meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ, ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ. ΑΣ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ.

ο Βαγγέλης Αυγουλάς
Του Βαγγέλη Αυγουλά

Μια γνωστή, καλή και έμπειρη εταιρεία, η Bluedot. More than e-Commerce, εκλήθη να αξιολογήσει τον διαδικτυακό τόπο www.oikosnautou.gr,  του «Οίκου του Ναύτη», του μεγάλου Οργανισμού του οποίου έχω τοποθετηθεί Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου εδώ και λίγους μήνες. Εταιρεία –να σημειώσω- που βρήκα στο φορέα για κάποια θέματα τεχνικής υποστήριξης και δεν ξεκίνησε επί προεδρείας μου η συνεργασία μαζί της.

Δεδομένου ότι έδινα - και δίνω-  μεγάλη σημασία στη λειτουργικότητα και χρησιμότητα του διαδικτυακού τόπου του Οργανισμού αφού αποτελεί το πρόσωπο του Οίκου Ναύτη προς τα έξω, την εικόνα των εργασιών και δραστηριοτήτων του και το καλύτερο επικοινωνιακό «εργαλείο» προβολής  της δραστηριότητάς μας, η αξιολόγηση  είχε στόχο αφενός την καταγραφή των χαρακτηριστικών του, των λειτουργικών προδιαγραφών αλλά και των διαθέσιμων πληροφοριών και  αφετέρου τον εντοπισμό δυσλειτουργιών και λειτουργικών αδυναμιών.

Όταν διάβασα τα συμπεράσματα της αξιολόγησης, αν και είχα διαπιστώσει ψάχνοντας και χρησιμοποιώντας το ο ίδιος ότι το site που λειτουργούσε δεν ήταν και το καλύτερο δυνατόν, έμεινα στην κυριολεξία άφωνος. Ιδού μερικά από τα συμπεράσματα και τα ευρήματα από την αξιολόγηση της Bluedot. :

• Ο σκοπός του ιστότοπου δεν είναι ξεκάθαρος από την αρχική σελίδα
• Οι πληροφορίες που περιέχονται στον ιστότοπο σε πολλές περιπτώσεις είναι ξεπερασμένες, άσχετες και χωρίς καμία χρησιμότητα
• Η αρχική σελίδα δεν επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του ιστότοπουμε τον βέλτιστο τρόπο
• Σε όλο τον ιστότοπο δε χρησιμοποιούνται καθαρές επικεφαλίδες και υποκεφαλίδες προς υποβοήθηση του επισκέπτη
• Ο ιστότοπος σε κανένα σημεία δεν αναζητά την άποψη του επισκέπτη/χρήστη με στόχο τη συνεχή βελτίωση του περιεχομένου του
Επιπλέον:
• Η λογική της πλοήγησης δεν κατευθύνει τους χρήστες στα σημεία ενδιαφέροντος γρήγορα
• Δε διευκολύνει τους χρήστες να ζητήσουν πρόσθετες πληροφορίες
• Δεν αναζητά την άποψη του επισκέπτη/χρήστη με στόχο τη συνεχή βελτίωση της πλοήγησης στον ιστότοπο.

Και τέλος :
• Δεν υποστηρίζονται όλοι οι σύγχρονοι φυλλομετρητές
• Ο ιστότοπος δεν είναι συμβατός με κινητές συσκευές και tablets
• Δεν ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα ιστοτόπων
• Δεν βοηθά καθόλου άτομα με αναπηρίες να αντιληφθούν, πλοηγηθούν και διαδράσουν με αυτόν
• Δεν εξυπηρετεί αρχάριους χρήστες
• Ο σχεδιασμός δεν είναι εύληπτος
• Σε καμία περίπτωση δεν αντανακλά τη φιλοσοφία και το μέγεθος του Οργανισμού
• Δεν ακολουθεί σχεδιαστικούς κανόνες
• Δεν είναι ομοιογενής σε όλες τις σελίδες
• Δε συνεισφέρει στην αύξηση της επισκεψιμότητας
• Δεν είναι ξεκάθαρο στον χρήστη ότι ο ιστότοπος αφορά Δημόσιο Οργανισμό
• Δεν είναι ξεκάθαρο στον χρήστη η πολιτική προστασίας δεδομένων, η πολιτική δικαιωμάτων χρήσης αλλά και άλλα νομικά θέματα

Και η συνολική εικόνα και αίσθηση : « Η πρώτη αίσθηση που αποκομίζει ο χρήστης είναι ότι δεν πρόκειται για έναν επαγγελματικό και ελκυστικό ιστότοπο. Σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει τις αξίες του Οργανισμού».

Χωρίς να κατηγορώ οποιονδήποτε από τους προκατόχους μου, ούτε να αμφισβητώ την ικανότητά τους να προσφέρουν την εμπειρία τους, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι ζούμε πλέον σε έναν άλλο κόσμο που χρειάζεται απαραιτήτως αυτό το εργαλείο,  είμαι υποχρεωμένος να τα αλλάξω όλα. Και υπόσχομαι στους χρήστες – παλαιούς και νέους που ελπίζω ότι με το νέο site θα πολλαπλασιαστούν- κάτι καινούργιο, πιο όμορφο, πιο χρήσιμο, πιο χρηστικό και πιο λειτουργικό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου