meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ


Σεβαστείτε την πατρίδα μου

Είμαι Έλληνας της Ελλάδας. Θα μπορούσα όμως να είμαι «Έλληνας» της Γαλλίας, της Αγγλίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας… Θα μπορούσα να είμαι «Έλληνας» κάθε χώρας της Ευρώπης και κάθε χώρας του κόσμου.
Εδώ και αρκετό καιρό ακούω από πολιτικούς της χώρας μου και πολιτικούς άλλων χωρών, για μία Ελλάδα χρεωμένη, εξαθλιωμένη, δυστυχισμένη και κατεστραμμένη. Εδώ και πολύ καιρό ακούω για μία κρίση χρέους και για μία οικονομική  βοήθεια προς τη χώρα μου, η οποία  είναι άφαντη στους περισσότερους. Εδώ και πολύ καιρό  βλέπω τον Λαό μου να υποφέρει οικονομικά, κοινωνικά, συναισθηματικά, να ξεφτιλίζεται και να γίνεται περίγελο και αντικείμενο κριτικής και χλευασμού σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Εδώ και πολύ καιρό νιώθω αγωνία και ντροπή, βλέποντας δίπλα μου τους φίλους μου να καταστρέφονται οικονομικά και κοινωνικά  και να παλεύουν να κρατήσουν με νύχια και με δόντια την αξιοπρέπειά τους. Εδώ και πολύ καιρό νιώθω μία αδηφάγα μηχανή να με κατασπαράσσει και να μου ζητάει να είμαι συνεπής απέναντι στο «χρέος» μου. Και ακούω για ένα ισοζύγιο πληρωμών, για μέτρα οικονομικής πολιτικής και ορισμένες φορές για μέτρα οικονομικής ανάπτυξης. Και ακούω για μια Ελλάδα μίασμα  που θα  πρέπει να φύγει από το ευρώ. Που θα πρέπει να φύγει από την ευρωζώνη. Που θα πρέπει ενδεχομένως να φύγει κι από την Ευρώπη. Με πονάει βαθύτατα το γεγονός ότι αυτά τα ακούω από ανιστόρητους και επικίνδυνους πολιτικούς. Αλλά σε αυτό, δυστυχώς, δεν μπορώ να κάνω πολλά.
Καλώ αντίθετα τον πνευματικό κόσμο της Ευρώπης, τον κόσμο για τον οποίο η Ελλάδα αποτελεί μέρος της μόρφωσης του, της κουλτούρας του και της ίδιας του της ψυχής. Τον κόσμο που μπορεί εύκολα να φανταστεί την Ευρώπη σαν ένα ζωντανό οργανισμό, που παράγει, δημιουργεί, ονειρεύεται, μεγαλουργεί. Και την Ελλάδα να κυλάει αιώνες ατελείωτους  στις φλέβες αυτού του οργανισμού και να αποτελεί το αίμα του.

Καλοί μου φίλοι, απευθύνομαι σε εσάς που γνωρίζετε τι σημαίνει η λέξη «ευρώ» και η λέξη «Ευρώπη». Απευθύνομαι σε σάς που γνωρίζετε την συμβολή της Ελλάδας στη δημιουργία της Ευρώπης, ως μέρος του δυτικού πολιτισμού, την συμβολή της Ελλάδας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κουλτούρας, της ευρωπαϊκής τέχνης και επιστήμης. Απευθύνομαι σε εσάς που γνωρίζετε την προσφορά και τη συμβολή της Ελλάδας στη δημιουργία της ευρωπαϊκής ταυτότητας. Τη συμβολή της Ελλάδας, που επί χιλιετίες επενδύει τα «κέρδη» της και την οικονομία της όπως πολύ λίγες ευρωπαϊκές χώρες έχουν πράξει μέχρι τώρα, στο «χτίσιμο» του οικοδομήματος του σπιτιού της Ευρώπης. Δεν τα έχει επενδύσει ούτε σε αποικίες, ούτε σε βιομηχανίες, για κατανάλωση και συσσώρευση πλούτου, αλλά πάντα με  επίκεντρο τον «άνθρωπο» και ότι τον εξελίσσει μέσα στους αιώνες. Κι αυτή η επένδυση  υπάρχει και ζει ακόμα  σ’ όλη την Ευρώπη. Υπάρχει και ζει μέσα στην σκέψη και μέσα στο έργο του κάθε πνευματικού ανθρώπου της Ευρώπης. Ο Λαός μου έχτισε Παρθενώνες και ξέρει να μεγαλουργεί. Ούτε κλέφτης είναι, ούτε τεμπέλης, όπως κατηγορείται από συγκεκριμένα άτομα. Και τους φόρους του πληρώνει και με το παραπάνω. Και σίγουρα λειτουργεί έτσι  η μεγάλη του πλειοψηφία. Αν ορισμένοι έφταιξαν (όπως φαντάζομαι συμβαίνει σε κάθε χώρα του κόσμου), αυτοί να τιμωρηθούν παραδειγματικά. Γιατί οδηγούν τον Λαό μου στον εξευτελισμό και στην ευθανασία; Γιατί να αυτοκτονούν συνεχώς δίπλα μου άνθρωποι οικογενειάρχες; Γιατί τα νοσοκομεία μου να μην έχουν ούτε καν βαμβάκι και γάζες; Γιατί οι ασθενείς και τα άτομα με αναπηρία να καταρρέουν μαζί με την κατάρρευση του κοινωνικού κράτους; Γιατί από τα παιδιά της Ελλάδας σβήνει το χαμόγελο;

Κι αν κάποιος μπορεί να λέγεται οικοδεσπότης του ευρωπαϊκού οικοδομήματος αυτός σίγουρα είναι η Ελλάδα. Κι αν κάποιος πιστεύει ότι το ευρωπαϊκό οικοδόμημα είναι μόνο οικονομικής φύσεως κάνει λάθος. Κι αν κάποιος πιστεύει ότι η Ελλάδα είναι «το κακό παιδί» της Ευρώπης και μπορεί να υπάρξει Ευρώπη χωρίς Ελλάδα και πάλι κάνει λάθος. 
 Η Ελλάδα Είναι η Ευρώπη.

Δεν είμαι ο ειδικός για να αναλύσω τα οικονομικά στοιχεία. Ούτε και τα γνωρίζω. Δε θα μπορούσα όμως ποτέ να δεχτώ μια οικονομική ανάπτυξη που έχει σαν αυτοσκοπό την ίδια την οικονομική ανάπτυξη. Δε θα μπορούσα ποτέ να κατανοήσω τους δείκτες ανάπτυξης που περιθωριοποιούν ουσιαστικά τον άνθρωπο και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Καλοί μου φίλοι,
«Έλληνες» όλης της Ευρώπης και όλου του κόσμου, που η Ελλάδα είναι και δική σας «πατρίδα». Σας είπα αυτά που δεν σας λένε οι πολιτικοί μου. Οι οποίοι μιλάνε μόνο για οικονομία, έχοντας περιθωριοποιήσει εντελώς τη λέξη «Άνθρωπος» και έχοντάς τον μόνο ως μια στείρα αναφορά που απλά ομορφαίνει τις θεωρίες τους.
Καλώ  επομένως αυτή τη κρίσιμη στιγμή, κρίσιμη  όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη και για  τον υπόλοιπο κόσμο:
Καλώ όλο τον πνευματικό κόσμο της Ευρώπης να πάρει θέση και να καταθέσει την πνευματική του και την ψυχική του συγγένεια μαζί μου. Σας καλώ να επισκεφτείτε την χώρα μου και να πούμε μαζί
«Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ»

ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ

Ιωάννης Κουτσανδρέας                                            Ευάγγελος Αυγουλάς
    Παιδοψυχίατρος -                                                          Δικηγόρος –
    Ψυχοθεραπευτής                                                  Αντιδήμαρχος Ιλίου
                                                                              Γραμματέας της Επιτροπής                                                                       
                                                                    Νεολαίας Πανελλήνιου Συνδέσμου
                                                                                                  Τυφλών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου