Κίνητρο των κινέζων ερευνητών
είναι να βοηθήσουν τα άτομα με κινητική αναπηρία
να οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο μόνο με το μυαλό τους. Όσον αφορά τους κινδύνους για σοβαρά τροχαία από ένα
όχημα ελεγχόμενο από το νου ενός οδηγού
που είναι αφηρημένος, ο κινέζος ερευνητής είπε ότι οι φόβοι αυτοί είναι υπερβολικοί, επειδή η νοητική
συγκέντρωση του οδηγού απαιτείται μόνο όταν
πρέπει να δώσει μια εντολή στο αυτοκίνητο και όχι σε συνεχή βάση.
Τιανζίν.
Κινέζοι ερευνητές παρουσίασαν
ένα αυτοκίνητο, το οποίο ελέγχει κανείς μόνο με τη σκέψη του. Ο οδηγός φορά στο κεφάλι μια
ειδική κάσκα και στέλνει με το μυαλό του
εντολές στο όχημα, το οποίο κλειδώνει-ξεκλειδώνει, σταματά-ξεκινά, κινείται μπρος-πίσω κ.ά.
«Εγκεφαλικός» οδηγός.
Όλα αυτά γίνονται καθαρά με
τον νου, χωρίς να επέμβουν τα χέρια ή τα πόδια του οδηγού. Προς το παρόν, η τεχνολογία δεν
είναι τόσο προχωρημένη και ασφαλής, ώστε
να οδηγεί κανείς κανονικά στο δρόμο, καθώς το αυτοκίνητο μπορεί να ελεγχθεί νοητικά μόνο σε ευθεία
γραμμή και δεν μπορεί να στρίψει.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου
Νανκάι της πόλης Τιανζίν στη βορειοανατολική
Κίνα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ντουάν Φενγκ του Κολλεγίου Μηχανικών Υπολογιστών, δήλωσαν
ότι το αυτοκίνητο αναπτύσσεται σε
συνεργασία με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motor και δεν υπάρχουν -ακόμη τουλάχιστον-
σχέδια για μαζική παραγωγή του.
Η τεχνολογία.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός στην
ειδική κάσκα του κεφαλιού περιλαμβάνει 16 αισθητήρες που συλλαμβάνουν τα σήματα του
ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος του οδηγού.
Ένα πρόγραμμα λογισμικού «μεταφράζει» τα σήματα σε εντολές ελέγχου, οι οποίες μετά στέλνονται ασύρματα
στο αυτοκίνητο.
Ο Φενγκ δήλωσε αισιόδοξος ότι
είναι θέμα χρόνου να συνδυασθεί η τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων τύπου
Google με την τεχνολογία του νοητικού ελέγχου των αυτοκινήτων. Κίνητρο των κινέζων ερευνητών
είναι να βοηθήσουν τα άτομα με κινητική
αναπηρία να οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο μόνο με το μυαλό τους.
Όσον αφορά τους κινδύνους για
σοβαρά τροχαία από ένα όχημα ελεγχόμενο από το νου ενός οδηγού που είναι αφηρημένος, ο
κινέζος ερευνητής είπε ότι οι φόβοι
αυτοί είναι υπερβολικοί, επειδή η νοητική συγκέντρωση του οδηγού απαιτείται μόνο όταν πρέπει να δώσει μια
εντολή στο αυτοκίνητο και όχι σε συνεχή
βάση. Φυσικά, τέτοιες διαβεβαιώσεις είναι αμφίβολο αν θα καθησυχάσουν τους πάντες...
Πηγή:
http://news.in.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου