Μέσα σε έναν χρόνο είχαμε
1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία.
Κάθε ημέρα έχουμε πέντε
νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, δέκα παραπληγικούς, 60 τραυματίες, ενώ δεκάδες
χιλιάδες ευρώ είναι το κόστος σε υλικές ζημιές. Είναι σαν να πέφτει κάθε μέρα
σε μία κατοικημένη περιοχή ένα μικρό αεροσκάφος της αεροπλοΐας με 20 επιβάτες.
Τα πιο πολλά τροχαία συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κάτω από
45 χλμ. την ώρα. Τα περισσότερα θύματα που αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην
άσφαλτο είναι κάτω των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία το 60%
με 70% των θυμάτων από τροχαία είναι ηλικίας 15-29 ετών.
Αυτά τα συγκλονιστικά στοιχεία
παρουσίασε στη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας ο Αναστάσιος Μαρκούζος, γνωστός
ως Ιαβέρης. Και η κοινή παραδοχή όλων των μελών της ήταν ότι στους ελληνικούς
δρόμους γίνεται καθημερινά μία γενοκτονία.
Αιτία; Οι τραγικοί δρόμοι και
οι επικίνδυνοι οδηγοί, που σε συνδυασμό με την άγνοια και την αδιαφορία οδηγούν
σε ένα εγκληματικό αποτέλεσμα, όπως εξήγησε ο Ιαβέρης. Και αυτά μας κατατάσσουν
στην 28η και τελευταία θέση στην Ε.Ε.
«Τον καρκίνο του δρόμου στη
χώρα μας τον αντιμετωπίζουμε με παυσίπονο αντί χειρουργείου», είπε και έφερε ως
παράδειγμα το γεγονός ότι, ενώ σε όλες τις χώρες έχουν μειωθεί τα τροχαία από
20% έως 99,5%, όπως στη Σουηδία, στην Ελλάδα είχαμε αύξηση ως και 60%.
«Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο, όταν μπαίνει ένα
βλήμα», είπε χαρακτηριστικά ο Ιαβέρης και εξήγησε: «Μέσα στα τελευταία 100
χρόνια στην Ελλάδα, που πέρασε και δύο πολέμους, έχασαν τη ζωή τους σε ώρα
μάχης 70.000 ελληνόπουλα. Στα τελευταία 60 χρόνια με το αυτοκίνητο έχασαν τη
ζωή τους 140.000 άνθρωποι, ενώ 350.000 έμειναν ανάπηροι».
Η ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Ο Ιαβέρης έθεσε και μία άλλη
σημαντική παράμετρο, την οικονομική, καθώς, όπως είπε, «το 40% του κόστους στην
υγεία είναι από τροχαία. Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε
χρόνο. Στα 50 χρόνια σημαίνει 600 δισ. ευρώ πεταμένα, ματωμένα, στην άσφαλτο.
Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα, όταν όλα αυτά
τα χρήματα πετιούνται άδικα στο δρόμο».
Ο γνωστός αυτοκινητιστής ήταν
αποκαλυπτικός σε ό,τι αφορά την εγκληματική άγνοια που επιδεικνύουν οι γονείς
απέναντι στα παιδιά τους. «Ένας γονιός που οδηγεί με πάνω από 10 χιλιόμετρα την
ώρα το αυτοκίνητο και αφήνει το παιδί του να κάθεται στη μέση των πίσω
καθισμάτων και δεν το δένει κανονικά στο παιδικό κάθισμα είναι σαν να το
προορίζει για αναπηρικό καροτσάκι, που θα το σπρώχνει σε όλη του τη ζωή, αν
συμβεί ένα βίαιο φρενάρισμα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Μίλησε όμως και για γενικότερη
άγνοια που υπάρχει στην κοινή γνώμη σε ό,τι αφορά τη σημασία που έχει η ασφαλής
οδήγηση, επικαλούμενος το εξής παράδειγμα: «Ρώτησαν σε ένα τηλεπαιχνίδι 100
ανθρώπους για ποιο επάγγελμα χρειάζεται μικρότερη προσοχή και η πιο δημοφιλής
απάντηση με ποσοστό 80% ήταν ο επαγγελματίας οδηγός. Δηλαδή ο οδηγός του
σχολικού που μεταφέρει τα παιδιά μας», ανέφερε. Αξίζει να σημειωθεί ότι
ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη,
υπογραμμίζοντας ότι «είναι απόπειρα φόνου, είναι απόπειρα αυτοκτονίας».
Ο Ιαβέρης υπογράμμισε ότι,
μόνον αν αναληφθεί πρωτοβουλία σε υψηλό πολιτικό επίπεδο, μπορεί το εθνικό αυτό
πρόβλημα να πάρει σοβαρές διαστάσεις: «Για να σταματήσει το έγκλημα και η
γενοκτονία που συντελείται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους, πρέπει η
Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας να πάει στο Μαξίμου και να ζητήσει από τον
πρωθυπουργό να το πάρει πάνω του, γιατί είναι μέγα εθνικό και πολιτικό ζήτημα».
Σημειώνεται ότι η πρότασή του αυτή έδειξε να έχει θετική αποδοχή από την
Επιτροπή.
Πηγή: Εφημερίδα «Μακεδονία»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου