meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ ΚΑΙ SOS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ


Στον Αγιασμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο Ειδικό Γυμνάσιο, το Ειδικό Λύκειο και το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ιλίου παραβρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής κ. Σπύρος Τζόκας και  ο δημοτικός σύμβουλος της πόλης και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών Βαγγέλης Αυγουλάς, εκπρόσωπος του Δήμου Ιλίου στα αντίστοιχα σχολικά συμβούλια, το πρωί της Τετάρτης 16 Σεπτεμβρίου 2015.

Ομόφωνα γονείς, μαθητές, καθηγητές και λοιποί θεσμικοί εκπρόσωποι κατέθεσαν τη χαρά τους, δεδομένου ότι πέρυσι ο Αγιασμός στα ειδικά σχολεία είχε γίνει παραμονή της 28ης Οκτωβρίου και η σχολική χρονιά ξεκίνησε για πολλούς μαθητές με αναπηρία σχεδόν 2 μήνες αργότερα.

«Φέτος έχουμε ελάχιστα προβλήματα στα δρομολόγια για τη μεταφορά μαθητών, είναι όμως δυστυχώς αρκετά τα κενά κυρίως σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό», σημείωσε ο Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου κ. Αναστάσιος Μερκούρης.

«Αυτή τη στιγμή 17.100 μαθητές μετακινούνται προς και από τα σχολεία τους, με μισθωμένα μεταφορικά μέσα από την Περιφέρεια. Έχει καλυφθεί το 91% των αναγκών και σε λίγες ημέρες θα καλυφθεί και το υπόλοιπο. Προτεραιότητα δόθηκε στους μαθητές των ειδικών σχολείων τα οποία κάθε χρονιά έμεναν τελευταία», σημείωσε στο χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής κ. Τζόκας, δηλώνοντας παρών σε οποιαδήποτε άλλη ανάγκη των σχολείων.

«Από την τελευταία ευρεία σύσκεψη στο σχολείο παρόντων και του κ. Αντιπεριφερειάρχη και του κ. Δημάρχου Ιλίου, ήδη έχει ξεκινήσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου τις παρεμβάσεις της στο Λύκειο και σύντομα ελπίζω να μπορούμε όλοι να απολαύσουμε και ένα νέο, σωστά διαμορφωμένο προαύλιο για τους μαθητές. Τα προβλήματα παραμένουν πολλά και διαφορετικής υφής, διότι πάντα η ειδική αγωγή ήταν ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης σ’αυτή τη χώρα. Έχω όμως βάσιμες ελπίδες ότι θα γίνει το καλύτερο δυνατό, διότι προσωπικά και με τους κ. Διευθυντές, τους καθηγητές, το Σύλλογο γονέων και τον κ. Τζόκα έχουμε αναπτύξει μια μαχητική χημεία που έχει φέρει και θα φέρει λύσεις», τόνισε ο Δημοτικός Σύμβουλος Ιλίου κ. Αυγουλάς.

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν επίσης ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Φιλντίσης και ο Πρόεδρος του νεοσύστατου φιλανθρωπικού σωματείου που στηρίζει το Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης κ. Σουπιώνης. 

Μετά την τελετή έλαβε χώρα το πρώτο σχολικό συμβούλιο της χρονιάς παρόντος και του κ. Αυγουλά. 
 


Την ίδια στιγμή, το Δ.Σ. του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής σημειώνει ότι «Σήμερα η ειδική εκπαίδευση, ως αναπόσπαστο τμήμα της δημόσιας εκπαίδευσης, μπαίνει στο σκοτεινό τούνελ των πλαισίων εφαρμογής  του νέου νόμου 4336/14-8-2015 (3ο καταστροφικό Μνημόνιο), σύμφωνα με τον οποίο «…οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ …όπου σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011...». Τότε δηλαδή που με τις μαζικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις χιλιάδων σχολικών μονάδων έκλεισαν δεκάδες Τμήματα Ένταξης και καταργήθηκαν εκατοντάδες οργανικές θέσεις εργασίας στα γενικά και ειδικά σχολεία.

Τα διαχρονικά μεγάλα προβλήματα του υποσυστήματος της ειδικής εκπαίδευσης (κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, ανυπαρξία αναλυτικών προγραμμάτων, υπο-στελέχωση σε διδακτικό και σε υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών, θεσμικό πλαίσιο) φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα Σχολείο για Όλους».

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-   με τις συνεχείς παρεμβάσεις του έχει αναδείξει ότι η Ειδική Εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως «πεδίο» για τη δοκιμή αντι-εκπαιδευτικών πολιτικών  (ωρομισθία, ελαστικές εργασιακές σχέσεις ΕΣΠΑ, ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ, κατάργηση ωραρίου, νομιμοποίηση των σεμιναρίων 400 ωρών νομικών προσώπων ιδιωτικού τομέα), πριν την εφαρμογή τους στη γενική εκπαίδευση. Τη στιγμή που  «θεσπίζεται» η υποχρεωτικότητα της Ειδικής Εκπαίδευσης χιλιάδες παιδιά με αναπηρία, ταυτόχρονα μένουν εκτός σχολικού πλαισίου, καθώς καμία πολιτική ηγεσία δεν καταργεί την απαράδεκτη διάταξη του ν.3699/2008 που μετακυλύει την ευθύνη στους γονείς για τη φοίτηση των παιδιών τους στο γενικό σχολείο.

Η έλλειψη πολιτικής βούλησης σε συνδυασμό με τις πελατειακές και συντεχνιακές σχέσεις που αναπαράγονται και ανανεώνονται, ανεξαρτήτως ποιες πολιτικές ηγεσίες τοποθετούνται στο Υπουργείο Παιδείας, απετέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν εμπόδιο στην ριζική αναπλαισίωση και αλλαγή φιλοσοφίας στην ειδική εκπαίδευση με καταστροφικές συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι εργαζόμενοι στην ειδική εκπαίδευση απαξιώνονται και κρατούνται σε συνεχή εργασιακή ομηρία και ανασφάλεια με τη μέθοδο δημοσιοποίησης απαράδεκτων σχεδίων Νόμων που συνοδεύονται -ως δημοκρατική επίφαση- με  «δημόσια» διαβούλευση. Η τραγική κατάσταση που δημιουργήθηκε στους Πίνακες Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών  καθώς και οι «διαδικασίες» της επιτροπής του ΙΕΠ για τη Συνάφεια Μεταπτυχιακών  στην ΕΑΕ αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα το πώς αντιλαμβάνεται και σέβεται η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τους εργαζόμενους στην ειδική εκπαίδευση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου