meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Yπουργείο Oικονομικών, πραγματοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία με τη συμμετοχή εκατοντάδων ΑμεΑ και των οικογενειών τους απ' όλη την Ελλάδα, την Παρασκευή 15/2 στις 10 π.μ.

Το αίτημα; Προστασία των συντάξεων και των μισθών των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις εδώ και τώρα!

Στην οικονομική εξαθλίωση οδηγείται η αναπηρική οικογένεια με τις διατάξεις του ν.4093/2012 και του ν.4111/2011, με τις οποίες μειώνονται συντάξεις δημόσιου και ιδωτικού τομέα, καθώς και οι μισθοί εργαζομένων δημόσιου τομέα, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ Α' και Β' βαθμού στον οποίο λαμβάνουν χώρα τροποποιήσεις των διατάξεων του ν.4093/23012 και έχουν ήδη εφαρμοστεί.

Η αδιαφορία της Κυβέρνησης να προστατεύσει την αναπηρική οικογένεια από τις πρόσφατες επώδυνες μειώσεις των συντάξεων και των μισθών, καθώς και η έλλειψη σχεδιασμού συντονισμένων προστατευτικών πολιτικών και μέτρων για την αναπηρία αποτέλεσε κεντρικό ζήτημα του Εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου της ΕΣΑμεΑ, το οποίο έλαβε χώρα 8-9 Φεβρουαρίου 2013 στην Αθήνα.

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία έχει καταθέσει με σειρά επιστολών τις προτάσεις επί των διατάξεων επί του ν.4093/20123 και των διατάξεων των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου (ν.4111/2013) που ακολούθησαν, με μοναδικό σκοπό την προστασία των συνταξιούχων και εργαζομένων  που είναι οι ίδιοι άτομα με αναπηρία ή είναι γονείς/κηδεμόνες που έχουν στη φροντίδα του άτομα με βαριά αναπηρία.

Η ΕΣΑμεΑ ζητά εδώ και τώρα ορισμό άμεσης συνάντησης των εκπροσώπων της με τους αρμόδιους υποργούς για να συζητηθεί το θέμα της προστασίας των πενιχρών εισοδημάτων της αναπηρικής οικογένειας και της άμεσης κατάθεσης σχετικών διατάξεων προς αυτή τη κατεύθυνση. Η νέα διοίκηση της ΕΣΑμεΑ, μπροστά στην ανάκτηση σύσσωμου του αναπηρικού κινήματος δια στόματος των Συνέδρων, διοργάνωσε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο οικονομικών την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013, ζητώντας εδώ και τώρα τη λήψη νομοθετικών μέτρων για την προστασία πενιχρών εισοδημάτων της αναπηρικής οικογένειας. 

Αποτέλεσμα της κινητοποίησης ήταν τα μασημένα λόγια που άκουσαν οι ανάπηροι από τον διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Οικονομικών, γι' αυτό και αγανακτησμένοι κατευθήνθηκαν στη Βουλή και από εκεί στο Μέγαρο Μαξίμου, αποσπώντας τη δέσμευση από τον Διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού για άμεσο ορισμό συνάντησης του Προέδρου της ΕΣΑμεΑ και Προέδρου της Παγκόσμιας Συμμαχίας για την Αναπηρία κ.Ιωάννη Βαρδακαστάνη με τον Πρωθυπουργό κ.Σαμαρά, ενώ το θέμα της προστασίας των ΑμεΑ σύμφωνα με πληροφορίες μας θα τεθεί στη νέα σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την Κυβέρνηση τη Δευτέρα 18  Φεβρουαρίου στις 6 το απόγευμα.

Παραφωνία στη διαδήλωση της αξιοπρέπεις των ΑμεΑ η προκλητικά ισχυρή παρουσία των ΜΑΤ καθ' όλη τη διάρκεια της πορείας αλλά και της αναμονής στο Υπουργείο των Οικονομικών και στη Βουλή, την ώρα που οι συγκεντρωμένοι συμπολίτες μας τους αφόπλιζαν με το σύνθημα ''Ειρηνική διαδήλωση κάνουμε με πλακάτ και αυτοί από κατανόηση μας στέλνουνε τα ΜΑΤ''





Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΒΙΟΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΓΕΓΟΝΟΣ


Ο Βιονικός Άνθρωπος είναι γεγονός!
Ένας βιονικός άνδρας που έχει τεχνητά μέλη, συνθετικό αίμα και ρομποτικά άκρα, παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου.
Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το λειτουργικό σύστημα, που περιλαμβάνει καρδιά και πνεύμονες, το οποίο συμπληρώνεται με τεχνητό αίμα, που περνά μέσ από ένα δαιδαλώδες δίκτυο αρτηριών. Το ρομπότ διαθέτει μία βιονική σπλήνα για να καθαρίζει το αίμα. Η ανθρωπόμορφη μηχανή κοστίζει περισσότερο από 600.000 Ευρώ.
 
Οι παραγωγοί ενός τηλεοπτικού προγράμματος ήρθαν σε επαφή με το Δόκτορα Μπέρτολντ Μάγιερ, έναν χαρισματκό επιστήμονα από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και τον προσκάλεσαν να αναδημιουργήσει τον εαυτό του σε βιονική μορφή. Ο ίδιος είναι εδώ και πολλά χρόνια χρήστης προσθετικής τεχνολογίας.
 
''Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το τεχνητό αίμα που κυκλοφορεί μέσα από αυτούς τους σωλήνες, γιατί είναι φτιαγμένο από νανοσωματίδια, που μπορούν να δεσμεύουν οξυγόνο, όπως κάνει και το κανονικό αίμα. Αλλά αυτό δεν είναι κανονικό αίμα, είναι νανοσωματίδια. Νόμιζα ότι όλα αυτά ήταν επιστημονική φαντασία, γι΄αυτό και μου φάνηκαν όλα εντυπωσιακά. Με χαροποίησε το γεγονός, επίσης, ότι βρίσκονται πολύ κοντά σε ένα εμφυτευμένο τεχνητό νεφρό, που μπορεί να αντικαταστήσει ένα προβληματικό νεφρό, χωρίς να χρειάζεται να γίνει μεταμόσχευση. Επομένως, νομίζω ότι είναι τεράστια τα οφέλη που θα φέρει αυτή η τεχνολογία. Ήξερα αρκετά, εννοείται, για τις προσθετικές εφαρμογές, αλλά το τι είμαστε ικανοί να πετύχουμε σε σχέση με τα τεχνητά όργανα, ειλικρινά με εντυπωσίασε βαθιά'', υποστηρίζει ο Μπέρτολντ Μάγιερ.
 
Πίσω από τις ίριδες του βιονικού μοντέλου, υπάρχει ένα ζευγάρι αμφιβληστροειδών, το οποίο του προσφέρει μια εικόνατου κόσμου. Η τεχνολογία των προσθετικών μελών είναι, προς το παρόν, πανάκριβη και οι ασφαλιστικοί οργανισμοί είναι αμφίβολο αν θα τη χρηματοδοτήσουν για τον πολύ κόσμο.
 
Ο Βιονικός Άνδρας θα εκτίθεται στο Λονδίνο μέχρι τις 11 Μαρτίου.
 
Η επιστήμη δίνει...χείρα βοηθείας.
 
Ο Ματέο Μπόβμουντ έχασε το χέρι του, εξαιτίας μιας αθένειας πριν από μερικά χρόνια. Τώρα είναι ο πρώτος Δανός που έχει ένα από τα πιο προηγμένα προσθετικά χέρια στον κόσμο. Ονομάζεται μυο-ηλεκτρική πρόσθεση χεριού και το μέλος μοιάζει σαν να είναι αληθινό. Μπορεί να κάνει όλα αυτά που κάνει και ένα κανονικό χέρι. Το τεχνητό μέλος ελέγχεται μέσω ηλεκτροδίων, που είναι τοποθετημένα δίπλα στους μύες, τους οποίους χρησιμοποιούμε συνήθως όταν θέλουμε να κινήσουμε τα δάχτυλά μας.
 
''Αυτό δε μπορούσα να το κάνω στο παρελθόν. Δεν είχα καμία υποστήριξη για να κρατήσω αυτό το εργαλείο, οπότε δεν το έκανα. Έβαζα άλλους να το κάνους για μένα.Η ελευθερία, η αξία του να τα βγάζεις πέρα μόνος σου, είναι πραγματικά ανεκτίμητες. Δε μπορείς να μην τις λάβεις υπόψη σου'', εξηγεί ο Ματέο Μποβμούντ.
 
Το χέρι μπορεί να κινήσει όλα τα δάχτυλα και να πιάσει κάτι με επτά διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί να κάνει τα πάντα που κάνει και ένα κανονικό χέρι.
 
''Είναι ένα λαμπρό παράδειγμα στο πως μπορούμε να δώσουμε σε έναν πολίτη ποιότητα ζωής. Παράλληλα, προλαμβάνουμε το γεγονός ότι θα μας έχει ανάγκη, ως κοινότητα, να του παρέχουμε υπηρεσίες που σίγουρα δεν είναι φτηνές. Άρα, όλο αυτό είναι προς όφελος του πολίτη και της κοινότητας'', δηλώνει η Τζέιν Γιέγκιντ του αναπτυξιακού φορέα ηλικιωμένων και αναπήρων στην Οντένσε της Δανίας.
 
Αυτή η τεχνολογία έχει δώσει στον Ματέο πολλές δυνατότητες. ''Το να πάω για δείπνο ή για φαγητό το μεσημέρι με φίλους σε ένα εστιατόριο ήταν κάτι δυσάρεστο. Τι να κάθεσαι και να λες στο φίλο σου: ''θα μου κόψεις την μπριλόλα;'' σε φέρνει σε δύσκολη θέση, πρέπει να ομολογήσω'', εξομολογείται ο Μπόβμουντ.
 
Το μόνο που πρέπει να μάθει ακόμη είναι να πιέζει λιγότερο τα πράγματα που πιάνει. Είναι πολύ δύσκολο όταν δε μπορεί να αισθανθεί κάτι, αλλά θα επιστρέψει και αυτή η αίσθηση, όπως επέστρεψε η αυτοεκτίμησή του.
 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ


«...Κι αν τίποτα άλλο δεν μπορείς,
τα γιασεμιά όταν ποτίζεις,
κράτα στη χούφτα σου νερό,
να παίζεις με το σύννεφο».
Γ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ
 
ΑΡΚΑΔΙΑ: Περιοχή στην αρχαιότητα, ή οποία στην τέχνη έγινε σύμβολο της βουκολικής απλότητας, της ευτυχίας, της αμεριμνησίας και του έρωτα κοντά στη φύση. Για να δείξουν την ανυπέρβλητη ευτυχία πολλοί καλλιτέχνες χρησιμοποιούσαν την έκφραση ...«έζησα κι εγώ στην Αρκαδία».
ΑΡΚΑΔΙΣΜΟΣ: Καλλιτεχνικό κίνημα που έχει ως σημείο αναφοράς την Αρκαδία και το οποίο στη λογοτεχνία επιδίωξε τη φυσική απλότητα του ύφους έχοντας ως βάση την Ελληνική και Ρωμαϊκή βουκολική ποίηση, λειτούργησε δε ως αντίδραση στο περίπλοκο, παραφορτωμένο και επιτηδευμένο ύφος του μπαρόκ.
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Υπάρχει άραγε άλλη πατρίδα στη γη, που το χώμα της να΄χει μπολιάσει σε τόσες κανούριες πατρίδες; Εδώ και 50.000 χρόνια οι Αρκάδες, μια φυλή ''πιο παλιά κι απ΄το φεγγάρι'', κουβαλάνε την ''Αρκαδία τους'' παντού πάνω στη γη.
 
Η Αρκαδία που σε ξενιτεύει. Η χώρα που σε γεννά και σε διώχνει μακριά της...Αρχέγονη μήτρα που μέσα από τη γέννα πραγματώνεται. Βραχώσης ξερότοπος , πολύπλοκος σε σώμα και ψυχή, γαλήνιος και ορμητικός μαζί. Τόπος φανταστικός μα και τόσο πραγματικός. Σε μαθαίνει να οργώνεις και να καλλιεργείς την πέτρα και απ΄αυτή να βγάζεις καρπό. Κι ύστερα σ΄αποχαιρετά. Αγέραστη και σκληροτράχηλη μάνα, αγναντεύει μέσα απ΄τους αιώνες τα παιδιά της.
 
Η Αρκαδία σε μαθαίνει πως δεν ανήκεις στο χρόνο, ούτε στο χώρο. Είναι ουτοπική και αχρονική. Αιώνια παρουσία. Η Αρκαδία είναι ένα σύμβολο*. Το σύμβολο της ανθρώπινης ψυχής. Μίας ψυχής που έβαλε τον «Δία» της ν΄αγναντεύει από μια κορυφή του Λύκαιου, λουσμένη στο φως. Λένε πως οι άνθρωποι ή και ζώα που έμπαιναν στο ιερό του Θεού, δε ρίχνανε καμία σκιά στο έδαφος. Τόσο φως. Και στις ελατοσκέπαστες πλαγιές του Μαινάλου, ένας αέναος χορός των θεών και των ημίθεων (ιδιότητες της ψυχής) αλλά και των νυμφών και των νεράιδων.
 
Μέσα στα τραχιά μονοπάτια και στις χιονοσκέπαστες κορυφογραμμές ο Πάνας, θεός βοσκός, θεός του «Παντός» το ίδιο το σύμπαν, το «μεγάλο Πάν», όπως έλεγαν οι Ορφικοί. Διηγόντουσαν ότι ο Θεός της Αρκαδίας είχε γητέψει και παρασύρει τη Σελήνη μέσα στα δάση. Λαμπερό φως του ήλιου απ΄τη μια και Σεληνόφωτο απ΄την άλλη, να τρυπώνει ανάμεσα στα φαράγγια, ν΄απλώνεται στα ποτάμια και τις πέτρες και να καλεί για έρωτα.
 
Η Αρκαδία χώρα κοντινή μα και απέραντα μακρινή, οικεία αλλά και τόσο άγνωστη. Η Αρκαδία πατρίδα και ψυχή κάθε κατοίκου της γης. Δεν βγαίνεις «στον πηγαιμό για την Αρκαδία». Η Αρκαδία δεν είναι μια Ιθάκη. Δεν επιστρέφεις σ΄αυτήν. Δεν έχει ούτε τα πλούτη, ούτε καν παρηγοριά να σου χαρίσει. Σου έχει δώσει το ελάχιστο και στα΄χει κληροδοτήσει όλα. Μαθαίνεις - αν θες - ν΄ανακαλύπτεις τον πλούτο που μέσα σου φυλάς, όσο μακριά κι αν έχεις φτάσει. Τον πλούτο που εμπεριέχει το απλό, το λιτό και το ελάχιστο.
 
Στην Αρκαδία, αν δε μοχθήσεις σκληρά, είσαι χαμένος. Τίποτα δεν είναι σίγουρο και τίποτα δεδομένο. Ο Αρκάς είναι αναγκαστικά πολεμιστής. Έχει τόσα ν΄αντιμετωπίσει. Ο «πολεμιστής» θωρακίζεται, αλλά αυτή είναι και η αχίλλειος πτέρνα του Αρκά. Το σκληροτάχηλο Εγώ του. Μα ταυτόχρονα κουβαλάει στην ψυχή του κι ένα σωρό πηγές και φαράγγια και σπηλιές και κοιλάδες βαθιές, όπου ζουν Σάτυροι και Κένταυροι και Νεράϊδες. Η Αρκαδία αυτά σου δίνει και σε μαθαίνει πως να τα προσεγγίζεις, να τα παρατηρείς και ν΄αφοσιώνεσαι σ΄αυτά. Κι αφού τα΄χεις γνωρίσει καλά και έχουν μπει βαθιά μέσα σου, μπορείς μέσα απ΄την αγάπη σου να τα μετουσιώσεις - το πολύ, τον πλούτο.
 
Για να γνωρίσεις την Αρκαδία, την «ψυχή» της, παραδίνεσαι πλήρως και γυμνός. Χωρίς ασπίδες. Είναι μια σχέση ερωτική που απαιτεί την ολοκληρωτική παράδοση, ακόμη κι αυτού του σκληροτράχηλου Εγώ που σ΄έφερε μέχρι εδώ. Δεν κάνεις έρωτα με πανοπλία. Χρέος του καθένα μας είναι να πραγματώσει αυτή τη σχέση με την «Αρκαδία» και να την γεμίσει με πράξεις ορατές.
 
Κι έτσι, αφήνοντας το φως που λούζει τούτη τη γωνιά της γης να μπει μέσα μας και να φωτίσει τις σκοτεινές και δύσβατες γωνίες του δάσους της ψυχής μας, θα γίνουμε άνθρωποι ελεύθεροι, με σεβασμό κι αλληλεγγύη.
 
Ιωάννης Κουτσανδρέας, Ψυχίατρος
Δέσποινα Πάγκα, Ηθοποιός
 
*Η ΑΡΚΑΔΙΑ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ
 
Η Αρκαδία, με όλα τα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν, αποτελεί μια βαθύτερη έννοια. Πέρα από το χώρο και το χρόνο, γίνεται «Αρκαδία». Ένας εσωτερικός τόπος που χαρακτηρίζει τον κάθε άνθρωπο. Ο τόπος της ψυχής. Όλοι οι άνθρωποι επομένως, είναι εν δυνάμει Αρκάδες.
 
Τα στοιχεία τα οποία μέσα απ΄τους αιώνες έχουν προσδώσει την προσωπικότητα της Αρκαδίας, δεν είναι τίποτα άλλο από σκηνές ενός εσωτερικού ταξιδιού που πραγματοποιεί ο καθένας μας, για να ανακαλύψει, να διαμορφώσει, να συμφιλιωθεί και στο τέλος να πραγματώσει και αυτοπραγματωθεί, μέσα στην ίδια του την ψυχή.
 
Η Αρκαδία, δεν είναι στατική, είναι δυναμική έννοια. Δεν είναι γραμμική, είναι ολιστιή.
 
Η συνειδητή πραγματοποίηση αυτού του ταξιδιού, ορίζει τον άνθρωπο που μοχθεί, που στερείται, που ξενιτεύεται - Αρκάς - και του παρουσιάζεται μια άλλη αλήθεια, πέρα από την ψευδαίσθηση που είχε μέχρι τώρα και διαμόρφωνε για πραγματικότητα.
 
Η ανακάλυψη του Αρκά μέσα μας, όταν συμβαίνει, δε γίνεται ανώδυνα. Τραντάζει συθέμελα το μέχρι εδώ οικοδόμημα. Χάνεται η παιδικότητα και η αφέλεια, η ασφάλεια πως κάποιος φροντίζει για μας και μας προστατεύει, κάποιος άλλος, που είναι υπεύθυνος για ότι μας συμβαίνει και για ότι δε μας συμβαίνει.
 
Δεν είναι εύκολο να γκρεμίσεις ότι μέχρι τώρα είχε χρησιμεύσει να διαμορφώσεις ρόλους και προσωπικότητα και να αρχίσει το όργωμα της πέτρας και η «ξενιτιά». Όταν βρεθεί το κουράγιο για την ενηλικίωση, έρχεται ο πόνος. Απέραντος πόνος και ανείπωτη μοναξιά, περιμένους. Αρχίζει η συνειδητοποίηση της γύμνιας. Όχι χωρίς δέος και χωρίς τρόμο.
 
Ο «Αρκάς», αποτελεί την ενηλικίωση του ανθρώπου, από την παιδική ηλικία και τα αρχαϊκά ένστικτα, σ΄αυτήν την πιο ώριμη, στην οποία ξεκινά σιγά - σιγά να διαμορφώνεται Άνθρωπος - άνω θρώσκω, υπεύθυνος των πράξεών του, κοντά με τους άλλους ανθρώπους, με κατανόηση, με ανοχή, με καλοσύνη, με τρυφερότητα για την ύπαρξη και απέραντη αγάπη για όλα όσα τον περιτριγυρίζουν, μοναδικά και πανέμορφα θαύματα της δημιουργίας, όπως κι ο ίδιος του ο εαυτός.
 
Οπωςσδήποτε είναι μακρινή η νύκτα στη Μοσούλη, στη Βαγδάτη και σε κάθε γωνιά της γής που υποφέρει ένας άνθρωπος. Δεν ακούμε, δε βλέπουμε, δεν πονάμε. Οι χίλιες και μία νύκτες είναι όμως κομμάτι της ανθρώπινης ψυχής, της δικής μας ψυχή, γιατί μεγαλώσαμε με τα χρώματα και τους ήχους τους. Και τώρα, είναι βομβαρδισμένες και λεηλατημένες και μαζί τους κι εμείς.
 
Δεν είναι εύκολο να γεννηθείς Αρκάς, δεν έχεις όμως άλλη επιλογή.
 
( Αναδημοσίευση από το http://conference.arcadians.gr/index.php?itemid=32 )
 
 
 
 



Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΟΒΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ



Με τον όρο ''κοινωνική φοβία'', αναφερόμαστε στο φόβο που έχει κάποιο άτομο ότι θα γίνει αντικείμενο παρατήρησης και κριτικής από τους γύρω του. Η κοινωνική φοβία είναι ένα αρκετά συνηθισμένο ψυχολογικό πρόβλημα και παρουσιάζεται εξίσου σε άνδρες και γυναίκες κυρίως μεταξύ 5 και 13 ετών αλλά και πολλές φορές μετά τα 25.
 
Το άτομο που υποφέρει από κοινωνική φοβία αισθάνεται ότι στις κοινωνικές του συναναστροφές βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής και ότι οι γύρω του παρατηρούν και σχολιάζουν αρνητικά τα λόγια, τις πράξεις του και γενικά την παρουσία του, γεγονός που του προκαλεί άγχος και ντροπή. Βέβαια, όλα τα παραπάνω μπορεί να έχουν απασχολήσει κατά καιρούς τον καθένα μας. Στην κοινωνική φοβία όμως, οι σκέψεις και τα συναισθήματα αυτά είναι έντονα και μας απασχολούν πάντα σε καταστάσεις στις οποίες θεωρούμε ότι γινόμαστε αντικείμενο κριτικής και παρατήρησης, ενώ κάποιοι άλλοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις με λιγότερο άγχος.
 
Στο σημείο όμως αυτό, θα πρέπει να διαχωρίσουμε την κοινωνική φοβία από την ντροπαλότητα. Τα άτομα που είναι ντροπαλά, αν και δεν αισθάνονται άνετα ανάμεσα σε πολύ κόσμο, δε βιώνουν το έντονο άγχος του ατόμου με κοινωνική φοβία και δεν αποφεύγουν κοινωνικές περιστάσεις που μπορεί να τους φέρουν στο επίκεντρο της προσοχής. Από την άλλη, τα άτομα με κοινωνική φοβία δεν είναι ντροπαλά στις κοινωνικές τους σχέσεις και μόνο σε ορισμένες συνθήκες βιώνουν έντονο άγχος, π.χ. όταν χρειάζεται να μιλήσουν μπροστά σε κοινό.
 
Μπορούμε να διακρίνουμε δύο μορφές κοινωνικής φοβίας, την ειδική και τη γενίκευση. Στην ειδική, το άτομο αποφεύγει να κάνει ορισμένες δραστηριότητες επειδή το παρατηρούν, όπως για παράδειγμα το να φάει μπροστά σε άλλους, να μιλήσει σε κοινό ή σε πρόσωπα με κύρος. Στη γενικευμένη κοινωνική φοβία, το άτομο φοβάται την κριτική από τρίτους σε πολλές καταστάσεις της καθημερινότητάς του.   
 
Η δημιουργία της κοινωνικής φοβίας μπορεί να οφείλεται είτε σε κάποιο τραυματικό γεγονός είτε στη μάθηση μέσω ενός προτύπου. Ένα τραυματικό γεγονός για το άτομο μπορεί να είναι μία κατάσταση, στην οποία κλήθηκε για παράδειγμα να μιλήσει μπροστά σε κοινό και εκεί ένιωσε να υποτιμάται και να γελοιοποιείται από τα άτομα που το παρακολουθούσαν, βιώνοντας έντονο άγχος και δυσάρεστα συναισθήματα που από τότε το έκαναν να αποφεύγει παρόμοιες καταστάσεις. Στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε πως δεν έχει σημασία αν όντως το κοινό συμπεριφέρθηκε με αρνητικό τρόπο απέναντι στο άτομο. Σημασία έχει πως η συγκεκριμένη εμπειρία αξιολογήθηκε ως αρνητική από το άτομο και το έκανε να πιστεύει ότι δεν είναι ικανό να τα καταφέρει σε παρόμοιες καταστάσεις. Για το λόγο αυτό, προτιμά να τις αποφεύγει ανακουφίζοντας βραχυπρόθεσμα το έντονο άγχος, όμως μακροπρόθεσμα ενισχύεται η αντίληψή του πως δε μπορεί να ανταπεξέλθει σε ανάλογες καταστάσεις.
 
Όταν η κοινωνική φοβία προέρχεται από τη μάθηση μέσω ενός προτύπου, αυτό που συνέβη είναι πως το άτομο έμαθε να φοβάται κάποιες καταστάσεις, αρχικά παρατηρώντας άλλα άτομα και στη συνέχεια υιοθετώντας τις αντιλήψεις που στηρίζουν τις συμπεριφορές τους.
 
Η κοινωνική φοβία επηρεάζει ιδιαίτερα τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ατόμων. Ένας άνθρωπος με κοινωνική φοβία αισθάνεται έντονο άγχος σε κοινωνικές περιστάσεις αφού σκέφτεται ότι θα τον παρατηρούν όλοι και πως κάθε του κίνηση θα κρίνεται. Εκτός από το άγχος, άλλα συναισθήματα είναι η θλίψη, η μοναξιά και η απομόνωση που θεωρούνται φυσικά επακόλουθα, αφού το άτομο αποφεύγει τις κοινωνικές συναναστροφές. Επίσης, παρατηρούνται και σωματικά συμπτώματα, όπως είναι έντονο κοκκίνισμα του προσώπου, ναυτία, τάση για εμετό, συχνοουρία, ταχυκαρδία, αρρυθμία, υπερβολική εφίδρωση, κόμπος στο λαιμό και αδυναμία ελέγχου της αναπνοής.
 
Οι επιπτώσεις στη ζωή του ατόμου με κοινωνική φοβία είναι πολλές, καθώς το άγχος, που μπορεί να είναι δικαιολογημένο σε ορισμένες περιπτώσεις, παίρνει δραματικές διαστάσεις. Το άτομο είναι πεπεισμένο ότι δε θα καταφέρει και ότι οι άλλοι πιθανότατα το κρίνουν αρνητικά και το αποδοκιμάζουν. Φοβάται ότι σε οποιαδήποτε κοινωνική συναναστροφή, από την έξοδό του με μία παρέα έως τη διεκπεραίωση επαγγελματικών θεμάτων, οι γύρω του θα το ταπεινώσουν και θα το μειώσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των κοινωνικών και φιλικών συναναστροφών του. Επιπλέον, περιορίζονται οι επαγγελματικές του ευκαιρίες καθώς θεωρείται απίθανο ένα τέτοιο άτομο να διεκδικήσει αύξηση ή προαγωγή.
 
Όπως γίνεται αντιληπτό, η κοινωνική φοβία είναι ένα πρόβλημα που καθιστά το άτομο αρκετά δυσλειτουργικό και το επιβαρύνει συναισθηματικά. Επομένως, όταν το άτομο αναγνωρίζει το πρόβλημά του, χρειάζεται να επανεξετάσει τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του που το οδήγησε ως εκεί και σταδιακά να υιοθετήσει μια νέα στάση απέναντι σε καταστάσεις που του προκαλούσαν άγχος και φόβο στο παρελθόν.
 
Πηγή: psuxilogos.blogspot.gr.   
 

ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΑΔΙΖΟΥΝ ΣΤΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ



Τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013, μαθητές όλων των ηλικιών είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με συνομιλήκους τους με αναπηρία, αλλά και να γνωρίσουν τη διαφορετικότητα μέσα από συζητήσεις και άλλα διαδραστικά εργαστήρια που οργάνωσαν ΑμεΑ και ειδικοί επιστήμονες.
 
Το Πρόγραμμα φιλοξενείται στο Μουσείο Βορρέ και συντονίζεται από το Σύλλογο Κοινωνικής Ευθύνης Παιδιών και νέων, που στόχο έχει μέσα από τις πραγματικές συνθήκες ζωής και καθημερινότητας και την άκρατη έκφραση κάθε είδους απορίας για κάθε τι το άγνωστο και το διαφορετικό, οι μικροί μαθητές να εξοικειώνονται με την αναπηρία και τους συνανθρώπους τους.
 
Μεταξύ άλλων, οι μαθητές συνομίλησαν για ώρα με τον Παναγιώτη Πιτσίνιαγκα, που εξαιτίας ενός τροχαίου ατυχήματος βρίσκεται σήμερα σε αναπηρικό καροτσάκι, καθώς και με το νεαρό Δικηγόρο και Αντιδήμαρχο Ιλίου Βαγγέλη Αυγουλά, ο οποίος έχει γεννηθεί τυφλός.
 
Πέρα από τις απορίες για τις δυσκολίες στην καθημερινότητά τους και τον τρόπο που τις ξεπερνούν, ο Παναγιώτης και ο Βαγγέλης κλήθηκαν να απαντήσουν και σε πολύ φιλοσοφημένες ερωτήσεις, όπως αυτή ενός κοριτσιού Γ΄ Δημοτικού:
«Γιατί όλοι οι άνθρωποι να μην είναι το ίδιο και κάποιοι να ταλαιπωρούνται χωρίς να φταίνε;»
 
«Οι οδηγίες χρήσης των εργαστηρίων είναι πάντοτε ίδιες  και τα αποτελέσματα πάντα ελπιδοφόρα», δήλωσε ο εμψυχωτής των βιωματικών εργαστηρίων του ΣΚΕΠ Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας και μας εξήγησε:
«Τα παιδιά μπορούν να μας ρωτούν ελεύθερα ότι τους κατεβαίνει στο κεφάλι, ερκεί κανείς να μην κοροϊδέψει καμία απορία συμμαθητή του. Απαντάμε σε όλες τις ερωτήσεις και στο τέλος δίνουμε στα παιδιά να καταλάβουν ότι δε μιλούν με τον ανάπηρο Βαγγέλη ή με τον ανάπηρο Παναγιώτη, αλλά με το Βαγγέλη και τον Παναγιώτη που μπορούν να γίνουν φίλοι τους, γείτονές τους, συνάδελφοί τους και τυχαίνει να είναι ανάπηροι».
 
«Πως να κρυφτείς από τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα! Κάθε φορά που συζητώ ανά την Ελλάδα με τα παιδιά για τη διαφορετικότητα, έχω στο νου μου αυτό το τραγούδι και νιώθω πολύ τυχερός, γιατί με τέτοιες δράσεις επενδύουμε σε ευαισθητοποιημένους αυριανούς ενεργούς πολίτες αυτής της χώρας. Μόνο έτσι η Ελλάδα θα τα καταφέρει και με ορμητήριο την ελληλέγγυα δική μας ψυχή θα μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη κόντρα σε κάθε είδους κρίση στηριγμένοι αποκλειστικά στις δυνάμεις μας», δήλωσε ο κ. Αυγουλάς, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών.
 
Αναλυτικά στη δράση συμμετείχαν τα εξής σχολεία:
 
  • 7ο Δημοτικό Παλλήνης (35 μαθητές Γ΄Δημοτικού).
  • Ελληνογερμανική Αγωγή (25 μαθητές Γυμνασίου).
  • 1ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης (30 μαθητές).

Οι δράσεις του ΣΚΕΠ θα συνεχιστούν το Φλεβάρη και το Μάρτη και η τελετή λήξης του προγράμματος θ διεξαχθεί στις 29 Μαρτίου 2013 και ώρα 19:00 στο Μουσείο Βορρέ.
 
 
     
     
 
 


Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ''ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΑΤΙΑ'' ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 6 - 8 το απόγευμα, στο ραδιοφωνικό «Με Άλλα Μάτια» με το Βαγγέλη Αυγουλά και την Ελεάννα Φίλιου, θα γνωρίσετε το δάσκαλο που για δεκαετίες «δίνει φως» σε τυφλά παιδιά!
 
Ο Αλέξης Γκλίνος είναι δάσκαλος στο 35ο Δημοτικό Σχοελίο Πειραιά και ο πρώτος που εφάρμοσε στην Ελλάδα, στα τέλη της δεκαετίας του '80 την ένταξη ομαδικά μαθητών με προβλήματα όρασης σε κοινή σχολική τάξη μαζί με παιδιά που βλέπουν και παράλληλη διδακτική στήριξη.
 
Επίσης, παλιοί τυφλοί μαθητές του κ. Γκλίνου θα μιλήσουν για την ευεργετική επίδραση της εκπαιδευτικής ένταξης στη ζωή τους, καθώς και για την επιτυχημένη τους σταδιοδρομία σήμερα, ενώ και γονείς παιδιών με προβλήματα όρασης θα κάνουν τη δική τους κατάθεση ψυχής για τους ενδοιασμούς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ανατροφή ενός «διαφορετικού» παιδιού.


 
Ακόμη, θα γίνει συζήτηση για τη σημερινή κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα, με τις παρεμβάσεις του Παναγιώτη Μαρκοστάμου Οργανωτικού Γραμματέα της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών και του Ζαχαρία Καψαλάκη, Διευθυντή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Τυμπακίου και Αιρετού στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης.


 
Τέλος, όσοι ακούσετε την εκπομπή μέσα από το www.thisisradio.gr θα έχετε εκ νέου την ευκαιρία να κερδίσετε πλούσια δώρα, ενώ θα ακούσετε και σε πρώτη ραδιοφωνική μετάδοση το τραγούδι «Η Καρδιά μου Ραγίζει Για Σένα», σε στίχους και μουσική του επτάχρονου τυφλού μαθητή του κ. Γκλίνου Γιαννάκη Πολονύφη!
 
Κυριακή απόγευμα 6-8 ας δούμε την αισιόδοξη πλευρά της εκπαίδευσης και την ουσία της Ειδικής Αγωγής «Με Άλλα Μάτια»!
Συντονιστείτε στο www.thisisradio.gr ή ακούστε μας και από το κινητό σας τηλέφωνο μέσω του www.live24.gr.
 
 

Ο ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΠΟΛΥΪΑΤΡΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ 18.000 ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ

 
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Κεντρικά Γραφεία: Παλαιολόγου 9
Μαρούσι - Τ.Κ. 151 24 3ος όροφος
Τηλ: 210 8067888, 213 2031930 - 9
Fax: 213 2031950 email: info@ddy.gr
Γρ. Β. Ελλάδας: Α. Σαμανίδη 21, Τ.Κ. 55236
Δημαρχείο Πυλαίας - Χορτιάτη Θεσσαλονίκης
Τηλ: 2313 301038 Fax: 2310 345981
 
Δελτίο Τύπου
 
Μαρούσι, 5 Φεβρουαρίου 2013
 
Ο Δήμος Αμαρουσίου βοηθά τις προσπάθειες του Χαμόγελου του Παιδιού με τη Στήριξη του ΕΔΔΥΠΠΥ για την Εκστρατεία Δευτερογενούς Πρόληψης του Κινητού Πολυϊατρείου του Χαμόγελου του Παιδιού σε παιδιά 5 γεωγραφικών περιφερειών της Ελλάδας.
 
Σε μία ξεχωριστή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ζάππειο Μέγαρο με τη συμμετοχή του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων Προαγωγής Υγείας (ΕΔΔΥΠΠΥ), δόθηκε η εκκίνηση του νέου «οδοιπορικού» του κινητού πολυϊατρείου «Ιπποκράτης», του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που φιλοδοξεί το 2013 να καλύψει τις ανάγκες σε παροχή προληπτικής ιατρικής 18.000 παιδιών στην Ελλάδα.
 
Το ΕΔΔΥΠΠΥ στηρίζει το οδοιπορικό αυτό της προληπτικής ιατρικής σε 5 περιοχές της Ελλάδας, μέσα από το συντονισμό των Δήμων μελών και την ευαισθητοποίηση των δημοτών τους στον προσυμπτωματικό έλεγχο screening. Ο άρτιος εξοπλισμός της Κινητής Μονάδας με μηχανήματα παιδιατρικά, παιδοκαρδιολογικά, ακουολογικά, οφθαλμολογικά και οδοντιατρικά, ιδιαίτερα και με δυνατότητα τηλεϊατρικής σύνδεσης με εξειδικευμένες μονάδες, μπορεί να δώσει τη δυνατότητα ακόμη και στους πιο απομακρυσμένους Δήμους  μέλη του ΕΔΔΥΠΠΥ να έχουν ίση δυνατότητα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων σε παιδιά, με έμφαση σε αυτά που λόγω κοινωνικών, οικονομικών και άλλων δυσκολιών δεν έχουν την κατάλληλη παρακολούθηση και φροντίδα.
 
Τη δράση του «Ιπποκράτη» θα ενισχύσουν και οι άλλες δύο κινητές μονάδες προληπτικής ιατρικής που διαθέτει «Το Χαμόγελο του Παιδιού», Οφθαλμιατρικής & Ωτορινολαρυγγολογίας και Παιδιατρικής & Οδοντιατρικής.
 
Το «ταξίδι» θα διαρκέσει έως τα τέλη του Δεκεμβρίου. Στο διάστημα αυτό, οι μονάδες θα επισκεφθούν 5 γεωγραφικές περιφέρειες της Ελλάδας, διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα με στόχο την παροχή υπηρεσιών σε περισσότερα από 18.000 παιδιά. «Το Χαμόγελο του Παιδιού» υλοποιεί προγράμματα Προληπτικής Ιατρικής από το 2002, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, Υγείας και Παιδείας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους ιατρικούς συλλόγους σε όλη την Ελλάδα καθώς και με την υποστήριξη του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων - Προαγωγής Υγείας (ΕΔΔΥΠΠΥ), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2002 έως και το 2012 έχουν συνολικά εξεταστεί 23.852 παιδιά σε όλη τη χώρα. 
 
Ευχόμενος καλή επιτυχία στο οδοιπορικό υγείας του «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ» που ξεκινάει την άλλη εβδομάδα για την Κρήτη, ο Δήμαρχος Αμαρουσίου, Πρόεδρος του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων - Προαγωγής Υγείας (ΕΔΔΥΠΠΥ) και Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Γιώργος Πατούλης, ο οποίος δήλωσε: «Στη βαθειά οικονομική και ανθρωπιστική κρίση που ζούμε, η διατήρηση της υγείας των παιδιών μας είναι η πεμπτουσία της ζωής μας και της ύπαρξής μας. Αν η φτώχεια είναι μία φορά δύσκολη και η αρρώστια επίσης, ο συνδυασμός αρρώστιας και φτώχιας είναι οδυνηρός για οποιονδήποτε συνάνθρωπό μας το βιώνει. Το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας κάνει το 2013 πράξη τη στήριξη του κάθε δήμου μέλους του και τον κάθε δημότη του με έναν κεντρικό σχεδιασμό: την καταπολέμηση της αρρώστιας και της φτώχειας σε κάθε τοπική κοινωνία. Κάθε δράση μας και κάθε πρωτοβουλία μας έχει στόχο τον πολίτη και στόχευση την υγεία του. Συγχαίρουμε τον Πρόεδρο του Χαμόγελου του Παιδιού κο Γιαννόπουλο και την εταιρεία Johnson & Johnson για το πρόγραμμα Προληπτικής Ιατρικής που ξεκινούν σε 5 περιοχές της Ελλάδας για να ελέγξουν 18.000. Το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων και Προαγωγής Υγείαςσυμμετέχει σε αυτό το σπουδαίο εγχείρημα της πρώιμης διάγνωσης των παιδιατρικών και οδοντιατρικών προβλημάτων που θα συμβάλουν στην άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση πολλών νοσημάτων, πριν προλάβουν να εκδηλωθούν».
 
Κινητήριος δύναμη της φετινής διαδρομής του «Ιπποκράτη» είναι ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Johnson & Johnson Corporate Citizenship Trust. Χάρη στην οικονομική ενίσχυση του οργανισμού διασφαλίσθηκαν οι απαραίτητοι πόροι για την υλοποίηση του προγράμματος του 2013 για τον «Ιπποκράτη» και την παροχή των πολύτιμων υπηρεσιών του στα παιδιά.
 
«Η Johnson & Johnson είναι μια εταιρεία με παρουσία παγκόσμια, κυρίως όμως με ευαισθησία που επικεντρώνεται στα θέματα και στις ανάγκες του κάθε τόπου όπου δραστηριοποιείται. Η δραστηριότητά μας αφορά στους τομείς των καταναλωτικών και φαρμακευτικών προϊόντων και διαγνωστικών εργαλείων με στόχο τη συνεισφορά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και υγείας των πολιτών. Η φιλοσοφία της συμμετοχής και της προσφοράς στην κοινωνία αποτελεί βασική αρχή, όπως αποτυπώνεται στο πλαίσιο αρχών μας, στο «Πιστεύω» (Credo) της J&J, και που πρωτοβουλίες όπως η σημερινή επιβεβαιώνουν» δήλωσε η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της Johnson & Johnson Ελλάς Καταναλωτικά Προϊόντα, κα Έρρικα Λαμπριανού, η οποία κατά την παρουσίασή της αναφέρθηκε στη λειτουργία του Johnson & Johnson Corporate Citizenship Trust. «O Mh Kerdoskopik;ow Organism;ow Johnson & Johnson Corporate Citizenship Trust υλοποιεί ενέργειες Εταιρικής Κοινωνική Ευθύνης, μέσω στρατηγικών συνεργασιών, με κοινό πυρήνα όλων το πεδίο της υγείας. Το Trust έχει ευρεία δράση σε όλη την περιοχή ΕΜΕΑ(Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), έχοντας υποστηρίξει 118 projects σε περισσότερες από 40 χώρες».
 
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Johnson & Johnson Ελλάς Καταναλωτικά Προϊόντα, κ. Μάκης Κοσμάτος, ανέφερε στην τοποθέτησή του: «Πίστη μας αποτελεί ότι το μέγεθος μιας επιχείρησης κρίνεται από το αποτύπωμα της δραστηριότητάς της στην κοινωνία και στους ανθρώπους. Από το 1975 η Johnson & Johnson Ελλάς υπηρετεί την ελληνική οικονομία, προσπαθώντας να συνδυάζει την επιχειρηματική της επιτυχία με την προσφορά στην κοινωνία. Ειδικά τώρα, εν μέσω αυτού του δυσχερούς οικονομικού κλίματος, νιώθουμε την ευθύνη της στήριξης των συμπολιτών και της κοινωνίας μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής. Δίνοντας έμφαση στους ασθενέστερους, στα παιδιά. Ειδικά όταν πρόκειται για θέματα υγείας και διατροφής. Στο πλαίσιο αυτό εξασφαλίσαμε την ακόμα εντονότερη στήριξη του J & J Corporate Citizenship Trust για τη χρηματοδότηση στοχευμένων κοινωνικών δράσεων τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα. Δράσεων με νόημα και αξία, που θα μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Πρωτοβουλιών όπως ο «Ιπποκράτης» που σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία θα προσφέρει το αγαθό της προληπτικής ιατρικής εξέτασης στα παιδιά της χώρας μας».
 
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», κ. Κώστας Γιαννόπουλος, από την πλευρά του δήλωσε: «Σήμερα, το κράτος πρόνοιας καταρρέει και η Ελληνική οικογένεια αδυνατεί να καλύψει τις βασικές ανάγκες των παιδιών της. Τα αιτήματα που δεχόμαστε για παροχή προληπτικής ιατρικής σε όλη την Ελλάδα αυξάνονται ραγδαία. «Το Χαμόγελο του Παιδιού», μόνο του, αδυνατεί να καλύψει όλες τις ανάγκες. Χάρη στη Johnson & Johnson συνεχίζουμε τη δράση μας, θέτοντας ακόμα υψηλότερους στόχους. Το 2012 εξετάσαμε συνολικά 6.999 παιδιά. Το 2013 θα εξετάσουμε περισσότερα από 18.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα. Υπερδιπλασιάζουμε, δηλαδή, τον αριθμό των παιδιών που θα βρεθούμε κοντά τους χάρη στην πολύτιμη υποστήριξη της Johnson & Johnson, που στέκεται ουσιαστικά δίπλα μας. Ευχαριστούμε πολύ την εταιρεία και την καλωσορίζουμε στην οικογένειά μας!».