Η συνέντευξη με την ομάδα Έξις
-Ομάδα σύγχρονου χορού για χορευτές με και χωρίς αναπηρία, όπως
αυτοπροσδιορίζονται- συνέπεσε χρονικά με την παράσταση τους στο θέατρο
Παραμυθίας, στο Μεταξουργείο, την Δευτέρα 18 Μαΐου. Μια παράσταση για την οποία
τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν άμεσα. Νωρίτερα, στις 9 του ίδιου μήνα, είχε
πραγματοποιηθεί, επίσης, η πρώτη επίσημη παράσταση της ομάδας στο φεστιβάλ
δρόμου Παλινωδίαι, στην πλατεία Αλέξανδρου Παναγούλη, στο Μπραχάμι.
Σταύρος Μαλιχούδης.
«Πάντως να ξέρεις, ένα μόνο πράγμα θέλουμε»,
μου είπε η Αγγελική όταν την προσέγγισα για τη συνέντευξη. «Σε παρακαλώ, μη
τυχόν γράψεις διάφορες βλακείες, όπως αυτά τα κλασσικά politically correct που
έχουν γράψει κατά καιρούς για εμάς. Ξέρεις, τα "ειδικές ικανότητες",
"δύναμη ψυχής", "μουσικοχορευτικό δρώμενο με καροτσάκια
αναπηρίας" και άλλα τέτοια. Αυτά απαγορεύονται.
Μόνο αυτό θέλουμε».
Ευτυχώς, δεν είχαμε σκοπό να
γράψουμε κάτι τέτοιο. Πρόκειται, άλλωστε, για τίτλους και χαρακτηρισμούς που τα
Μέσα χρησιμοποιούν κατά κόρον τόσα χρόνια, παρότι είναι γνωστό πως τους ίδιους
τους ανθρώπους που υποτίθεται πως αφορούν, δεν τους ευχαριστεί η χρήση τους-
κάθε άλλο, μάλιστα. Η συνέντευξη με την ομάδα Έξις -Ομάδα σύγχρονου χορού για
χορευτές με και χωρίς αναπηρία, όπως αυτοπροσδιορίζονται- συνέπεσε χρονικά με
την παράσταση τους στο θέατρο Παραμυθίας, στο Μεταξουργείο, την Δευτέρα 18 Μαΐου.
Μια παράσταση για την οποία τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν άμεσα. Νωρίτερα, στις 9
του ίδιου μήνα, είχε πραγματοποιηθεί, επίσης, η πρώτη επίσημη παράσταση της
ομάδας στο φεστιβάλ δρόμου Παλινωδίαι, στην πλατεία Αλέξανδρου Παναγούλη, στο
Μπραχάμι.
Αρχικά, ζητήσαμε από τα άτομα
που απαρτίζουν την χορευτική ομάδα να μας συστηθούν. Και το έκαναν:
«Η ομάδα, προς το παρόν, αποτελείται από 8
άτομα- 4 αρτιμελείς και 4 άτομα με αναπηρία», λένε στη HuffPost Greece.
«Ιδρύθηκε από την Άννα
Βεκιάρη, την Εβίτα Γιαννοπούλου, την Αγγελική Μητροπούλου και την Έλενα Τάσσου.
Όσον αφορά μια μικρή παρουσίαση του καθένα από εμάς, να σου πούμε, αρχικά, πως
η Άννα είναι επαγγελματίας χορεύτρια, δασκάλα χορού, κάτοχος του διπλώματος
Danceability- μέθοδος σύγχρονου χορού για μεικτές ομάδες. Η Εβίτα είναι
παιδαγωγός, επαγγελματίας χορεύτρια και δασκάλα χορού. Η Αγγελική,
επαγγελματίας ηθοποιός, ασχολείται με το χοροθέατρο και το σύγχρονο χορό και
είναι τελειόφοιτη του τμήματος Πολιτισμού και Πολιτιστικής Διαχείρισης του Παντείου
Πανεπιστημίου. Η Έλενα επαγγελματίας χορεύτρια, δασκάλα χορού και παιδαγωγός».
«Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας
είναι ο Στέφανος Διαμαντής, ο Eriond Rrasa, η Αλεξάνδρα Σταματοπούλου και ο
Γιαννης Χαλδαίος», συνεχίζουν.
«O Στέφανος είναι πρωταθλητής Ελλάδος στην
αντισφαίριση με αμαξίδιο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και φοιτητής στο τμήμα
Πολιτικών Μηχανικών, στο ΤΕΙ Αθηνών. Ο Eriond έχει ασχοληθεί με το break dance,
είναι μέλος της ελληνικής ομάδας ράγκμπι, της εθνικής Ελλάδος καλαθοσφαίρισης
με αμαξίδιο, όπως και της ομάδας καλαθοσφαίρισης Αμαρουσίου. Η Αλεξάνδρα είναι πρωταθλήτρια
κολύμβησης, έχει ασχοληθεί με το Latin και σπουδάζει στο τμήμα Εργοθεραπεάις
του ΤΕΙ Αθηνών. Τέλος, ο Γιάννης είναι μέλος της εθνικής Ελλάδος
καλαθοσφαίρισης με αμαξίδιο και ασχολείται, εκτός άλλων, με το θέατρο. Είναι
πτυχιούχος στη Διοίκηση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων, τη Λογιστική και τεχνικός
υπολογιστών και δικτύων».
Τον πρώτο καιρό, η ομάδα
χρησιμοποιούσε το -πάντα φιλόξενο- θέατρο Λήδρα του Παντείου, που βρίσκεται
στην Πλάκα, για τις πρόβες της. Στη συνέχεια, βρέθηκαν και στο Art Factory,
στην Πειραιώς, για πρόβες περίπου δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.
«Η αλήθεια είναι πως δυσκολευόμαστε να βρούμε
ένα χώρο απολύτως προσβάσιμο, που να εξυπηρετεί όλες μας τις ανάγκες», λένε. «Οι
προσβάσιμοι χώροι, από την μία, είναι ελάχιστοι. Από την άλλη, είναι γεγονός
πως και η οικονομική μας δυνατότητα, είναι περιορισμένη. Την παραγωγή έχουν
αναλάβει τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας και από τη στιγμή που δεν έχουμε ακόμα
έσοδα από τις δράσεις μας, περιορίζουμε όσο είναι δυνατόν τα έξοδα μας».
Στις μέρες μας, Πολιτισμός και
Τέχνη προβάλλονται ως πολυτέλεια, αφού κάθε αξία και πτυχή της ευρύτερης
συλλογικής ζωής μας υποσκιάζει η οικονομική. Ωστόσο, παρά τις περιορισμένες
χρηματικές τους δυνατότητες και τις όχι και καλύτερες συνθήκες, στις οποίες θα
μπορούσε να αναδειχθεί το εγχείρημα τους, τα μέλη της ομάδας σύγχρονου χορού
Έξις, δείχνουν ιδιαίτερα δραστήριοι.
Μετά την εμφάνιση τους στο
θέατρο Παραμυθίας, και το φεστιβάλ Παλινωδίαι που προηγήθηκε, πρόθεση της
ομάδας είναι να δώσει παραστάσεις παντού ανά την Ελλάδα, ενώ βρίσκεται σε
επικοινωνία με Δήμους και φεστιβάλ για επόμενες, μελλοντικές παραστάσεις.
Παράλληλα, η ομάδα δουλεύει για τον εμπλουτισμό του ήδη υπάρχοντος υλικού, με
σκοπό τους επόμενους μήνες να δημιουργηθεί μια μεγαλύτερη παράσταση.
«Ο πολιτισμός δεν είναι
πολυτέλεια, είναι είδος βασικής ανάγκης», λένε στην HuffPost Greece. «Συνεπώς,
το εάν υπάρχει κρίση οικονομική ή όχι, δεν θα έπρεπε να αποτελεί αιτία ή
δικαιολογία για να περιορίζονται οι πολιτιστικές δράσεις και, κατ΄ επέκταση, η
ανάπτυξη του Πολιτισμού. Η Ελλάδα είναι και θα είναι ενεργή πολιτισμικά,
παρότι αυτό δεν έχει οικονομικό αντίκρισμα. Ίσως, μάλιστα, για αυτό ακριβώς να
μην περιορίζεται και από οικονομικούς παράγοντες».
Μέσα από την ενασχόληση με το
χορό και, ειδικότερα, τη συγκρότηση της Έξις, παρέχεται και ένα μέσο,
υπογραμμίζουν, «για να θίξουμε θέματα κοινωνικά και πολιτισμικά, καθώς και
θέματα συμπεριφοράς και κουλτούρας. Αυτό, όμως, δεν είναι αυτοσκοπός. Όλοι μας
πάνω από όλα, αγαπάμε τον χορό και θέλουμε να εξερευνήσουμε το πως ακριβώς ένας
περιορισμός και όχι απαραίτητα κινητικός μονάχα, μπορεί να γίνει ελευθερία και
να οδηγήσει σε πρωτόγνωρες εμπειρίες».
Η ανταπόκριση του κόσμου πως
είναι;
«Ανταποκρίνονται πολύ θετικά
στην προσπάθεια μας- ειδικά όσοι δεν έχουν ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Σε κάποιους
ίσως φαίνεται και παράξενο, σε άλλους πρωτότυπο. Άλλοι συγκινούνται, άλλοι
αδιαφορούν. Κατά βάση, όμως, ακούμε ενθαρρυντικά σχόλια, τα οποία μας ωθούν να
συνεχίσουμε δυναμικά. Εμείς πάντως», διασαφηνίζουν στην Huff Post Greece, «δεν
θέλουμε να μας επιβραβεύουν μόνο και μόνο επειδή είμαστε μεικτή ομάδα. Θέλουμε
αυτό αν γίνεται, να γίνεται όταν πραγματικά πιστεύουν ότι αυτό που παρουσιάζουμε
είναι ενδιαφέρον και καλλιτεχνικά άρτιο, επίσης».
Το κράτος; «Το κράτος δεν θα
πρέπει να γνωρίζει καν την ύπαρξη μας ακόμη», λένε γελώντας. «Λογικό. Εμείς,
από την πλευρά μας, είμαστε μέλη της Κίνησης Καλλιτεχνών με Αναπηρία, η οποία
μας αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή. Πέραν αυτού, τώρα ανακαλύπτουμε και εμείς
ουσιαστικά, μέρα με τη μέρα, το τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Γενικά, όμως, από ότι
έχουμε αντιληφθεί, υπάρχει όλη η καλή διάθεση για υποστήριξη, από ιδιώτες
κυρίως».
Στην Ελλάδα, μια άλλη μεικτή
ομάδα, εξίσου δραστήρια, είναι η Δαγίπολη με την οποία τα περισσότερα μέλη της
Έξις έχουν συνεργαστεί. «Από όσο ξέρουμε, υπάρχουν και κάποιες μεικτές ομάδες
που ασχολούνται με το Latin. Στο εξωτερικό, οι πιο γνωστές μεικτές ομάδες
σύγχρονου χορού είναι η Candoco στην Αγγλία- που πρόσφατα ήρθε και στη Στέγη
Γραμμάτων και Τεχνών, στην Αθήνα- και η Axis, στην Αμερική. Θα θέλαμε να
έρθουμε σε επαφή με άλλες μεικτές ομάδες από την Ελλάδα και το εξωτερικό,
φυσικά». Όσον αφορά το καθαρά
καλλιτεχνικό κομμάτι, τα μέλης της ομάδας Έξις δεν γνωρίζουν ακριβώς τι
διαφορές υπάρχουν σε κάθε χώρα, όσον αφορά την υποστήριξη ανάλογων εγχειρημάτων
και τα εχέγγυα που προσφέρονται αλλά, υποψιάζονται πως στις ανεπτυγμένες,
τουλάχιστον, χώρες, σε κάποια πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας, όπως η
μετακίνηση, παραδείγματος χάριν, θα υπάρχει κάποια μεγαλύτερη άνεση και
ευκολία.
Η τελευταία ερώτηση της
HuffPost Greece αφορά το πως μπορεί κάποιος- εθελοντής ή φορέας ή ιδιώτης να
συνδράμει και να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια της ομάδας.
«Ο καθένας θα μπορούσε να μας
βοηθήσει με τον τρόπο του. Κυρίως με το να έρθει να μας δει σε μία παράσταση
και να μας πει ειλικρινά πως του φάνηκε. Σε πιο πρακτικά ζητήματα επίσης
κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη, όμως θα προτιμούσαμε την οικονομική
ενίσχυση από κάποιον φορέα, ώστε να μπορούμε να πληρώνουμε τους συνεργάτες
μας. Να μην τίθεται θέμα φιλανθρωπίας. Δεν είναι αυτό που θέλουμε», καταλήγουν.
Πηγή:
http://www.huffingtonpost.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου