meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ ΣΤΟ 'MEALLAMATIA'

Η Λένα Μαντά με τιμά με τη φιλία της από το 2008, όπου γνωριστήκαμε στην παρουσίαση του «Μάτια Μου» της Μαρίας Τζιρίτα και από τότε κρατήσαμε επαφή. Αραιή χρονικά επαφή, μα ουσιαστική και αδιάλειπτη πνευματικά. Και τώρα τιμά και το «meallamatia» με μια αποκλειστική της συνέντευξη.
 
Την ευχαριστώ θερμά!
Β. Αυγουλάς.
 
- Κάθε πότε ξεκινά μια συγγραφέας να γράφει ένα καινούριο βιβλίο; Τα κίνητρα για να ξεκινήσετε να γράφετε ένα μυθιστόρημα είναι πάντα τα ίδια;
«Η χρονική στιγμή που αρχίζω ένα βιβλίο είναι η ίδια πάντα: Όταν αισθάνομαι το μυαλό μου να υπερφορτίζεται, να γεμίζει από την ιστορία, όταν οι ήρωες μιλούν και καμιά φορά όλοι μαζί και πνίγουν όλες τις άλλες φωνές τριγύρω, τότε ξέρω πως ήρθε η ώρα να ξεκινήσω να γράφω. Τα κίνητρα, το έναυσμα όμως, διαφέρει σε κάθε βιβλίο. Είναι διαφορετική η έμπνευση που τα πυροδοτεί. Άλλοτε είναι κάτι που άκουσα τυχαία, αλλά τις περισσότερες φορές είναι κάποιος χαρακτήρας που μου κέντρισε το ενδιαφέρον και θέλησα να στήσω έναν μύθο ολόγυρά του.»
 
- Είστε ήδη πολυγραφότατη και επιτυχημένη συγγραφέας. Ποιό είναι το μυστικό και η συνταγή της επιτυχίας;
«Αυτό είναι κάτι στο οποίο δεν υπάρχει απάντηση! Συνταγές έχουν τα γλυκά και τα φαγητά. Η επιτυχία εκτός από το ταλέντο που δίνει ο Θεός, χρειάζεται δουλειά σκληρή, απαιτητική και καμιά φορά ψυχοφθόρα. Χρειάζεται πείσμα και αντοχές, υπομονή και επιμονή. Αν αυτά στοιχειοθετούν μια συνταγή… τότε σας την έδωσα!»

- Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που θαυμάζετε και αγαπάτε πολύ και θα θέλατε ίσως κάποια στιγμή να προλογίσει και ένα βιβλίο σας;
«Δεδομένου ότι διαβάζω μόνο έλληνες συγγραφείς, υπάρχουν πολλοί που αγαπώ και θαυμάζω και θ’ αδικούσα πολλούς, αν έλεγα έστω και έναν. Παρ’ όλα αυτά, ήταν για μένα ύψιστη τιμή, όταν το 2010, παρέλαβα το βραβείο ''Γυναίκα της Χρονιάς'' από τα χέρια του κ. Βασίλη Βασιλικού. Θεωρώ ότι προλόγισε εμένα την ίδια και το σύνολο του έργου μου και όχι ένα μόνο από τα βιβλία μου!»
 
- Κάποιος που ξέρει καλά τη Λένα Μαντά, θα δει να καθρεφτίζονται πτυχές του χαρακτήρα της, βιώματα της και προσωπικές της στιγμές στα βιβλία της;
«Άπειρες! Μέσα στα βιβλία μου θα βρει εμένα την ίδια και τις απόψεις μου για πολλά θέματα. Σε ένα ή δύο από τα βιβλία μου βέβαια, θα βρει και προσωπικές μου στιγμές, αλλά δεν έχω τίποτα να κρύψω για να προσπαθήσω να τις καμουφλάρω. Στις παρουσιάσεις μου λέω, ότι σαν χαρακτήρα, με κρατάει από το ένα χέρι η Ελπίδα από το Βαλς με δώδεκα θεούς και από το άλλο η Μαρκέλλα από το Τελευταίο τσιγάρο. Βιώματά μου υπάρχουν κυρίως σε αυτό το τελευταίο και λίγο στην Άλλη πλευρά του νομίσματος.»

- Ποιά είναι τα χόμπι της Λένας Μαντά και πώς γεμίζετε τον ελεύθερο χρόνο σας;
«Όταν δεν γράφω, διαβάζω πολύ και συνεχώς. Όταν γράφω, το χειμώνα δηλαδή, με ξεκουράζει πολύ να λύνω σταυρόλεξα και να κεντάω. Ειδικά μετά από μια απαιτητική μέρα σε κάποιο βιβλίο μου, ξεχνιέμαι με τις κλωστές και τους καμβάδες μου!»

- Υπάρχει τώρα κάτι στα σκαριά και τι να περιμένουμε από σας στο μέλλον;
«Στο άμεσο μέλλον, τον Μάιο δηλαδή, θα κυκλοφορήσει το νέο μου βιβλίο με τίτλο «Με λένε Ντάτα» και θα περιγράφει την ζωή της Αλεξάνδρας που γνωρίσαμε στο Όσο αντέχει η ψυχή. Αυτή την στιγμή βέβαια, εγώ δουλεύω το επόμενο βιβλίο για τον Μάιο του 2014, αλλά είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι γι αυτό!»
 
- Έχετε πει παλαιότερα ότι κάθε σας βιβλίο το αγαπάτε και για έναν ξεχωριστό λόγο. Θέλετε να μας δώσετε ένα χαρακτηριστικό για ένα ένα τα βιβλία σας ως τώρα;
«Ξεκινώντας με το ''Βαλς με δώδεκα θεούς'' θα πω ότι το αγαπώ πολύ γιατί το θεωρώ και όχι άδικα, το γούρι μου! Με αυτό ξεκίνησα την θαυμάσια συνεργασία μου με τις εκδόσεις Ψυχογιός, από την οποία έχω πάρει μόνο χαρές μέχρι τώρα και παράλληλα ήταν και το πρώτο που μεταφέρθηκε στην μικρή οθόνη και προβάλλεται ήδη στην Κύπρο.
Η αγάπη μου για την ''Θεανώ την λύκαινα της Πόλης'', θεωρώ ότι δείχνει την αγάπη κάθε ανθρώπου για τις ρίζες του και η Πόλη ασκεί αιώνια γοητεία, έτσι κι αλλιώς.
''Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι'', το αγαπώ γιατί ήταν εκείνο που ουσιαστικά με σύστησε στους αναγνώστες και του οφείλω την ανακάλυψή μου από τον κόσμο.
''Την άλλη πλευρά του νομίσματος'', γιατί ουσιαστικά είναι η βιογραφία του άντρα μου.
Για το ''Έρωτας σαν βροχή'' δεν θα μπορούσα να αισθανθώ παρά μόνο έρωτα που δεν ξεπέρασα ποτέ, ενώ ''Το Τελευταίο τσιγάρο'' το ξεχωρίζω για την αλήθεια που έκρυβε, το ''Χωρίς χειροκρότημα'' για την Βένια που δημιούργησα εξαιτίας του. Το ''Δεν μπορεί θα στρώσει τώρα'', για έναν και μόνο σημαντικό λόγο το αγαπώ και το ξεχωρίζω. Γιατί μου έδωσε την δυνατότητα να βοηθήσω το ΚΕΘΕΑ Διάβαση, αφού τόσο ο εκδότης μου ο κ. Ψυχογιός όσο και εγώ, διαθέσαμε τα κέρδη μας για να το ενισχύσουμε. Όσο για το τελευταίο μου, το ''Όσο αντέχει η ψυχή'', δεν ξέρω αν το αγαπώ ή αν απλώς σέβομαι την ηρωίδα του για όσα άντεξε. Αυτό που θα έρθει όμως, ομολογώ ότι μ’ έχει συνεπάρει απόλυτα!»
 
- Σε όλη σας αυτήν την πορεία στη λογοτεχνία, νιώθετε την ανάγκη να αναφέρετε και να ευχαριστήσετε κάποιους ανθρώπους που σας βοήθησαν να φτάσετε ως εδώ και σας στηρίζουν μέχρι σήμερα;
«Έναν και μόνο : Ο κύριος Θάνος Ψυχογιός ήταν για μένα το Α και το Ω της συγγραφικής μου πορείας και όσο ζω θα του λέω ευχαριστώ και πάλι δεν θα είναι αρκετό, πιστέψτε με. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο σημαντικό είναι ο εκδότης σου να είναι τόσο καλός, τόσο έντιμος, τόσο εμψυχωτικός, να πιστεύει σε σένα και να σε στηρίζει σε κάθε σου βήμα. Μαζί με εκείνον φυσικά θέλω να ευχαριστήσω και όλα τα τμήματα του εκδοτικού οίκου, που δουλεύουν με κέφι και ενέργεια για κάθε βιβλίο δικό μου αλλά και των άλλων ομότεχνων που έχουμε την χαρά μιας τόσο όμορφης συνεργασίας.»
- Ένα μήνυμα της Λένας Μαντά στους αναγνώστες της για τη νέα χρονιά;
«Η χρονιά που έφυγε, ήταν αναμφίβολα όχι απλώς δύσκολη, αλλά τρομακτική! Είδαμε την ζωή μας ν’ αλλάζει και όχι προς το καλύτερο. Μόνο που ένα μεγάλο κακό, γεννάει πάντα ένα μεγάλο καλό. Ας είναι το 2013 η μάνα που θα γεννήσει αυτό το μεγάλο καλό. Ας είναι αυτή η χρονιά το εφαλτήριο για ένα μέλλον καλύτερο, ας μας δώσει αιτίες για να χαμογελάσουμε επιτέλους!»

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Λένα Μαντά γεννήθηκε στην Κων/πολη και ήρθε στην Ελλάδα σε μικρή ηλικία. Σπούδασε νηπιαγωγός, χωρίς ποτέ να θελήσει ν’ ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Για τρία χρόνια, είχε δικό της θίασο κουκλοθέατρου με έργα δικής της συγγραφής. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε τοπικές εφημερίδες και για δύο χρόνια διέτελεσε διευθύντρια προγράμματος ραδιοφωνικού σταθμού των Β. προαστίων Αττικής. Είναι παντρεμένη, έχει δύο παιδιά και μένει μόνιμα στο Καπανδρίτι Αττικής.
Βραβεύτηκε «Συγγραφέας της Χρονιάς» από το περιοδικό Life & style, το 2009 και το 2011.
Το Βιβλίο της Θεανώ η λύκαινα της Πόλης, μεταφράστηκε και κυκλοφορεί στα Τουρκικά, ενώ το βιβλίο της Έρωτας σαν βροχή, μεταφράστηκε και κυκλοφορεί στα Αλβανικά, ενώ ετοιμάζεται το Βαλς με δώδεκα θεούς να κυκλοφορήσει στην Κίνα. Παράλληλα, το συγκεκριμένο βιβλίο μεταφέρθηκε στην μικρή οθόνη όπου προβάλλεται με μεγάλη επιτυχία από τον ΑΝΤ 1 Κύπρου.
Από τις εκδόσεις Ψυχογιός, συνολικά κυκλοφορούν τα βιβλία:
Βαλς με δώδεκα θεούς  2005
Θεανώ η λύκαινα της Πόλης  2006
Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι  2007
Η άλλη πλευρά του νομίσματος  2008
Έρωτας σαν βροχή  2009
Το τελευταίο τσιγάρο  2010
Δεν μπορεί θα στρώσει  2010
Χωρίς χειροκρότημα  2011
Όσο αντέχει η ψυχή  2012
Και ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει και το επόμενο μυθιστόρημα της με τίτλο «Με λένε Ντάτα…»
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου