meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ;


Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Μια σειρά δημοσιεύσεων γύρω από το τεράστιο ζήτημα των διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους ( καλούς, κακούς, υπάρχοντες, υπό κατασκευή δεν έχει σημασία) και μια σειρά μελετών που έχουν γίνει από επιστήμονες, σοβαρούς ανθρώπους, ανθρώπους που ανησυχούν και αγανακτούν από το μέγεθος και την έκταση της κοροιδίας και της ανικανότητας που υφιστάμεθα, μας έχουν οδηγήσει σε μια σειρά συμπερασμάτων αλλά και σε πολλά κρίσιμα ερωτήματα. Με πληροφορίες λοιπόν από τον κ. Π. Παναγιωτόπουλο (Πολιτικό Μηχανικό), την ΕΣΥΠΡΟΤΑ (Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων) , τον αγωνιστικό και διαδραστικό ιστότοπο http://justiceforgreece.wordpress.com , τον ιστότοπο http://epanastasi-gr.blogspot.com , τον ιστότοπο http://didymoteicho.net/forum και έγκυρους νομικούς που έχουν μελετήσει τα θέματα, προκύπτουν – ανάμεσα στα άλλα- και τα εξής:

- Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου πλάτους 20m, το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ, δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100ευρώ/m2 , αν υπολογίσουμε για γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανοιγμένο σε m2 τροποποιείται σε 200ευρώ/m2.

Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000=8.000.000 ευρώ /km.Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις των διοδίων ανέρχονται σε περίπου 2.177.000.000 ευρώ.

Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια είναι:

1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = εισπράξεις 110.000.000

2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ = εισπράξεις 58.000.000 και αντιστοίχως :

3. ΠΑΤΡΑ-ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ= 30.000.000

4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ=263.000.000

5. ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ = 219.000.000

6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 1.262.000.000 ευρώ.

Και ούτω καθεξής για ΛΑΡΙΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ, ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ, ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ κλπ.

Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km. Τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι περίπου 8.000.000 . Με μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας , το κράτος εισπράττει 1,6 δίς ευρώ. Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο για την «συντήρηση» των δρόμων. Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν ……………..3 δίς ευρώ.

Αν λοιπόν για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται περί τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ, με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου. Συνεπώς, γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους; Και γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια; Αλλά και γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 7.000.000 ευρώ; Πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα; Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν; Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών;

Λοιπόν: Είναι βέβαιον ότι υπάρχουν Έλληνες – και πολλοί μάλιστα-οι οποίοι δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους και τη δύναμη που τους δίνει το «Σύνταγμα της Ελλάδος» καθώς και ο «Ποινικός Κώδικας». Μέχρι πότε; Και γιατί δεν κινητοποιούμεθα όλοι;

Όπως μου γράφει μια γνήσια Ελληνίδα «καθολικώς διαμαρτυρόμενη», η φίλη Χριστίνα ( παραλείπω το επώνυμο κατά επιθυμία της) ο Έλληνας πλέον πρέπει να μάθει να αντιστέκεται στην αδικία και την παρανομία.

1. Οι δρόμοι της χώρας είναι Εθνικοί, που σημαίνει ότι χαρακτηρίζονται έτσι επειδή για τη κατασκευή και τη συντήρηση τους, έχουμε δώσει όλοι οι Έλληνες χρήματα.

2. Τι είναι «εθνικοί οδοί», ποιος τις κατασκευάζει, ποιος τις συντηρεί και ποιος τις ανακαινίζει ; Το Κράτος βέβαια Και όπως προβλέπει ο νόμος, για τη συντήρηση τους, προβλέπεται ένα ποσό 50% επί των δασμών των καυσίμων και 50% επί των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων κλπ. Δηλαδή, με τα χρήματα μας από τους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας, πρέπει το Κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες του να συντηρούν και να κατασκευάζουν τους Εθνικούς δρόμους. Οι οποίοι είναι Δημόσια Περιουσία.

3. Η Δημόσια περιουσία, δεν παραχωρείται, ούτε μπορεί να δοθεί, χάριν σύμβασης σε ιδιωτικές εταιρίες με σκοπό το κέρδος .

4. Οι Εθνικοί Δρόμοι, ως Δημόσια περιουσία, ανήκουν στους Έλληνες πολίτες και ως εκ τούτου οι όποιες ιδιωτικές εταιρίες, δεν έχουν κανένα δικαίωμα «ιδιοκτησίας» ή «εκμετάλλευσης» ή «λειτουργίας», ή «ευθύνης» ή οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα που εσφαλμένα και εκ του πονηρού θεωρούν ότι έχουν, επί αυτών.

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου