meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τρίτη, 12 Αυγούστου 2014

10ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ: ΣΕΡΙ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!



Μια μαθητική επιχείρηση που προωθεί την έννοια της ποδηλασίας, της οικολογίας και φυσικά της οικονομίας κατάφερε να διακριθεί ως η καλύτερη εταιρεία του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» στο πλαίσιο των Εμπορικών Εκθέσεων Μαθητικών Επιχειρήσεων Athens Trade Fair 2014. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή!!!

Η μαθητική επιχείρηση Eco-Biking του 10ου Γυμνασίου Ιλίου ξεκίνησε με σύνθημα «Κινούμαστε με ασφάλεια, κινούμαστε με ευκολία», βασισμένη στις γνώσεις των μαθημάτων Γ’ Γυμνασίου της Τεχνολογίας και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, αποτελούμενη από τους μαθητές Μάσσιου Εύη, Μενύχτα Κατερίνα, Μυρσιάδη Δημήτρη, Κοντογιαννάτου Νεφέλη, Κώστα Δημήτρη, Κυριακόπουλο Νίκο και Μαρούλη Μάρκο.

30 Νοεμβρίου 2013, τελευταία ημέρα της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων για το διαγωνισμό και οι μαθητές του Γ3 του 10ου Γυμνασίου Ιλίου έστειλαν ένα φαξ στο όνειρο! Υπό την καθοδήγηση του διευθυντή του σχολείου κ. Γραμματικού και της καθηγήτριας τους κας Μαρκοπούλου, οι μαθητές δημιούργησαν δύο καινοτόμα προϊόντα «για όσους αγαπούν την ποδηλασία», όπως αναφέρουν. Πρόκειται για την πλατφόρμα «Easy Riding Kit» (ERK), η οποία εφαρμόζεται στο ποδήλατο και προσφέρει θέσεις για κλειδιά, κινητό και αναψυκτικό, καθώς και μια μπλούζα στην πλάτη της οποίας έχει τοποθετηθεί μια led φωτιστική αποσπώμενη λωρίδα για κατά το δυνατόν ασφαλέστερη οδήγηση τις νυχτερινές ώρες. «Πρόκειται για δύο προϊόντα εργονομικά για τον ίδιο τον χρήστη καθώς η πλατφόρμα αυτή τοποθετείται πάνω στο τιμόνι του ποδηλάτου. Προωθεί κατάλληλα την ιδέα της ποδηλασίας, της οικονομίας και της οικολογίας» εξηγεί ο κ. Γραμματικός.

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων διοργάνωσε για όγδοη συνεχή χρονιά δύο εμπορικές μαθητικές εκθέσεις Trade Fairs σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στις οποίες έλαβαν μέρος όλες οι μαθητικές ομάδες από γυμνάσια και λύκεια της χώρας που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα.

Οι μικρότεροι σε ηλικία συμμετέχοντες, παρά το επιβαρυμένο εξωσχολικό τους πρόγραμμα καθημερινά και ενάντια στην έλλειψη πόρων και τεχνολογικών μέσων, είχαν τη δυνατότητα να μάθουν τα στάδια και τον τρόπο λειτουργίας μιας εταιρείας αλλά και το τι ακριβώς χρειάζεται για να βρεθεί κανείς στις αντίστοιχες θέσεις των στελεχών. Μέσα από την «Εικονική Επιχείρηση» οι μαθητές έπρεπε να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία κατανοώντας τα στάδια λειτουργίας και ρευστοποίησής της. Ταυτόχρονα απέκτησαν και ενίσχυσαν τις ικανότητες επικοινωνίας, οργάνωσης και διαπραγμάτευσης μαθαίνοντας πώς να διαχειρίζονται τον χρόνο τους και να αναλαμβάνουν ευθύνες για την πραγματοποίηση του στόχου τους.

Το λογότυπο της εταιρείας, το διαφημιστικό σποτ των προϊόντων της, το πλήρες πλάνο λειτουργίας της, οι αφίσες και το περίπτερο για την παρουσίαση της, ο ρεαλιστικός σχεδιασμός επί χάρτου των τμημάτων Marketing, Παραγωγής και Δημοσίων σχέσεων –βασισμένος σε διεθνής προδιαγραφές-, όλα από τα μυαλά και τα χέρια των δεκαπεντάχρονων παιδιών στον ελεύθερο τους χρόνο και με αποκλειστικό εφόδιο το άφθονο μεράκι τους και τα λίγα ευρώ των γονιών τους.
           
