meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΡΩΤΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ SOS




Η εφαρμογή NeverLost για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android δημιουργήθηκε από μαθητές σχολείων, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, με αποκλειστικό σκοπό να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας. Το κίνητρο τους, όπως αποκάλυψαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήταν να βοηθήσουν παιδιά με ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Κέρκυρας.

Η εφαρμογή «Neverlost» που δημιούργησαν μαθητές από την Κέρκυρα πήρε το πρώτο βραβείο στον φετινό διεθνή διαγωνισμό «Πρόσωπα της Πληροφορικής-Faces of Computing» στην κατηγορία Γυμνάσια. Πρόκειται για ένα εργαλείο που έχει στόχο να βοηθά τα παιδιά που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.

Η εφαρμογή NeverLost για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android δημιουργήθηκε από μαθητές σχολείων, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, με αποκλειστικό σκοπό να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας.

Το κίνητρο τους, όπως αποκάλυψαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήταν να βοηθήσουν παιδιά με    ειδικές ικανότητες, νοητική υστέρηση και πολυαναπηρίες του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Κέρκυρας.

Ο προβληματισμός τους αρχικά ήταν, πώς θα μπορούσαν αυτά τα παιδιά, με την κατοχή ενός κινητού τηλεφώνου, να καλέσουν σε βοήθεια, κάνοντας όσο το δυνατό λιγότερες κινήσεις. Για αυτό το λόγο, σκέφτηκαν και δημιούργησαν μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την οποία ένα παιδί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μπορεί με 2 μόνο κινήσεις, 2 κλικ, να καλέσει ένα τηλεφωνικό αριθμό, να στείλει ένα μήνυμα SMS, να δει τη θέση του σε χάρτη, να στείλει τη διεύθυνση που βρίσκεται, ή να στείλει το χάρτη της θέσης του.

Η εφαρμογή Neverlost μπορεί να κατέβει δωρεάν, από το Google Play Store, ενώ πληροφορίες για την εφαρμογή υπάρχουν στην σελίδα που δημιούργησαν οι μαθητές: epalkerkyras.com/neverlost



Δείτε πως λειτουργεί η εφαρμογή 

 «Η ιδέα ήταν των παιδιών και εμείς φροντίσαμε να τους δείξουμε τον τρόπο και τα εργαλεία με τα οποία θα μπορέσουν να κάνουν την ιδέα τους πράξη. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και ακόμα και σήμερα λαμβάνουμε μηνύματα γονιών από την Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό όπου μας συγχαίρουν για την εφαρμογή μας. Το δημόσιο σχολείο έδειξε ότι μπορεί να φθάσει σε εξαιρετικά αποτελέσματα ακόμα και αυτές τις δύσκολες μέρες για όλους μας» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Πληροφορικής Σωτήρης Φωτίου του Γυμνασίου Αμφιπαγιτών.

 «Αυτή η βράβευση σημαίνει πολλά για εμένα, αισθάνομαι πολύ χαρούμενος για αυτό το κατόρθωμα γιατί δουλέψαμε όλοι μαζί πολύ σκληρά και καταφέραμε να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας» δηλώνει ο 15χρονος μαθητής Κωνσταντίνος Μουζακίτης από την ομάδα που δημιούργησε την εφαρμογή.

Η Δήμητρα Μπαντούνου νιώθει περήφανη που είχε την ευκαιρία να συμβάλει σε κάτι τόσο σημαντικό. «Είναι κάτι το ιδιαίτερο, το οποίο έχει ήδη βοηθήσει κάποια παιδιά. Η βράβευση αυτή με έκανε να νιώσω χρήσιμη για την κοινωνία».

 δημιουργία της εφαρμογής έγινε από το Γυμνάσιμο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας. Συνεργάστηκαν με το ΕΠΑΛ Κ. Κορακιάνας, το 2ο και το 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας, με υπεύθυνους τους καθηγητές πληροφορικής Σ. Φωτίου, Ν. Αλεξάκη, Ε. Σιώτο και Σ. Θύμη.

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν «Η Πληροφορική για το κοινό καλό» και επιλέχθηκε επειδή προτρέπει τους μαθητές να δείξουν την ευαισθητοποίησή τους, σε θέματα έκτος της καθημερινότητάς τους και τον τρόπο που η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στο να γίνει ο κόσμος καλύτερος.

Στην ανακοίνωση των βραβείων της CSTA, το μέλος της Laura Blankenship αναφέρει: «Οι μαθητές δεν είναι μόνο καταναλωτές της τεχνολογίας αλλά και οι δημιουργοί της. Το να δείχνεις στους μαθητές, την αξία και τα πλεονεκτήματα της πληροφορικής είναι εξέχουσας σημασίας. Οι μαθητές θέλουν συχνά να βλέπουν την πληροφορική ως κάτι περισσότερο από το να δημιουργήσουν το επόμενο Angry Birds ή Minecraft. Θέλουν να αισθάνονται ότι με την επιστήμη της Πληροφορικής, μπορούν να βοηθήσουν ολόκληρη την ανθρωπότητα».

Στην κατηγορία Λύκεια, πρώτο βραβείο πήρε σχολείο από το Phoenix των Η.Π.Α. Το βίντεο που δημιούργησαν δείχνει, πως η πληροφορική άλλαξε τη ζωή του αδερφού μιας μαθήτριας του σχολείου, ο οποίος έχει αυτισμό.

Στην κατηγορία Δημοτικά, πρώτο βραβείο πήρε η εφαρμογή από το Δημοτικό σχολείο του Kac στη Σερβία. Οι μαθητές του, σχεδίασαν ένα ρομπότ που ανταποκρίνεται στις φωνητικές οδηγίες, ώστε να βοηθήσουν τυφλά παιδιά στην εκπαίδευση.

Δείτε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=2SAYDKRfoMU.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου