meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Παρασκευή, 5 Απριλίου 2013

ΑΠΡΙΛΙΟΣ - ΜΗΝΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



Δίκτυο Ειδικών Σχολείων.
 
Ο Απρίλιος έχει κηρυχτεί μήνας της ειδικής αγωγής. Και γιατί ο Απρίλης;
Διότι πρέπει να αρχίσουμε από τώρα για να προλάβουμε αυτά που θα βρούμε μπροστά μας με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς: μεταφορές, ελλείψεις προσωπικού, καθυστερήσεις στην παράλληλη στήριξη… ό,τι είδαμε φέτος σε επανάληψη και χειρότερα.
 
Το υπουργείο μιλάει για 2.000 αναπληρωτές για όλη την εκπαίδευση το 2013-2014. Από αυτούς, οι πηγές μας λένε ότι μόνο 200 άτομα περίπου θα απορροφηθούνε για την ειδική αγωγή. Δάσκαλοι, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθοί - όλοι… 200 άτομα. Ούτε για την Αθήνα δεν φτάνουν με τα δεδομένα ότι στην ΕΑΕ οι θέσεις καλύπτονται κατά 60-70% από αναπληρωτές…
 
Από την άλλη, αυτά που ακούμε για τους μεταφορείς – από τους οποίους ορισμένοι έχουν να πληρωθούν από το 2011- είναι ότι με τη νέα χρονιά θα έχουμε μια από τα ίδια. Οι εκτιμήσεις λένε ότι οι θα δούμε πάλι άγονους διαγωνισμούς, λόγω του χαμηλού κόστους που δίνει η σημερινή φόρμουλα για τα δρομολόγια. Τι να τα κάνεις τα σχολεία όταν τα παιδιά δεν μπορούν να φτάσουν μέχρι εκεί…
 
Για εκατοντάδες παιδιά σε όλη την χώρα- η παράλληλη στήριξη έφτασε αυτή την εβδομάδα- την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου!!! Προσπαθώντας να μπαλώσει τις τρύπες στη ΕΑΕ με προγράμματα ΕΣΠΑ, το υπουργείο έκανε λάθος εκτίμηση στο χρόνο της εφαρμογής του προγράμματος, με αποτέλεσμα, πολλά παιδιά που φοιτούν στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης (κινητική αναπηρία, ελαφριά νοητική υστέρηση, αυτισμός, βαρήκοα) να χάσουν την χρονιά τους και κυρίως, τη σειρά τους.
 
Για όλους αυτούς τους λόγους, το ΔΕΣ επιδιώκει να βρεθεί σε θέση ετοιμότητας: να δρούμε και όχι να αντιδρούμε. Έχουμε ξεκινήσει εδώ και 3 μήνες μια συνεργασία με άλλους φορείς της ειδικής αγωγής - σωματεία/συλλόγους/επίσημα όργανα του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων μας, άνθρωποι που ασχολούνται με την ειδική αγωγή εδώ και χρόνια, επαγγελματίες και μη που δραστηριοποιούνται μέσω ίντερνετ - όλα αυτά σε μία προσπάθεια να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο μέτωπο για την διεκδίκηση του σωστού εκπαιδευτικού πλαισίου για τα παιδιά μας - μια συνεργασία και στο επίπεδο των ιδεών αλλά και των πράξεων.
 
19 Απριλίου σχεδιάζουμε την πρώτη από κοινού μας δράση. Και εδώ παίζετε ρόλο ΕΣΕΙΣ. Την ημέρα εκείνη έχει κηρυχτεί 3ωρη στάση εργασίας από την ΔΟΕ για να μπορούνε όλοι οι εκπαιδευτικοί - γενικής και ειδικής εκπαίδευσης- να έρθουν στη διαμαρτυρία και να ενώσουμε τις φωνές μας, έξω από το Υπουργείο Παιδείας.
 
Αυτή η διαμαρτυρία θα έχει σαν κεντρικό θέμα το παιδί - τα παιδιά μας δηλαδή. Γι αυτά γίνονται όλες αυτές οι προσπάθειες, αυτά πρέπει να προστατεύσουμε από την αδιαφορία αν όχι την εσκεμμένη απαξίωση των γραφειοκρατών του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
 
Θέλουμε, λοιπόν, να έρθετε όλοι, μαζί με τα παιδιά σας, ειδικής και γενικής εκπαίδευσης, για να βρεθούμε ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ έξω από το Υπουργείο Παιδείας. Μαζί με τους δασκάλους μας, τους βοηθούς και τους ειδικούς θεραπευτές μας. Να σταθούμε όλοι μαζί και για να καλέσουμε, μαζί με τα παιδιά μας, την κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας σε μια ουσιαστική συνεργασία – για να βρούμε ένα τρόπο να προστατεύσουμε τα σχολεία μας και τα παιδιά μας από τις πρωτόγνωρες συνθήκες ζωής που αντιμετωπίζουμε όλοι.
 
19 Απριλίου - 1:00 το μεσημέρι, έξω από το Υπουργείο Παιδείας.
Παιδιά, γονείς, προσωπικό.
Τα σχολεία είναι δικά μας. Να τα προστατέψουμε όλοι μαζί.
 
Παράκληση να μας ενημερώσετε μέχρι την Παρασκευή 5/4/2013 στo des@des.org.gr - μετά από συνεννόηση με τα μέλη του συλλόγου σας - για το πόσα παιδιά - μαθητές και αδέλφια - μπορούν να συμμετάσχουν στην διαμαρτυρία από το σχολείο σας.
 
Για εμάς αυτό έχει σημασία διότι προγραμματίζεται συνέντευξη τύπου στις 15/4/2013 όπου θα δώσουμε έμφαση στα δικαιώματα των παιδιών και η δημοσιοποίηση των προβλημάτων ξέρουμε ότι καθορίζει τις εξελίξεις…
 
Πέρα από εμάς βέβαια, έχει σημασία για τα παιδιά μας…
Ας τους δώσουμε λοιπόν το λόγο και το δικαίωμα να απαιτήσουν αυτό που δικαιούνται.
 
Δίκτυο Ειδικών Σχολείων
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου