του Δημήτρη Κωνσταντάρα
Ακόμα και στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των θεωρούμενων ως "μεγάλων" τηλεοπτικών καναλιών "έπαιξε"- και εκτεταμένα- αυτή η ιστορία με το Σάκη Ρουβά και την πρόθεση του να ερμηνεύσει το "Άξιον Εστί" του Μίκη Θεοδωράκη ύστερα από πρόταση που του έγινε από έξυπνους ανθρώπους του Δήμου Νέας Σμύρνης οι οποίοι εξασφάλισαν άκοπα και δωρεάν την προβολή της εκδήλωσης και των ιδίων. Συνεπώς, μπορούμε εύκολα να το χαρακτηρίσουμε ως ένα από τα θέματα των ημερών που απασχόλησαν το τηλεοπτικό κοινό όλων των κατηγοριών. Δεν τον υποτιμώ. Ένας καλός ποπ τραγουδιστής. ίνδαλμα δεκαπεντάρηδων και εικοσάρηδων, με σταθερή πορεία και "καλλιεργημένη" εικόνα ενός σούπερ "γκόμενου", χωρίς "γκρίζα" σημεία στην καριέρα του, οικογενειάρχης αλλά και "διαφημιστικό εργαλείο", αποφασίζει να τραγουδήσει κάτι σοβαρότερο και δυσκολότερο απ' αυτά που λέει τόσα χρόνια.
Ακόμα και στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των θεωρούμενων ως "μεγάλων" τηλεοπτικών καναλιών "έπαιξε"- και εκτεταμένα- αυτή η ιστορία με το Σάκη Ρουβά και την πρόθεση του να ερμηνεύσει το "Άξιον Εστί" του Μίκη Θεοδωράκη ύστερα από πρόταση που του έγινε από έξυπνους ανθρώπους του Δήμου Νέας Σμύρνης οι οποίοι εξασφάλισαν άκοπα και δωρεάν την προβολή της εκδήλωσης και των ιδίων. Συνεπώς, μπορούμε εύκολα να το χαρακτηρίσουμε ως ένα από τα θέματα των ημερών που απασχόλησαν το τηλεοπτικό κοινό όλων των κατηγοριών. Δεν τον υποτιμώ. Ένας καλός ποπ τραγουδιστής. ίνδαλμα δεκαπεντάρηδων και εικοσάρηδων, με σταθερή πορεία και "καλλιεργημένη" εικόνα ενός σούπερ "γκόμενου", χωρίς "γκρίζα" σημεία στην καριέρα του, οικογενειάρχης αλλά και "διαφημιστικό εργαλείο", αποφασίζει να τραγουδήσει κάτι σοβαρότερο και δυσκολότερο απ' αυτά που λέει τόσα χρόνια.
Μια απόφαση που έχει σχέση με τον ίδιο , άντε και με τον συνθέτη του ιστορικού έργου αλλά και τη μνήμη του ποιητή που το έγραψε. Αν τα πάει καλά, θα καταξιωθεί περισσότερο. Μέχρι εκεί. Όπερα δεν θα τραγουδήσει. Αν δεν τα πάει καλά, θα πάθει ζημιά. Όμως ποπ τραγουδάκια θα ξαναπεί. Αλλά το δικαίωμα να τα πει αυτά τα τραγουδάκια, το έχει. Οι συνέπειες θα "βαρύνουν" μόνο τον ίδιο.
Συνεπώς όλος ο θόρυβος έχει άμεση σχέση με το ότι το θέμα "πουλάει". Όπως θα "πουλήσει" και η ενδεχόμενη αποτυχία του. Τον κόσμο δεν τον αφορά παρά μόνο λόγω περιέργειας και υπερπροβολής. Και οι διοργανωτές- κυρίως αυτός που σκέφτηκε το Ρουβά, τον πλησίασε και τον έπεισε- θα είναι οι μόνοι σίγουροι κερδισμένοι. Είναι ήδη. Όλοι οι υπόλοιποι - Ρουβάς, Θεοδωράκης, μαέστρος, συνεργαζόμενοι τραγουδιστές- περπατάνε στην άκρη του γκρεμού.
Και αυτό διότι το "Άξιον Εστί" των Θεοδωράκη - Ελύτη με τον Σάκη Ρουβά δεν είναι το ίδιο με- ας πούμε- μια ενδεχόμενη εκδοχή των "Ρεμπέτικων του Τσιτσάνη" με την Δέσποινα Βανδή ή των "Τραγουδιών του Ψηλορείτη" με το Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Το εγχείρημα είναι σοβαρότερο και δυσκολότερο.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν δεκάδες καθημερινών θεμάτων εν εξελίξει, οικονομικών, πολιτικών και Εθνικών, που αφορούν το άμεσο μέλλον της Ελλάδας και τα οποία λόγω Ρουβά και "'Αξιον Εστί" περνούν σε δεύτερη μοίρα γιατί είναι δυσκολότερα, πολυπλοκότερα και έχουν σχέση με Μεγάλα Συμφέροντα. Με αποτέλεσμα ο ταλαίπωρος πολίτης να ΜΗΝ ενημερώνεται καν. Γιατί την ώρα που "έρχεται η ώρα τους", τα κανάλια πρέπει να κάνουν "διάλειμμα για διαφημίσεις".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου