγνωστικού, θεραπευτικού και υποστηρικτικού χαρακτήρα και ασκούν κάθε άλλη δραστηριότητα που προκύπτει από την εξέλιξη της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας.

Γίνεται αντιληπτό ότι με τον τρόπο αυτό, καθήκοντα Κοινωνικού Λειτουργού ανατίθενται σε άλλες ειδικότητες. Όμως σύμφωνα με το Π.Δ 23/92 τα καθήκοντα αυτά μπορούν να τα ασκούν μόνο οι έχοντες Πτυχία Σχολών Κοινωνικής Εργασίας ημεδαπής ή Αλλοδαπής και οι κάτοχοι της προβλεπόμενης για το επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού, Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος. Καμία συνάφεια λοιπόν ή αντιστοίχηση παραγόμενων υπηρεσιών δεν μπορεί να ισχύει για τις παραπάνω ειδικότητες καθώς δεν είναι σύννομο να ασκούν καθήκοντα Κοινωνικού Λειτουργού διότι διαπράττουν το αδίκημα της αντιποίησης επαγγέλματος. Ανατρέχοντας, μάλιστα, στα πλαίσια άσκησης της εργασίας των Κοινωνιολόγων και των Ψυχολόγων, όπως αυτά περιγράφονται από τους Επαγγελματικούς τους Συλλόγους καθώς και στην νομοθεσία που αφορά τα ανωτέρω επαγγέλματα, από πουθενά δεν προκύπτει ότι μπορούν οι ειδικότητες αυτές να παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης.

Για όλους αυτούς τους λόγους ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών καταγγέλλει την μη συγκρότηση και σύγκλιση της Εθνικής Επιτροπής Κατ ΄οίκον Βοήθειας και τον αιφνιδιαστικό τρόπο  με τον οποίο η Κυβέρνηση προχωράει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του «Προγράμματος κατ’ οίκον φροντίδας Συνταξιούχων» χωρίς καμία μορφή διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους στην υλοποίηση του.

Η έκδοση αποσπασματικών ρυθμίσεων πριν από το σχεδιασμό ολοκληρωμένου εθνικού προγράμματος κατ΄ οίκον βοήθειας με πρόβλεψη για τη μετάβαση στο νέο σύστημα για τις υπάρχουσες Δομές Βοήθεια στο Σπίτι και τους εξυπηρετούμενους τους δημιουργεί σύγχυση, ανασφάλεια  και το κυριότερο επισύρει τον κίνδυνο μη κάλυψης των πραγματικών αναγκών.

Ζητάμε άμεσα:
·    τη συγκρότηση και σύγκλιση της Εθνικής Επιτροπής κατ΄οίκον Βοήθειας έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση η θεσμοθέτηση της Επιτροπής μόνο προσχηματικό χαρακτήρα μπορεί να έχει,
·     την αποκατάσταση της νομιμότητας με την τροποποίηση της ΚΥΑ με αριθμό Φ.80000/οικ.16011/1709/05.10.2012 (ΦΕΚ 2717/08.10.2012 τεύχος Β’), έτσι ώστε να μην είναι δυνατή η άσκηση καθηκόντων Κοινωνικού Λειτουργού από επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων και να διασφαλιστεί η απασχόληση Κοινωνικού Λειτουργού μεταξύ των υποχρεωτικών βασικών ειδικοτήτων των παρόχων για την παροχή των υπηρεσιών κοινωνικής στήριξης.
Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω διασαφήνιση και συνεργασία.

ΙΚΑ-ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΜΕΑ


      Εκτός προγράμματος «Κατ΄ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων» άτομα με αναπηρία!
      Δελτίο Τύπου τής Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία τής 16ης
      Οκτωβρίου 2012: Στον υπουργό Εργασίας Ι. Βρούτση απευθύνεται με επιστολή
      της η ΕΣΑμεΑ για το Πρόγραμμα «Κατ΄ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων», το
      οποίο θα αντικαταστήσει το «Βοήθεια στο Σπίτι», και αφήνει εκτός μια
      τεράστια μερίδα των ατόμων με αναπηρία!
      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 16.10.2012

      Εκτός προγράμματος «Κατ΄ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων» άτομα με αναπηρία!

      Στον υπουργό Εργασίας Ι. Βρούτση απευθύνεται με επιστολή της η ΕΣΑμεΑ για
      το Πρόγραμμα «Κατʼ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων», το οποίο θα
      αντικαταστήσει το «Βοήθεια στο Σπίτι», και αφήνει εκτός μια τεράστια
      μερίδα των ατόμων με αναπηρία!

      Αφήνει εκτός:

      - τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας από 67% και κάτω,
      - τα άτομα με αναπηρία που είναι ανασφάλιστα,
      - τα άτομα με αναπηρία που είναι έμμεσα ασφαλισμένα,
      - τα άτομα με αναπηρία που ο/η σύζυγος ή άλλο πρόσωπο με το οποίο διαβιούν
      δεν πληροί τις προϋποθέσεις υπαγωγής στο Πρόγραμμα (για π.χ. δεν έχει
      ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω κ.λπ.),

      - τα άτομα με αναπηρία που το συνολικό ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα των
      ωφελουμένων υπερβαίνει αυτό της χαμηλότερης εισοδηματικής κλίμακας που
      προβλέπεται κάθε φορά για την παροχή του ΕΚΑΣ,

      - τα άτομα που λαμβάνουν από τον ασφαλιστικό τους φορέα είτε το
      εξωϊδρυματικό επίδομα είτε το επίδομα απολύτου αναπηρίας είτε οποιοδήποτε
      άλλο βοήθημα συμπαράστασης.

      Στην επιστολή αναφέρονται αναλυτικά οι προτάσεις της Συνομοσπονδίας για τη
      διόρθωση αυτής της κατάφωρης αδικίας και αναλγησίας. Για την Ε.Σ.Α.μεΑ.
      και το αναπηρικό κίνημα της χώρας στο σύνολό του το Πρόγραμμα «Κατʼ οίκον
      Φροντίδας Συνταξιούχων» οφείλει να μην αφήσει «εκτός» κανέναν από τους
      ωφελούμενους του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Η ελληνική Πολιτεία
      έχει την ηθική υποχρέωση να προστατεύσει αυτήν τη δύσκολη περίοδο τους πιο
      ευάλωτους από τους ευάλωτους, τους πιο αδύναμους από τους αδύναμους, όπως
      είναι τα άτομα με αναπηρία, που κινδυνεύουν σήμερα πιο πολύ από ποτέ
      άλλοτε από την εξαθλίωση. Η ελληνική Πολιτεία έχει την ηθική υποχρέωση να
      αναβαθμίσει και να επεκτείνει το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» μέσω της
      εφαρμογής του Προγράμματος «Κατʼ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων» και όχι να
      το υποβαθμίσει και να το συρρικνώσει.

      Η επιστολή ακολουθεί.




      Αθήνα/Athens:16.10.2012
      Αρ. Πρωτ. / Ref. Nr: 3225

      Πληροφορίες: Δ. Λογαράς

      ΠΡΟΣ:
      - κ. Ι. Βρούτση, Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας 

      ΚΟΙΝ:
      - Γραφείο Πρωθυπουργού κου Α. Σαμαρά
      - Γραφείο Προέδρου ΠΑΣΟΚ κου Ε. Βενιζέλου
      - Γραφείου Προέδρου ΔΗΜΑΡ κου Φ. Κουβέλη
      - κ. Ν. Παναγιωτόπουλο, Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης &
      Πρόνοιας
      - Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των
      Ελλήνων
      - κ. Κ. Ασκούνη, Πρόεδρο ΚΕΔΕ
      - κ. Σ. Δανιηλίδη, Πρόεδρο Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής ΚΕΔΕ
      - κα. Α. Στρατινάκη, Γενική Γραμματέα Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής
      Ασφάλισης & Πρόνοιας
      - κ. Π. Κοκκόρη, Γενικό Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων
      - κα Ε. Μπέκου - Μπαλτά, Γενική Γραμματέα Πρόνοιας
      - κ. Ρ. Σπυρόπουλο, Διοικητή ΙΚΑ - ΕΤΑΜ
      - κ. Δ. Πατσούρη, Υποδιοικητή ΙΚΑ - ΕΤΑΜ
      - Φορείς - μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.

      ΘΕΜΑ: «Πρόγραμμα "Κατ΄ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων" - Προτάσεις της
      Ε.Σ.Α.μεΑ."»

      Κύριε Υπουργέ,

      Είναι γνωστό ότι το Πρόγραμμα «Κατ’ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων», που
      βάσει των διατάξεων του άρθρου 138 του Ν. 4052/2012 θα εφαρμοστεί από το
      ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, πρόκειται να αντικαταστήσει το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»,
      το οποίο αναμφισβήτητα αποτέλεσε, και εξακολουθεί να αποτελεί, ένα από τα
      πιο σημαντικά και δημοφιλή προγράμματα κοινωνικού χαρακτήρα που
      υλοποιήθηκαν ποτέ στη χώρα.

      Παρόλα αυτά μελετώντας τα κριτήρια επιλογής της υπ’ αριθ. πρωτ.
      Γ99/6/01.10.2012 Πρόσκλησης του ΙΚΑ- ΕΤΑΜ, με έκπληξη δυστυχώς
      διαπιστώσαμε ότι το Πρόγραμμα «Κατ’ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων» δεν έχει
      καμία σχέση με το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» από τη στιγμή που
      αποκλείει έναν τεράστιο αριθμό ωφελουμένων όπως είναι:

      - τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας από 67% και κάτω, 

      - τα άτομα με αναπηρία που είναι ανασφάλιστα, 

      - τα άτομα με αναπηρία που είναι έμμεσα ασφαλισμένα,

      - τα άτομα με αναπηρία που ο/η σύζυγος ή άλλο πρόσωπο με το οποίο διαβιούν
      δεν πληροί τις προϋποθέσεις υπαγωγής στο Πρόγραμμα (για π.χ. δεν έχει
      ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω κ.λπ.),

      - τα άτομα με αναπηρία που το συνολικό ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα των
      ωφελουμένων υπερβαίνει αυτό της χαμηλότερης εισοδηματικής κλίμακας που
      προβλέπεται κάθε φορά για την παροχή του ΕΚΑΣ, 

      - τα άτομα που λαμβάνουν από τον ασφαλιστικό τους φορέα είτε το
      εξωϊδρυματικό επίδομα είτε το επίδομα απολύτου αναπηρίας είτε οποιοδήποτε
      άλλο βοήθημα συμπαράστασης.

      Κύριε Υπουργέ,

      Αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής των ωφελουμένων της προαναφερθείσας
      Πρόσκλησης πρέπει να επισημάνουμε τα εξής:

      - Όλα τα άτομα με αναπηρία, ανεξαρτήτως της βαρύτητας της αναπηρίας τους
      και της οικονομικής και οικογενειακής τους κατάστασης, χρήζουν υποστήριξης
      και φροντίδας, και αυτό εξαιτίας των τεράστιων αδυναμιών και ελλείψεων που
      παρουσιάζει ο δημόσιος τομέας κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας, δίχως
      βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι τα άτομα με βαριές αναπηρίες, με χαμηλό
      εισόδημα ή με ιδιαίτερα οικογενειακά προβλήματα κ.λπ. δεν χρειάζονται
      μεγαλύτερη υποστήριξη και φροντίδα.

      - Ως προς το εισοδηματικό κριτήριο, στο Πρόγραμμα δεν λαμβάνεται υπόψη το
      κόστος διαβίωσης λόγω αναπηρίας, το οποίο πρέπει να επισημανθεί ότι είναι
      ιδιαίτερα υψηλό και ως εκ τούτου το πραγματικό εισόδημα των ατόμων με
      αναπηρία είναι πολύ μικρότερο από το δηλωθέν. Επίσης δεν λαμβάνεται υπόψη
      ότι στο δηλωθέν εισόδημα ενδέχεται να περιλαμβάνονται και τα επιδόματα
      αναπηρίας, τα οποία επί της ουσίας αποτελούν δαπάνη και όχι εισόδημα.

      - Οι ανασφάλιστοι με αναπηρία, καθώς και οι έμμεσα ασφαλισμένοι με
      αναπηρία, συνιστούν μια ιδιαίτερα ευάλωτη ομάδα που η ελληνική Πολιτεία
      οφείλει να προστατεύσει και να υποστηρίξει, δεδομένου ότι στο μεγαλύτερο
      ποσοστό τους είναι θύματα της οικονομικής κρίσης.

      - Θεωρούμε ανήθικο τον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία που λαμβάνουν
      είτε το εξωϊδρυματικό επίδομα είτε το επίδομα απολύτου αναπηρίας είτε
      οποιοδήποτε άλλο βοήθημα συμπαράστασης διότι η βαρύτητα της αναπηρίας τους
      απαιτεί υποστήριξη και φροντίδα σε εικοσιτετράωρη βάση.  Το Πρόγραμμα
      οφείλει να δίνει προτεραιότητα στα άτομα με βαριά αναπηρία, όπως για π.χ.
      είναι τα άτομα με παραπληγία, τετραπληγία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομο
      Down, αυτισμό, νοητική αναπηρία, πολλαπλές αναπηρίες, τύφλωση κ.λπ.

      Υπό την οπτική της διεύρυνσης της ομάδας ωφελουμένων ώστε αυτή τη δύσκολη
      οικονομική περίοδο να υποστηριχτούν οι πιο ευάλωτοι από τους ευάλωτους, οι
      πιο αδύναμοι από τους αδύναμους, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία στο
      σύνολό τους, προτείνουμε τα εξής:

      - Το ποσοστό αναπηρίας για ένταξη των ατόμων με αναπηρία ή χρόνια πάθηση
      στο Πρόγραμμα ανεξαρτήτου ηλικίας να μειωθεί από το 67% στο 50%. Το
      ποσοστό αναπηρίας 50% να αποτελεί κριτήριο κατάταξης και όχι κριτήριο
      αποκλεισμού. Αυτό σημαίνει ότι θα πριμοδοτείται μέσω αυξημένης
      μοριοδότησης η ένταξη των ατόμων με το υψηλότερο ποσοστό αναπηρίας, δίχως
      όμως να αποκλείεται η συμμετοχή κανενός ατόμου με ποσοστό αναπηρίας από
      50% και άνω.

      - Στην ομάδα των ωφελουμένων να συμπεριληφθούν και τα άτομα με αναπηρία ή
      χρόνια πάθηση με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω, ανεξαρτήτου ηλικίας,
      που είτε είναι ανασφάλιστα είτε έμμεσα ασφαλισμένα.

      - Να μην τίθεται κανένα εισοδηματικό κριτήριο για τα άτομα με αναπηρία ή
      χρόνια πάθηση. Το εισοδηματικό κριτήριο να αποτελεί κριτήριο κατάταξης και
      όχι κριτήριο αποκλεισμού. Αυτό σημαίνει ότι θα πριμοδοτείται μέσω
      αυξημένης μοριοδότησης η ένταξη στο Πρόγραμμα των ατόμων με αναπηρία ή
      χρόνια πάθηση με το χαμηλότερο εισόδημα, δίχως όμως να αποκλείεται κανένα
      άτομο με αναπηρία ή χρόνια πάθηση εξαιτίας του δηλωθέντος εισοδήματός του.


      - Στα κριτήρια επιλογής ωφελουμένων με αναπηρία η οικογενειακή κατάσταση
      να αποτελεί επίσης κριτήριο κατάταξης και όχι κριτήριο αποκλεισμού. Για
      π.χ. να δίνεται προτεραιότητα στα άτομα με αναπηρία που είτε είναι
      μοναχικά είτε ο/η σύζυγος είτε κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς τους
      είναι άτομο με αναπηρία ή χρόνια πάθηση είτε ο υποψήφιος είναι τέκνο
      ηλικιωμένων γονέων.

      - Όχι μόνο να μην αποκλείονται από το Πρόγραμμα τα άτομα με αναπηρία που
      λαμβάνουν επίδομα απολύτου αναπηρίας ή εξωϊδρυματικό επίδομα ή οποιοδήποτε
      άλλο βοήθημα συμπαράστασης, αλλά αντιθέτως να πριμοδοτείται μέσω αυξημένης
      μοριοδότησης η ένταξή τους στο Πρόγραμμα, δεδομένου ότι αυτά χρήζουν
      μεγαλύτερης φροντίδας και υποστήριξης και δη σε εικοσιτετράωρη βάση. Το
      Πρόγραμμα οφείλει να δίνει προτεραιότητα στα άτομα με τις πιο βαριές
      αναπηρίες (όπως για π.χ. είναι τα άτομα με παραπληγία, τετραπληγία,
      εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομο Down, αυτισμό, νοητική αναπηρία, πολλαπλές
      αναπηρίες, τύφλωση κ.λπ.)

      - Η αποζημίωση που θα λαμβάνουν οι Δομές για την παροχή υπηρεσιών προς τα
      άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση να είναι διπλάσια της αποζημίωσης που θα
      λαμβάνουν για τα άτομα χωρίς αναπηρία λόγω της ανάγκης για καθημερινή και
      ποικίλη υποστήριξη η οποία αυξάνει σημαντικά το κόστος των παρεχόμενων
      υπηρεσιών.

      Κύριε Υπουργέ,

      Για την Ε.Σ.Α.μεΑ. και το αναπηρικό κίνημα της χώρας στο σύνολό του το
      Πρόγραμμα «Κατ’ οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων» οφείλει να μην αφήσει
      «εκτός» κανέναν από τους ωφελούμενους του Προγράμματος «Βοήθεια στο
      Σπίτι».  Η ελληνική Πολιτεία έχει την ηθική υποχρέωση να προστατεύσει
      αυτήν τη δύσκολη περίοδο τους πιο ευάλωτους από τους ευάλωτους, τους πιο
      αδύναμους από τους αδύναμους, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, που
      κινδυνεύουν σήμερα πιο πολύ από ποτέ άλλοτε από την εξαθλίωση. Η ελληνική
      Πολιτεία έχει την ηθική υποχρέωση να αναβαθμίσει και να επεκτείνει το
      Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» μέσω της εφαρμογής του Προγράμματος «Κατ’
      οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων» και όχι να το υποβαθμίσει και να το
      συρρικνώσει.

      Ελπίζοντας ότι θα ανταποκριθείτε θετικά στις προτάσεις μας.


      Με εκτίμηση,

      Ο Πρόεδρος
      Ι. Βαρδακαστάνης

      Ο Γεν. Γραμματέας
      Χρ. Νάστας


      Πηγή: http://www.esaea.gr/

Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012

ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ-ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΘΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ


      Νομοσχέδιο για τις μετεγγραφές φοιτητών: Τα αδέλφια θα σπουδάζουν στην
      ίδια πόλη
      Από την εφημερίδα «Τα Νέα» τής 22ας Οκτωβρίου 2012.
      «Ναι» στις μετεγγραφές φοιτητών που είναι αδέλφια και σπουδάζουν σε
      διαφορετικές πόλεις ώστε οι οικογένειες να μην πληρώνουν τρία διαφορετικά
      σπίτια, λέει ο υπουργός Παιδείας. Αφορά -μεταξύ άλλων- και υποψηφίους με
      γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή
      νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία
      Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με ειδικές ανάγκες επειδή έχουν
      κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%.
      «Ναι» στις μετεγγραφές φοιτητών που είναι αδέλφια και σπουδάζουν σε
      διαφορετικές πόλεις ώστε οι οικογένειες να μην πληρώνουν τρία διαφορετικά
      σπίτια, λέει ο υπουργός Παιδείας. Ο Κων. Αρβανιτόπουλος προανήγγειλε στη
      Βουλή ότι εντός της εβδομάδας σκοπεύει να επαναφέρει τη ρύθμιση για
      μετεγγραφές αδελφών που σπουδάζουν σε διαφορετικά ΑΕΙ, η οποία ίσχυε και
      παλαιότερα. «Οταν υπάρχουν οικογένειες οι οποίες αναγκάζονται να συντηρούν
      ένα και δύο νοικοκυριά διότι έχουν ένα και δύο παιδιά που σπουδάζουν, τα
      πράγματα είναι δύσκολα. Γι΄ αυτό θα πρέπει να δούμε και το ζήτημα
      οικογενειών που έχουν δύο και τρεις φοιτητές την ίδια στιγμή, που είναι σε
      άλλες πόλεις. Αυτά θα τα δούμε και θα τα συζητήσουμε σε ένα νομοσχέδιο το
      οποίο θα καταθέσουμε», είπε χαρακτηριστικά.

      Σημειώνεται ότι από το 2011 οι μετεγγραφές ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι,
      τρίτεκνοι, ασθενείς κ.ά.) καταργήθηκαν και θεσπίστηκε ειδική κατηγορία
      εισαχθέντων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Στην κατηγορία αυτή δίνονται εκ των
      προτέρων συγκεκριμένες θέσεις και οι δικαιούχοι δεν έχουν εκ των υστέρων
      δυνατότητα μετεγγραφής σε άλλο Ιδρυμα από εκείνο στο οποίο εισήχθησαν.

      Σε καθένα από τα τµήµατα ή τις σχολές του Μηχανογραφικού ∆ελτίου υπάρχει
      προκαθορισµένος ειδικός αριθµός εισακτέων για κάθε κατηγορία υποψηφίων,
      προερχοµένων από οικογένειες πολύτεκνες, τρίτεκνες κ.λπ. Εξαιρούνται από
      αυτές τις ειδικές περιπτώσεις οι Στρατιωτικές Σχολές, οι Αστυνομικές
      Σχολές και οι Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.


      ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΑ

      1. Υποψηφίους που είναι πολύτεκνοι καθώς και υποψηφίους τέκνα πολυτέκνων.
      Δεν υπάρχει από φέτος εισοδηματικό όριο.

      2. Υποψηφίους γονέων και τέκνων πολυμελών οικογενειών με τρία ζώντα τέκνα
      από νόμιμο γάμο ή νομιμοποιηθέντα ή νομίμως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα,
      συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων άγαμων μητέρων με τρία μη
      αναγνωρισθέντα ζώντα τέκνα. Δεν υπάρχει το ηλικιακό όριο.

      3. Υποψηφίους: α) με αδελφό ή αδελφή ενεργό φοιτητή του πρώτου κύκλου
      σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή
      διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε πανεπιστήμιο, ΤΕΙ, Ανώτατες
      Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής
      Εκπαίδευσης, καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του
      υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού σε διαφορετική πόλη από την κατοικία
      των γονέων τους, β) ορφανούς από τον έναν ή και από τους δύο γονείς ή
      τέκνα άγαμης μητέρας με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα, γ) με γονείς,
      τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς που
      υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή
      ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με ειδικές ανάγκες επειδή έχουν κινητικά
      προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%, δ) τέκνα των θυμάτων της
      τρομοκρατίας, ε) πολύδυμα τέκνα εφόσον συμμετέχουν στις Πανελλαδικές το
      ίδιο έτος.

      Για όλες τις προαναφερθείσες κατηγορίες καταργήθηκε από πέρσι η προϋπόθεση
      της διοικητικής περιφέρειας που υπήρχε.


      Πηγή: Εφημερίδα «Τα Νέα»