meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ BRAILLE ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ


       Συνεργασία του «Φάρου Τυφλών» με το Public Συντάγματος

      Σε μια Αθήνα που δεν είναι προσβάσιμη όχι μόνο σε άτομα με ειδικές ανάγκες
      και προβλήματα όρασης αλλά για τον κάθε πολίτη, τα καταστήματα Public
      εγκαινιάζουν, σε συνεργασία με το «Φάρο Τυφλών» και τον δημοτικό σύμβουλο
      Αθηναίων κ. Γιώργο Αμυρά, μια νέα πρωτοβουλία πλήρους σήμανσης με την
      γραφή Braille στο κατάστημα του Συντάγματος, για όλους τους χώρους.


      «Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε απ΄ τον κ. Αμυρά και τον συνδυασμό
      "Επιμένουμε Αθήνα", μια κίνηση ευαισθητοποίησης γενικά για το κοινό, γιατί
      όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα να εξυπηρετηθούμε, να μπορούμε να κινηθούμε σε
      ένα κατάστημα, χωρίς να χρειάζεται να ρωτάμε συνεχώς» δήλωσε η κ. Δήμητρα
      Σιδέρη, πρόεδρος του "Φάρου Τυφλών Ελλάδος"».


      Σκοπός της όλης πρωτοβουλίας είναι η σηματοδότηση με την γραφή Braille
      δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, για την
      καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών με προβλήματα όρασης και την διευκόλυνση της
      καθημερινότητάς τους.


      «Με την πολύτιμη βοήθεια του «Φάρου τυφλών», υπάρχουν ήδη ειδικές
      σημάνσεις ανά όροφο, δίπλα και μέσα στα ασανσέρ οι οποίες δίνουν τις
      απαραίτητες πληροφορίες για τις κατηγορίες και τα προϊόντα του εκάστοτε
      ορόφου. Ενώ θα διαμορφωθεί ειδικός κατάλογος σε γραφή Braille για τους
      πελάτες του Publicafé» δήλωσε η κυρία Φαίη Παπαναστασίου, υπεύθυνη Public.

      «Πάνω απ΄ το 10% του ελληνικού πληθυσμού είναι άτομα με αναπηρίες και
      πρέπει να καταλάβουν ότι είμαστε και εμείς καταναλωτές, που θέλουμε μια
      σωστή εξυπηρέτηση και μια αυτονομία, να ξέρουμε που πάμε, χωρίς να ρωτάμε.
      Είναι πολύ σημαντικό να νιώθεις άνετος και αυτόνομος, όταν πας για αγορές
      πόσο μάλλον για ένα καφέ» επισήμανε ο κ. Ευάγγελος Αυγουλάς αντιδήμαρχος
      Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Ιλίου.


      «Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε. Αλλά η προσπάθεια συνεχίζεται» δήλωσε ο κ.
      Αμυράς και καλεί σε μια ακόμα κίνηση: «Την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου στις
      10:00 το πρωί θα ξεκινήσουμε μια ποδηλατάδα, απ΄ τα γραφεία του «Φάρου»
      στην Καλλιθέα. Μια διαδρομή 15 χιλιομέτρων στο κέντρο της Αθήνας με έξι
      στάσεις σε δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, στα οποία θα έχει στηθεί ειδική
      πινακίδα σε γραφή Braille».
      www.tovima.gr

7o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ-ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΖΕΙ ΕΝΑΣ ΤΥΦΛΟΣ;


 «Πώς γράφει και διαβάζει ένας τυφλός; Γιατί δεν έχουμε πολλούς συμμαθητές με αναπηρίες στα σχολεία μας; Πώς χρησιμοποιούν compiouterόσοι δε βλέπουν; Βλέπουν οι τυφλοί όνειρα; Τι σημαίνουν για σας τα χρώματα;» αυτές και άλλες πολλές ερωτήσεις των μαθητών της Ε’ και Στ’ Τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου, προσπάθησε την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012 να απαντήσει μέσα σε δύο διδακτικές ώρες ο Βαγγέλης Αυγουλάς, δικηγόρος και Αντιδήμαρχος Ιλίου που είναι εκ γενετής τυφλός.

            Με απλά λόγια και καθημερινά παραδείγματα, μεταξύ των μαθητών και του κ. Αυγουλά έγινε μια πολύ όμορφη συζήτηση που απέδειξε ότι τα σχολεία μπορούν με βιωματικό τρόπο και μακρυά από τις θεωρίες να ενεργοποιήσουν πολλές χαρισματικές πλευρές του μυαλού και της ψυχής των παιδιών. Πριν από αυτήν την πρόσκληση, η μεθοδικότητα και η υπευθυνότητα του διδακτικού προσωπικού του 7ου Δημοτικού σχολείου Ιλίου είχε οδηγήσει τους μαθητές στο πρότυπο Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών της Ελλάδος.
 
            Το ενδιαφέρον μαθητών και γονέων για τη γνωριμία με τη διαφορετικότητα μετέφερε η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κα Μαρκιανού, ενώ η επίσκεψη του εκπροσώπου της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών κ. Αυγουλά στο σχολείο οφείλεται στις σύγχρονες, καινοτόμες παιδαγωγικές σκέψεις με κοινωνικό έρεισμα του Διευθυντή του σχολείου κ. Γεώργιου Πολίτη.

            «Οι παιδικές ψυχές είναι ακατέργαστα υπερπολύτιμα διαμάντια από τα οποία έχει να κερδίσει πάρα πολλά η χώρα μας και η κοινωνία μας αν τα διαχειριστεί σωστά», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Αυγουλάς μετά το τέλος της επίσκεψης του στο σχολείο.