Και έτσι, με οργάνωση, καλό συντονισμό, πειθαρχία, ζήλο και συστηματική προσπάθεια, οι μικροί μαθητές από το Ίλιον και η Eco-Biking βγήκαν πρώτοι μεταξύ των 51 μαθητικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, λαμβάνοντας την καλύτερη βαθμολογία και στις τρεις κατηγορίες αξιολόγησης (Καλύτερη Εταιρεία, Καινοτόμο Προϊόν και Καλύτερο Περίπτερο)!



Επόμενος σταθμός;;; Ο αντίστοιχος πανευρωπαϊκός διαγωνισμός JA-YE Europe και JA-Young Entrepreneurs Israel Trade Fair που διεξήχθη στη Χάιφα του Ισραήλ στις 2-4 Απριλίου 2014.

Εκεί συμμετείχαν όλες οι μαθητικές επιχειρήσεις που βγήκαν πρώτες στις χώρες τους και πλέον διεκδικούσαν και την Πανευρωπαϊκή πρωτιά.
           
Και η Ελληνική πολιτεία απούσα. Καμία στήριξη, καμία χρηματοδότηση και έτσι δε μπορούν να ταξιδέψουν όλοι οι μαθητές της ομάδας για να χαρούν την επιτυχία τους, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ο διαγωνισμός δικαιολογούσε τα έξοδα ενός καθηγητή και ενός μαθητή μόνο. Αλλά τα παιδιά ξεκίνησαν Ομάδα και ήθελαν έτσι να συνεχίσουν και όπου φτάσει. Το Υπουργείο Παιδείας απαιτούσε δύο δασκάλους συνοδούς, χωρίς να πληρώνει τα έξοδα κανενός! Φίλοι, γνωστοί και συγγενείς ξεκινούν έρανο. Κατά την παράδοση των βαθμών του Α’ Τριμήνου βγαίνει κουμπαράς στο σχολείο. Μοιράζονται ακόμη και μετοχές της εταιρείας –συμβολικά-! Πολύτιμη η βοήθεια της εθελόντριας σχολικής συμβούλου κας Λάπα και της κας Λαινά Προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού. Ταξιδεύουν εν τέλει πέντε μαθητές με την καθηγήτρια τους κα Μαρκοπούλου.

Η στήριξη της Ελληνικής Πρεσβείας στο Ισραήλ και η ευχή που πήρε η ομάδα από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, πολύτιμη κινητήρια δύναμη για να βγουν οι νεαροί Έλληνες πρώτοι για την ιδέα τους στον Περιβαλλοντικό Τομέα ανάμεσα σε 38 χώρες!!!

Στην επιστροφή τους στην Ελλάδα; Κανείς από την Ελληνική πολιτεία στο αεροδρόμιο για να τους υποδεχθεί. Ο εκπαιδευτικός κόσμος βουβός. Ο πολιτικός κόσμος ακόμη αναζητείται… Τα Σαββατοκύριακα, οι αργίες, οι ατελείωτες ώρες εκτός ωραρίου των παιδιών και της εθελόντριας πλέον καθηγήτριας τους και εν τέλει οι τόσες διακρίσεις, για τους ιθύνοντες δε σήμαιναν τίποτα…

«Δύο τηλεοπτικά κανάλια, το Άλφα και το Σταρ, ήρθαν επί ώρες να κάνουν ρεπορτάζ στο σχολείο μας και τελικά δεν έπαιξαν τίποτα γιατί δεν τα λέγαμε όπως τα ήθελαν και δεν ευλογήσαμε συγκεκριμένα συμφέροντα», λένε επί λέξει οι μικροί μαθητές στο «Με Άλλα Μάτια» και απαιτούν από τον Βαγγέλη Αυγουλά: «Να το γράψετε αυτό, μην κωλώσετε».

Ήδη με επίσημο έγγραφο της από τις 4/4/2014 προς τα Υπουργεία Εξωτερικών και Παιδείας, η Ελληνική Πρεσβεία στο Τελ Αβίδ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Το Ελληνικό περίπτερο προσέλκυσε σημαντικό αριθμό επισκεπτών και τα προϊόντα  ‘Eco-Biking’ απέσπασαν θετικότατες εντυπώσεις για την ευρηματικότητα, όσο και την πρακτική τους χρήση. Κατά εκτίμηση της Πρεσβείας, η οποία παρέστη κατά την τελετή απονομής βραβείων, η ελληνική συμμετοχή στην Έκθεση απετέλεσε σημαντική εμπειρία για τους μαθητές του 10ου Γυμνασίου Ιλίου, καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να οργανώσουν την παρουσίαση / προβολή των προϊόντων τους, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στον τομέα της επιχειρηματικότητας, καθώς και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους ερχόμενοι σε επαφή με συνομήλικους τους από μαθητικές εταιρείες άλλων χωρών. Παράλληλα, οι μαθητές μας πρόβαλαν υποδειγματικά τη χώρα μας, προετοιμάζοντας και διανέμοντας ειδικό οπτικοακουστικό και έντυπο υλικό, που αναδεικνύει τις ιδιότητες προϊόντων τους έχοντας σαν επίκεντρο την Ελλάδα, με αναφορές στην πολιτιστική κληρονομιά και τα ελληνικά τοπία μέσα από ποδηλατικές διαδρομές.

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, φρονούμε ότι επέκταση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανάπτυξης επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη, παρέχοντας τη δυνατότητα στους νέους μας να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες – επαγγελματικές / επιχειρηματικές, προσωπικές, ερευνητικές – καλλιεργώντας την ευρηματικότητα, την κλίση τους προς την έρευνα και την εμπορική αξιοποίηση αποτελεσμάτων αυτής».
Αυτό το έγγραφο το διάβασε άραγε κανείς;;;

Για τη συμμετοχή στο Ισραήλ ο μαθητής Μαρούλης Μάρκος δηλώνει στο «Με Άλλα Μάτια»: «Το εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο, αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι διαγωνίστηκαν πάνω από 30 ομάδες από διαφορετικές χώρες και τουλάχιστον 140 μαθητές απ’ όλη την Ευρώπη και όλα στην Αγγλική γλώσσα».

«Βέβαια η επιστροφή της ομάδας μας στην Ελλάδα δεν σήμανε το τέλος των δραστηριοτήτων. Οι μαθητές μας, με ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό και γεμάτοι νέες εμπειρίες, προχώρησαν την κατάθεση του διευρυμένου επιχειρηματικού τους πλάνου και όλων των καινοτόμων δράσεών τους για την τελική φάση του μαθητικού διαγωνισμού με θέμα «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση της Χρονιάς» 2013-2014, όπου όπως ήταν αναμενόμενο προκρίθηκαν στους 13 finalist.

Η συμμετοχή στον τελικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου 2014 στο DEERE ήταν και πάλι θριαμβευτική, αφού οι μαθητές μας κατέκτησαν αξιοζήλευτη θέση και διθυραμβικές θα έλεγε κανείς κριτικές», αναφέρει στο «Με Άλλα Μάτια» η καθηγήτρια κα Ελένη Μαρκοπούλου.

«Η ιδέα για να φτιάξουμε τα προϊόντα που προστατεύουν έναν ποδηλάτη μας ήρθε σκεπτόμενοι ένα συμμαθητή μας που τον χτύπησε αυτοκίνητο ένα βράδυ καθώς έκανε ποδήλατο», μας εξηγεί ο μαθητής Νίκος Κυριακόπουλος.

«Αναγκαστικά διδαχτήκαμε και ύλη Γ’ Λυκείου όπως Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Διοίκηση Επιχειρήσεων, για να μπορέσουμε να εξελίξουμε το επιχειρηματικό μας πλάνο, να κάνουμε προϋπολογισμό και μελέτη κατασκευής των προϊόντων μας, να ολοκληρώσουμε το προφίλ της επιχείρησης και να μπορέσουμε να γίνουμε το μοναδικό Γυμνάσιο πανευρωπαϊκά που διακρίθηκε σε αυτό το πρόγραμμα, μιας και ο διαγωνισμός γίνεται συνήθως σε επίπεδο Λυκείου», σημειώνει και εκπλήσσει ευχάριστα η μαθήτρια Εύη Μάσσιου.

«Στο διαγωνισμό για την καλύτερη μαθητική εταιρεία της χρονιάς οι μαθητές μας κατέλαβαν την 7η θέση και πήραν υποτροφία από το Αμερικανικό Κολλέγιο, για την οποία χρειάστηκε ειδική ρύθμιση για να ισχύει σε τέσσερα χρόνια, αφού οι μαθητές μας δεν τελειώνουν το Λύκειο αλλά το Γυμνάσιο», συμπληρώνει ο διευθυντής του 10ου Γυμνασίου Ιλίου κ. Γραμματικός.

«Μάθαμε τι σημαίνει συνεργασία και συνέπεια. Μάθαμε να αναγνωρίζουμε ο ένας τα λάθη του άλλου και όλοι μαζί να δουλεύουμε για να τα διορθώσουμε. Μάθαμε να ξεχωρίζουμε ποιοι είναι πραγματικά δίπλα μας και ποιοι όχι. Και τώρα η Eco-Biking σταματά εδώ, οι δρόμοι μας χώρισαν και όλοι έχουμε γραφτεί στο λύκειο. Αλλά ότι ζήσαμε δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ», μας λέει ο μαθητής Μάρκος Μαρούλης.

«Δεν έχουμε σκεφτεί ακόμη τι θα γίνουμε όταν μεγαλώσουμε. Το μόνο που είχαμε αποφασίσει ήταν ότι άμα βγαίναμε «Εταιρεία Της Χρονιάς» θα παρουσιάζαμε τα πάντα στον επόμενο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στα Ελληνικά τιμώντας τη χώρα μας», δηλώνει κλείνοντας την ομαδική συνέντευξη ο μαθητής Νίκος Κυριακόπουλος.



Η συνάντηση του Βαγγέλη Αυγουλά με τους τρεις μαθητές, με τον διευθυντή του σχολείου κ. Γραμματικό και την υπεύθυνη καθηγήτρια κα Μαρκοπούλου έγινε αρχές Ιουλίου. Και μετά το τέλος αυτού του ταξιδιού, μετά το τέλος και της συνάντησης, λίγο πριν τη δημοσίευση αυτού του εκτενούς ρεπορτάζ, ο κ. Αυγουλάς και το «Με Άλλα Μάτια» έλαβαν από τον κ. Γραμματικό και την κα Μαρκοπούλου μια επιστολή η οποία έκλεινε ως εξής:

«θα θέλαμε να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ολόθερμη υποστήριξη σας. Χωρίς αυτή θα ήταν σχεδόν αδύνατη τόσο η υλοποίηση της ιδέας των παιδιών όσο και η προβολή της σε πανελλήνιο και διεθνές επίπεδο. Οι δυσκολίες ήταν πολλές και συχνά ανυπέρβλητες, αλλά η δική σας αμέριστη συμπαράσταση αναπτέρωνε τους μαθητές, τους έδινε κέφι να συνεχίσουν και κυρίως να βελτιωθούν, μια και ένιωθαν ότι πια δεν ήταν απλοί εκπρόσωποι ενός σχολείου, αλλά και της ίδιας τους της χώρας. Ένιωθαν, εντολοδόχοι δικοί σας, έβρισκαν σε εσάς τον υποστηρικτή, τον αρωγό, τον πολύτιμο συνεργάτη, αυτόν που τους πίστεψε και τους εμπιστεύτηκε και έτσι συνεχίζουν με θάρρος και υπομονή τον αγώνα τον καλό. Το αποτέλεσμα τιμά και την ομάδα και εσάς.

Τόσο στο σχολείο όσο και η Ομάδα-Επιχείρηση των μαθητών θεωρούν ότι χωρίς την συμβολή σας δεν θα κατάφερναν τόσα πολλά.

Ένα ευχαριστώ είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε.

Είναι όμως ταυτόχρονα και το πιο ουσιώδες».

Και σας ρωτάω τώρα ως Βαγγέλης: Εγώ πόσα Ευχαριστώ οφείλω να πω σε αυτά τα παιδιά που τους γνώρισα;;; Πόσα Ευχαριστώ χρωστάω σε όλη την ομάδα που με πήραν απλό συνεπιβάτη σε αυτό τους το ταξίδι;;;

Παιδιά καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε ότι και αν κάνετε στη ζωή σας! Και την επιτυχία σας, αλλά και την Ελλάδα μας, μην τα χαρίσετε σε κανέναν, τα δικαιούστε και σας ανήκουν!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου