«Με τον Άκη μας δένουν πάρα
πολλά. Εκτός από την κοινή μας αγάπη για τη μουσική, μεγαλώσαμε στα ίδια στενά
του Μοσχάτου και κάναμε φωνητικά στους πιο σημαντικούς δίσκους της ελληνικής
δισκογραφίας τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι ένας τραγουδιστής που σε αντίθεση
με τη φρεσκάδα της ηλικίας του, έχει μεγάλη εμπειρία, πλούσιο ρεπερτόριο και
μια υπέροχη, αξιοζήλευτη φωνή. Του αξίζουν τα καλύτερα και του εύχομαι μέσα απ'
την καρδιά μου καλό δρόμο προς την κορυφή. Άκη σ' αγαπάω πολύ!» Πέγκυ Ζήνα.
Μια μόνο από τις
καταγεγραμμένες καταθέσεις σεβασμού και θαυμασμού, για την ποιότητα, το
ταλέντο, τα χαρίσματα και τον επαγγελματισμό του Άκη Δείξιμου, στοιχεία που
πλην της προσωπικής μας φιλίας, με έκαναν να τον συναντήσω στο Μοσχάτο, σε μια
συνοικιακή καφετέρια, ένα μεσημέρι του φετινού Καλοκαιριού, θέλοντας να βγάλω
προς τα έξω κάποια κομμάτια της ψυχής του, χωρίς μουσική και στίχους αυτή τη
φορά!
Ο Άκης Δείξιμος γεννήθηκε στην
Αθήνα το 1977 και σε ηλικία μόλις 10 ετών ξεκίνησε σπουδές κιθάρας, ενώ
παράλληλα συμμετείχε στην παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου, δίνοντας
σημαντικές παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μέσα από εκεί ήρθαν οι
πρώτες διακρίσεις όπως το 1ο βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρών Τραγουδιστών
στην Πορτογαλία το 1990, με τον γνωστό μας «Παλιάτσο» από τις όμορφες παιδικές
φωνές της διάσημης χορωδίας! Έφηβος ακόμα, συμμετείχε επίσης στην παράσταση
«Ζορμπάς» του Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο το 1991.
Η πρώτη συμμετοχή του σε δίσκο
ήταν το 1989, ως σολίστ στο album «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση του
Οδυσσέα Ελύτη με την Παιδική Χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου.
«Από μικρός ήξερα ότι θέλω να ασχοληθώ με το
τραγούδι. Θυμάμαι με τους γονείς μου και τον αδελφό μου, ήδη από νωρίς, να
τραγουδάμε όλοι μαζί στην οικογένεια και να κάνουμε περίεργα μουσικά πράγματα
–τετραφωνίες κλπ.-! Οι γονείς μου δεν είχαν μουσικές σπουδές, αλλά το αυτί μας
οικογενειακώς είχε αποκτήσει γούστο από νωρίς! Βρέθηκα για πρώτη φορά σε
στούντιο το 1988, σε ηλικία 11 ετών τότε! Ακόμα νιώθω το συγκλονιστικό και
μοναδικό συναίσθημα από όταν τραγουδούσα στο Ηρώδειο, κάνοντας συναυλίες με
τους κ. κ. Μίκη Θεοδωράκη και Οδυσσέα Ελύτη και κοιτώντας πάνω έβλεπα κατάμεστο
το χώρο από κόσμο και λίγο πιο πέρα την Ακρόπολη», μας λέει ο Άκης.
Το 1997 ξεκινά να συνθέτει τα
πρώτα του τραγούδια και σύντομα κάνει επιτυχημένες συνεργασίες με μεγάλα ονόματα
όπως ο Αντώνης Ρέμος, η Νατάσσα Θεοδωρίδου, ο Βασίλης Καρράς, ο Σταμάτης
Γονίδης, η Λίτσα Γιαγκούση, ο Δημήτρης Κόκοτας, ο Γιάννης Πλούταρχος, η Πέγκυ
Ζήνα κ.ά.
Ποιος από μας άλλωστε δεν έχει
τραγουδήσει, σε μουσική Άκη Δείξιμου; "Αν υπάρχει Παράδεισος"/Νατάσσα
Θεοδωρίδου, "Απόδειξέ το"/Αντώνης Ρέμος, "Θαύματα"/Νίνο,
"Στο αντίθετο ρεύμα"/Γιάννης Πλούταρχος, "Κάνει
μοναξιά"/Ηλίας Βρεττός, "Μες την τρέλα μου"/Κέλλυ Κελεκίδου,
κ.α.
«Θεωρώ ότι είμαι καλός
τραγουδιστής, δουλεύω καθημερινά για να βελτιώνομαι και τα όνειρα μου, μου λένε
να θέλω να κάνω ακόμα πολλά», μας δήλωνε ο Άκης Δείξιμος πρόσφατα, κατά την
αποφώνηση στο Άλσος Περιστερίου, συμμετέχοντας αφιλοκερδώς στις 6 Ιουλίου 2016
στο φιλανθρωπικό, «3ο Music Dream Festival», εκδήλωση αφιερωμένη
μουσικά στον κ. Μίμη Πλέσσα και με στόχο την υποστήριξη και προώθηση του έργου
των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδος!
«Έπιασα τον εαυτό μου να
τρέμει και μάλιστα μπερδεύτηκα σε μια εισαγωγή σε ένα τραγούδι γιατί
σκεφτόμουνα το μέγεθος του μουσικού πνεύματος που είχα απέναντι μου! Ήμουν
τρομερά αγχωμένος έχοντας για πρώτη φορά ως ακροατή μου την τεράστια μουσική
διάνοια, τον μεγάλο μουσικό και μεγάλο συνθέτη κ. Μίμη Πλέσσα, με τον οποίο
συνευρεθήκαμε για πρώτη φορά μουσικά», δήλωσε στο πλαίσιο της συναυλίας ο Άκης
Δείξιμος και συμπλήρωσε: «Θεωρώ τον κ. Πλέσσα έναν από τους τρεις κορυφαίους
Έλληνες δημιουργούς, μαζί με τους κ. κ. Θεοδωράκη και Χατζηδάκη. Φανταστείτε
πως ένιωθα όταν με κοιτούσε να ερμηνεύω τραγούδια του! Και θα ήθελα πολύ να
μάθω τι σκεφτόταν όταν με άκουγε και παράλληλα χαμήλωνε το βλέμμα του και
φαινόταν απορροφημένος σε νότες και σκέψεις»!
[Δείτε αναλυτικό ρεπορτάζ για
τη σχετική εκδήλωση στο
-Η πρώτη μουσική σου «ένταξη»
στη νύχτα;
«Ήμουν 15 ετών και το πρώτο μου μεροκάματο στη
νύχτα ήταν 4.000 δραχμές. Είχα φτιάξει μια ερασιτεχνική μπάντα με συμμαθητές
μου και παίζαμε σε νησιά. Μετά στην Αθήνα, ένα χρόνο αργότερα, θυμάμαι το δεύτερο
μεροκάματο μου ήταν 8.000 δραχμές. Και κάπου εκεί τη μουσική μου διαδρομή
διακόπτει για λίγο ο στρατός, ενώ έχω κλείσει δουλειά τον επόμενο Χειμώνα με
τον Νότη Σφακιανάκη. Δε μπόρεσα βέβαια να πάω ποτέ, αλλά πήρα τηλέφωνο το Νότη
Σφακιανάκη και του πρότεινα να πάρει στη θέση μου το μικρότερο αδελφό μου Κώστα
Δόξα, όπως και έγινε! Και έτσι, ενώ ο Κώστας πήγαινε Λύκειο, ξεκίνησε και αυτός
τη μουσική του πορεία»!
-Στα 19 σου φιγουράρεις ήδη σε
δίσκους γνωστών τραγουδιστών και είσαι αναγνωρίσιμος από τους μουσικούς κύκλους
ως το στρατό! Με τέτοια ανοδική πορεία, πόσο εύκολα «καβαλάς το καλάμι»;
«Μου συνέβη να καραψωνιστώ με
αυτή την πορεία της δουλειάς μου. Και το έζησα αυτό το στάδιο. Νέος ων άλλωστε,
γιατί να μην το ευχαριστηθείς; Αλλά κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι όλο αυτό
δεν ήταν ο στόχος μου και άρχισε να με φθείρει καθημερινά. Και τότε έβαλα το
φρένο στον εαυτό μου και επαναπροσδιόρισα της επιλογές μου. Κατάλαβα ότι «το
καλάμι» ίσως και να είναι ο πρόσκαιρος προορισμός ενός παιδιού, αλλά σίγουρα
δεν είναι ο στόχος ενός καλλιτέχνη».
Ζητάω από τον Άκη να μου
συγκρίνει τραγούδια, να μου πει ποια ξεχωρίζει κλπ.: «Μην πέφτεις σε αυτήν την
παγίδα», μου λέει. «Τα τραγούδια φτιάχνονται όλα για να τα αγαπάμε, όχι για να
τα συγκρίνουμε»! Πάντως μια ιδιαίτερη αγάπη του στο κορυφαίο ζεμπέκικο, στη
«Συννεφιασμένη Κυριακή», την έχω ψαρέψει και σας τη μαρτυράω!
Τη φωνή του Άκη, εκτός από τα
δικά του τραγούδια, την συναντάμε πίσω από τα μεγαλύτερα ονόματα της Ελληνικής
δισκογραφίας, αφού έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλους στα φωνητικά.
Η προσωπική του δισκογραφία
ξεκινάει το 1998 με το cd "Σε αποδράσεις μυστικές" (Warner Music), σε
στίχους του Πάνου Φαλάρα και μουσική δική του, από το οποίο ξεχώρισε το
τραγούδι "Καληνύχτα Ιωάννα".
«Το κονέ μου το
έκανε τότε ο Νίκος Μουρατίδης που είχε ακούσει τη μουσική μου και του άρεσε»,
μας εξηγεί.
Ο αείμνηστος Αντώνης Βαρδής,
δήλωσε στην παρουσίαση του πρώτου cd του Άκη Δείξιμου: «Ο Άκης είναι
ανιψιός και βαφτισιμιός μου και από μικρό τον παρακολουθούσα και είχα διακρίνει
το ταλέντο του και την αγάπη του για την μουσική. Σπουδάζοντας βελτιώθηκε ακόμη
περισσότερο και νομίζω πως η στιγμή αυτή που κάνει το CD είναι η καταλληλότερη
γιατί εκτός από καλός τραγουδιστής, μουσικός και συνθέτης, είναι πιο ώριμος και
με περισσότερες γνώσεις. Του εύχομαι μέσα απ' την καρδιά μου να έχει μεγάλη
επιτυχία και ν' αγαπηθούν τα τραγούδια του από τον κόσμο».
Το δεύτερο δισκογραφικό βήμα
του Άκη, έγινε το 2003, με το cd "Πάλι νύχτωσε" (Universal Music), σε
μουσική δική του και στίχους πολλών γνωστών στιχουργών.
Το 2009 κάνει το τρίτο
δισκογραφικό του βήμα με το cd "Διάβασε τα μάτια μου", από το οποίο
ξεχώρισε το τραγούδι "Αγάπη μου και μένα" (Άκης Δείξιμος-Άννα Ιωαννίδου)
με ένα πολύ επιτυχημένο remix του Χριστόδουλου Σιγανού και του Valentino.
Το τραγούδι του "Τώρα το
θυμήθηκες" σε στίχους Ναταλίας Γερμανού που τραγούδησε η Νατάσσα
Θεοδωρίδου, μπήκε στη συλλογή 'BUDDHA BAR 4' και πούλησε σε όλο τον κόσμο!
Ο Άκης Δείξιμος έχει
επίσης συμμετάσχει τέσσερεις φορές στο γνωστό μουσικό τηλεοπτικό show
"X-Factor" ως καθηγητής φωνητικής των συμμετεχόντων, καταφέρνοντας
δύο φορές να κερδίσει με μαθητές των ομάδων που είχε αναλάβει.
«Όσοι ασχολούμαστε με τη μουσική και
καταφέρνουμε και παίρνουμε την ενέργεια και τα συναισθήματα του κόσμου μέσα από
τη δουλειά μας, είμαστε και νιώθουμε Ευλογημένοι με όλη τη σημασία της λέξης»,
μας λέει!
Πρόσφατα τον συναντήσαμε σε
τρία τραγούδια και video clips μαζί με τον γνωστό ράπερ TUS και την Ελισάβετ
Σπανού ("Κάν'την", "Παντελάκης" και
"Hipnosedon"), στα οποία την παραγωγή υπογράφει ο Φοίβος.
Παράλληλα, κυκλοφόρησε και το
νέο του τραγούδι "Όπως τα 'χω στο μυαλό μου" σε μουσική του ίδιου και
στίχους του Νίκου Σαρρή.
Ο Φοίβος έχει δηλώσει
χαρακτηριστικά για τον Άκη Δείξιμο: «Ο Άκης αποτελεί έναν από τους μόνιμους
συνεργάτες μου τα τελευταία 10 χρόνια. Είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός
χεριού τα τραγούδια που έχω βγάλει αυτή τη δεκαετία χωρίς να τον χρησιμοποιήσω.
Όταν τον καλώ στο στούντιο, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα έχω το καλύτερο
αποτέλεσμα, όσο δύσκολη κι αν είναι η 'αποστολή' που του αναθέτω. Θα μπορούσα
να πω ότι δεν μου έχει αφήσει περιθώρια να μπορώ να φανταστώ ότι θα μπορούσε να
υπάρχει κάποιος καλύτερος ή έστω ισάξιός του! Είναι πολύ ταλαντούχος, πολύ
έμπειρος πια, άριστος συνεργάτης και απόλυτα επαγγελματίας».
-Τι γίνεται όταν ακούς ένα
τραγούδι σου στο ραδιόφωνο;
«Θυμάμαι αμέσως τι ένιωθα και
που βρισκόμουν όταν το έγραφα, ακόμη και τι ρούχα φορούσα»!
-Ποιες είναι οι προϋποθέσεις
για να γράψεις μουσική σε ένα τραγούδι;
«Θέλω όταν γράφω να είμαι ξεκούραστος. Γι’ αυτό
γράφω στα ρεπό μου ή σε φάσεις που δεν κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Επίσης
δε μου συμβαίνει να γράφω ποτέ όταν ζω έντονα συναισθήματα, π.χ. να έχω
χωρίσει, να νιώθω μια ερωτική απογοήτευση κλπ. Θέλω όταν γράφω να είμαι καλά»!
Ο Άκης Δείξιμος αναφέρθηκε στη
φρίκη που πέρασε έφηβος κατά τη μεταφώνηση του, ενώ συζητήσαμε και για την
κοινή μας αγάπη για τον Ολυμπιακό! Και φυσικά σταθήκαμε πολύ και σε έναν άνθρωπο
που αγαπάμε και θαυμάζουμε και οι δύο πάρα πολύ, ο καθένας για τους δικούς του
λόγους: τον κ. Πασχάλη Τερζή!
«Συναντηθήκαμε μουσικά με τον Πασχάλη Τερζή
στον δίσκο του «Δε Με Κατάλαβες Ποτέ», όπου του έκανα τις δεύτερες φωνές. Ήταν
ο μόνος τραγουδιστής που μου είχε πει «Άκη τον επόμενο Χειμώνα θέλω να
δουλέψουμε μαζί», το 2006 και το τήρησε! Συνήθως με ξεχνούσαν! Αλλά ο Πασχάλης
με πήρε κάποια στιγμή στο κινητό μου και με ρώτησε «έλα είσαι έτοιμος;
Ξεκινάμε»! και βραχυκύκλωσα!», και συμπληρώνει: «Ο Πασχάλης Τερζής μου έδωσε
μοναδική ευκαιρία γιατί δε με είχε για τα φωνητικά του back stage. Με
είχε στο δεύτερο πρόγραμμα του, το λαϊκό, δίπλα του, μαζί του στην πίστα. Ήταν
σαν να έλεγε στους χιλιάδες κόσμο που ερχόταν καθημερινά για να τον απολαύσουν
ότι «κύριοι, αυτός εδώ είναι τραγουδιστής, όχι ο μικρός που
τον βοηθάω». Και αυτό με εδραίωσε στη συνείδηση του κόσμου.
Θυμάμαι τη δεύτερη season που
δουλεύαμε μαζί, κάποιες φορές έφευγε ξαφνικά από την πίστα και με άφηνε μόνο
μου να βγάλω ένα κομμάτι του δεύτερου προγράμματος του. Στην αρχή μου κόβονταν
τα πόδια και ένιωθα ότι τραγουδούσα για πρώτη φορά στη ζωή μου και μάλιστα σε
ένα κατάμεστο ΟΑΚΑ. Αλλά κυνήγησα να αρπάξω αυτή την ευκαιρία. Και ευχαριστώ
και όλο τον έμψυχο μηχανισμό που τότε στην Ιερά Οδό με αγκάλιαζε και όλοι μου
συμπεριφέρονταν άψογα και μαζί με τον Πασχάλη με στήριζαν ως τραγουδιστή.
Από τότε και άτομα που δε μου
τηλεφωνούσαν ποτέ, με έπαιρναν να πάω να δουλέψω μαζί τους ως ανεξάρτητος
τραγουδιστής»!
-Ρωτάω τον Άκη για τη
«βιομηχανία» ταλέντων που παρακολουθούμε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας:
«Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε κυρίως μέτριους
τραγουδιστές και αυτό έχει την εξήγηση του, γιατί αφενός δεν έχουμε μουσική
παιδεία στην Ελλάδα και αφ’ ετέρου τα ακούσματα μας τα τελευταία χρόνια, είναι
κυρίως σχετικά κακά. Τα talent show είναι ένας τρόπος παιδιά με
ταλέντο, να ζουν μια τεράστια audition μπροστά σε κοινό και κάμερες.
Και παράλληλα η τηλεόραση «πουλά» ένα τηλεοπτικό προϊόν, που το θέλει όσο
καλύτερο γίνεται, για τους δικούς της λόγους. Το κλειδί είναι κάθε τραγουδιστής
να μη μείνει εκεί και να συνεχίσει να δουλεύει σκληρά και μόλις σβήσουν τα
τηλεοπτικά φώτα. Όσοι εκμεταλλεύτηκαν σωστά το τι θα κάνουν παραπέρα από το talent show,
προχώρησαν. Και σίγουρα, ταλέντα πάντα θα υπάρχουν».
Πλέον ο Άκης Δείξιμος έχει
συνεργασία με τη “Spicy Records» και μας επιφυλάσσει όμορφα πράγματα στο
άμεσο μέλλον. Επίσης το φετινό Καλοκαίρι τον ζήσαμε σε μεγάλη περιοδεία σε
Ελλάδα και Κύπρο, δίπλα στη Νατάσσα Θεοδωρίδου.
Και κάτι που προκαλεί
εντύπωση; Ο Άκης Δείξιμος ούτε πίνει ούτε καπνίζει, καταρρίπτοντας έτσι τα
πορτρέτα όσων δουλεύουν στη νύχτα όπως συνηθίζουμε να τα φανταζόμαστε!
-Ζήτησα από τον Άκη να μου
ορίσει την έννοια του Καλλιτέχνη!
«Ο κάθε Καλλιτέχνης είναι τα ακούσματα του, σε
συνάρτηση με το γούστο του και με την ψυχή του», μου απαντά!
-Νιώθω ότι τον τελευταίο
καιρό, έχουμε «πνιγεί» από επανεκτελέσεις και διασκευές παλιών τραγουδιών;
«Εκ του αποτελέσματος μπορώ να το δεχτώ αυτό,
διότι επικρατεί έλλειψη έμπνευσης. Ωστόσο διασκευές και επανεκτελέσεις
τραγουδιών γίνονταν πάντα. Αρκεί βέβαια να διαπνέονται από το σεβασμό στον
πρώτο δημιουργό. Γενικότερα, πιο παλιά στόχος ήταν η δημιουργία και το να
φτιαχτούν όμορφα τραγούδια για να μείνουν. Σήμερα που δεν υπάρχει δισκογραφία,
στόχος είναι το να σωθούμε με ένα εμπορικό τραγούδι που θα κρατήσει τον
καλλιτέχνη στην επικαιρότητα μέσω Youtube, Διαδικτύου κλπ., θα του δώσει
ένα μεροκάματο στο κέντρο το βράδυ και θα κάνει το τραγούδι να ακούγεται στο
ραδιόφωνο».
Γνωρίζω και σας προβάλλω έναν
άνθρωπου που για πάνω από 20 χρόνια ζει από τη μουσική αξιοπρεπώς, γιατί κάνει
αυτό που αγαπά! Σεμνός, προσιτός, με πολλές μουσικές γνώσεις και παιδεία,
λάτρης της οικογένειας και ακριβοδίκαιος. Κάπως έτσι, με αυτό το άρθρο, θέλω να
συμπληρώσω το πορτρέτο του Άκη Δείξιμου, χωρίς κομπλιμέντα και υπερβολές.
Τα όνειρα του Άκη;
Να προλάβει να γράψει μουσική
και να ακούσει τον Πασχάλη Τερζή να τραγουδά ένα τραγούδι του, όπως και να
συνεργαστεί και με τον Γιάννη Πάριο!
Και κλείνω με το μήνυμα του
Άκη στους νέους:
«Θα συμβούλευα τους νέους που
θέλουν να γίνουν τραγουδιστές να μάθουν ένα όργανο, να δουλεύουν σκληρά
καθημερινά και να καταλάβουν ότι η μουσική είναι ο μόνος δρόμος που θα τους
κάνει καλύτερους σε αυτό που θέλουν να κάνουν. Δυστυχώς τα πρότυπα που
περικυκλώνουν τους νέους σήμερα, δείχνουν ότι ο δρόμος προς το τραγούδι είναι
εύκολος. Δεν είναι έτσι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου