meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

SOS ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ -ΞΑΝΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΥΓΟΥΛΑΣ



ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ


Email: prolipsiworkers@gmail.com – Τηλ.: 6978741064, 6985713648

Τρίτη, 01/09/ 2015

FOLLOW-UP Συνέντευξης Τύπου στην Αθήνα

Το Δ.Σ. του Σωματείου των Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων  παραχώρησε σήμερα, 1/9, συνέντευξη τύπου. Κάλυψαν δημοσιογράφοι, ενώ στήριξε με την παρουσία του το Μέλος της Επιτροπής Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ, κος. Ευάγγελος Αυγουλάς και η εκπρόσωπος των εργαζομένων του 18 ΑΝΩ, Μαρία Χλωρού.

Τα Μέλη του Δ.Σ., Νίκος Λάιος, Αλέξανδρος Σταθακιός, Γιώργος Λεχουρίτης, Ιωάννα Μαρίνου και Σπύρος Σασσάνης  ενημέρωσαν για το έργο των εργαζομένων των Κέντρων Πρόληψης στις συνεχιζόμενες συνθήκες διάρρηξης των δεσμών, φτωχοποίησης, αποξένωσης, εξατομίκευσης, έλλειψης νοήματος και προοπτικών.

Ενημέρωσαν πως, παρά τον υπερδιπλασιασμό της δουλειάς σε υποστελεχωμένες δομές, που συνδυάζεται με κρίσιμες ποιοτικές αλλαγές στους ανθρώπους, τις αντιλήψεις, τις σχέσεις τους στην εποχή των μνημονίων, συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στην επιχορήγηση των Κέντρων Πρόληψης.  Σημείωσαν πως η 3η δόση του Υπουργείου Εσωτερικών, που βάσει Προγραμματικής Σύμβασης έπρεπε να έχει καταβληθεί τον Ιούλιο του 2015, δεν έχει ακόμη εκταμιευθεί, εντείνοντας τα ήδη σωρευμένα προβλήματα (απλήρωτοι/ες εργαζόμενοι/ες, οφειλές σε ΙΚΑ και Εφορίες).

Κατηγόρησαν το γραφείο του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας για την καθυστέρηση έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), που όφειλε να έχει ολοκληρωθεί -σε συνέχεια διάταξης Νόμου, ψηφισμένου τον Μάρτιο του 2015- και αφορά τον ορισμό μιας νομότυπης και ενιαίας διαδικασίας ένταξης των εργαζομένων σε κοινό μισθολόγιο. Χωρίς αυτήν την ΚΥΑ, δεν υφίσταται καν ενιαίος τρόπος υπαγωγής σε μισθολόγιο, δεν προσδιορίζονται προϋπηρεσίες και αρμοδιότητες, δεν ρυθμίζονται κρίσιμα ζητήματα που συσσωρεύτηκαν ως την ψήφιση του Νόμου. Ως συνέπεια, δεν μπορούν να προϋπολογιστούν και να απολογιστούν οι δαπάνες των δομών και καθυστερούν έτι περαιτέρω οι υπογραφές διμερών συμβάσεων μεταξύ ΟΚΑΝΑ και κάθε Κέντρου Πρόληψης – καθιστώντας τα Κέντρα Πρόληψης «δομές-φαντάσματα», στα όρια του Νόμου. Παρότι και το Υπουργείο Υγείας (εποπτεύων φορέας, πια) και ο ΟΚΑΝΑ (επιστημονικός επόπτης και συμβαλλόμενος στις ανύπαρκτες συμβάσεις συνεργασίας) είναι ολοφάνερα έκθετοι, ωστόσο η ΚΥΑ κλείστηκε στα συρτάρια.

Μόνο την τελευταία βδομάδα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, μετά από πιέσεις του Σωματείου μας και την ανάληψη του θέματος από το γραφείο του πρώην Υπουργού Υγείας, υπήρξε ξεμπλοκάρισμα – με σημαντική τη συμβολή του παρόντος στη συνέντευξη τύπου, κου. Αυγουλά. Στις 27 Αυγούστου, η ΚΥΑ υπογράφηκε από τους τότε Υπουργούς Υγείας και Εσωτερικών, αλλά δεν έγινε δεκτή από το Εθνικό Τυπογραφείο, λόγω προθεσμίας κατάθεσης εγγράφων στο όριο της αντικατάστασης της κυβέρνησης από υπηρεσιακή.

Βαρύτατες ευθύνες καταλόγισαν οι εκπρόσωποι του Σωματείου στο γραφείο του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας και για την καθυστέρηση συγκρότησης και σύγκλησης της Επιτροπής Παρακολούθησης για τη Λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης (συνεδρίασε μόνο μία φορά στους 7 μήνες κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), καθώς και της συγκρότησης ομάδας εργασίας για την επεξεργασία Ενιαίου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης (προβλεπόμενου από νόμο του… 2011 και από την τρέχουσα κεντρική Προγραμματική Σύμβαση, που το Υπουργείο Υγείας έχει υπογράψει). Με τις καθυστερήσεις αυτές το μόνο όργανο που μπορεί να ασκεί πραγματικά κάποια εποπτεία στα Κέντρα Πρόληψης δεν λειτουργεί, ενώ οι 67 αστικές εταιρείες αφήνονται να λειτουργούν η καθεμιά όπως επιθυμεί το δικό της Δ.Σ. (αν υποτεθεί ότι επιθυμούν κάτι συγκεκριμένο).

Τέλος, στο ζήτημα της επίλυσης του θεσμικού προβλήματος των Κέντρων Πρόληψης -επίλυση που όχι μόνο δεν θα είχε οικονομικό κόστος, αλλά θα δημιουργούσε οικονομίες και διαφάνεια- η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όχι μόνο δεν έκανε αυτό για το οποίο είχε δεσμευτεί (13 ΝΠΔΔ), αλλά δεν έκανε ή καν πρότεινε τίποτα.

Η εκτίμηση του Δ.Σ. του Σωματείου είναι πως όλες αυτές οι καθυστερήσεις οφείλονται μεν σε διάφορους λόγους, ωστόσο κεντρικός λόγος είναι ότι μια σειρά διαχρονικών συμφερόντων, που εκφράστηκαν και δια του γραφείου του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, επιθυμούν να μην υπάρχει στέρεος, ενιαίος, αυτόνομος και δημόσιος πυλώνας Πρόληψης της εξάρτησης, αλλά να παραμείνουν οι ξεχωριστές, χαώδεις, εξαρτημένες και χειριζόμενες 67 αστικές εταιρείες-μαγαζιά ή όσες από αυτές αντέξουν στις πολιτικές των μνημονίων.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έκλεισαν καλώντας την υπηρεσιακή κυβέρνηση να εκδώσει την ΚΥΑ για το μισθολογικό των Κέντρων Πρόληψης και να συγκροτήσει την ομάδα εργασίας για τον Εσωτερικό Κανονισμό, ως όφειλε αλλά δεν έπραξε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Τέλος, δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν όλα τα διαθέσιμα μέσα πάλης τους, ώστε μέσα από το άνοιγμα ενός νέου κύκλου κοινών αγώνων με τους συναδέλφους των υπόλοιπων δομών αντιμετώπισης της εξάρτησης, να συμβάλουν στην αναζήτηση και τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου αντιμετώπισης της εξάρτησης, με φρέσκιες αντιλήψεις και πρακτικές, που θα περιλαμβάνει τα Κέντρα Πρόληψης ως δημόσιες δομές και τις υπηρεσίες τους ως κοινωνικές παρεμβάσεις με σκοπό την ανέλιξη του ανθρώπου και των ομάδων του.

Από την πλευρά του ο κος. Αυγουλάς μίλησε για τον «αποκεφαλισμό» του από τη θέση του προέδρου του Κέντρου Πρόληψης «ΦΑΕΘΩΝ», ως αποτέλεσμα της νόμιμης απαίτησής του να καταβάλει ο ΟΚΑΝΑ περί τα 354.000€ που όφειλε στο Κέντρο Πρόληψης και της γενικότερης έμπρακτης συμπαράταξής του με τους εργαζόμενους πανελλαδικά. Μίλησε ακόμη για τις προσπάθειές του να συγκροτηθεί ένα όργανο των 67 ξεχωριστών διοικήσεων των Κέντρων Πρόληψης, ώστε να υπάρχουν συλλογικές διαπραγματεύσεις στον χώρο, μέσα από δύο συναντήσεις τις οποίες κάλεσε. Τόνισε ότι το σχέδιο καταστατικού αυτού του οργάνου, το οποίο αφιλοκερδώς επικαιροποίησε ο ίδιος ως νομικός, παραμένει στη διάθεση όποιου Δ.Σ. ενδιαφέρεται να το ζητήσει.

Τέλος, η συνάδελφος Μαρία Χλωρού από το 18 ΑΝΩ εκτίμησε ότι η επίλυση του θεσμικού προβλήματος των Κέντρων Πρόληψης, αλλά και του 18 ΑΝΩ, παρότι δεν έχει οικονομικό κόστος, δεν προχωρά διότι οι ασκούντες πολιτικές δεν θέλουν να έχουν δημόσιες υπηρεσίες υγείας με έμπειρο προσωπικό, πάγια παροχή υπηρεσιών και άρα πάγια έξοδα, αλλά ιδιωτικές εταιρείες και ΜΚΟ με κακοπληρωμένο και «ευέλικτο» προσωπικό και υπηρεσίες «μιας χρήσης».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου