meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΟΛΕΪ

Δημήτρης Κωνσταντάρας
Νέες, σύγχρονες  μέθοδοι  σε λεωφορεία- τρόλεϊ

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Μικρό, γεμάτο έκπληξη και ερωτήματα, γεμάτο  προβληματισμούς της καθημερινότητας και καθαρά Αθηναϊκό το σημείωμα  που δεν χρειάζεται πολλά λόγια αλλά διαπιστώνει μια εντελώς νέα κατάσταση  που επιβάλλεται και που χρειάζεται μια εντελώς νέα σκέψη για να το κατανοήσεις, ιδίως αν είσαι κάτοικος της Αθήνας ,  αναγκασμένος να χρησιμοποιήσεις τις Αστικές Συγκοινωνίες για να κινηθείς στην πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή»  και τον «Ελεύθερο Τύπο» - εφημερίδες  προσεκτικές  που  σπάνια διαψεύδονται για τέτοια πράγματα, γεγονός σημαντικό για τα σύγχρονα ΜΜΕ-  υπάρχει ένα υπηρεσιακό σημείωμα από τη διοίκηση  της ΟΣΥ- Α.Ε. ( Οδικές Συγκοινωνίες)  σύμφωνα με το οποίο δίδονται «Οδηγίες Εκτάκτων Καταστάσεων» , ύστερα  από τους δεκάδες βανδαλισμούς σε τρόλεϊ, στο κέντρο της Αθήνας.

Η  διοίκηση των ΟΣΥ, που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ, συμβουλεύει τους οδηγούς της να μην κινούνται στα Εξάρχεια και καλεί τους οδηγούς να αποφεύγουν την περιοχή όταν εκτελούν δρομολόγια χωρίς επιβάτες, για υπηρεσιακούς λόγους, δηλαδή όταν μετακινούνται τα οχήματα μεταξύ αμαξοστασίων, αφετηρίας και τέρματος.

Ο Τομεάρχης Εκτέλεσης Συγκοινωνιακού Έργου και ο διευθυντής Παραγωγής Συγκοινωνιακού Έργου των ΟΣΥ επισημαίνουν στους οδηγούς ότι δεν πρέπει να διέρχονται του τμήματος της οδού Πατησίων  από τη Λ. Αλεξάνδρας έως τη Χαλκοκονδύλη, ούτε από τη Σόλωνος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους έως και την 3η Σεπτεμβρίου. Βεβαίως, όταν εκτελούνται τα δρομολόγια, όταν δηλαδή ΔΕΝ «καίγεται» η περιοχή,  οι οδηγοί πρέπει να περνούν κανονικά από αυτά τα σημεία.

Σε ό,τι αφορά τα τρόλεϊ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το σημείωμα αναφέρει ότι οι οδηγίες θα δίνονται καθημερινά και κατά περίπτωση από τον επόπτη υπηρεσίας. Στο σημείωμα γίνεται λόγος για δυσλειτουργίες στο συγκοινωνιακό έργο, δολιοφθορές, σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και εμπρησμούς οχημάτων, περιπτώσεις «επαναλαμβανόμενες και προκαλούμενες από αγνώστους ταραχές».

Ύστερα απ΄ αυτό, οι οδηγοί κυρίως των  λεωφορείων  - που έχουν τη θεωρητική δυνατότητα και στρίβουν όπου μπορούν, να παρεκκλίνουν της πορείας τους και να ακολουθούν άλλο δρομολόγιο – αλλά και των  τρόλεϊ, υποχρεούνται   : 1. Να φορούν στολή πολεμικής εξάρτυσης και –κυρίως- κράνος, 2. Να προμηθευτούν από τα κεντρικά τρεις –τέσσερις  πυροσβεστήρες που να τους κρεμάνε και στο πίσω μέρος των οχημάτων με πλήρεις οδηγίες χρήσεως, 3. Να έχουν στο όχημα ειδικές αξίνες και τσεκούρια πυροσβεστών για τυχόν εγκλωβισμούς, 4.  Να έχουν σύγχρονα, ψηφιακά ραδιόφωνα συνεχώς ανοιχτά σε συχνότητες / σταθμούς που εξακολουθούν να μεταδίδουν ειδήσεις και συνδεδεμένα  απ΄ ευθείας με το Κέντρο Επιχειρήσεων , 5. Να εφοδιάσουν τα οχήματά τους με σύγχρονα GPS που θα τους δίνουν ταχύτατα εναλλακτικές διαδρομές μέσω οδών από τις οποίες ΧΩΡΑΝΕ να περάσουν τα οχήματα και φυσικά 6.  να διεκδικήσουν με οργανωμένο τρόπο «πολεμικές αποζημιώσεις».

Τέλος, ειδική εκπαίδευση «Επιβίωσης σε Έκτακτες Συνθήκες»,  θα πρέπει να έχουν και οι επιβάτες των οχημάτων. Και μάλιστα  με ειδική  βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίων από την  Πολιτική Προστασία . Θα πρέπει  βέβαια να επιδεικνύουν τη βεβαίωση κατά την επιβίβασή τους αλλά επειδή δεν υπάρχει προσωπικό ελέγχου των βεβαιώσεων, θα πρέπει σε κάθε λεωφορείο και τρόλει να εγκατασταθούν ειδικά μηχανήματα που  θα «διαβάζουν» ηλεκτρονικούς κωδικούς, από τα οποία οι επιβάτες θα πρέπει να «περνάνε» μια ειδική κάρτα ώστε να τους επιτρέπεται η άνοδος.

Αυτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου