Πολλές αλήθειες ειπώθηκαν και μεγάλη κατάθεση ψυχής έγινε την Κυριακή 17 Φλεβάρη το απόγευμα, στο ραδιοφωνικό «Με Άλλα Μάτια» και στο «This Is Radio».
Η εκπομπή του Βαγγέλη Αυγουλά και της Ελεάννας Φίλιου, ξεκίνησε με ειδικό αφιέρωμα στο δάσκαλο που επί δεκαετίες «δίνει φως» στους τυφλούς μαθητές του.
Ο κ. Αλέξης Γκλίνος γεννήθηκε το Φλεβάρη του 1958 στην Τρίπολα και από έφηβος ήταν ευαισθητοποιημένος γύρω από θέματα αναπηρίας, καθώς συναναστρεφόταν και διδασκόταν πολλά από την εμπειρία ζωής αναπήρων συμπολιτών του στα χωριά της Αρκαδίας.
Ο Αλέξης Γκλίνος σπουδάζει εκπαιδευτικός και γρήγορα εξειδικεύεται μέσα από διάφορα μεταπτυχιακά, στο εξωτερικό, στην Ειδική Αγωγή. Είναι ο πρώτος δάσκαλος, που έχοντας την υποστήριξη του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής κ. Δημήτρη Λιοδάκη, ξεκινά να εφαρμόζει τέλη της δεκαετίας του '80 το πρόγραμμα ένταξης τυφλών μαθητών σε κοινή σχολική τάξη. Παιδιά με και χωρίς προβλήματα όρασης, κάθονται στα ίδια θρανία και η τάξη έχει μέσα εκτός από το βασικό δάσκαλο και το δάσκαλο παράλληλης στήριξης, ο οποίος κατευθύνει τους μαθητές στους ανάγλυφους χάρτες, τους διαβάζει κάθε τι που γράφει ο πίνακας και τους διορθώνει εργασίες και τεστ στη γραφή Braille των τυφλών.
Παλιός μαθητής του κ. Γκλίνου και σήμερα Δικηγόρος και Αντιδήμαρχος Ιλίου, ο Βαγγέλης Αυγουλάς, μίλησε για την ευεργετική επίδραση που είχε στη ζωή του η ένταξη στο κοινό, γενικό σχολείο, μιας και ήταν μια καλή πρόβα και προετοιμασία για την αποτελεσματική ένταξή του στο Πανεπιστήμιο, στην αγορά εργασίας, στην Κοινωνία.
«Μέσα από την τριβή μας με διάφορορετικούς χαρακτήρες, περιστάσεις και συμπεριφορές από μικρή ηλικία, πετυχαίνουμε να γίνουμε πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες και επιβάλουμε στον κοινωνικό μας περίγυρο πρώτα να γνωρίσει τη Διαφορετικότητα και μετά να διαμορφώσει τη στάση του απέναντί της», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Βάγγέλης Αυγουλάς.
«Τα παιδιά μου με έκαναν ολοκληρωμένο δάσκαλο γιατί συνεχίζουν και μου δίνουν πολλά περισσότερα από όσα τους έδωσα. Τα καμαρώνω να προοδεύουν και κάθε φορά που με θυμούνται μου υπενθυμίζουν πόσο τυχερός είμαι που πέρασαν από τη ζωή μου», σημείωσε εμφανώς συγκινημένος ο δάσκαλος Αλέξης Γκλίνος, την ίδια ώρα που προσκεκλημένοι μαζί του στο «This Is Radio» ήταν άλλοι δύο μαθητές του, από την πρώτη γενιά ο Παναγιώτης Μαρκοστάμος, απόφοιτος του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, καθώς και ο τωρινός μαθητής του κ. Γκλίνου στην Γ΄ Δημοτικού, Γιάννης Πολονύφης, συνοδευόμενος από τον πατέρα του.
«Ο δάσκαλός μας έγινε από την αρχή μέλος της οικογένειάς μας», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Παναγιώτης Μαρκοστάμος, περιγράφοντας τη δική του πορεία στην εκπαίδευση, ενώ αποκάλυψε και διάλογο του κ. Γκλίνου παλαιότερα με κοριφαίο κυβερνητικό στέλεχος που του είχε προτείνει θέση συμβούλου στο Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγλη, για να πάρει την εξής απάντηση από το δάσκαλο: «Αν βγω από τη σχολική τάξη, θα πεθάνω».
«Ο κύριος Αλέξης είναι πολύ καλός δάσκαλος, γιατί με έχει βοηθήσει να εκπαιδευτώ καλύτερα και να αναπτύξω τις κοινωνικές μου δυνατότητες και μου βάζει πολύ καλές εργασίες για να μαθαίνω καλύτερα τη γλώσσα», είπε ο οκτάχρονος Γιάννης Πολονύφης, εκ γενετής τυφλός και εκείνος, αλλά με έμφυτο ταλέντο στη μουσική. Στην εκπομπή παρουσίασε σε δική του μουσική και δικούς του στίχους που τα έγραψε σε ηλικία έξι ετών, το τραγούδι του «Η Καρδιά μου Ραγίζει Για Σένα», σε πρώτη ραδιοφωνική μετάδοση!
Μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι του ταλαντούχου μικρού στο http://www.youtube.com/watch?v=2XCR5QPv6VI&feature=youtu.be
Από τη Νότια Κρήτη, παρέμβαση στην εκπομπή θέτοντας το θέμα της Ειδικής Αγωγής σε πανελλαδική θεσμική διάσταση, έκανε ο κ. Ζαχαρίας Καψαλάκης, Διευθυντής του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τυμπακίου. «Στην εποχή των περικοπών και την πολυνομίας που κατακερματίζει την Ειδική Αγωγή, εμείς δίνουμε έναν καθημερινό αγώνα για να μάθουμε στους μαθητές μας την αυτονομία στη ζωή και να κρατήσουμε στο σχολείο ένα ζωντανό κύτταρο κοινωνικής μόρφωσης, ζωής και αλληλεγγύης, δουλεύοντας πολλές ώρες εθελοντικά και εκτός ωραρίου για να βγει έναν αξιόμαχο καθημερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το χρωστάμε στους μαθητές μας που κάνουν με το λεωφορείο καθημερινά εξήντα χιλιόμετρα να έρθουν στο σχολείο και εξήντα να επιστρέψουν σπίτι τους και παρά την καθημερινή ταλαιπωρία με το άλυτο πρόβλημα της μεταφοράς τους, τα παιδιά αυτά μας ανταμείβουν κάθε μέρα με ένα ανεξάντλητο χαμόγελο», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καψαλάκης, την ίδια ώρα που πολλά μηνύματα συμπαράστασης και συγχαρητηριών κατέφθαναν στην εκπομπή από γονείς και εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα.
«Από τη θεμελίωση της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, έχουμε κάθε τόσο νόμους, διατάγματα και εγκυκλίους να τη ρυθμίζουν. Αυτό μπορεί να εξυπηρετεί συγκεκριμένες πολιτικές και συντεχνίες, σίγουρα όμως και εκ του αποτελέσματος κάνει κακό στα παιδιά με αναπηρία, για τα οποία το κουδούνι του σχολείου δε χτυπά πότε κάθε χρόνο την ίδια μέρα και ώρα με τα άλλα παιδιά», δήλωσε με τη θεσμική του ιδιότητα και ως Οργανωτικός Γραμματέας της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών ο κ. Παναγιώτης Μαρκοστάμος, καταδεικνύοντας ενόψει και του νέου νόμου που έρχεται για την Ειδική Αγωγή την τυπολατρία και την πολυνομία με την οποία αντιμετωπίζει τέτοιου είδους ζητήματα η Ελληνική Πολιτεία.
«Μέσα Φλεβάρη και το Υπουργείο Παιδείας προσέλαβε μερικές δεκάδες αναπληρωτές δασκάλους, την ίδια ώρα που οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι πανελλαδικά πολλαπλάσιες. Πόσο να προλάβουν να βοηθήσουν τους μαθητές του και πόση ύλη να καλύψουν από τώρα και ως λήξη της σχολικής χρονιάς οι νέοι δάσκαλοι; Δε θα σταματήσουν ποτέ τέτοιου είδους προχειρότητες για πολιτικές σκοπιμότητες;» αναρωτήθηκε δημόσια ο κ. Μαρκοστάμος.
Τον παραλογισμό του Ελληνικού Δημοσίου, κατέδειξε με ένα παράδειγμα που ανέφερε δημόσια ο Αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, κ. Ζαχαρίας Καψαλάκης: «Στο Τυμπάκι έχουμε Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων με εγγεγραμμένα πέντε παιδιά, αλλά η πολιτεία προτίμησε να μη στείλει δάσκαλο ως τα Χριστούγεννα και να βάζει τα παιδιά σ΄ ένα ταξί να κάνουν 70 χιλιόμετρα, να πάνε ως το αντίστοιχο Ειδικό Σχολείο στο Ηράκλειο και άλλα τόσα να γυρίσουν. Το δρομολόγιο αυτό κόστιζε στο κράτος 100 ευρώ την ημέρα, ενώ αν τους διόριζε έναν δάσκαλο Ειδικής Αγωγής, θα δαπανούσε 25-30 ευρώ την ημέρα. Αλλά ζούμε στη χώρα που κάθε περικοπή βαφτίζεται εδώ και δεκαετίες μεταρρύθμιση», δήλωσε οργισμένος ο κ. Καψαλάκης.
Η ατμόσφαιρα φορτίστηκε ακόμη περισσότερο, όταν οι πατεράδες Γιώργος Αυγουλάς και Θανάσης Πολονύφης ευχαρίστησαν δημόσια τον κ. Γκλίνο για το καλό που έκανε στα παιδιά τους και ο δάσκαλος μέσα από λυγμούς αγάπης και περηφάνιας τους ανταπέδιδε τις ευχαριστίες για την εμπιστοσύνη που του έδειξαν, καθώς και όταν δύο παλιές μαθήτριες του κ. Γκλίνου και συμμαθήτριες του Βαγγέλη Αυγουλά επισκέφθηκαν αιφνίδια το στούντιο της εκπομπής και όλοι μαζί δάκρυσαν από χαρά μιας και είχαν να συναντηθούν από το 2000 όταν τελείωσαν το Δημοτικό.
Τελικά η μεγάλη παρέα αποφορτίστηκε εκτός αέρα μετά το τέλος της εκπομπής με ρακόμελα!
Κάθε Κυριακή 6-8 το επόγευμα ακούτε από τους υπολογιστές ή τα κινητά σας τηλέφωνα στο www.thisisradio.gr το ραδιοφωνικό «Με Άλλα Μάτια».
Κλάψαμε όλοι μαζί σας, Βαγγέλη, Παναγιώτη, γλυκέ Γιαννάκη και αγαπημένε Αλέξη. Και όσοι έχουμε τη χαρά και την τιμή να σας γνωρίζουμε, είμαστε περήφανοι, γιατί σε κάποια στιγμή της ζωής διασταυρώθηκαν οι δρόμοι μας!
ΑπάντησηΔιαγραφή