meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

      Το 2005 είχε προταθεί η μεταγραφή όλων των βραβευμένων βιβλίων στο σύστημα
      Μπράιγ, για παιδιά με προβλήματα όρασης. Έγινε;

      Της Μαρίζας Ντεκάστρο από το bookpress

      Το 2005 είχε προταθεί από την επιτροπή Κρατικών Βραβείων Παιδικού Βιβλίου
      η μεταγραφή όλων των βραβευμένων βιβλίων στο σύστημα Μπράιγ, για παιδιά με
      προβλήματα όρασης. Έγινε; Δεν έγινε; Τίποτα παραπάνω δεν ακούστηκε από
      τότε!

      Σήμερα ένας εκδοτικός οίκος με ιστορία στα παιδικά βιβλία, οι εκδόσεις
      Καλειδοσκόπιο, ανέλαβε την πρωτοβουλία να μεταφέρει στη νοηματική γλώσσα
      τέσσερις από τις δικές του εκδόσεις. Έριξε λοιπόν το γάντι σε όλους τους
      εκδότες, στους κοινωφελείς φορείς, και στο κράτος φυσικά, για την οργάνωση
      μιας μικρής παιδικής βιβλιοθήκης στη νοηματική γλώσσα. Τα βιβλία που
      επιλέχθηκαν, δεν είναι καινούρια, έχουν εκδοθεί μερικά χρόνια πριν και
      συνεχίζουν τη διαδρομή τους ως έντυπα και παράλληλα κυκλοφορούν στο
      διαδίκτυο δωρεάν για τα παιδιά με προβλήματα ακοής.


       Τα βιβλία είναι όλα δοκιμασμένα στην εκπαιδευτική πράξη σε νηπιαγωγεία και
      στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου τα οποία επιτρέπουν την
      εξερεύνηση πολλών διαφορετικών θεμάτων από τα παιδιά και, εννοείται, ότι
      κάθε παιδί πρέπει να έχει πρόσβαση σε καλά βιβλία, στο κείμενο, στην
      εικονογράφηση και ιδιαίτερα στην αφήγησή τους όταν πρόκειται για νήπια.

      Ας τα ξαναθυμηθούμε. Δυο απ΄ αυτά, Η γάτα κουμπάρα και Η Μαίρη πινέζα, των
      Ευαγγελίας Τρέσσου και Σούλας Μητακίδου, είναι «μεγάλα βιβλία» ώστε να
      επιτρέπουν την ομαδική ανάγνωση κι επεξεργασία από πολύ μικρά παιδιά. Θέμα
      του πρώτου είναι η κοινωνική συμβίωση και τα προβλήματα που δημιουργεί-
      πώς θα συμβιώσει η γάτα με τους προαιώνιους εχθρούς της, τα ποντίκια- ενώ
      στο δεύτερο παρακολουθούμε το ταξίδι μιας πινέζας σε πολλούς χώρους και
      τις συναντήσεις της με διαφορετικούς ανθρώπους. Μέσα από τις περιπλανήσεις
      της Μαίρης, οι αναγνώστες προετοιμάζονται κι αυτοί για κάποιο μελλοντικό
      τους ταξίδι: πώς ταξιδεύουμε, πώς οργανώνουμε, τι θέλουμε να επισκεφτούμε,
      τι βλέπουμε στο ταξίδι, τι σκεφτόμαστε, τι αισθανόμαστε.... Η Μαίρη πινέζα
      συνοδεύεται από ένα έντυπο για τους εκπαιδευτικούς στο οποίο θα βρουν
      δραστηριότητες και ιδέες που μπορούν να εφαρμόσουν με την ομάδα τους.

      Το Καλωσήρθες Καρακάξα, του Κώστα Μάγου, είναι ένα βιβλίο κοινωνικής
      αγωγής με άξονα την επισήμανση και την αποδόμηση της αναπαραγωγής των
      στερεοτύπων και των προκαταλήψεων. Άρα κι αυτό πολύ επίκαιρο και χρήσιμο
      για δουλειά με μαθητές.


      Το Πού πας χελωνάκι, της Καλλιώς Καστρισσίου, έχει σχέση με το περιβάλλον,
      με το απειλούμενο είδος της χελώνας καρέτα, θέμα που δουλεύεται στο
      σχολείο. Σκοπός του είναι να δώσει ερεθίσματα στα παιδιά να αναπτύξουν
      θετική στάση προς τα οικολογικά ζητήματα.

      Η οργάνωση της σειράς αποτελεί μια σοβαρή κοινωνική προσφορά της ιδιωτικής
      πρωτοβουλίας, όπως αντίστοιχα και το Μουσείο Αφής που έχει οργανώσει ο
      Φάρος Τυφλών στην Αθήνα.

      Πηγή Πληροφοριών: www.lifo.gr
[αναδημοσίευση από το www.blind.gr]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου