meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΛΙΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Θέμα: Επιστολή στον Υπουργό

Ίλιον, 14 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΣ: τον Υπουργό

Παιδείας, κ. Κ. Αρβανιτόπουλο

Ονομάζομαι Χρήστος Παυλίδης, είμαι μαθητής της Α΄ Λυκείου του Ειδικού Λυκείου Ιλίου και  σας γράφω εκ μέρους όλων των μαθητών του Λυκείου. Απευθυνόμαστε σε εσάς  κάνοντας έκκληση στην αγάπη σας για τα παιδιά, που σίγουρα έχετε ως Υπουργός  Παιδείας, αλλά και στην ευαισθησία σας ως άνθρωπος απέναντι σε θέματα  αναπηρίας. Τα παιδιά του Ειδικού Λυκείου Ιλίου είναι στο σύνολό τους παιδιά  με κινητικές αναπηρίες οφειλόμενες σε ποικίλες αιτίες.

Εγώ, προσωπικά, ήμουν ένας καλός μαθητής και άριστος ποδοσφαιριστής στη Λάρισα. Επιστρέφοντας χαρούμενοι νικητές από ένα ποδοσφαιρικό αγώνα - ενώ ήμουν στην  έκτη δημοτικού- είχαμε ένα σοβαρότατο τροχαίο, με δύο νεκρούς και το φίλο  μου φυτό ως σήμερα στο νοσοκομείο. Εγώ νοσηλεύτηκα στη εντατική του  Νοσοκομείου της Λάρισας με βαρύτατη κρανιοεγκεφαλική κάκωση για 3 μήνες και  μετά από πολλά χειρουργεία στο κεφάλι και στα πόδια, επέστρεψα, επιτέλους,  στο σχολείο, όχι πια στο σχολείο του χωριού μου, αλλά σε Ειδικό Γυμνάσιο  στην Αθήνα, το πιο  κατάλληλο για την περίπτωσή μου (και για το λόγο αυτό η οικογένειά μου  μετακόμισε στην Αθήνα). Η προσαρμογή μου στη νέα μου κατάσταση δεν ήταν  εύκολη. Πιο πολύ μου κόστισε που δεν μπορούσα να  παίξω ποδόσφαιρο.

Η βελτίωσή μου, αργή αλλά σταθερή, οφείλεται, κυρίως, στις δυνατότητες που  μου δίνει το συγκεκριμένο σχολείο, παράλληλα με την  παρακολούθηση των μαθημάτων, να συμμετέχω σε θεραπευτικές δραστηριότητες,  που διευκολύνουν την κινητικότητά μου. Η κατεξοχήν τέτοια, είναι η  κολύμβηση.

Κανείς δε θα πίστευε πόσο πολύ βελτιώθηκε η ισορροπία μου, η μυϊκή μου  υποστήριξη και ο κινητικός συντονισμός μου μέσα από αυτήν. Ανάλογα  ευεργετικά αποτελέσματα θα μπορούσα να αναφέρω και για τους συμμαθητές μου.

Καταλαβαίνετε λοιπόν την κατάπληξη και την αποκαρδίωση όλων μας, όταν  πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι τα μάθημα της πισίνας που κάναμε την  προηγούμενη μέρα, ήταν το τελευταίο! Οι δύο γυμναστές μας, μας  αποχαιρέτησαν για να πάνε σε άλλο σχολείο. Δεν το χωρούσε ο νους μας!

Πώς είναι δυνατόν να διακόπτεται μια δραστηριότητα που τόσο πολύ συμβάλλει  στην βελτίωση της  κινητικότητας στα χέρια, στα πόδια και σε όλο μας το σώμα; Αφού σκοπός του  σχολείου είναι η προαγωγή της πνευματικής αλλά και της σωματικής μας υγείας.

Εμείς δεν μπορούμε να γυμναστούμε όπως τα άλλα παιδιά. Χρειαζόμαστε ειδική  υποστήριξη για  να μπορέσουμε να γυμναστούμε. Χρειαζόμαστε τους γυμναστές μας, που γνωρίζουν  και μπορούν να μας σηκώνουν από το αμαξίδιο, για να ανέβουμε στο διάδρομο ή  στα όργανα, αλλά και για να μπούμε στο νερό της πισίνας και να εξασκηθούμε.
 
Χωρίς αυτούς, ούτε ατομικό πρόγραμμα ούτε κολύμβηση μπορούμε να κάνουμε. Πώς , λοιπόν,  γίνεται να καταργείτε ό,τι η κοινή λογική επιβάλλει;  Αν εσείς είχατε παιδιά με αναπηρία, πώς θα νιώθατε αν τους στερούσαν τη  μοναδική τους δυνατότητα για ουσιαστική και ωφέλιμη εκγύμναση που παράλληλα  προσφέρει τόσο μεγάλη  ευχαρίστηση στα παιδιά;  Το ιδιωτικό κολυμβητήριο είναι για μας ένα άπιαστο όνειρο: οι γονείς μας δεν  μπορούν να μας εξασφαλίσουν κάτι τέτοιο, αφού ο οικογενειακός προϋπολογισμός  είναι έτσι και αλλιώς επιβαρυμένος εξαιτίας της αναπηρίας μας- πολύ  περισσότερο τώρα με την κρίση. Αλλά ακόμη και αν είχαν τα οικονομικά μέσα να  μας γράψουν σε ιδιωτικό κολυμβητήριο, δεν θα μπορούσαν γιατί δεν έχουν το  χρόνο ή τον τρόπο της μεταφοράς μας, οι περισσότεροι.

Μην ξεχνάτε πως για τους περισσότερους από μας, το σχολείο είναι η μόνη  ευκαιρία εξόδου από το σπίτι και το κολυμβητήριο η μονή  ευκαιρία να νιώσουμε πιο ελεύθερο το σώμα μας από το δεσμά της αναπηρίας.

Απ' όσο ξέρω, και εγώ και οι συμμαθητές μου, όλοι δικαιούμαστε ίσες  ευκαιρίες για μόρφωση και άθληση. Πώς όμως αυτό μπορεί να γίνει, όταν μας  στερείτε την πρόσβαση μας σε αυτά;  Είμαστε βέβαιοι ότι κάποια παρεξήγηση έγινε. Το κολυμβητήριο δεν κοστίζει  στο κράτος, αφού μας το παρέχει δωρεάν το Εθνικό Ίδρυμα Αποκατάστασης  Αναπήρων (Ε.Ι.Α.Α.).

Είμαστε σίγουροι για τη θετική σας απάντηση! Θα μας κάνετε πραγματικά  ευτυχισμένους, αν μας επιστρέψετε το δώρο που τόσο καιρό και τόσο  γενναιόδωρα το προσφέρει το Ε.Ι.Α.Α..

Σας ευχαριστούμε εκ των πρότερων,

Χρήστος Παυλίδης, για το Ειδικό Λύκειο Ιλίου

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου