meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ


 
Επένδυσαν στον τουρισμό, κέρδισαν ένα στοίχημα ζωής.

Μια παρέα τεσσάρων ατόμων με ειδικές ανάγκες έστησε μία επιχείρηση, ανοίγοντας διαδικτυακή πύλη, και επιδιώκει μέσα από αυτήν να καθιερώσει την Ελλάδα του ήλιου, της θάλασσας και των νησιών ως χώρα φιλόξενη και για τον προσβάσιμο τουρισμό.
Η «Αμφιτρίτη Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση - ΚΟΙΝΣΕΠ» είναι η ειδική εταιρεία που δημιούργησαν δύο άντρες και δύο γυναίκες, που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, και όχι μόνο τόλμησαν αλλά καινοτομούν.

Η Βίκη Βράκα, ο Πάνος Καλορίτης, ο Βασίλης Κάλπος και η Κατερίνα Μέτσου πρωτοτυπούν και θέλουν να κάνουν την Ελλάδα τουριστικό προορισμό για Ατομα Με Ειδικές Ανάγκες. Επισημαίνεται πως ο προσβάσιμος τουρισμός σε έξι χρόνια θα αντιστοιχεί το 25% της συνολικής αγοράς, ενώ περισσότεροι από 2,5 εκατομμύρια Γερμανοί ταξιδεύουν κάθε χρόνο και οι Αμερικανοί με κινητικές δυσκολίες δαπανούν για διακοπές κάθε χρόνο 13,6 δισ. δολάρια.

Το «Έθνος της Κυριακής» συνάντησε τα ιδρυτικά μέλη της «Αμφιτρήτης ΚΟΙΝΣΕΠ» στα γραφεία τους στον Πύργο Απόλλων στη Λ. Ριανκούρ και παρουσιάζει τη νεοσύστατη και μοναδική στο είδος της επιχείρηση στην Ελλάδα.

Δημιούργησαν λοιπόν χάρη και στις πολύτιμες γνώσεις του τεχνικού υπολογιστών Βασίλη Κάλπου το πόρταλ www.greece4all.eu. Όπως εξηγεί η Βίκυ Βράκα, που ήταν άνεργη έχοντας κλείσει το φωτογραφείο της λόγω της κρίσης, «μέσα σε αυτήν την πύλη καταγράψαμε στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική, την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κέρκυρα, όλες τις προσβάσιμες υποδομές. Αυτές που», συνεχίζει, «χρειάζονται από μία οικογένεια με ένα παιδικό αναπηρικό καροτσάκι και έναν με σπασμένο πόδι, μέχρι τους επιχειρηματίες με τρόλεϊ και τα άτομα τρίτης ηλικίας».

«Την ιδέα την είχαμε και οι τέσσερίς μας», λέει ο Πάνος Καλορίτης, ο οποίος σημειώνει ότι «είδαμε μελέτες, κάναμε έρευνες και διαπιστώσαμε πως αυτή η ειδική μορφή τουρισμού στη χώρα μας δεν είναι αναπτυγμένη, κι έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης».

Επιμήκυνση της σεζόν.

«Τα άτομα με ειδικές ανάγκες», παίρνει τη «σκυτάλη» της συζήτησης η κ. Βράκα: «δεν κάνουν διακοπές την ίδια περίοδο με τους υπόλοιπους. Προτιμούν τις τουριστικές σεζόν με χαμηλή κίνηση, οπότε δίνεται η δυνατότητα στην Ελλάδα μέσα από μία ειδική μορφή να επιμηκύνει την τουριστική της περίοδο, διαφοροποιώντας και το προϊόν της».

Οι τέσσερις νέοι εκμεταλλεύτηκαν έναν νέο νόμο του 2011 και χρησιμοποίησαν την εταιρική μορφή ΚΟΙΝΣΕΠ. «Μοιάζει με Μη Κυβερνητική Οργάνωση αλλά με εμπορικό χαρακτήρα», εξηγεί χαρακτηριστικά η κ. Βράκα, τονίζοντας παράλληλα πως «υπάρχει η υποχρέωση το 60% των κερδών της εταιρείας να επανεπενδύεται για την πρόσληψη ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες».

 
Το www.greece4all.eu, σύμφωνα με τον κ. Κάλπο, «είναι ουσιαστικά μία πλατφόρμα αναζήτησης των αρχαιολογικών χώρων, ξενοδοχείων, εστιατορίων με κριτήρια που αναζητούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Για παράδειγμα, η πρόσβαση σε πάρκινγκ, τουαλέτα, αν υπάρχουν ράμπες στις εισόδους, στους εσωτερικούς χώρους όπου βρίσκονται σκαλιά κ.λπ. Υπάρχουν αξιολογήσεις και
σχόλια επισκεπτών».

Σύμφωνα με την κ. Βράκα, είναι «η μοναδική διαδικτυακή πύλη για την προβολή των προσβάσιμων επιχειρήσεων της Ελλάδας σε τουρίστες από όλο τον κόσμο». Ο Πάνος Καλορίτης σημειώνει πως «η εταιρεία δεν έχει κλείσει ούτε έναν χρόνο λειτουργίας και η ιστοσελίδα ανέβηκε... στις αρχές Ιουνίου».

Δείχνει περήφανος, όπως και για τους συνεταίρους του για τη δουλειά που έχουν κάνει, αλλά και για τους υποστηρικτές της εταιρείας. Αυτοί είναι η Αναπτυξιακή Σύμπραξη «Πρόσβασις» και οι εταίροι της «Ελληνική Εταιρία Προστασίας και Αποκατάστασης Ανάπηρων Παιδιών (ΕΛΕΠΑΠ», «Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων με Αναπηρία» (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), το ΕΒΕΑ και η εταιρεία Mentoring.

Όπως υπογραμμίζει ο Πάνος Καλορίτης, «συνεργαζόμαστε με εθελοντές, οι οποίοι κάνουν αυτοψία στις εταιρείες που θέλουν να μπουν στη σελίδα και να προβληθούν, αλλά και σε όσες απλά υφίστανται χωρίς διαφήμιση». «Είναι ευκαιρία για τους τουριστικούς επιχειρηματίες η στήριξη και η προσέλκυση του προσβάσιμου τουρισμού», λέει η κ. Βράκα.

«Εδώ στην Ελλάδα φερόμαστε σαν να θέλουμε να τους κρύψουμε αυτούς τους ανθρώπους. Κάτι που δεν συμβαίνει στο εξωτερικό και υπάρχουν όλες οι απαραίτητες υποδομές». Ο Πάνος Καλορίτης προσθέτει πως «το Μουσείο της Ακρόπολης έχει δεχτεί 6 εκατομμύρια επισκέπτες. Οι 600.000 είναι άτομα με δυσκολία στην πρόσβαση».

Τα στοιχεία.

Η παρέα μας έδωσαν ορισμένα μεγέθη για να γίνει αντιληπτή η σπουδαιότητα του προσβάσιμου τουρισμού για μία οικονομία, όπως για παράδειγμα ότι στην Μεγάλη Βρετανία τα άτομα με κινητικές δυσκολίες ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια με αγοραστική δύναμη σχεδόν £80 δισ. λιρών.
Επτά στους 10 εμπιστεύονται για την πληροφόρησή τους άλλους ανθρώπους με αναπηρία που έχουν ήδη επισκεφτεί τον συγκεκριμένο προορισμό, ενώ δαπανούν κατά μέσο όρο 1,5 φορά περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους, συγκριτικά με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες.
 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ

ckolonas@pegasus.gr

 
Πηγή: Εφημερίδα «Έθνος»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου