meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Από την ιστοσελίδα «truerespect.com.cy» τής 8ης Δεκεμβρίου 2010.

Με αφορμή τις επικείμενες παγκόσμιες ημέρες για τα ανθρώπινα δικαιώματα
και τα δικαιώματα του παιδιού, λίγες αράδες ουσίας για την πρωτοφανή στην
εποχή μας παραβίαση είναι απαραίτητες. Με την προσθήκη ότι οι κοινωνικοί
μηχανισμοί και αυτοματισμοί στοχοποίησης των πλέον ευπαθών είναι ακραία
ενεργοποιημένοι στις λεγόμενες προηγμένες χώρες τα τελευταία χρόνια της
λεγόμενης οικονομικής κρίσης, μία ματιά στους “αριθμούς της ντροπής” που
ορίζουν τους εκφυλισμένους αξιακά καιρούς μας αποδεικνύει το
“ψευδεπίγραφον” των επετειακών ημερών και των εορτασμών τους.
Με πηγή μας τον Οδηγό Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης του καθηγητή
παιδαγωγικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιώργου Τσιάκαλου
που κυκλοφόρησε προ οκταετίας και συνυπολογίζοντας ότι τα στοιχεία που
παραθέτει έχουν εξελιχτεί προς το χειρότερο (και πολύ), παραθέτουμε τους
αριθμούς της ντροπής:
“Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη ενός πρωτοφανούς στην ιστορία
της ανθρωπότητας “παράδοξου” που από πολλούς αξιολογείται ως τεράστιο
κοινωνικό και πολιτικό σκάνδαλο: Από την μία πλευρά, παράγονται τόσα πολλά
αγαθά που εάν κατανέμονταν με κατάλληλο τρόπο δεν θα πεινούσε κανένας
άνθρωπος πάνω στη γη. Το σύνολο των αγαθών είναι τόσο μεγάλο, ώστε η
ανθρωπότητα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ακόμα και την περίπτωση της
εμφάνισης των πληγών του Φαραώ σε παγκόσμια κλίμακα. Από την άλλη πλευρά,
ο αριθμός των ανθρώπων που πεινούν και πεθαίνουν από ασιτία είναι ο
μεγαλύτερος που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα. Υπολογίζεται ότι 800
εκατομμύρια άνθρωποι σε 82 χώρες υποφέρουν από χρόνια πείνα και 200
εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών υποφέρουν από έλλειψη πρωτεϊνών. Οι
χώρες όπου οι άνθρωποι δεν χορταίνουν ποτέ είναι : 41 στην Αφρική νότια
της Σαχάρα, 18 στην Ασία και τον Ειρηνικό, 9 στην Ευρώπη και την
Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών (πρώην Σοβιετική Ένωση), 7 στην Λατινική
Αμερική και την Καραϊβική και 6 στη Μέση ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Τις πληροφορίες αυτές δεν τις έχουν μόνο οι ειδήμονες. Τις έχουμε όλοι και
όλες επειδή δημοσιεύονται συχνά σε εφημερίδες και περιοδικά. Φαίνεται όμως
ότι τις απωθούμε αντί να αναλογιστούμε την σημασία αυτών που διαβάζουμε.
Ας δούμε εν περιλήψει ένα μικρό μέρος αυτών που συχνά διαβάζουμε και όμως
απωθούμε :
Το παιδί του millennium της Τανζανίας γεννήθηκε χρωστώντας 150 δολάρια
στους ισχυρούς της Δύσης, ποσό που οι γονείς του δεν κερδίζουν σε έναν
ολόκληρο χρόνο. Εκείνο της Νικαράγουα γεννήθηκε με 1213 δολάρια χρέος και
της Μαυριτανίας με 997 δολάρια. Το εξωτερικό χρέος καταστρέφει τις
εύθραυστες οικονομίες αυτών των χωρών, καθιστώντας αδύνατη την όποια
βελτίωση των συνθηκών ζωής. Πολλές χώρες πληρώνουν περισσότερο από το 30%
του προϋπολογισμού τους σε αποπληρωμή χρεών. Η υποσαχάρια Αφρική πληρώνει
8 δισεκατομμύρια τον χρόνο σε στρατιωτικές δαπάνες, την στιγμή που 216
εκατομμύρια κάτοικοί της, στην συντριπτική τους πλειονότητα παιδιά, ζουν
στην απόλυτη φτώχια. Στη Νότια Αφρική, με 562 εκατομμύρια ανθρώπους να
ζουν στην ακραία φτώχια, οι στρατιωτικές δαπάνες ανά έτος ξεπέρασα τα 14
δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ το 1997, αν η Αφρική απαλλασσόταν από το χρέος της μέσα
σε μία διετία θα σώζονταν οι ζωές 2 εκατομμυρίων παιδιών. Δεν σώθηκαν. Κι’
όμως ήταν τόσο εύκολο, αν η διεθνής κοινότητα είχε υιοθετήσει το χρέος των
πιο φτωχών χωρών του κόσμου. Κάτι παραπάνω από εφικτό. Το σύνολο των χρεών
των 20 φτωχότερων χωρών του κόσμου όπου τα παιδιά πεθαίνουν από πείνα και
τρέφονται από σκουπιδότοπους, δεν ξεπερνά το κόστος ενός υπερσύγχρονου
βομβαρδιστικού. Και αν θέλουμε να μιλάμε για συνολική απαλλαγή των
φτωχότερων χωρών του κόσμου από τα χρέη τους το επιπρόσθετο απαιτούμενο
ποσό έχει υπολογιστεί σε 46 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό είναι ίσο
με αυτό που δαπανάται παγκοσμίως τον χρόνο για προϊόντα περιποίησης
μαλλιών.”
Τι σημαίνουν τα παραπάνω, σε τι μεταφράζονται και πως παρεμβαίνουν στην
ροή των εκμεταλλευτριών δυτικών χωρών; Η απάντηση κινείται στην σφαίρα του
αυτονόητου: Ζώντας το συγκεκριμένο τεράστιο κοινωνικό και πολιτικό
σκάνδαλο, οι άνθρωποι που έτυχε να γεννηθούν στις περιοχές όπου η επιβίωση
αποτελεί άθλο μεταναστεύουν, διότι αυτός είναι ο ύστατος τρόπος, η
μοναδική δυνατότητα που έχουν για να διατηρήσουν στην ζωή τα πιο κοντινά
τους πρόσωπα : τα παιδιά τους! Τόσο απλά, τόσο σκληρά, τόσο απάνθρωπα,
τόσο για τα σύγχρονα των καιρών ανθρώπινα μέτρα συνηθισμένα. Οι μετανάστες , με την ζωή τους να κρέμεται σε ένα νήμα, έρχονται στους εκμεταλλευτικούς
πλουσιότοπους της Δύσης για να μπορέσουν να διατηρήσουν στην ζωή τα παιδιά
τους. Αυτό κάνει μία μάνα, ένας πατέρας μετανάστρια. Ας το κρατάμε κατά
νου, έστω την ώρα που αγοράζουμε προϊόντα περιποίησης των μαλλιών μας,
έστω για να παρευρεθούμε “καλοπεριποιημένοι” σε μία από τις πάμπολλες
εορταστικές εκδηλώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του
παιδιού σε μία οποιαδήποτε δυτική χώρα...

Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ MEDIA ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟ

Οι γυναίκες με αναπηρία έχουν δικαίωμα στο σεξ

Της ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

Η Αμερικανίδα Σαλόμ Τσάσνοφ, βραβευμένη ντοκιμαντερίστρια, εικαστικός και ακτιβίστρια, έχει ιδρύσει από το 1996 την «Beyondmedia». Πρόκειται για μια εταιρεία εναλλακτικής πληροφόρησης, ένα είδος μιντιακού ακτιβισμού, που πάει κόντρα στη «mainstream» πληροφόρηση και δίνει φωνή σε μειονότητες: φυλακισμένες, πόρνες, γυναίκες με αναπηρίες.

Σε συνεργασία με μια ομάδα από νεαρές γυναίκες με αναπηρίες, τις «Empowered Fe Fes» («Δυναμικές Γυναίκες»), η Τσάσνοφ γύρισε ένα ντοκιμαντέρ, με θέμα το σεξ και την αναπηρία. Παραφράζοντας τον τίτλο της ταινίας «Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, το βάφτισαν «Σεξ, αναπηρία και βιντεοταινίες». Προβλήθηκε χθες στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ «Emotion pictures - Ντοκιμαντέρ και Αναπηρία» (τελειώνει σήμερα, στο Μουσείο Μπενάκη).
Πώς αντιλαμβάνονται οι γυναίκες με αναπηρία τη σεξουαλικότητά τους;
«Οταν με τις "Δυναμικές Γυναίκες" κάναμε το 2004 ένα εργαστήριο για τον μιντιακό αλφαβητισμό, προέκυψε η ταινία "Beyond Disability: The Fe Fes Stories". Ανακαλύψαμε, λοιπόν, ότι οι γυναίκες με αναπηρία, όχι μόνο δεν είχαν βασική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αλλά καμιά γνώση για το σώμα τους. Μόνο μια κοπέλα, από μια ομάδα 16 γυναικών, ήξερε τι σημαίνει κλειτορίδα. Θελήσαμε να κάνουμε μια ταινία, όπου οι ίδιες θα εξερευνούν τη σεξουαλικότητά τους. Στο επίκεντρο είναι η σχέση της Τάινα Ροντρίγκεζ, μέλους των "Δυναμικών Γυναικών", και του αρτιμελούς φίλου της».

Τα συμπεράσματά σας ποια είναι; Πόσο δύσκολο, αλλά και απαραίτητο, είναι γι' αυτές τις γυναίκες να έχουν υγιείς σεξουαλικές σχέσεις;

«Οι γυναίκες με αναπηρίες είναι σεξουαλικά όντα. Εχουν τα ίδια όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες με όλους μας και τις ίδιες ιατρικές και εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο εργαστήριο -που παρακολουθούμε στην ταινία- οι "Δυναμικές Γυναίκες" ενημερώνονται, μιλώντας με ακτιβιστές και εκπαιδευτικούς. Βλέπουμε ότι η σεξουαλική ζωή των ανθρώπων με αναπηρίες επηρεάζεται από πολλά πράγματα: την υγεία, την κοινωνική πολιτική και την απεικόνιση στα μίντια. Επίσης, είναι πιο επιρρεπείς στην ενδοοικογενειακή βία. Ετσι, αναγκάζονται να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν προφυλακτικά χωρίς χέρια. Πηγαίνουν σε sex shop για γυναίκες, για να πάρουν μαθήματα αυτοϊκανοποίησης. Στο τέλος της ταινίας, απαγγέλλουν μια διακήρυξη σεξουαλικών δικαιωμάτων. Αυτό που διατρέχει την ταινία είναι η αυξανόμενη επίγνωση της ταυτότητάς τους ως σεξουαλικά όντα και των δικαιωμάτων τους».

Σε ποιους απευθύνεται η «Beyondmedia» και ποια είναι η δράση της;
«Η αποστολή μας είναι να συμπράττουμε με γυναίκες, νέους και κοινότητες, υποτιμημένους και χωρίς φωνή, ώστε να τους δίνεται η ευκαιρία να αφηγούνται οι ίδιοι τις ιστορίες τους. Ειδικευόμαστε στον "μιντιακό αλφαβητισμό" και κάνουμε εργαστήρια που εξοπλίζουν τις περιθωριοποιημένες κοινότητες με τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να αξιοποιούν τα ισχυρά εργαλεία της πληροφόρησης, ορθώνοντας τη δική τους φωνή για ζητήματα που τους αφορούν».

Γυναίκες και φυλακή

Εχετε στήσει και ένα website για τις φυλακισμένες γυναίκες.
«Θέλουμε να μάθει ο κόσμος τον αντίκτυπο της φυλακής στη ζωή των γυναικών που έχουν βρεθεί πίσω από τα σίδερα. Από το 1996 η "Beyondmedia" έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες πρώην φυλακισμένες, όπως επίσης και με ειδικούς μελετητές και ακτιβιστές, ώστε να φτιάξει διεπιστημονικά, μουλτιμίντια δημόσια βήματα γι' αυτές τις γυναίκες. Ολο αυτό κατέληξε στο βίντεο "What We Leave Behind (2000)", για τις εμπειρίες των γυναικών από το σύστημα εγκληματικής "δικαιοσύνης"».

Τι θεωρείτε ότι έχετε καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια που αγωνίζεστε για τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων;
«Προτιμώ να παραθέσω τα λόγια της Σούζαν Νουσμπάουμ, ιδρύτριας των "Δυναμικών Γυναικών". Λέει: "Μετά από έξι χρόνια, νομίζω ότι η πιο θαυμαστή απόφαση, που είχε και τα πιο σπουδαία αποτελέσματα, ήταν η συνεργασία με την 'Beyondmedia'. Βοήθησε τις ανάπηρες γυναίκες να πάρουν στα χέρια τους την τεχνολογία και να αλλάξει η ζωή τους. Είδα κοπέλες ντροπαλές ή με γλωσσικά προβλήματα να τα ξεπερνούν και να ανακαλύπτουν έναν καινούργιο τρόπο έκφρασης. Βγήκαν από το καβούκι τους. Μην ξεχνάμε ότι οι ανάπηρες γυναίκες δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να μιλήσουν για τον εαυτό τους μέσα από τα επίσημα συστήματα. Είναι φυσικό όταν δίνεται μια τέτοια ευκαιρία να την αρπάζουν".

Να προσθέσω, λοιπόν, ότι τον Φεβρουάριο του 2006, πάνω από 800 άνθρωποι παρακολούθησαν την πρεμιέρα του "Turning a Corner", ένος ντοκιμαντέρ που προέκυψε από τα εργαστήριά μας με πόρνες και έχει πάρει πολλά βραβεία. Συνέβαλε στο να πιεστούν οι γερουσιαστές του Ιλινόις να περάσει το 2006 ένας νόμος που επέτρεπε στις πόρνες να πηγαίνουν στο αστικό δικαστήριο όποιον τις κακοποιεί».

Χίλαρι και Πελόζι δεν είναι ο κανόνας

Εχετε πει ότι ζούμε σε μια μισογυνική κοινωνία. Ποια δικαιώματα πιστεύετε πρέπει να διεκδικήσει η σύγχρονη γυναίκα;
«Γίνεται ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω. Για παράδειγμα, παρατηρούμε αύξηση σε ιούς, όπως το AIDS, ειδικά σε νέες γυναίκες, εξαιτίας της αμερικανικής πολιτικής, που δεν χρηματοδοτεί ερευνητικά προγράμματα και χρησιμοποιεί τη θρησκεία για να παραβιάζει βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Επίσης, οι μισθοί των γυναικών δεν είναι ισότιμοι με αυτούς των ανδρών για τις ίδιες δουλειές. Θα μπορούσα να συνεχίσω και με άλλα. Ενώ πολλές γυναίκες, όπως η Χίλαρι Κλίντον και η Νάνσι Πελόζι, βρίσκονται στα ύψη, κάτι που θα μας φαινόταν αδιανόητο πριν από μισόν αιώνα, πολλές άλλες, ειδικά αυτές που είναι φτωχές ή αποτελούν μειονότητες, όχι μόνο δεν είναι καλύτερα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις, χειρότερα». *


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/06/2008

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

ΥΠΟΠΤΑ ΤΡΙΚ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Έντονη διαμαρτυρία της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών για απονομή ιατρικού
ποσοστού αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. σε συνδυασμό με το βαθμό
λειτουργικότητας
ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ.ΑΡΙΘΜ. 1890/2005 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 31 – 104 32 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210-5229968 FAX: 210-5229541
e-mail: eoty@otenet.gr
www.eoty.gr
Αθήνα, 24/02/2012
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.: 180
ΤΟΜΕΑΣ: Γραμματείας
ΠΛΗΡ.: Βιβή Τσαβαλιά
Προς:
1) Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κο Γ. Κουτρουμάνη
2) Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κο Α. Λοβέρδο
3) Υφυπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κο Μ. Μπόλαρη
4) Υφυπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κο Μ. Τιμοσίδη
Κοιν.:
1) Διεύθυνση Αναπηρίας Ι.Κ.Α.
2) Ε.Σ.Α.μεΑ.
Θέμα: Έντονη διαμαρτυρία της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών για απονομή
ιατρικού ποσοστού αναπηρίας από τα ΚΕ.Π.Α. σε συνδυασμό με το βαθμό
λειτουργικότητας.
Κύριοι Υπουργοί,
Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της
Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας
Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), με ιδιαίτερη αγανάκτηση καταγγέλλει την
απαράδεκτη προσπάθεια σύνδεσης του ποσοστού αναπηρίας και της
λειτουργικότητας του ατόμου στις γνωματεύσεις πιστοποίησης αναπηρίας που
χορηγούν τα ΚΕ.Π.Α.. Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο ρόλος των επιτροπών των
ΚΕ.Π.Α., που απαρτίζονται αποκλειστικά από γιατρούς, είναι η ακριβής
αποτύπωση του ποσοστού αναπηρίας κάθε ατόμου, υπολογιζόμενο με αυστηρά
ιατρικά κριτήρια προκειμένου αυτά να χρησιμοποιηθούν είτε για την απονομή
συντάξεων αναπηρίας είτε για τη χορήγηση προνοιακών επιδομάτων κ.λπ., οι
επιτροπές, στα πιστοποιητικά - γνωματεύσεις που εκδίδουν, προχωρούν εκτός
από την απονομή του ποσοστού αναπηρίας με βάση τα καθαρά ιατρικά κριτήρια,
τα οποία και μόνο οφείλουν και είναι πραγματικά σε θέση να
χρησιμοποιήσουν, και στην απονομή αυτή σε συνδυασμό με τη λεγόμενη
λειτουργικότητα του ατόμου, δηλαδή με βάση μορφωτικά, επαγγελματικά και
λοιπά κριτήρια. Έτσι, παρατηρούμε σε γνωματεύσεις πιστοποίησης αναπηρίας
που έχουμε στα χέρια μας, των συναδέλφων Γ.Σ. και Ε.Μ., τα ακριβή στοιχεία
των οποίων είναι στη διάθεσή σας, ο ίδιος άνθρωπος με καθαρώς ιατρικά
κριτήρια να έχει ποσοστό αναπηρίας όρασης κάτω του 1/20, δηλαδή να είναι
και ιατρικά και νομικά τυφλός (Ν.958/1979), ενώ με βάση το μορφωτικό του
επίπεδο και το επάγγελμά του, ο ίδιος άνθρωπος να έχει ποσοστό αναπηρίας
άνω του 80%.
Και με τα πιο απλά μαθηματικά κύριοι Υπουργοί, τα δύο αυτά ποσοστά απέχουν
παρασάγγας και είναι εντελώς αδιανόητο να αποδίδεται το ποσοστό της
τυφλότητας στον οποιοδήποτε εξεταζόμενο, όχι με βάση την πάθησή του, το
ποσοστό οπτικής οξύτητας, τη μέτρηση πεδίου κ.λπ., αλλά με βάση το επίπεδο
μόρφωσης ή το είδος του επαγγέλματος που εξασκεί. Με την παράλογη αυτή
λογική της ως άνω επιτροπής, ένας τυφλός με την ίδια πάθηση και την ίδια
οξύτητα όρασης, καθώς και το ίδιο οπτικό πεδίο, λογίζεται περισσότερο
τυφλός από κάποιον άλλο, εάν ο πρώτος πχ είναι απόφοιτος δημοτικού και
ασκεί το επάγγελμα του τηλεφωνητή, από εκείνον που είναι απόφοιτος
Πανεπιστημίου και ασκεί το επάγγελμα σύμφωνα με την επιστήμη που έχει
σπουδάσει πχ αν είναι ψυχολόγος.
Είναι φανερό εάν θέλουμε να δώσουμε λογική απάντηση στα παραπάνω
αδιανόητα, ότι ο ένας ανάπηρος επιχειρείται να θεωρηθεί πιο ικανός από τον
άλλο, ότι έχει δηλαδή λιγότερες ανάγκες ως τυφλός και ότι επομένως η
Πολιτεία υποχρεούται να του προσφέρει πολύ λιγότερα υπό μορφή προνοιακού
επιδόματος και άλλων παροχών. Ο παραπάνω συνδυασμός ιατρικών κριτηρίων και
βαθμού λειτουργικότητας δεν εφαρμόζεται από όσο γνωρίζουμε σε καμία χώρα
του κόσμου, και είναι εφεύρημα νοσηρών εγκεφάλων οι οποίοι προσπαθούν με
αυτόν τον επαίσχυντο τρόπο να περικόψουν τα προνοιακά επιδόματα σε
ανθρώπους με προφανή αναπηρία, η οποία δεν αποκρύπτεται με κανένα τρόπο.
Σας καλούμε να διακόψετε πάραυτα τη χρήση του άθλιου ΚΕΒΑ και την
αντίστοιχη λειτουργία των ΚΕ.Π.Α. κατά την απονομή γνωματεύσεων
πιστοποίησης αναπηρίας, που έχει σαν αποκλειστικό σκοπό την χειρουργική
περικοπή του ποσοστού των αναπήρων επί του συνόλου το πληθυσμού της χώρας,
με εντελώς πλασματικό τρόπο, και σας δηλώνουμε πως σε αντίθετη περίπτωση
θα μας βρείτε ενωμένους και αποφασισμένους να διαμαρτυρόμαστε έξω από τα
αρμόδια Υπουργεία μέχρι τελικής πτώσεως ή του ΚΕΒΑ ή ημών των ιδίων.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. της Ε.Ο.Τ.
Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Γιαλλούρης
Η Γενική Γραμματέας
Παρασκευή Τσαβαλιά
Πηγή: www.eoty.gr

"ΟΥΡΑΝΙΣΚΟΥ ΤΡΕΛΕΣ" - CAKE


"ΟΥΡΑΝΙΣΚΟΥ ΤΡΕΛΕΣ"
Αυγά-μάτια..και όχι μόνο..!

Αισθήσεις 5, 6 για τους φίλους μας με ιδιαίτερες ικανότητες! Και επειδή δεν είμαι γιατρός να μιλήσω για τις άλλες αλλά μαγείρισσα,
θα προσπαθήσω να ομορφύνω την απόλαυση της γεύσης με ιδέες και συνταγές.
Είμαι η Βίβιαν Τσαραμύρση,πολύ καλή φίλη του Βαγγέλη και
επαγγγελματίας Chef.Εδώ θα βρείτε συνταγές κάθε εβδομάδα
για διάφορες περιστάσεις,από το sandwich που τρώτε για 10τιανό
μέχρι το μεγάλο σας γιορτινό τραπέζι.Δοκιμάστε τις
και πείτε μου!
Σχόλια πάντα επιτρέπονται και επιζητούνται!
ΚΕΪΚ

(εύκολο γρήγορο ιδανικό για έναν φοιτητή να το απολαμβάνει στο πρωινό του)

Θα ανατρέξουμε λίγο πίσω….
Η λέξη κέικ προέρχεται από τους Βίκινγκ. Αναφέρονται σε ένα γλύκισμα αποτελούμενο από αλεύρι ζάχαρη ή μέλι αυγά βούτυρο και γάλα. Πρόγονος του κέικ ήταν το ψωμί. Σύμφωνα με τους ιστορικούς των τροφίμων ο πρώτος πολιτισμός που έφτιαξε το κέικ ήταν οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι όπου έφτιαχναν και έψηναν διαφορά είδη ψωμιών, κάποια από τα οποία τα γλύκαιναν. Οι Ρωμαίοι έκαναν γλυκά παρασκευάσματα με σταφίδες, καρύδια και φρούτα. Το αγγλικό λεξικό της Οξφόρδης περιγράφει την λέξη cake πίσω στον 13o αιώνα και την τελική του μορφή την παίρνει στην Αγγλία το 14o αιώνα. Όπου πια είναι απαραίτητο συνοδευτικό για το τσάι τους.

Υλικά
500γρ φαρίνα
450γρ ζάχαρη
5 αυγά
250γρ βούτυρο
250γρ γάλα
Ξύσμα από ένα πορτοκάλι
1 δόση βανίλιας
Για το γλάσο σοκολάτας
125γρ κουβερτούρα
50γρ κρέμα γάλακτος
Προαιρετικά κακάο,
ινδική καρύδα ή αμύγδαλα φιλέ

Εκτέλεση
Έχουμε βγάλει από νωρίς το βουτυράκι από το ψυγείο διότι για να χτυπηθεί καλύτερα πρέπει να έχει έρθει σε θερμοκρασία δωματίου. Βάζουμε το μίξερ σε μεσαία ταχύτητα. Προσθέτουμε και τη ζάχαρη. Όταν χτυπηθούν καλά ρίχνουμε ένα ένα τα αυγά. Μετά το ξύσμα και την βανίλια. Έπειτα βάζουμε το γάλα. Προσθέτουμε τη φαρίνα κοσκινισμένη λίγη λίγη να την πάρει καλά. Εάν θέλουμε το κέικ μας να έχει και σοκολάτα μέσα τότε χωρίζουμε το μίγμα σε 2 μπολ και στο ένα βάζουμε 2 κουταλιές κακάο η περισσότερο ανάλογα πως μας αρέσει και το βάζουμε ξανά στο μίξερ να ενσωματωθεί πλήρως. Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε την φόρμα μας καλά. Ρίχνουμε όλο το μίγμα αν δεν έχουμε βάλει κακάο. Εάν έχουμε βάλει βάζουμε πρωτα το μίγμα βανίλιας και μετά προσθέτουμε το μίγμα κακάο και με ένα μαχαίρι κάνουμε κυκλάκια ώστε να ανακατευτεί λίγο το μίγμα. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για μία ώρα. Όταν κρυώσει το γυρίζουμε.
Για να φτιάξουμε το γλάσο σοκολάτας λιώνουμε σε bain-mari την σοκολάτα σε χαμηλή φωτιά και όταν λιώσει προσθέτουμε την κρέμα γάλακτος. Αυτό το κάνουμε όταν το κέικ έχει κρυώσει και το περιχύνουμε από πάνω από το κέικ. Προαιρετικά πασπαλίζουμε με ινδική καρύδα η αμύγδαλα φιλέ.