meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΟΝΙΟΣ ΔΥΟ ΑΥΤΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Προσωπική μαρτυρία: Δεν είναι εύκολο να είσαι γονιός δύο αυτιστικών παιδιών.
Η Νατάσα Χατζηιωάννου είναι μητέρα δυο αγοριών που πάσχουν από αυτισμό. Μετά το αρχικό σοκ, κατόρθωσε να στρέψει το ενδιαφέρον της στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των δυο υπέροχων παιδιών της.
ΑΠΟ ΤΗ ΓΙΑΝΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ
 
Μέσα από την προσωπική μου εμπειρία κατάλαβα ότι τα αναπάντεχα και οι δυσκολίες μάς κάνουν πιο δυνατούς και πιο αληθινούς στην πορεία της ζωής μας. Με το σύζυγό μου θέλαμε πολύ να αποκτήσουμε παιδιά» κι έτσι ένα μόλις χρόνο μετά το γάμο μας, γεννήθηκε ο μεγάλος μας γιος, ο Στέφανος. Ένα υπέροχο παιδί που από την πρώτη στιγμή που το αντίκρισα στο μαιευτήριο το λάτρεψα. Ήταν τεσσάρων ετών όταν σε μια επίσκεψη ρουτίνας στον παιδίατρο, εκείνος διατακτικά μας είπε ότι είχε παρατηρήσει κάποια δείγματα  αυτιστικής συμπεριφοράς στο παιδί. Πανικόβλητοι και χωρίς να χάσουμε καθόλου χρόνο, πήγαμε τον Στέφανο σε ειδικούς γιατρούς. Η διάγνωση ήταν αυτισμός και στο άκουσμά της κατέρρευσα. Μου πήρε αρκετό καιρό μέχρι να αποδεχτώ την πραγματικότητα και να γίνω για το παιδί μου και πάλι η μητέρα του που το λάτρευε περισσότερο και από τη ζωή της.
 
Λίγο αργότερα γεννήθηκε ο δεύτερος γιος μας, ο Γιώργος, που σε ηλικία 3 ετών διαγνώστηκε επίσης με αυτισμό -κάτι για το οποίο ήμουν εντελώς απροετοίμαστη. Νομίζω πως στο δεύτερο παιδί μας δυσκολεύτηκα περισσότερο να ξανασταθώ στα πόδια μου και να ξεπεράσω τα αρνητικά συναισθήματα που ένιωθα. Για πολύ καιρό ήμουν θυμωμένη και κατηγορούσα για όλα τον εαυτό μου. Ευτυχώς, μέσα από την επαφή που είχα με μια ομάδα γονέων με αυτιστικά παιδιά, κατόρθωσα να συνέλθω και να ξαναβρώ τη δύναμη και την αισιοδοξία μου.
Δεν θα υποστηρίξω βέβαια ότι είναι εύκολο να είσαι μητέρα δυο αυτιστικών παιδιών. Όμως με την κατάλληλη στήριξη και ενημέρωση, τα πράγματα άρχισαν να μπαίνουν σε μια σειρά και επικεντρώθηκα αποκλειστικά στη φροντίδα και την ανατροφή των παιδιών μας. Είμαι περήφανη που έχω δυο τόσο υπέροχους και ξεχωριστούς γιους και ποτέ, σε καμία περίπτωση, δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να βλάψει ή να απειλήσει την ευτυχία και την ηρεμία τους. Σε μια τόσο αφιλόξενη για τα ιδιαίτερα παιδιά της χώρα, εγώ θα σταθώ στο πλευρό τους κάνοντας πάντα ό,τι μπορώ για να έχουν μια καλή εξέλιξη στη ζωή τους και κυρίως ένα ευτυχισμένο και ασφαλές μέλλον».
 
Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ
Κλειώ Αποστολάκη, ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια
Οι διαταραχές του φάσματος του αυτισμού απαιτούν ιδιαίτερη και επίμονη φροντίδα από τους γονείς, καθώς η μακροχρόνια πορεία τέτοιων διαταραχών έχει πολλές διακυμάνσεις. Η αντιμετώπισή τους επιβαρύνει ψυχικά και υλικά όλη την οικογένεια, η οποία συχνά χρειάζεται στήριξη στη δύσκολη αυτή διαδρομή. Ιδιαίτερα οι γονείς που είναι και οι κύριοι φροντιστές των παιδιών πολλές φορές έρχονται αντιμέτωποι με συναισθήματα ματαίωσης, αδικίας, θλίψης, απογοήτευσης και θυμού, καθώς οι προσπάθειες να βοηθήσουν τα παιδιά τους δεν αποδίδουν πάντα καρπούς. Η κούραση και αγανάκτηση προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται συχνά εμφανείς στην ψυχική τους υγεία και επέρχεται ένας φαύλος κύκλος, καθώς δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις πολλές και ιδιαίτερες απαιτήσεις των γονεϊκών τους καθηκόντων. Η φροντίδα καταρχήν των γονιών προς τον ίδιο τους τον εαυτό τους είναι σημαντική και η στήριξή τους από οικείους και κάποιον ειδικό καθοριστική για να κατορθώνουν να διατηρούν την ισορροπία στην οικογένεια. Η αγάπη και τα θετικά συναισθήματα βρίσκουν έτσι ανταπόκριση και οπλίζουν με κουράγιο και δύναμη αμφίδρομα γονείς και παιδιά».
 
Πηγή: Εβδομαδιαίο περιοδικό «Εγώ weekly»
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου